• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käytiin eukon kanssa koeponnistaan -03 fasu. Heti liikkeelle lähtiessä tunsi, että ei ole niin "ketterä" kuin zeta ja meniki muutama hetki totutellessa pelkästään kääntämiseen. Pyörä oli vähän ajettu (5400km) joten tuntuma oli varmaan hyvin lähellä uutta vastaavaa. Se maski tosiaan ei älyttömiä suojaa, mutta pääseepä sen taakse piiloon niissä suljetuilla alueilla suoritetuissa kovemmissa vedoissa
smile_org.gif
Vääntö- ja tehoero tuntuu tietenkin selvästi, yksin kokeilin kiihtyvyyttä niin vahingossa pyrki hytti pystyyn
033102bebe_1_prv.gif
Matkustajalla on zetaan verrattuna sata kertaa paremmat oltavat, tämähän on selvä. Motarilla ja matkaa ajettaessa pyörä on kuin kotonaan, mutta kaupunkiräppäilyyn ottaisin mieluummin zetan. Valoista liikkeellelähdettäessä pyörä kolahteli aina muutaman kerran enkä saanut paikallistettua lähdettä. Ehkä jostain keskivaiheilta-alta, mainitsin myyjällekin, ei ottanut mitään kantaa.

OK, hyvät ja huonot puolet summattuna tuo prkl tuntuu siltä, että tekis mieli vaihtaa
biggrin.gif
Ah, ne tehot...Se kyllä on totta, että ne äänet _on_ surkeat. Zetankin vakiputkesta lähti paremmat pörinät. En kyllä ihan ollut tyytyväinen liikkeen tarjoukseen, hiukka liikaa pitäis pistää vielä väliin (onhan noita zetan hintoja tullu seurattua). Toisaalta uuden saisi samasta liikkeestä pistämällä 2ke lisää rahnua pöytään. Liekö kannattaa, enpä tiedä. Ei myyjä siihenkään ottanut kantaa, olisiko syksyllä tulossa uusi malli.

Onnittelut vaan fasukuskeille, kyllä tuo on luokkansa paras peli ja voittaa testejä ihan aiheesta.
sport05.gif

Ulpe,

Noi Zetan ja Fasun erot on just niinkuin totesit. Mä olen laittanut, kuten useimmat muutkin, Fasuun sliparin, joten äänet on nyt ihan jees, ja sitte koiranluut vaihtamalla nostin vähän perää, ja laskin keulaa pikkusen, niin siitä tuli vähän ketterämpi kaupunkiin.

Ja kun laskin stongaa pari senttiä alemmaksi, ajoasento on aika lähellä Zetaa.

Zeta on mun mielestä hyvä yksinajopyörä (kuivalle kelille), Fasu parempi kaksi päällä. Hyvännäköisiä pyöriä molemmat.

Kiitoksia onnittelusta, olen kyllä tyytyväinen omistaja. Aina kun näkee hienon pyörän, niin tulee ajatus, että mulla myös on hieno pyörä. Tosin parempi kun pysyy poissa liikkeistä ja koeajoista, tiedäppä mitä saisi päähänsä.

Yllättäen fasu orggisstonga tuntu liian kapealta kun zetassa on semmonen >80cm leveä krossitanko
smile_org.gif
Mitenkähän tuohon jammuun istuisi semmonen?

Pystyisiköhän fasusta tiputtaan istumakorkeutta sentin-kaksi minkään ominaisuuden sen kummemmin kärsimättä? Kävisi tuolle lyhyemmällekin puoliskolle sitten kulkuneuvoksi =)

Yllättäen fasu orggisstonga tuntu liian kapealta kun zetassa on semmonen >80cm leveä krossitanko
smile_org.gif
Mitenkähän tuohon jammuun istuisi semmonen?

Pystyisiköhän fasusta tiputtaan istumakorkeutta sentin-kaksi minkään ominaisuuden sen kummemmin kärsimättä? Kävisi tuolle lyhyemmällekin puoliskolle sitten kulkuneuvoksi =)
Stongan vaihto leveämmäksi on mullakin vielä mielessä, samaa mieltä, kapea on. Päätypainot menee uusiksi, mutta saahan niitä.

Yks ero tuli mieleen: Zetan peileistä näkee paremmin taakse. Olen puuhannut peilien vaihtoa, mutta eipä tässä kesällä jaksa sellaisia tehdä.

Miksei se onnistu madaltaminenkin, jos laskee perää ja keulaa hieman, niin eipä kai se paljon miksikään muutu, kulmat pysyy suunnilleen samana. Kahden sentin nosto ei pilannut pyörää joten en usko että laskukaan missään tuntuu.

