• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko etuiskareiden öljyn vaihdossa muuta jumppaa kuin:
1. rengas irti
2. ihan alimmainen ruuvi teleskoopista irti, kuusiokolo? lähteekö vaan siitä veivaamalla, vai vaatiiko putken yläpuolelta jonkun erikoistyökalun??
3. ruuvi takas
4. yläkorkki auki
5. uudet litkut sisään
6. korkki kiinni

vai

7. vittu tää onnistunu--> kori kaljaa ja purkamaan koko paska?

joku ton tehnyt voisi varmaan vähän valasta asiaa ennekun olen kohdassa 7.

Mulla olis edelleen ne Fazun sivulaukkuraudat, käyttämättömät, by SW-Motech. Hintaa voi nyt jo tarjota ihan vapaasti, kun ei näytä ketään kiinnostavan. Onko se nyt niin hankala tosiaan päästä näistä eroon. Telineiden Rolls-Royce ja lähtee käytännössä ilmaiseksi, eikä ketään kiinnosta?

OUTOA!

By the way, jos joku pohtii eturenkaan irrotusta niin Motonetistä on saatavilla 19mm kuusiokärkiavain 1/2" ja hintaa oli jotakuinkin 4,5e.

Syksyn heräteostoksena tuli laitettua tuommonen 2003:n 1000 fasu..  Kilometrejä takana n. 60 tkm mutta minua tuo ei vielä pelottanut.. Pyörä vaikuttaa kaikin puolin vielä aivan kelpo peliltä..   On slipari ja parempi suora tanko ja tumma pleksi, takalaukkua yms.. jota jo ostovaatimuksenakin pidin..

Heti alkuun tuli muutamia asoita mieleen..
Mistä löydän tuohon uudet kaasuttimen kurkut..? Nuo alkaa olla jo pykineet pilalle.  Onko mentävä heti Yamahan liikkeeseen, vai löytyykö niitä muualta? Ja paljonkohan noilla on hintaa?   En usko, että nuo ovat vielä aivan loppu, koska pyörä toimii aivan ok..  mutta sen huomasin, että kakkosen alkykäyrä on aavistuksen sininen.. (n.2 -3cm) Aivan kuin joskus ois ollu seokset pielessä.. Mites tuo rupeaa käyttäytyy, jos kurkku on murtunut.. Olettasin, että rupeaisi kuulee äänestäkin..  Pyörä käy nyt tyhjäkäyntiä hyvin ja kulkee niin perkeleesti..  
biggrin.gif
 Eikä startteri sumutus kurkkujen ympärille vielä tehnyt käyntiin muutosta, joten taidan jättää tuon kurkkujen uusimisen talven ratoksi...

Mites tuo nokkaketju..  Onko sille jotain määräväliä sen vaihtoon, vai uusitaanko se vasta kun kiristäjä ei enää yletä hoitaa hommaansa ja alkaa tulla ääntä..?

Mitäs muita asiota tuosta kannattaisi talven aikana tarkastella..   ventiilinvälykset tieten aattelin katella talvella..
PS. Jos jollakin sattuu olemaan sivulaukkujen kiinnikkeitä (kappa tms), niin niitä vois tarjota..
Mullakin on sama juttu noitten kurkkujen kanssa, mietin että kannattaisiko vaihtaa nyt talvella. Ne on vaan aika kalliita, Yamahalta 47,25€/kpl. Ruotsistakin kysyin ja hinta saman verran.

Syksyn heräteostoksena tuli laitettua tuommonen 2003:n 1000 fasu..  Kilometrejä takana n. 60 tkm mutta minua tuo ei vielä pelottanut.. Pyörä vaikuttaa kaikin puolin vielä aivan kelpo peliltä..   On slipari ja parempi suora tanko ja tumma pleksi, takalaukkua yms.. jota jo ostovaatimuksenakin pidin..

Heti alkuun tuli muutamia asoita mieleen..
Mistä löydän tuohon uudet kaasuttimen kurkut..? Nuo alkaa olla jo pykineet pilalle.  Onko mentävä heti Yamahan liikkeeseen, vai löytyykö niitä muualta? Ja paljonkohan noilla on hintaa?   En usko, että nuo ovat vielä aivan loppu, koska pyörä toimii aivan ok..  mutta sen huomasin, että kakkosen alkykäyrä on aavistuksen sininen.. (n.2 -3cm) Aivan kuin joskus ois ollu seokset pielessä.. Mites tuo rupeaa käyttäytyy, jos kurkku on murtunut.. Olettasin, että rupeaisi kuulee äänestäkin..  Pyörä käy nyt tyhjäkäyntiä hyvin ja kulkee niin perkeleesti..  
biggrin.gif
 Eikä startteri sumutus kurkkujen ympärille vielä tehnyt käyntiin muutosta, joten taidan jättää tuon kurkkujen uusimisen talven ratoksi...

Mites tuo nokkaketju..  Onko sille jotain määräväliä sen vaihtoon, vai uusitaanko se vasta kun kiristäjä ei enää yletä hoitaa hommaansa ja alkaa tulla ääntä..?

