Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eihän tuo mikkää lahjakortti ole? Jos kerran olet piikkilisenssin ajanut.Sitten kun sai kevarin harjoitusluvat, niin meno pikkuisen rauhottui, kun kevarilla pääsi siihen aikaan 130-150km/h.
Ken joskus ajoi kevarikortin harjoitusluvilla, niin eikös silloin pitänyt antaa näyte "ajotaidoista".
Jarrutuskoe, hidasajo ja pujottelu kertoi kaiken ajotaidoista...
Sitten autokoulussa tuli A-kortti kaupan päälle, eli
lahjakortilla ajellaan.
En ajanut päin vi*tua, ajoin vastoin lakiaEnsin kerrot itse ajelleesi mopoaikoina ihan päin vittua, mutta silti dissaat nykynuorisoa pullamössösakiksi vaikka itse olet ollut ihan samanlainen?
Eihän tuo mikkää lahjakortti ole? Jos kerran olet piikkilisenssin ajanut.Sitten kun sai kevarin harjoitusluvat, niin meno pikkuisen rauhottui, kun kevarilla pääsi siihen aikaan 130-150km/h.
Ken joskus ajoi kevarikortin harjoitusluvilla, niin eikös silloin pitänyt antaa näyte "ajotaidoista".
Jarrutuskoe, hidasajo ja pujottelu kertoi kaiken ajotaidoista...
Sitten autokoulussa tuli A-kortti kaupan päälle, eli
lahjakortilla ajellaan.
Playstation. Jou!Lapset ovat syntyneet jo vuosia niin kehittyneina, etteivat tarvitse vanhoilta pieruilta mitaan opastusta missaan alle turbobusan ja siihenkin vain viritysohjeita.
Ajaminen on heilla taydellista heti ensimmaisen viiksikarvan ilmaannuttua.
Selitäs nyt miten tuossa ilmeni "katseen käyttö hakusessa"?Aika HC kamaa on tämä video. Yksi kaveri kertoo että skootterilla ajo on vaikeampaa kuin isolla pyörällä ajaminen (mopojätkille suoraan Bussit vai?) ja Jokilampikin pääsee kertomaan, että on hyvä, kun em. kaveri, jolle itselleen mopo on vaikea menopeli, pääsee junioreille opettamaan, miten ajaa![]()
Siis mitä? Tällainen sakki muka ketään opettaa? Taitaa olla vähän liian löysät vaatimukset noilla, jos niinkin perusasia kuin katseen käyttö on hakusessa...
Mopo voi yllättää liikenneopettajankin
Jep, tehoa ei ole oikaisemiseen, pienissä pyörissä ei ole hyrrävoimia ja kiikkerä kun mikä. Lisäksi kun jalat ovat siinä edessä niitäkään ei saa nopeaan pois.Joskus tyyppäsin frendin skodea, ihme paska. En uskaltais mennä liikenteeseen moisella kiikkerällä potkulaudalla.
Jep, tehoa ei ole oikaisemiseen, pienissä pyörissä ei ole hyrrävoimia ja kiikkerä kun mikä. Lisäksi kun jalat ovat siinä edessä niitäkään ei saa nopeaan pois.Joskus tyyppäsin frendin skodea, ihme paska. En uskaltais mennä liikenteeseen moisella kiikkerällä potkulaudalla.
sanoi:Kokeneellekkin moottoripyöräkouluttajalle mopo tai skootteri on tavallista vieraampi ajoneuvo. Kevyen kaksipyöräisen ajokin hallinta yllättikin monet.
sanoi:Ihan selvästi haastetta tuottaa se, että mihin saa jalat, koska nyt jalat pääsee elämään ja sitä kautta sitten lähtee koko pyörä liikkumaan vähän liikaa.
Ja tässä huomaa ihan selvästi katseen käytön, että katse pitkälle, koska heti kun alkaa katsomaan yhtään alaspäin korostuu entisestään tää liike (vatkaa stongaa).
Koulutettava:sanoi:No miltä sitä skootteria tuntui ajaa?
