• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZ1-(S/N)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja knappe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Shuntti sanoi:
kyllä ymmärsit oikein, vakio välitys on 17-45.

16 eteen on varmasti yleisin välitysmuutos näissä pyörissä.
Sama itselläkin käytössä.

Okkei. mites meneekö ketjut samalla vaihtoon vai riittääkö entisissä vielä pituus? Tuleeko tossa riittävästi vääntöä lisää silleen että huomaa :WAZAAP:

Rupeeko mittari heittää kuinka pahasti / ollenkaa?

Viimeksi muokattu:
Moroo!

Uusi FZ1-N kuski Oulusta ilmoittautuu joukkoon tummaan! Sen verran lueskelin ketjua läpi että hokasin pyörän olevan Tinnen vanha...Pyörässä on todella siististi madallettu penkki, haluaisiko joku vaihtaa sen alkuperäiseen? Olen 181 pitkä, jokainen lisäsentti polvikulmaan olisi tervetullut :)

Viimeksi muokattu:
Sehän se:)
Se tuli sit mulla totaalinen muutos pyörän suhteen, tutkaillaan nyt miltä se tuo kustomi maailma maistuu:orgmp:
Yamaha oli kyllä paras näistä räärää pyöristä mitä ikinä oonkaan omistanu, ei voi muuta kuin kehua harvoin tulee 5 vuotta samalla pyörällä ajettua :thumbup:
Mulla ois tyrkyllä mivvin sliparia ja pc3+spyball häly, voi ottaa yhteyttä yveellä, en oo vielä laittanu mihinkään julkiseen myyntiin.

Edit: kaikki myyty!

Viimeksi muokattu:
z750z sanoi:
Okkei. mites meneekö ketjut samalla vaihtoon vai riittääkö entisissä vielä pituus? Tuleeko tossa riittävästi vääntöä lisää silleen että huomaa :WAZAAP:

Rupeeko mittari heittää kuinka pahasti / ollenkaa?

Ei pitäisi ketjujen mennä vaihtoon ainakaan pituuden puolesta. Muuttaa kyllä pyörän luonnetta melkoisesti.
Mittarivirhettä tulee tietenkin, itsellä 16 edessä ja Speedohealerissä 10% korjaus jolloin mittarivirhe on 0.

Shuntti sanoi:
Ei pitäisi ketjujen mennä vaihtoon ainakaan pituuden puolesta. Muuttaa kyllä pyörän luonnetta melkoisesti.
Mittarivirhettä tulee tietenkin, itsellä 16 edessä ja Speedohealerissä 10% korjaus jolloin mittarivirhe on 0.

Ok kiitos tiedosta :jippikaijee: olen suunitellut ton speedon ostoa. onko miten vaikee kytkeä paikalleen että onnistuuko tee-se-itse? :blink:

z750z sanoi:
Ok kiitos tiedosta :jippikaijee: olen suunitellut ton speedon ostoa. onko miten vaikee kytkeä paikalleen että onnistuuko tee-se-itse? :blink:
Helppoa kuin heinän teko, valmistajan sivuilta löytyy step by step ohjeet ohjelmointiin ja asennus on johto kiinni ja menoks.

Arbathos sanoi:
Pataan liittyvä kysymys,

Olen jo pidemmän aikaa pistänyt merkille, että kun koneen laittaa kuumana käyntiin, niin padasta kuuluu muutaman sekunnin rallattava ketjumainen ääni. Tämän jälkeen ääni häviää ja kone käy normaalisti. Muuten asia ei vaivaisi, mutta kaveri (jolla on ollut R1) kommentoi Yammun kuumastarttia hieman oudoksi. :blink:

Itselleni kommentoiden - vika lienee kiristimessä.
Ratlling noice on start up

Vaihdetaan ja katsotaan, miten käy.

Mulla on FZ1 moottori tulossa kilpakäyttöön ja oon haeskellu siihen rapid bike 3 boxia+johtoja muttei tunnu oikein löytyvän. Onkos pc:llä jo sellanen boxi jolla pystyy muuttaa sytkää, seoksia ja nostaan rajotinta?

Morjees!

Stonga asiaa. onko porukka miten vaihellu FZ1-N stongaa täällä? itte tilasin netistä leveempää stongaa ja siihen kiinike palat eriksee. osasin jo odottaa että minun tuurilla stonga ei käy ja yllätys yllätys...piuhat ei riitä / yllä.

