• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyh, pöh..eikä huomaa  
tounge.gif
Mä voin myydä sulle ihan uuden sellasen  
wink.gif
Elä, elä viitti..moon just sellanen joka ostaa kaikkee turhaa kun vähän aikaa ylipuhuu  
biggrin.gif
 Tässä hyvä esimerkki siitä..

No tarkotus olis jos Mototown vaan ehtii saada sen rekisteröityä maanantaihin mennessä, meinasivat ettei välttis kerkee.
Täytyy tänään soitella ovatko saaneet COC-paperit ruotsista. Muuten tuun vielä Tipillä.

Pyh, pöh..eikä huomaa  
tounge.gif
Mä voin myydä sulle ihan uuden sellasen  
wink.gif
Elä, elä viitti..moon just sellanen joka ostaa kaikkee turhaa kun vähän aikaa ylipuhuu  
biggrin.gif
 Tässä hyvä esimerkki siitä..
Saas nähdä tuliko ostettua kaikkein turhin turhake mopoon. Tulevan kesän matkareissua ajatellen on nyt tuollainen Audiovox ccs-100 cruise odottamassa asennusta. Jenkkipojat noita heittäneet ja kuvilla dokumentoitu mihin minkäkin palikan pistäneet piiloon. Toisaalta ehkä tuo sakkojakin säästää, kun ei yskäisemällä nosta nopeutta yli sallitun, sen verran helposti Fasu ottaa ylimääräistä.

Plekseistä IMO tuo streetfighter lyhyt malli parhaan näköinen ja "hiljaisin". 184cm äijä saa vielä siitä suhinoita, mutta ne riippuvat kai kypärästä. Shoeita saa pikkaisen hiljasemmalle kun ostin siihen sen alasuojan joka tulee vähän kuin lisäkaulukseksi kypärään. Tuon jälkeen kypärän laittaminen onkin vähän kuin pään tunkemista sillipurkkiin. Saa ihan kunnolla työntää kypärän päältä, että uppoaa paikalleen. Shoein takuu ja saksalainen myyjä sen verran huonosti hoitivat oman osuutensa, että seuraava kypärä ei tule olemaan tuota merkkiä. Luultavasti Arain suhinat seuraavaksi tulevat tarkasteluun.

Nonnin

Etujarruun vois alkaa lisää ryhtiä ehtimään. Kokemuksia noista teräspunosletkuista?

Paras hinta/laatu, mistä?
Irrota jarrunestesäiliön kansi, kiristä hihnalla tai nippusiteellä jarrukahva melko tiukalle ja jätä yöksi silleen. Aamulla sama toisin päin ja voíla, jarrussa on tuntoa ja kovuutta ihan eri lailla. Autoin itse asiaa vielä illalla pariin otteeseen naputtelemalla jarruletkuja ja pääsylinteriä, jotta ilmakuplat liikkuis paremmin ylös ja ulos.

Huru

Mä taistelin suunnilleen noilla samoilla modeilla olevan Fasuni kans sen repivän tuulen kanssa. Ostin tänä aikana 2 pleksiä, eli tuplakuplan & semmosen spoilerimallin (enemmän touring). Sit tietty stongan laitoin uusiksi siinä toivossa että pääsis muka paremmin siltä tuulelta pakoon sinne pleksin taakse. No p*skan marjat, lopullinen ratkasu löytyi kypärän vaihdosta sitten... Nyt ei suhise, eikä ravista minnekkään millään pleksillä.

Jos noita pleksejä pitää verrata, niin tietty tuo touring tyylinen Kapan spoileri on paras, tuplakupla ja originaali on ihan samalla viivalla.

Fasun "ongelma" on se, että se etukate loppuu sinne aika alas, ja itse pleksi joka siitä katteesta jatkuu sitten ylöspäin, se on auttamatta liian kapea. Tässä muuten varmaan se Kapan spoileripleksin salaisuus, sillä se on alhaaltakin paljon leveempi kuin noi muut mitä olen testannu. Uudemmassa FZS 600:ssa missä on melkeen samalainen keula ku tonnisessa, ni siihen ovat tuon keulan katteen aikanaan korjanneet paremmaksi (eli leveämmäksi).[/QUOTE]
Minkä merkkisen ja mallisen kypärän vaihdoit pois ja minkä tilalle jos itellä tulee kypärän vaihto ajankohtaseksi niin tietää mitä ei osta ja mitä kannattaa harkita.

Täytyy tosin ekaksi kokeilla tuota Shoein kaulasuojaa josko se auttas asiaan ollenkaan.

Mä taistelin suunnilleen noilla samoilla modeilla olevan Fasuni kans sen repivän tuulen kanssa. Ostin tänä aikana 2 pleksiä, eli tuplakuplan & semmosen spoilerimallin (enemmän touring). Sit tietty stongan laitoin uusiksi siinä toivossa että pääsis muka paremmin siltä tuulelta pakoon sinne pleksin taakse. No p*skan marjat, lopullinen ratkasu löytyi kypärän vaihdosta sitten... Nyt ei suhise, eikä ravista minnekkään millään pleksillä.

