• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla olisi tarpeeton Ventura takalaukku. Kooltaa muistaakseni 45L(saa laajennettua toisella laukulla). Laukku pehmeä, tulee rautoihin kiinni. Raudat helppo asentaa takakahvojen paikalle. Laukun voi yksin ajettaessa kääntää penkin päälle jolloin se ei ajoa juurikaan häiritse.
Pakettiin kuuluu: raudat laukku sadehuppu ja teräsverkko ympärille.
Itselläni tämä ollut mukana kahdella Euroopan reissulla (2viikkoa ja 3viikkoa) ja hyvin on tarvittavat tavarat mahtuneet. Lisäksi kyllä ollut tankkilaukku.

Itse ajanut tämän laukun kanssa parhaimmillaan autobaanalla 240km/h ja hyvin on laukku pysynyt kyydissä
smile_org.gif

ps. löytyy myös ylimääräinen alkup. pakoputki FZS 1000:seen.

Nämä jäivät tarpeettomiksi koska pyörä vaihtui viime kesänä uuden malliseen FZ1S:ään
Eikö kukaan tarvi laukkua kesän reissuille?

Olisiko jollain suosituksia jousituksien säädöiksi 2 päällä ajettaessa? Nyt (yht. 170kg varusteineen) alusta on aivan hirvittävä heijari, pelottaa oikein ajaa  
omg.gif
Vakioiskarilla taitaa olla mahdoton tehtävä saada alustaa jämäkämmäksi. 5mm lyhyemmät koiranluut tekee jo ihmeitä...
Itselläni myös sama ongelma. noin 1/4 kilometreistä 2-päällä ajoa ja elopainoa yhteensä silloin noin 150kg ja yksin noin 90kg.

Jos siis vakioeväillä yrittäisi mennä niin voisiko joku sanoa kompromissisäädön etupäähän sekä takapäähän? Montako naksua mihinkin suuntaan...

Ei oikein tuota perää viitsisi nostaa että tuo kaupunkipyöritys myös onnistuisi.
nixweiss.gif

Nyt mulla etupää vakioasetuksissa ja on kyllä omaan ajoon liian pehmeä. Takana taas näyttäisi olevan jousen esikiristys maksimissaan edellisen omistajan jäljiltä, mikäli nyt oikein sitä tulkitsen. Ongelmana kuitenkin varsinkin kaksi päällä tuo "jälki" pomputus...
sad_orig.gif

Sit laitat reboundia takapäähän lisää. Laita samalla oman maun mukaan compressionia. Itellä taitaa olla kumpikin maksimista -3 napsua.

nyt on takapää säädetty, on se ainakin parempi kuin aikaisemmin. kiitos siitä.

Entäs onkos hyvää perussettiä tuohon etupäähän?

Tavoite: hyvät säädöt aktiiviseen ajoon  
sport05.gif

Onkos joku käyttäny omaan fasuaan jo tuossa 42 000 km venttiilien säädössä? Minkälaista kustannusta siitä on odotettavissa?

Onkos joku käyttäny omaan fasuaan jo tuossa 42 000 km venttiilien säädössä? Minkälaista kustannusta siitä on odotettavissa?
Takatalolla Salossa 40tkm huolto 320€.
Huoltoon kuului mm:
- öljyt + suodatin
- ilmansuodatin
- bensan suodatin
- tulpat
- venttiilien välysten tarkastus
- etujarrupalojen vaihto (oli mukana omat palat)
- kaasarien synkkaus
- jäähdytinnesteet
- + muut normi mutterien ja ketjujen kiristykset ja säädöt.

Aikaa meni 4 tuntia

Omassa tallissa 0€. Oli sikäli helppo homma että kaikki venttiilit mahtuivat parin satasen sisään, eli ei tahtonut rakomitalla huomautettavaa löytyä vaikka yritin. Tahtoo tietysti sanoa että olisi pitänyt kierrättää enemmän, eli pitää yrittää nyt aukoa että pääsisi edes 80 kohdalla säätämään
thumbs-up.gif

Exup huolto samalla, jarrupalat eteen pitäisi tilata, ja käydä tuo huolto-ohjelma loppuun. Ohjauslaakeri pura ja kokoa jne...

Jees... No nyt on ne venttiilien välykset sitten tsekattu kaiken muun ohella. Etupään stefat tuli vaihdatettua samalla, koko potti rapeet 440 €. Jooh, siitä saa maksaa kun ei ole tiloja missä itse väsäillä...