Elikkä mistä tähän sais leveempää stongaa että piuhat yltäs perille asti?

Myynnissä on siis käyttämätön putkenpätkä jos on tarves :D

Onko muilla esiintyny: On (ilmeisesti) vettä tullu öljyn sekaan jonkin verran ja nyt ei puhuta ruskeesta vaahdosta mittalasin takan vaan selvä kirkas kerros öljyn päällä. En ole vielä vaihtanut öljyjä joten en osaa sanoa onko vettä vai bensaa, mutta on ollut nyt sateilla ulkosalla, niin mietin voiko olla mahdollista että jostain pääsee vettä sisään? 5000km tullu näillä öljyillä ja pyörä ollu itellä tän kesän, mutta ei oo ennen tätä esiintyny ko ongelmia. Kone mielestäni käy ihan normaalisti eikä lämmötkään nouse normaalia korkeemmalle?
Pientä nypyttämistä on ollut havaittavissa pinta kaasulla koko ajokauden mutta se kuulunee asiaan.

mkk0 sanoi:
Onko muilla esiintyny: On (ilmeisesti) vettä tullu öljyn sekaan jonkin verran ja nyt ei puhuta ruskeesta vaahdosta mittalasin takan vaan selvä kirkas kerros öljyn päällä. En ole vielä vaihtanut öljyjä joten en osaa sanoa onko vettä vai bensaa, mutta on ollut nyt sateilla ulkosalla, niin mietin voiko olla mahdollista että jostain pääsee vettä sisään? 5000km tullu näillä öljyillä ja pyörä ollu itellä tän kesän, mutta ei oo ennen tätä esiintyny ko ongelmia. Kone mielestäni käy ihan normaalisti eikä lämmötkään nouse normaalia korkeemmalle?
Pientä nypyttämistä on ollut havaittavissa pinta kaasulla koko ajokauden mutta se kuulunee asiaan.

Empä oo moisesta ennen kuullutkaan.
Onko sulla öljyntäyttökorkki kunnolla kiinni, oikeilla jenkoilla ja ehjä?
Kuulostaa aika omituiselta, että ei luulis olevan jäähdytysnestettäkään, tosin silloinhan se olisi jonkun väristä jos se sitä olisi. Öljyvuotoja ei näy missään?

Voisko joku ollut laittanut sitä vettä sinne?

Vaihda öljyt ja tässä tapauksessa suodatinkin ja tarkkaile tilannetta.

Moro.
Oiskohan tuo mahdollista että omassa FZ1 ännässä ois kytkin menny jo 27tkm kohdilla. Tuntuu aina kun rajummin kiihdyttää joko paikaltaan taikka vaikkapa reippaasta vauhdista 4-5 vaihteella niin kierrosten noustessa tarpeeksi(n 8000 rpm ->) niin alkaa joko takanen pyörimään tyhjää taikka kytkin luistamaan. Toisin sanoen huomaako tuon takarenkaan suttaamisen helposti kun ei perä ainakaan ala heittelemään tms. Oiskohan tuo asfaltti jo niin kylmä että sen takia pyörittää tyhjää? Muilla samantapaisia oireita? Koitin myös löysätä sitä kytkin vivun säätöä että ei vain kytkin kanstaisi ihan vähän mutta en jotenki usko että ois tuosta säädöstä kiinni, muutenhan se luistais koko ajan. Lisäksi tämä"vika" on ilmaantunut vasta nyt syksyllä kun on kylmemmät tiet joten....
Onko muilla alkanu luistamaan takanen samalla lailla nyt syksyllä? Onkohan vaan omaa kuumoilua että muka kytkimessä vika..?

Kiitokset

FZ1N sanoi:
Moro.
Oiskohan tuo mahdollista että omassa FZ1 ännässä ois kytkin menny jo 27tkm kohdilla. Tuntuu aina kun rajummin kiihdyttää joko paikaltaan taikka vaikkapa reippaasta vauhdista 4-5 vaihteella niin kierrosten noustessa tarpeeksi(n 8000 rpm ->) niin alkaa joko takanen pyörimään tyhjää taikka kytkin luistamaan. Toisin sanoen huomaako tuon takarenkaan suttaamisen helposti kun ei perä ainakaan ala heittelemään tms. Oiskohan tuo asfaltti jo niin kylmä että sen takia pyörittää tyhjää? Muilla samantapaisia oireita? Koitin myös löysätä sitä kytkin vivun säätöä että ei vain kytkin kanstaisi ihan vähän mutta en jotenki usko että ois tuosta säädöstä kiinni, muutenhan se luistais koko ajan. Lisäksi tämä"vika" on ilmaantunut vasta nyt syksyllä kun on kylmemmät tiet joten....
Onko muilla alkanu luistamaan takanen samalla lailla nyt syksyllä? Onkohan vaan omaa kuumoilua että muka kytkimessä vika..?