Jos noita pleksejä pitää verrata, niin tietty tuo touring tyylinen Kapan spoileri on paras, tuplakupla ja originaali on ihan samalla viivalla.

Fasun "ongelma" on se, että se etukate loppuu sinne aika alas, ja itse pleksi joka siitä katteesta jatkuu sitten ylöspäin, se on auttamatta liian kapea. Tässä muuten varmaan se Kapan spoileripleksin salaisuus, sillä se on alhaaltakin paljon leveempi kuin noi muut mitä olen testannu. Uudemmassa FZS 600:ssa missä on melkeen samalainen keula ku tonnisessa, ni siihen ovat tuon keulan katteen aikanaan korjanneet paremmaksi (eli leveämmäksi).
Minkä merkkisen ja mallisen kypärän vaihdoit pois ja minkä tilalle jos itellä tulee kypärän vaihto ajankohtaseksi niin tietää mitä ei osta ja mitä kannattaa harkita.

Täytyy tosin ekaksi kokeilla tuota Shoein kaulasuojaa josko se auttas asiaan ollenkaan.[/QUOTE]
Mulla oli ennen Arain NR-5 ja tilalle ostin GPA:n X-racen.

Meikäläisellä leipoi sitten tänään takarenkaasta jarrulevyn puoleinen laakeri ittensä atomeiksi. Sipoon kohdalla motarilla, muutama semmonen nopee hankaavan kuulonen ääni, ja se oli siinä. Nilkutin takarenkas viipottaen Yamaha centeriin Vantaalle. Siellä kun rengas saatiin irti ni kuulat varisikin asfaltille suoraan. Ei mitään kunnon varotusta, ja noin nopeesti ihan päreiksi. Pikkasen uskomaton juttu!

Joka ketjun rasvauksella oon sitä takapäätäkin ravistellu jne. jotta moiset huomais ajoissa. Mut eipä näköjään... Onneks ei leiponu ihan totaalisen jumiin sitä, muuten olis saanu keräillä itteään kyllä sieltä motarilta.
omg.gif
JA KIITOKSET SINNE YAMAHA CENTERIN VÄELLE! Ei jääny viikonlopun reissu siihen. Uus laakeri pesään ja menoksi... Mut hippasen jäin kalvamaan silti toi nopee hajoominen.
crazy.gif

Ei sua pelotella! Meinaan myös Kemoralle tulossa tiistaina, kilometrejä jammussa 40k ja samoilla laakereilla mennään.

Just sen hain huollosta, laakerit ym. pitäs olla kondiksessa. Käskin huoltomiehen tarkastaa.

Btw..tosta ei sit pääse eroon, tosta fiiliksestä ja epäilemisestä. Ainakaan minen ole päässy  
lookaround_orig.gif

Mulle on nääs käyny ihan samoin vuosia sitten, pärränä oli Cagiva river500. Olin palailemassa vapailta armeijan harmaisiin kun 4km ennen pukaron paronia kuului räsähdys ja matka tyssäsi siihen. Takarenkaan laakeri paskana ja laakista, varoittamatta!

Nonnin

Etujarruun vois alkaa lisää ryhtiä ehtimään. Kokemuksia noista teräspunosletkuista?

Paras hinta/laatu, mistä?
Irrota jarrunestesäiliön kansi, kiristä hihnalla tai nippusiteellä jarrukahva melko tiukalle ja jätä yöksi silleen. Aamulla sama toisin päin ja voíla, jarrussa on tuntoa ja kovuutta ihan eri lailla. Autoin itse asiaa vielä illalla pariin otteeseen naputtelemalla jarruletkuja ja pääsylinteriä, jotta ilmakuplat liikkuis paremmin ylös ja ulos.

Huru
Nyt en tajuu, että mistä sitä ilmaa sinne olis menny kun sitä ei ole auottu.

Siis tuon alun mä tajuan... mutta mitä tarkotat tuolla "aamulla sama toisinpäin?!?". Putosin kärryiltä... Jos voit valottaa, ni testataan ko. kikkaa kauniimman osapuolen Kawaan.
thumbs-up.gif

Siis tuon alun mä tajuan... mutta mitä tarkotat tuolla "aamulla sama toisinpäin?!?". Putosin kärryiltä... Jos voit valottaa, ni testataan ko. kikkaa kauniimman osapuolen Kawaan.  
thumbs-up.gif
Siis aamulla kahva auki ja kansi kiinni. Ilman menoa avaamattomaan järjestelmään joku ihmetteli. Niin minäkin, kun 2 tuhatta ajetun avaamattoman jarrujärjestelmän kuvatulla tavalla parantelin.

Meikäläisellä leipoi sitten tänään takarenkaasta jarrulevyn puoleinen laakeri ittensä atomeiksi. Sipoon kohdalla motarilla, muutama semmonen nopee hankaavan kuulonen ääni, ja se oli siinä. Nilkutin takarenkas viipottaen Yamaha centeriin Vantaalle. Siellä kun rengas saatiin irti ni kuulat varisikin asfaltille suoraan. Ei mitään kunnon varotusta, ja noin nopeesti ihan päreiksi. Pikkasen uskomaton juttu!

