Ensin kerrot itse ajelleesi mopoaikoina ihan päin vittua, mutta silti dissaat nykynuorisoa pullamössösakiksi vaikka itse olet ollut ihan samanlainen?
Sitten kun sai kevarin harjoitusluvat, niin meno pikkuisen rauhottui, kun kevarilla pääsi siihen aikaan 130-150km/h.
Ken joskus ajoi kevarikortin harjoitusluvilla, niin eikös silloin pitänyt antaa näyte "ajotaidoista".
Jarrutuskoe, hidasajo ja pujottelu kertoi kaiken ajotaidoista...
Sitten autokoulussa tuli A-kortti kaupan päälle, eli
lahjakortilla ajellaan.
Eihän tuo mikkää lahjakortti ole? Jos kerran olet piikkilisenssin ajanut.
En ajanut päin vi*tua, ajoin vastoin lakia
Ero oli siinä, että mie jäin henkiin.
Silloin minun nuoruudessa saattoi koulun parkkipaikalla olla 5-10 mopoa, nykyään saman koulun pihalla on helposti 30-40 mopoa, vaikka oppilasmäärä ei ole ainakana kasvanut.
Jos mopoilijoista on / oli 20% ajotaidottomia törppöjä, niin kyllähän nykyään enemmän sattuu ja tapahtuu.
Silti pientä epäilystä heittiäisin nykynuorison asenteisiin ja asioihin suhtatumiseen. Jotain siellä pitää olla vialla.
Meidän sukupolvi alkaa olla niitä, kenen lapset ajelee mopoilla. ollaanko me tehty lapsille liian helpoksi, pureskeltu ruoka valmiiksi, siivottu teinin huone ja viety roskat ulos, kun teini halunnut vaikka pyydettiin.
Olemmenko me itse aiheuttaneet sen?
Olisiko sittenkin pitänyt vähän enemmän osallistua lapsen kanssa tekemiseen, asennekasvatukseen tekemisen kautta ja mopolla ajamisen opetteluun.
Jos teini haluaa ajaa mopolla, niin isi / äippä-inssi pitää läpäistä ensin.
Joten nykyteinit ja niiden kortin maksavat vanhemmat on ansainneet kalliin mopokortin, kalliimman kevarikortin ja aivan älyttömän kalliin B-kortin.