Haastattelija:sanoi:Vaikeeta. Se on erittäin vaikeeta. Minulla on itselläni iso moottoripyörä millä on paljon helpompi ajaa.
Koulutettava:sanoi:Onko tästä päivästä ollut sulle hyötyä?
sanoi:No totta ihmeessä, että koska mä en itsekkään pääse treenaamaan liikaa ja täällä kun on muita asiantuntijoita jotka antaa sitten vinkkejä siitä mitä teet itse täällä väärin ja voi sitten omaa ajotaitoa parantaa ja lisäksi pääsee kokeilemaan skootteria mistä minulla ei ole henkilökohtaisesti kokemusta käytännössä lainkaan.
sanoi:Mopokortin edellyttämä uusi käsittelykoe sisältää varsinkin kaupunkiajossa tarpeelliseksi osoittautuneet hätäjarrutuksen, hidasajon ja kaarreajoharjoituksen.
sanoi:Mitä kokemuksia mä olen saanut ja kuullut noilta varsinkin tytöiltä jotka tulee ajamaan henkilöautokorttia niin he kertovat että kun on pitänyt jättää skootteri kaupungin ulkopuolelle kun ei ole uskaltanut kaupunkiin tulla ollenkaan kun ei ole ajotaitoa.
[/QUOTE]sanoi:Mopokorttiuudistus tuo mopokortille hieman lisähintaa mutta on kouluttajien mielestä ehdottomasti tarpeellinen.
sanoi:Jos mä ajattelen mun omaa junioria joka kaksi vuotta sitten täytti 15 niin en ikimaailmassa olisi laskenut niillä taidoilla sitä liikenteeseen ja sen kun aikuiset ymmärtäisivät millä eväillä heidän lapset liikkuu tuolla ja sen takia tää uudistus varmaan tulee tarpeeseen.
ei se ollu vittu joka siinä puhui..huomaat itekkin kun näät semmosen ekakerran livenäNo niinkö ne vittu sano tossa videossa?
Haastattelija:
Koulutettava:sanoi:No miltä sitä skootteria tuntui ajaa?
sanoi:Vaikeeta. Se on erittäin vaikeeta. Minulla on itselläni iso moottoripyörä millä on paljon helpompi ajaa.
Heh, eka äänessä oleva kouluttaja oli mun A-korttikouluttaja. Hyvä kouluttaja olikin.Mä kyllä olisin enemmän huolissani näistä hieman päälle parikymppisistä jotka heti ison A-kortin ajettuaan ostavat eniten kulkevan prätkän ja ajavat sillä miten sattuu, koska luulevat että ovat oppineet autokoulun moottoripyöräkurssin hidasajoharjoituksissa ajamaan täydellisesti. Minä kun en muutamankin vuosikymmenen ja erinäisen sadantuhannen mp-kilsan jälkeen vieläkään ole taidoiltani mikään J. Dunlop, D. Lampkin tai K. Tiainen. Ehkä olen vaan hieman hidas oppimaan (sen lisäksi että olen tällainen vanha lahjakortilla ajeleva liikennevaara).kyllä mä olisin enemmän huolissaan näista jotka on saanut moottoripyöräkortin lahjaksi ja sitten ostetaan vanhoilla päivillä iso moottoripyörä kun ei osata edes välttävästi ajaa autoa..
Mitä alkup. aiheeseen tulee niin joo, hieman olisin huolissani jos moposkootterin kuljettaminen on kouluttajan mielestä vaikeampaa kun moottoripyörän.
/MarcusB
ja jotkut on aina oikeassa ja ovat ekana hedelmätiskillä jos lehdessä lukee et keskiviikkona jokaisen on tungettava ananas hanuriin..sen verta kapinahenkeä löytyy et osa ostais meloonin ja tummeliaJätkät nillittää ihan turhasta, onkohan joku noista kouluttajista vienyt poikien tikkarin... no ainahan maailmaan valitusta ja jeesustelua mahtuu, nunnunnuu ja nönnönnöö, kouluttajat ei osaa ja laukovat edesvastuuttomia kommentteja... se on kovaa toi elämä![]()