Mitäs muita asiota tuosta kannattaisi talven aikana tarkastella..   ventiilinvälykset tieten aattelin katella talvella..
PS. Jos jollakin sattuu olemaan sivulaukkujen kiinnikkeitä (kappa tms), niin niitä vois tarjota..
Mullakin on sama juttu noitten kurkkujen kanssa, mietin että kannattaisiko vaihtaa nyt talvella. Ne on vaan aika kalliita, Yamahalta 47,25€/kpl. Ruotsistakin kysyin ja hinta saman verran.
Kun ostin oman Fasuni niin katselin juuri noita kurkkuja kun olivat niin hapertuneen näköiset. Ajattelin, että vaihdetaan vasta sitten kun on pakko kun kerran ovat niin kalliit. Kolme vuotta ajelin (n.25tkm) ilman mitään ongelmia tai muutoksia näissä kurkuissa. Joten mun mielestä niitä eikannata vaihtaa 'varoiksi'...

jos kaasuttimen kurkku on halkeillut ja sieltä pääsee ilmaa joukkoon ensimmäinen vihje hajoamisesta on epätasainen tyhjäkäynti.

Päätin sitten tehdä kaikki huollut itse, eli mistäs olette saaneet edulliset öljyt, filtterit, avaimet jne?

Ja toinen PASKA mikä kuuluu harrastukeen, on renkaanvaihto. Sinne menee pikaisella kuvaston selaamisella se 400e. Eli eteen ja taakse.

Onko tuossa vaihtoehtoja jos haluaa Metzelerin Mez6:t ja ne nimenomaan vahvistetut eteen ja taakse? Onko noista kokemuksia? Kuulemma hyvät sport-touring kumit. Ja vanhat Metzelerit on toimineet tosin hyvin, niin jatkaa tässä.

Itse meinasin kokeilla Michelin Pilot Road kakkosia seuraavaksi, onkos noista mimmosia kokemuksia?
Toimii mun mielestä tosi hyvin Fasussa. Takarenkaalla nyt ajettu 9000 km josta lähes 1000 radalla. Meinasin sillä vielä ajella alkukevään, jonka jälkeen uutta samanlaista alle. Ilman rata-ajoa varmasti olisi kestänyt lähemmäs 150000 km. Eturenkalla olen nyt ajanut 4000 km ja näyttää edelleen aivan uudelta.

Niin siinä vain taitaa käydä, että pitänee laittaa oma fasu myyntiin...
nixweiss.gif
Mukavia kilometrejä on ajeltu jo kolme kesää ja jotain uutta tekee mieli. Saas nähdä meneekö kaupaksi järkevällä hinnalla, vai ajellaanko vielä neljäskin kesä!

Itse meinasin kokeilla Michelin Pilot Road kakkosia seuraavaksi, onkos noista mimmosia kokemuksia?
Ainoastaan hyviä kokemuksia... itellä 1100 zzr.ssä ja aika monesti menty tuppi mutkalla ja 14000 nyt ajettu ( tosin alkaa olee vaihdon tarpeessa ).. omasta mielestä hyvä pito kylmänä, kuumana, sateella ja kuivalla että mitä sitä muuta toivookaan. uudet road 2 odottaa varastossa alle laittoa.. hyvä rengas
bowdown.gif

Toimii mun mielestä tosi hyvin Fasussa. Takarenkaalla nyt ajettu 9000 km josta lähes 1000 radalla. Meinasin sillä vielä ajella alkukevään, jonka jälkeen uutta samanlaista alle. Ilman rata-ajoa varmasti olisi kestänyt lähemmäs 150000 km. Eturenkalla olen nyt ajanut 4000 km ja näyttää edelleen aivan uudelta.
+1 hyvä rengas fasuun
buttrock.gif

+1 hyvä rengas fasuun  
buttrock.gif
hyvä ja kestävä rengas.radalla ehkä hutera kovemmissa vauhdeissa.ei taida olla kovin optimaalinen profiili ratakäyttöön.

Mulla on 05 1000fasu ja otin takajarrun auki ja putsasin perusteellisesti ja laitoin kasaan. kun ilmasin jarrut jäi ihmeen tunnottomaksi. ilmasin oikein toisenkin kerran ja sama juttu. On tossa uudesta saakka ollut paska takajarru. mutta ei se mun mielestä ole noin tunnoton ollut. Tarviiko tohon jonkin ilmaus laitteen että ilmaaninen onnistuu.
nixweiss.gif
Etujarrut onnistu ainakin perinteisellä tyylillä
sad_orig.gif

Mitä tarkoittaa "paska takajarru" kilosuklaassa?
toi takajarru on niin tunnoton ettei sitä voi käyttää kuin siinä vaiheessa kun lähtee jarrutukseen. kun takapyörä keveneen menee todella helposti lukkoon. esim. virkavallalle opetetaan jarrutus niin ettei käytetä takajarrua fzs1000 ja fz1 lainkaan. juuri ton tunnottomuuden takia. onko se sitten paska niin se on maku asia, ja maku asioista voi väitellä
biggrin.gif

Mitä tarkoittaa "paska takajarru" kilosuklaassa?
toi takajarru on niin tunnoton ettei sitä voi käyttää kuin siinä vaiheessa kun lähtee jarrutukseen. kun takapyörä keveneen menee todella helposti lukkoon. esim. virkavallalle opetetaan jarrutus niin ettei käytetä takajarrua fzs1000 ja fz1 lainkaan. juuri ton tunnottomuuden takia. onko se sitten paska niin se on maku asia, ja maku asioista voi väitellä
biggrin.gif
No ny, ku tarkkaan pohdin, voinen myöntää jonkin asteisen tunnottomuuden. Olen kumminkin oppinut käyttämään molempia, joten jarruttelen Fasullakin samoin ja jotain 40 - 50 tkm on ny mittarissa (vm. 2005), enkä muista sellaisia takapyörän lukkiutumisia, että olis tullu isompi pulma. Lukkoon myönnän sen joskus jarruttaneeni, mutta senhän tuntee jokseenkin heti, jos takapyörä lukkiutuu. Täytyykin vertailla kingin takajarrutuntumaa. Siihenkään en halunnu abs:ää.

Back