• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei se normaalissa ajossa varmaan menekään lukkoon jos on tarkkana, mutta kun esim rekka tulee omalla kaistalla vastaa ja pitäisi oikeasti saada vehkeet pysähtymään, niin on ikävä kun perä lähtee tulemaan rinnalle.
Tapauksen jälkeen harjottelin muuten todella monta kertaa jarruttamista niin että jarrutuksessa takajarru on mukana ainoastaan jarrutuksen alussa.

Olen todennäköiseti hengissä ainoastaan rekkamiehen refleksien ja kylmäpäisyyden johdosta
bowdown.gif

onko muuten seku toiminut hyvin fasu. mun pyörällä oon rullannut 90000km ilman yhtäkään todellista ongelmaan
buttrock.gif

onko muuten seku toiminut hyvin fasu. mun pyörällä oon rullannut 90000km ilman yhtäkään todellista ongelmaan
buttrock.gif
Hyvin toimii! Sillä oon viime vuodet tehny alppikeikat ja tykkään pyörästä pirusti. Vanhana tulee kiire, joten mulla on kolme pyörää nytkin. Siks Fasuun tulee rajallinen määrä vuosikilsoja, ku ajelen kotitantereilla noilla muilla. Kilosuklaa on ihan loistava laite.

Piristin sitä pikkasen: slipari ja vapaavirtaussuodatin ja penkkisäätö. Polleja tuli vaan muutama, mutta 4000 - 6000 väliin tuli vääntöä lisää ja sillä oli riemua lisäävä vaikutus
sport05.gif

buttrock.gif
Hyvin toimii! Sillä oon viime vuodet tehny alppikeikat ja tykkään pyörästä pirusti. Vanhana tulee kiire, joten mulla on kolme pyörää nytkin. Siks Fasuun tulee rajallinen määrä vuosikilsoja, ku ajelen kotitantereilla noilla muilla. Kilosuklaa on ihan loistava laite.

Piristin sitä pikkasen: slipari ja vapaavirtaussuodatin ja penkkisäätö. Polleja tuli vaan muutama, mutta 4000 - 6000 väliin tuli vääntöä lisää ja sillä oli riemua lisäävä vaikutus  
sport05.gif
Ihan asiaan kuulumattomasti mitäs mopoja Sekulla on nyt alla. Yyterissä nähtiin muutama vuosi sitten ja muistaakseni olitte liikkeellä kahdella Fazulla.

Tuohon jarrutukseen, että ennakoivan ajon koulutuksessa opetetaan lyömään se takanakki lukkoon ja hallitsemaan silti pyörä. Ei se kaadu siitä vaikka sitä pitäisi miten lukossa, kunhan vain on ajamassa suoraan. Kurvissa ei kannata jarruun koskea mielellään ollenkaan. Fazuun verrattuna nykyinen matkalehmä tuntuu abs:llä varustellulta vaikka ei sitä olekaan.
tounge.gif

Ihan asiaan kuulumattomasti mitäs mopoja Sekulla on nyt alla. Yyterissä nähtiin muutama vuosi sitten ja muistaakseni olitte liikkeellä kahdella Fazulla.
Molemmat Fasut on edelleen kotona ja tuskin me niistä luovutaankaan. Mulla on lisäksi B-king ja sitten se vanha VN 800. Jos ei ikä tulis vastaan, enduro ois varmaan seuraava.

Ihan perinteisillä menetelmillä pitäisi onnistua. Jätä yöksi 'jännitys' päälle jarrupolkimeen ja koputtele muutamiin kertoihin letkua ja satulaa ym. Mulla ainakin paransi hieman jarrujen tuntumaa.
Vähän ajattelin että nyt vedätetään. MUTTA sehän piru toimi
omg.gif

Nyt se tuntuu taas samalta kun ennenkin, kiitos vinkistä
bowdown.gif

Kuuluuko huolto-ohjelmaan jarrusatuloitten puhdistus? Tuli vaan mieleen, että voisi olla aiheellista. Omassa 30tk ajetussa oli pari mäntää jo jumissa (pienempiä mäntiä). En olis muuten huomannut tehdä, mutta tuli satulat purettua teräspunosletkujen vaihdon yhteydessä.
Samaten huolto-ohjelmaan ei taida kuulua exupin eikä jousituksen laakereiden rasvaus (?), noi on kanssa hyvä tehdä.

Kuuluuko huolto-ohjelmaan jarrusatuloitten puhdistus?
Lienee kiinni tekijästä, eli ei varmaan kuulu jos et vaadi.

Ai ni! Pitää uudelleen mainostaa, että kilosuklaalle maittaa pienikin viritys. Kun käytin vehkeen penkissä, eikä tehty ku slipari ja suodatin, niin vaikka väännön kasvu oli melko snadi (about 10 nm), ni pyörä muuttu ihmeesti. Nyt nostaa jopa kaasulla tassua. Ei ollu ihan halpa juttu, mutta jos joku esim. tekee itte, ni suosittelen.
buttrock.gif

olis tilattava kans molemmat gummit ,en vaan ole vieläkään päättänyt otanko pilot road 2ct vai power 2ct. roadista on kokemusta mutta ei powerista.road kesti kymppätonnin ajaa takana mutta ei ole niin hyvä radalla jos motoparkkiin enää edes pääsee.
itse otin reunat karheeksi hiomapaperilla ettei tulis yllätyksiä.

Ota ne 2ct:t, paremmat ne on muutenkin ajaa. Tosin kesto ei nyt niin hyvä ole, mutta kaupasta niitä saa.

Laitoin takaiskarin täyshuoltoon. Katsotaas paraniko yhtään, tosin etupää se lähinnä olikin vaivana, pitää kai sitten jousta sinne tilailla.

Niin tuossa jokunen hetki sitten oli moniki Fasuun sopiva laukkuteline ja/tai laukkusarja myynnissä? Vieläkö joku haluaa myydä? Laittakaa viestiä! Kuva ja hinta ois kiva.
smile_org.gif

Ota ne 2ct:t, paremmat ne on muutenkin ajaa. Tosin kesto ei nyt niin hyvä ole, mutta kaupasta niitä saa.

Laitoin takaiskarin täyshuoltoon. Katsotaas paraniko yhtään, tosin etupää se lähinnä olikin vaivana, pitää kai sitten jousta sinne tilailla.
Onko vakio takapamppu, eip vissiin ole huollettavissa perinteisin keinoin vai?
Just, eli siis tarkoitin Power 2CT renkaita, jäänyt sana pois.

Kyllä sen pitäisi olla huollettavissa, näin lupailtiin.

Renkaista kyseiseen malliin, onko kenelläkään kokemusta Dunlopin Road Smarteista tonniseen? Itselläni 600:ssa oli ja mielestäni normiajossa toimii vallan hienosti, rataa en juurikaan ajele. Eikä hintakaan ollut paha, molemmat alle laitettuna < 300e. Kestävyydestä en tiedä, ehdin ajelemaan 2500km ennen kusiaisen myyntiä eli juuri sisään:) Mutta noita suunnittelin seuraaviksi renkaiksi kun taas joskus sen aika tulee, kunhan pääsisi edes ajamaan!
mad.gif

Back