P.S Ei muuten ollu mitään huomautettavaa tai säädettävää noissa venoissa. Hienompi homma, kiroilivat vain huoltomiekkoset, että olipa harvinaisen v*mäinen homma. Tilan puutetta kuulemma...
biggrin.gif

Kävin kokeilees 2008 fz1-s:ää. Tässä mun kokemukset

+ vastaa kaasuun herkästi
+ ketterä
+ jarrut
+ ruisku
+ kevyempi käsitellä ja siirrellä
+ rouheammat saundit verrattuna vanhaan vakioputkella varustettuun

- Ajomelu moottoritienopeuksissa
- kova penkki
- alavääntö verrattuna vanhaan fazeriin
- matkustajan tilat
- luonteettomuus, joka taitaa vaivata lähes kaikkia 4-pyttyisiä 4-tahtisia
- ei munaa

Ei tullut vaihtokuumetta

Onx kellään kokemuksia fazerissa leovincestä?

Leo

Tommosen tilasin ja 285€ maksaisi. Vielä ehtisi peruuttamaan, jos tulee katumapäälle. Aika halpa on, mutta onko sitten huono? Mieleen tulee kokemukset siitä hashirusta, mitä kokeilin. Siinä oli tiso rumat äänet.

Leo

Tommosen tilasin ja 285€ maksaisi. Vielä ehtisi peruuttamaan, jos tulee katumapäälle. Aika halpa on, mutta onko sitten huono? Mieleen tulee kokemukset siitä hashirusta, mitä kokeilin. Siinä oli tiso rumat äänet.

Mulla on kiinni vastaavannäköinen racing oval-malli (ei noisekilleriä, eikä e-hyväksyntää). Melko hiljainen, mutta omaanmakuun hieman liian kookas. Ei kiinnosta sahata lyhemmäksi, joten voisin luopua parilla sadalla. Ollut kiinni alle pari tuhatta kilometriä.

Leo

Mulla on kiinni vastaavannäköinen racing oval-malli (ei noisekilleriä, eikä e-hyväksyntää). Melko hiljainen, mutta omaanmakuun hieman liian kookas. Ei kiinnosta sahata lyhemmäksi, joten voisin luopua parilla sadalla. Ollut kiinni alle pari tuhatta kilometriä.
Kiitos tarjouksesta. Laitoin viestin privana.

Voisin kyllä ostaa hyväkuntoisen käytetynkin. Haluaisiko joku muukin kenties luopua omastaan? Niinhän sen voisi kai etukäteen koeajaakin, mitä uudelle putkelle ei voi tehdä.

Mulla olisi tarpeeton Ventura takalaukku. Kooltaa muistaakseni 45L(saa laajennettua toisella laukulla). Laukku pehmeä, tulee rautoihin kiinni. Raudat helppo asentaa takakahvojen paikalle. Laukun voi yksin ajettaessa kääntää penkin päälle jolloin se ei ajoa juurikaan häiritse.
Pakettiin kuuluu: raudat laukku sadehuppu ja teräsverkko ympärille.
Itselläni tämä ollut mukana kahdella Euroopan reissulla (2viikkoa ja 3viikkoa) ja hyvin on tarvittavat tavarat mahtuneet. Lisäksi kyllä ollut tankkilaukku.

Itse ajanut tämän laukun kanssa parhaimmillaan autobaanalla 240km/h ja hyvin on laukku pysynyt kyydissä
smile_org.gif

ps. löytyy myös ylimääräinen alkup. pakoputki FZS 1000:seen.

Nämä jäivät tarpeettomiksi koska pyörä vaihtui viime kesänä uuden malliseen FZ1S:ään
Eikö kukaan tarvi laukkua kesän reissuille?
Vieläkö laukku systeemi on myymättä ja jos on niin voisko siitä saada vähän hinta tietoa ja kuvia toiminnasta. Fasussa nimittäin paikoillaan Devilin high pipe ja sen kanssa ei aivan kaikkiia laukkuja voi käyttää.

Itelle vaihdettiin toissa päivänä Tsubakin Sigmat, on hienot kullitetut
wink.gif

Olishan noilla orkkiksillakin vielä ajellu mut meni renkaan vaihdon kanssa samalla uudet ketjut ja rattaat.

Kaatumatattia hakusessa.

Suapi suositella ja laittaa vaikka kuviakin
smile_org.gif

P.s. tai jos jollaan löytyy ylimääräsenä moiset niin saa tarjota
wink.gif

Stormilta omat LSL-tatit hommasin, sellaset pienet ja sievät ja ajo asiansa eli suojas koneen kun kupsahdin. Hintaa jotain 95€ muistaakseni.
Eikä mulla mitään kuvia niistä ole nyt tähän hätään...

Back