Kiitokset

oma väittämäni on ettei fasu taatusti ala sutia pelkällä kaasulla nelos tai vitosvaihteella vaikka olis öljyä tiellä. Eli kyllä se sinne kykän puolelle taipuu. Likimain samoissa metreissä laitettiin muijan fasusta kytkin uusiksi.

GuessWho sanoi:
oma väittämäni on ettei fasu taatusti ala sutia pelkällä kaasulla nelos tai vitosvaihteella vaikka olis öljyä tiellä. Eli kyllä se sinne kykän puolelle taipuu. Likimain samoissa metreissä laitettiin muijan fasusta kytkin uusiksi.

Voi perse. Paljonko tuli maksamaan kykä remontti?Tai siis itse osat ja mistäs hommasit? Ite varmaanki teen rassaan.

Laittakaahan muutkin mielipiteitä ja kokemuksia, riittääkö tuo 150hp suttaileen vielä kovassa vauhdissa? pyörässä slipari ja 16p eturatas.

FZ1N sanoi:
Voi perse. Paljonko tuli maksamaan kykä remontti?Tai siis itse osat ja mistäs hommasit? Ite varmaanki teen rassaan.

Laittakaahan muutkin mielipiteitä ja kokemuksia, riittääkö tuo 150hp suttaileen vielä kovassa vauhdissa? pyörässä slipari ja 16p eturatas.

Muistaakseni pikkusen reilu pari sataa oli osien osuus öljyineen. Tossa meidän perheen kukkaruukussa on kellotettu takaselta 158 hv (pc, vapaavirtaussuodin, säädöt ja devilin slipari) ja ei se kaasulla sudi edes kolmosella jos edes kakkosellakaan, pakenee vaan pirusti. Helppo kykä vaihtaa, vaijerin säädössä saa olla tarkkana ettei jää kantamaan. Muista liottaa massalevyt öljyssä noin vuorokauden ennen paikalleen asentamista. Ja vaihda samalla sekä massa- että välilevyt. Väärä paikka säästellä rahaa. Me ostettiin välilevyt mp-hotellilta ja massalevyt kipastiin turun stormilta kun muualta ei löytynyt sillä kiireellä.

Siis kakkosella ei sudita?

Mulla ainaki lähtee pito kakkosella kun väännän kahvasta..ja ei luista kytkin..

ja kovemmissa vauhdeissa 4 sellakin on perä irronnut tiestä

GuessWho sanoi:
Muistaakseni pikkusen reilu pari sataa oli osien osuus öljyineen. Tossa meidän perheen kukkaruukussa on kellotettu takaselta 158 hv (pc, vapaavirtaussuodin, säädöt ja devilin slipari) ja ei se kaasulla sudi edes kolmosella jos edes kakkosellakaan, pakenee vaan pirusti. Helppo kykä vaihtaa, vaijerin säädössä saa olla tarkkana ettei jää kantamaan. Muista liottaa massalevyt öljyssä noin vuorokauden ennen paikalleen asentamista. Ja vaihda samalla sekä massa- että välilevyt. Väärä paikka säästellä rahaa. Me ostettiin välilevyt mp-hotellilta ja massalevyt kipastiin turun stormilta kun muualta ei löytynyt sillä kiireellä.

Kiitos kattavasta vastauksesta :thumbup:
Silti mietityttää tuo pitohomma, alkanu kuitenki vasta nyt kylmillä keleillä, varsinki iltasin tekemään just tuota että kierrokset nousee mutta ei kiihdy samanlain ku kuuluis..
Vaan jos se on tuo kytkin lopussa niin talvella hyvä aika rassata ja värkätä kuntoon, keväällä sitten säädellä vaijeri lopulliseen asentoon ettei varmasti jää kantamaan..

Edit. typo

Back