• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XJR kysymyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pptalo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
062802moto_prv.gif
Paljon oletten XJR:n etujousista maksaneet? Öhlins jousista pyydetään 113.- eur. Onko kohdillaan?

062802moto_prv.gif
WP:t ja öljyt tilattu. Sarvet ja peilit ostettu. Siinä tämän kevään päivitykset.
Ai niin seosmittari. Lambda tulee kiinteäksi, mutta mittarin laitan vain teippaamalla säätöjen ajaksi.

Mulla on kollektorin takapäässä vaan kierteet hitsattuna että saa lambdan pois kun haluaa, pultti tilalle. Oli alkuun niin pystyssä kulmassa että otti maahan jossain kaarteessa, jouduin tekeen homman uudestaan, aika vähän niitä paikkoja siellä.

062802moto_prv.gif
WP:t ja öljyt tilattu. Sarvet ja peilit ostettu. Siinä tämän kevään päivitykset.
Ai niin seosmittari. Lambda tulee kiinteäksi, mutta mittarin laitan vain teippaamalla säätöjen ajaksi.

Mistä hommasit ja mitä kustansi? Siis tuon keulapaketin?
Itselläkin oli ajatus etupäätä hieman tukevoittaa.

Ehdinkin jo kysäistä tuolta MR-Powerilta. WP:n jouset 110 eur ja öljyt 17,50.

Onkos noissa kummempia eroja noiden keulapakettien tarjoajien välillä; WP, Wirth, Öhlins? Onko suurta merkitystä minkä valmistajan kierukat sinne tökkää? Pyörähän -97 eli 1200.

Kuka tuo maahan /myy Wirthiä ja Öhlinsiä?

MR-Powerin kaveri kovasti suositteli samalla keularemonttia, eli uudet stefat ym osien tsekkaus. Sanoi että vähintään 3 vuoden välein olisi syytä tehdä.
Mitä ootte mieltä? Mulla ei keulassa ole ollut muuta vikaa, kuin että on alunperin vähän turhan löysä. Mutta ei mitään vuotoja näy. Kannattaako siihen alkaa stefoja vaihtamaan tai muuten räpläämään samalla kun vaihtaa jouset ja öljyt?
Ei varmaan ilmasta hommaakaan ole liikkeessä teettää, itse kun en koe osaamistani moiseen riittäväksi.

062802moto_prv.gif
Joo tuola MR-Powerilta nuo tuli tilattua. Kyllä sitä stefojen vaihtoa mullekkin suositeltii mutten viitsi vaihtaa kun on pari vuotta sitten vaihdettu.

062802moto_prv.gif
Nyt vajaa 700 km. takana uusilla jousilla, sarvilla ja peileillä. Jouset tuntui hyviltä heti ensi reissusta lähtien, sopivan jämäkät. Sarvia joutui jonkun verran kokeilemaan eri asennoissa ja nyt nekin on kohdillaan= paremmat kuin orkkikset, mutta..... Peileistä ei nää mitään, mut on ne vaan tosi komeet
wink.gif

Yeah, viimein sain XJR:n hommattua. 1200 -95.
062802moto_prv.gif

Kotiin ajaessa oli hieman parissa kiihdytyksessä semmonen tunne, että toi kytkin taitaa luistaa. Siis mikä tuo jousi on jonka siihen voi vaihtaa jäykemmäksi. Jotta osaa oikeen osan tilata

-A

No, sehän on diaphragm spring
tounge.gif

xjrrrräyh varmaan tarjoaa meille suomennoksen, kun pääsee sieltä pihlajan alta kalj... Laskemasta marjoja...
033102beer_1_prv.gif

Myös öljyt/levyt vaikuttaa, itse ostin race-mallisen levyt ja ne luisti paljon paremmin.Joskus myös huomasin, että se ei ollutkaan kytkin mikä luisti, mutta silloin luistoa esiintyi myös sivusuunnassa.

Mä oon itte ihan pihlajanmarjan värinen, ku maalasin äsken kotterokatosta...
crazy.gif
Ei tuu maalaria, ei.