Tässä meidän kaunottaret:

Fasu ja Zeta

Päätypainoista:
Tuttu teki mun zetan krossitankoon alumiinista semmonen holkit joissa on sisäkierre. Hakkasimme lekalla tangon sisään niin saa ne alkuperäiset painot kunnolla kiinni.

sanoi:
Yks ero tuli mieleen: Zetan peileistä näkee paremmin taakse. Olen puuhannut peilien vaihtoa, mutta eipä tässä kesällä jaksa sellaisia tehdä.

Minusta taas fasun peileistä näki paremmin, mulla nuo peilit on lähinnä koristeena, pitää hartioiden kanssa vekslailla, että näkee jotain taaksepäin.

edit:
Tuo keltainen on kyllä upea väri: Koeajopyörä

Päätypainoista:
Tuttu teki mun zetan krossitankoon alumiinista semmonen holkit joissa on sisäkierre. Hakkasimme lekalla tangon sisään niin saa ne alkuperäiset painot kunnolla kiinni.
Mä en saanu tosta Zetasta päätypainoja irti muuten kuin poralla. Uuteen tankoon porasin reiät sopivasti ja laitoin painot IKEAn huonekalupulteilla kiinni. Hyvin pysyy ja helppo homma, päässä näkyy messinkiset pultit, mutta eipä ne haittaa.

Pärskeles! Just hoksasin ton kampanjahinnan fasusta...pitäisköhän se pistää Zeta vaihtoon!  
biggrin.gif

Nyt kun kaikki aina kehuu omia pyöriään, niin sanokaapa reilusti huonoja puolia, pakkohan niitäkin on olla. Itse etsisin zetaan eroa lähinnä paremman jousituksen ja tehon takia ja tuolla ne taitaa kivasti täyttyä.

Tuon fzs:n vuosimallit ei ole ilmeisesti muuttuneet värejä lukuunottamatta koko aikana?

Sbarga, millasella toimitusajalla lupasivat?

Perjantaina tilasin... lupasi tulevaksi keskiviikoksi:)

Huomasin tuossa muutens että vaikka putkien asennuksen yhteydessä jouduinkin luopumaan keskiseisontatuesta niin silti sitä voi käyttää ns. huoltopukkina tuossa takapihalla. Ilman sitä jousta on 1min homma laittaa paikalleen ja kääntää mopo tuelleen niinkuin ennenkin. Sit kun hommat on hoidettu niin takas sivujalalle ja tuki irti. Hienompi homma, kandee katella muittenkin jos ootte ko. värkin joutuneet poistamaan syystä tai toisesta.
wink.gif

Niinpä! Jos ei syksyllä, niin messuilla. Miten ne fatserin kaasarit ny futaa?? Siis onko mitään ongelmia korkealla, kevätkäynnistyksessä, etc??
Ompi vasta yksi talvi takana ja 7 000km yhteensä, mutta en mitään vikaa ole ole huomannut kaasareissa. Talvella pari kertaa käynnistelin ilman ongelmia ja keväällä kone lähti laakista käyntiin. Ja lähtee muutenkin, sekä kylmänä että kuumana. Tosin pyörä ei ole vielä nähnyt 30+ asteen helteitä, mutta Suomen kesä on se mikä on.

Ihan käytön kannalta en ymmärrä mitä parannusta ruisku toisi. Peformance Bike vertaili kerran pikku-fasujen kaasari- ja ruiskumalleja. Kaasarikone "voitti" vertailun.

Mullakaan ei ole kyllä kaasarien kans ollu mitään häikkää tän 23000km aikana, eikä kyllä minkään muunkaan kanssa. Talvet seisonu kylmässä tallissa ja joka kevät lähteny pelittään kuin palmun alta.  
smile_org.gif

Niin, tosin talviteloillekkin olen aina suht huolella Yammuni peitellyt. Öljyt pyttyihin jne jne... Varmaan pärjäis ilmankin.
lookaround_orig.gif

Onkos muuten kovasti lähdössä Fazumiehiä/naisia tuonne B-weekendiin. Oma Fazu nyt lastattuna ja huomenna tarkoitus jo teltan pystytykseen vääntyä. Illasta varmaan jossain oluella tulee notkuttua. Privana voin numeron heittää jos joku haluaa irl välttämättä tavata ja vaihtaa ajatuksia erinomaisesta pyörästä.
tounge.gif

tounge.gif
Kiitoksia
biggrin.gif

Hommasin myäs Pyramidin huggerin Stormilta. On Todella laadukasta tavaraa ja hintakaan ei ollut paha (140ekii)
Laitan kuvaa tulemaan jos jollakin on tarvis!

Back