• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oliko kuvalinkin tarkoituksena linkittää XJR:n huggeriin, eli semmoinenko on myynnissä vai tämä?
Jos tuo myytävänä oleva olisi Fasuun ja mustana, niin voitaisiin jopa hieroa kauppojakin.

Oliko kuvalinkin tarkoituksena linkittää XJR:n huggeriin, eli semmoinenko on myynnissä vai tämä?
Jos tuo myytävänä oleva olisi Fasuun ja mustana, niin voitaisiin jopa hieroa kauppojakin.
Kyllä kyseessä on Fasun huggeri, tuo XJR:n sivu vaan tuli jostain syystä hakutuloksissa ensin vastaan ja tuossa näkyy tuo etulippa joka on koko NWS-huggerin erikoispiirre. Jos katsot tarkkaan niin kuva on sama molemmilla sivuilla
biggrin.gif

Mustaa ei valitettavasi ole, vain se Silver Shadow hopea-carbonlook (jota ei värinäkään saa kai mistään).

Hommasin pitkän ajan päätteksi Bilteman akun, koska aloin kyllästyä pähkäilyyn Varta vai Yuasa, eli 150 vai 120e.

Biltsussa on malleja parikin kappaletta, ei kannata hämääntyä. Kumpikaan ei löydy mallikohtaiselta listalta! Mutta mittoja tutkimalla selviää. Toinen 9A:n akku on geeliakku, ei mahdu. Normi lyijyakku mahtuu, kuin isä äitiin eli pysyisi varmaan paikallaan ilman sitä kumiremmiäkin vaikka ajaisi kolmenvoltin kautta ympäri. Kapeampi tuntuu olevan sivusuunnassa, kuin vakioakku. Tehoa on 9A, joten ei yllä ihan samaan kuin vakio, mutta kesä näyttää että onko tällä mitään eroa.

Jaksoi vielä ihan kaupan latauksella lähteä pyörittämään 1,5 vuoden seisonnan jälkeen.

Uskomaton peli tuo fazu, samat bensat sisällä ja kaikki. Pari startin pyöräytystä ja Brppm Brroomm  
062802moto_prv.gif

Mitat (p x l x k): 150 x 85 x 115 mm

Tuotenro 80256, hintaa 20,90e!!

Osaakohan joku kylmiltään heittää missä vika kun kellonaika ei säily kun virrat kääntää poies? Olis myös tarkotus vaihtaa taakse minivilkut ja tota roiskelapiota vähän modailla. Olisko antaa vinkkejä moiseen miten kannattaa tehdä ja mitä kannattaa ottaa huomioon? Varmaankin aika moni asian ite tehnyt, niin sattukohan kukaan dokumentoimaan projektia?

^Aloittaisin vian etsinnän tankin alta. Siellä on virtalukon liittimet putsaa ne kunnolla ja kokeile auttoiko.

Moi vaan kaikille

Tuli tosiaan hommattua tuollainen noin 33 000 ajettu fzs 1000 vm2001 entisen fzs 600 tilalle.

Nyt kun vihdoin pääsin sillä ajelemaan niin ihmetyttää ala kierroksilla kun pyörä täristää/kolisee, mutta heti kun kierrokset nousee loppuu kolinat kun seinään. Myöskin jos luistattaa kytkintä esim liikkeelle lähtiessä niin kolinaa ei kuulu.

Osaisko joku kertoa onko tämä normaalia ?

ala kierroksilla kun pyörä täristää/kolisee, mutta heti kun kierrokset nousee loppuu kolinat kun seinään. Myöskin jos luistattaa kytkintä esim liikkeelle lähtiessä niin kolinaa ei kuulu.

Osaisko joku kertoa onko tämä normaalia ?
Ei oo normaalia. Aloittaisin tarkistamisen tulpista, josko alakierroksilla yks pytty on himmeenä.

Pyörä on ihan vääntävä, eli mitään tollasta ongelmaa ja ääntä ei kuulu vakio-ominaisuuksiin.

Ei oo normaalia. Aloittaisin tarkistamisen tulpista, josko alakierroksilla yks pytty on himmeenä.

Pyörä on ihan vääntävä, eli mitään tollasta ongelmaa ja ääntä ei kuulu vakio-ominaisuuksiin.
Moi

Vein pyörän eilen takaisin yamaha centteriin ja nyt tuli textari, että venttiilit on säädettävä ja kaasari putsattava menee ensi viikkoon. Eli on siinä ollut jotain pahasti pielessä, kun venttiilitkin pitää säätää. No pää asia että vika ei ollut omassa päässä  
idea3.gif
vaan pyörässä.

^Aloittaisin vian etsinnän tankin alta. Siellä on virtalukon liittimet putsaa ne kunnolla ja kokeile auttoiko.
Putsasin kaikki liittimet mitä nyt tankin alta satuin löytämään ja minne sormeni sain mahtumaan, eikä jeesannut. Mistä tiedän varmasti, mikä on virtalukon liitin? Kaikki kuitenkin näin silmämääräsesti ja käsikopelolla vaikutti olevan OK. Mistäs muusta tuo voisi johtua?

Moro, uusi FZS:n omistaja ilmoittautuu...

Ostin pyörän 3 vko sitten ja ajokausi alkaa 1.5. Tossa lämpimässä tallissa olen käynnistellyt pyörää ja hyvin hörähtää käymään mutta ei jaksa käydä kunnolla kylmänä. Eli sammahtaa jos ei varovasti avaa hiemaan kaasua, ryypyllä ei jaksa käydä lainkaan. Kun hiukan lämpiää ni sitten käy hyvin ja kiekat karva alle 1000 rpm.