Lautasjouseks ne sitä kutsuu, mä sen suomennoksista muuten mitää tiedä (diaphragm clutch on tellerfederkupplung saksaks ja teller on lautanen, että semmossia päätelmiä vaan).

Mulla on -95:ssä (XJR 1200) kaks kappaletta päällekkäin, sekin mahtuu, mutta kuulin että Yamaha FJR 1300:n jousikin sopii ja on vahvempi. Osa nro: 5JW-16334-00...Saiskohan noita tarvikkeina, ei taida saada.

Öljyt menee vaihtoon huomenna ja kytkimen työsylinterin tiivisteet myös (oli pieni vuoto). Pitää kokeilla tuon jälkeen hiukka lisää, että vieläkö luistaa
confused_orig.gif
Jos siinä vielä on luistoo niin pitää kysellä lisää osia.

Mutta on se mahtawa vehjas....
buttrock.gif

-A

Yeah, viimein sain XJR:n hommattua. 1200 -95.
062802moto_prv.gif

Kotiin ajaessa oli hieman parissa kiihdytyksessä semmonen tunne, että toi kytkin taitaa luistaa. Siis mikä tuo jousi on jonka siihen voi vaihtaa jäykemmäksi. Jotta osaa oikeen osan tilata

-A
Mulla alla -97. Myöskin sama pienoinen luisto-ongelma oli. Samalla kun pyörään tehtiin muuta remppaa, niin vaihdatin sen lautasjousen. Muistaakseni se oli Xjr1300 -mallista, jonka siis pitäisi olla jäykempi. Hinta oli jotain viisikymppiä.
Näinpä muistelisin. Ainakin luistaminen loppui.

Onkos kenelläkään minkäänlaisia kokemuksia jälkiasennus äänenvaimentimista eli niin sanotuista mökäpöntöistä
smile_org.gif

Nyt kaivataan säätövinkkejä. Putsarikotelo on modattu, eli sitä torvea on lyhennetty, akran kokoputki on paikallaan ja nyt on tulossa k&n +dynojetin suutinsatsi. Osaako joku kertoa suoraan sopivat suuttimen koot ja neulan asennot tuohon 1200:een? Pystyykö imukurkkuja isontamaan itse vai pitääkö tilata ne fj/fjr:n kurkut?

Aaarghh! Voi ***u, p****
bawling.gif

1200XJR:n (-95) kannentiiviste vuotaa.

1. Pitääkö kone käyttää pois paikoltaan vai saako kannen nostettua pois siinä paikollaan?

2. Kannattaako samalla vaihtaa jotain muuta?

uittu kun pakottaa ohimoo...
veryangry.gif

sanoi:
Pystyykö imukurkkuja isontamaan itse vai pitääkö tilata ne fj/fjr:n kurkut?

Saa niitä varovasti kairattua isommiksi, mutta harvoin tulokseen on tyytyväinen... Eihän se seinämä tarvi olla sileä, mutta silti tilasin lopulta FJ:n kurkut. Suuttimista ei niin osaa sanoa, kokeillen sitä vaan kai täytyy hakea. Minäkään en muista omia säätöjä, mutta ilmapoksissa on kaks tuloreikääkin että sikäli ei auttais...

sanoi:
. Pitääkö kone käyttää pois paikoltaan vai saako kannen nostettua pois siinä paikollaan?

2. Kannattaako samalla vaihtaa jotain muuta?

Kannen saa pois, mutta moottorin kannakkeita kannattaa irrotella että saa klimppiä liikutettua eteenpäin lisätilan saamiseksi. Luulis että kun kansi on irti, kannattais ehkä laittaa ohjurikumit ja muutenkin tsekata että on suora ja seetit OK. Itte veisin jollekin hyvälle kansitohtorille "kanavahoitoon", kuulemma parikymmentä hevosvoimaa saa helposti ja suht halvalla sillä viisiin, nehän ei yleensä ole pahitteeksi... Jaa, mutta asiaan, se nokkaketjun kiristäjä taitaa olla semmonen joka kantsii tutkia että onko OK. Ei kai sekään esim. sadassa tonnissa yleensä vielä loppu ole.

Back