Joka ketjun rasvauksella oon sitä takapäätäkin ravistellu jne. jotta moiset huomais ajoissa. Mut eipä näköjään... Onneks ei leiponu ihan totaalisen jumiin sitä, muuten olis saanu keräillä itteään kyllä sieltä motarilta.  
omg.gif
JA KIITOKSET SINNE YAMAHA CENTERIN VÄELLE! Ei jääny viikonlopun reissu siihen. Uus laakeri pesään ja menoksi... Mut hippasen jäin kalvamaan silti toi nopee hajoominen.  
crazy.gif
Tuo sama juttu muakin hiukka pelottaa. Viimeks ku nakki oli renkaanvaihdossa ni tuntu selvästi et kaikki laakerit ei pyöriny enää ihan niinku pitäs.

Olis kolmisen viikon päästä pohjosen reissu edessä enkä ihan vaan mun tuurilla viitti ottaa riskiä et laakeri leipoo jossain jänkhällä keskellä ei mitään.

Joten kysymys: Onko kellää ylhäällä takarenkaan laakereiden ja stefojen koodeja?

Kiitti jo etukäteen

Tuo sama juttu muakin hiukka pelottaa. Viimeks ku nakki oli renkaanvaihdossa ni tuntu selvästi et kaikki laakerit ei pyöriny enää ihan niinku pitäs.

Olis kolmisen viikon päästä pohjosen reissu edessä enkä ihan vaan mun tuurilla viitti ottaa riskiä et laakeri leipoo jossain jänkhällä keskellä ei mitään.

Joten kysymys: Onko kellää ylhäällä takarenkaan laakereiden ja stefojen koodeja?

Kiitti jo etukäteen
Tosa on laakerityyppejä:

Front Wheel Bearings & Seals
2 off 60/22 2RS sealed race ball bearings
2 off 28mm x 44mm x 7mm seals

Rear Wheel Bearings & Seal
1 off Koyo or INA sealed needle bearing ref BKM354220-1UU
1 off 60/28 2RS sealed race ball bearing
1 off 35mm x 52mm x 8mm seal
1 off Koyo 62/28 2RS sealed race ball bearing
1 off 40mm x 58mm x 7mm seal

Tapered Steering Head Bearings)
1 off Koyo 32005JR taper roller bearing - internal diameter 25mm
1 off Koyo 32006JRRS taper roller bearing with bonded seal - internal diameter 30mm

Joo, tommonen Extreme short on ollu paikallaan jo keväästä 2007 alkaen. Heittämällä se meni sinne minne kuuluu, ja äänet on ilman db-killeriä ihan OK. Ehkä vois hiukan hiljasempikin kyllä olla... Mut jos alkaa kyrsiin ni yhdellä kuusiokololla sen db-killerin saa paikoilleen. Eli ei tuo mikään susi kyllä ostoksena ole, jos ulkonäöstä tykkää ni siittä vaan.

Oon vähän sitä mieltä, että jos näihin exupilla varustettuihin menopeleihin aikoo saada matalaa murinaa alakiekoille... Niin siihen ei auta kun joko exupin poistaminen tai kokonaisen rännin hankkiminen... Jälkimmäinen tässä on listoilla ollut jo kauan. Vielä kun sais päätettyä millasta kokoputkee laittais, mitään tusina akraa tai Yoshia en laita, olkoon vaikka maailman ehdottominta laatua.  
tounge.gif
withstupid.gif
mikä vika akrassa?
crazy.gif
ostin mopon missa oli akra
confused_orig.gif

Joo, tommonen Extreme short on ollu paikallaan jo keväästä 2007 alkaen. Heittämällä se meni sinne minne kuuluu, ja äänet on ilman db-killeriä ihan OK. Ehkä vois hiukan hiljasempikin kyllä olla... Mut jos alkaa kyrsiin ni yhdellä kuusiokololla sen db-killerin saa paikoilleen. Eli ei tuo mikään susi kyllä ostoksena ole, jos ulkonäöstä tykkää ni siittä vaan.

Oon vähän sitä mieltä, että jos näihin exupilla varustettuihin menopeleihin aikoo saada matalaa murinaa alakiekoille... Niin siihen ei auta kun joko exupin poistaminen tai kokonaisen rännin hankkiminen... Jälkimmäinen tässä on listoilla ollut jo kauan. Vielä kun sais päätettyä millasta kokoputkee laittais, mitään tusina akraa tai Yoshia en laita, olkoon vaikka maailman ehdottominta laatua.
tounge.gif
withstupid.gif
mikä vika akrassa?
crazy.gif
ostin mopon missa oli akra
confused_orig.gif
Heh... Ei varmasti mitään vikaa, ei Akrassa, Yoshimurassa, Laserissa, Devilissä ym ym. Mutta ne on vissiin niin hyviä, että niitä on kaikilla... se on niiden ainut vika.
wink.gif
Pitää saada jotain pikkasen eksoottisempaa vaan aina... se vika on mulla täällä omassa kuupassa. Ostan mielummin vaikka paskaa, mutten tusinaa.
tounge.gif

Back