Onko mahdollisesti jokin säätö edessä? Uutta bensaa laitoin 10 L tankkiin, viimekesäisiä siellä oli jokunen litra.

Edelliset kulkineet aina käynnistyneet ryypyllä tahi ilman, Fasu ei oikein osaa päättää pitääkö se kummastakaan...    
nixweiss.gif

Toisaalta tilanne voinee tasaantua kunhan pääsee vähän tuulettamaan pyörää talven jäljiltä. Olisiko jollain kokemusta vastaavasta...
bowdown.gif

On jotakin pielessä. Kyllä sen kuulu ryypyllä käydä kunnolla kylmänä ja kuumana.
Se kaasu ei ainakaan mulla kylmänä ole terävimmästä kärjestä, kunnolla kun lämpee niin sit vastaa empimättä.

Kyllä mulla oli fasun kanssa jokakeväinen starttirumba, kun kaasua ei kestänyt alussa antaa juuri yhtään. Kun semmoset 10min antoi käydä lämpimäksi, niin kaasua kesti antaa jo enemmän. Tankin pistin aina syksyllä täyteen, on kokeiltu suoja-aineella ja ilman, samat ongelmat aina keväällä. Viis vuotta pyörä mulla oli, eikä siinä mitään oikeaa vikaa kuitenkaan ollut.

En tiedä, mistä johtuu, mutta oisko vaan paskaa talven aikana tiivistynyt kaasareihin tjms? Joka tapauksessa ne ongelma kyllä häipyy kun tien päälle pääsee ja vähän kaasua siellä antamaan
smile_org.gif

Vaihdoin tulpat ja olivatkin vaihdon tarpeessa.
Nyt vastaa hyvin kaasuun kun lämpiää mutta edelleen kylmänä ei käynnisty imuna kanssa vaan joudun laittamaan startatessa hieman kaasua "valmiiksi auki".

Imun luulisi kyllä noin mekaanisesti toimivan koska lämpimänä tukehtuu kun laittaa imun päälle.

Mulla ei kyllä koskaan ollu mitään ongelmia oman fasun kanssa. Ei kylmällä, eikä kuumalla... Noin 3 vuotta ajelin mopolla itte ja vaimo siihen vielä vuoden perään. Hyvin käynnistyi, kukkui ja pelitti kokoajan!
cool.gif

On-OffRoad: Mun fasu oli just semmonen koko sen 4,5vuotta, mitä se minulla ehti olemaan. Koskaan ei lähteny kylmänä käyntiin ilman pientä kaasun antoa. Ostin pyörän uutena ja aina se oli semmonen. On siitä ollut täälläkin juttua, että ne on aikalailla yksilöitä tuon suhteen.

Onko kukaan asennellut Ermaxin undertraytä fasuun? Ostin pyörän ja sain semmosen mukaan. Alkuperäisen lokarin joutuu vissiin katkaisemaan ja muuta mukavaa. Mitenköhän pysyy maalit siinä kun ei ole huggeria?
Voin myös myydä sen jos joku haluaa ostaa, väri tumman sininen metallihohto
cool.gif

Onko kukaan asennellut Ermaxin undertraytä fasuun? Ostin pyörän ja sain semmosen mukaan. Alkuperäisen lokarin joutuu vissiin katkaisemaan ja muuta mukavaa. Mitenköhän pysyy maalit siinä kun ei ole huggeria?
Voin karvaasti todeta että myy eteenpäin. Mä virittelin sellaisen omaan pyörään ja kun sitä siinä ihmettelin niin totesin että istuu ihan päin persettä. Se mun oli 5mm kapeempi kun alkuperäinen ja kiinnitys urat miten sattuu.:vi**ttaa: eli nyt mulla on taas alkuperäinen paikalla. Ainut hyväpuoli on että nyt osaan hitsata noita muovi osia. Ja siitä loksusta sai hyvän ketjusuojan jatkeen
idea3.gif

Kyllä mulla oli fasun kanssa jokakeväinen starttirumba, kun kaasua ei kestänyt alussa antaa juuri yhtään. Kun semmoset 10min antoi käydä lämpimäksi, niin kaasua kesti antaa jo enemmän. Tankin pistin aina syksyllä täyteen, on kokeiltu suoja-aineella ja ilman, samat ongelmat aina keväällä. Viis vuotta pyörä mulla oli, eikä siinä mitään oikeaa vikaa kuitenkaan ollut.

En tiedä, mistä johtuu, mutta oisko vaan paskaa talven aikana tiivistynyt kaasareihin tjms? Joka tapauksessa ne ongelma kyllä häipyy kun tien päälle pääsee ja vähän kaasua siellä antamaan
smile_org.gif
Just pistin naisen Fasun kukkumaan. Eilen tiputin sen pakusta talviseisonnasta. Olin käyttänyt pari kuukautta sitten, ladannut akun seisontaan laitettaessa ja nyt ei mitään yritystäkään.

Sitten latasin ctekillä akun täyteen ja heti lupas, mutta kun vähänkin koski kaasuun, kuoli heti. Mitään ryyppyä en vanhasta kokemuksesta edes harkinnut. Kun sain starttia pitkään pyörittämällä vähän lähtemään, niin siitä vähän kerrassaan ja varovasti kaasua -siis varovasti!

Komppaan Ulpea siis täysin. Meillä on noita kaks ja joka kevät sama homma.

Back