Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tästä syystä naiset ovat huonompia kuskeja, kun ei ole mitään jalkojen välistä mistä ottaa tukea.Olen kyllä samaa mieltä että skootteri on vaikeampi hallittava kuin moottoripyörä, jos on moottoripyöriin tottunut. Varsinkin nopeissa väistöissä ja jarrutuksessa. Ainakin omalla kohdalla. Kun ei ole mitään siinä jalkojen välissä mistä ottaa tukea. Ei voi puristaa tankkiakaan. Ja pienet pyörät ja löysä runko ei sekään tee hommasta yhtään helpompaa, kun ääritilanteisiin mennään.
Siinäpä se tuli jo BlackCatin näppäimistöltä sanottua.Heh juu tuossahan harjoiteltiin sitä moposkootterilla ajoa, joka tosiaan on *hiukan* erilaista kuin se moottoripyörällä ajo.Hirvittää vaan, että jos ei autokoulun opettajat osaa perkele mopolla ajaa.
Minä en ainakaan olettaisi että jokainen liikenneopettaja tässä maassa omaisi jo valmiiksi mopon, auton, bussin, rekan, moottoripyörän, VR:n tavara- ja henkilöjunan, Pendolinon, ruotsin laivan ja naapurin muijan ajotaitoja.
Eli hyvä että harjoittelevat!
Non onhan se erilainen kuin prätkä mutta kyllä minusta jos joku kokee mopolla ajamisen vaikeammaksi kuin prätkällä ajamisen niin sellainen voisi siirtyä suosiolla julkisten liikennevälineiden käyttäjäksi ja jalankulkijaksi. Ei se moposkode sentään niin ylivoimaisen vaikea ole.
Huutelenko nimimerkin takaa? Mitäs itse teet? Mitkähän ovat nämä ihmeelliset, pelottavat testit?Ja mainitsemasi Jokilampi on kyllä läpäissyt sen luokan vaativat testit joihin itse et uskaltaisi edes mennä osallistumaan, joten ehkä kannattaisi huudella vähemmän nimimerkin takaa.![]()
Joo kyl se Jokulampi jotenki pyörällä osaa ajaa (miehen chopper-kokemusta ei tässä edes lasketa, koska chopper on mitä luontevin ajettava). Mut tyylitajua sil ei oo ollenkaan, kamalan näkösillä vehkeillä se normaalisti ajelee.Ja mainitsemasi Jokilampi on kyllä läpäissyt sen luokan vaativat testit joihin itse et uskaltaisi edes mennä osallistumaan, joten ehkä kannattaisi huudella vähemmän nimimerkin takaa.![]()
Nyt taas puhutaan eri asiasta. Skootterilla ajaminen ei eroa moottoripyörällä ajamisesta niin paljoa, etteikö sen pitäisi olla mp-liikennekouluttajalle aivan selvää pässinlihaa. Ei anna mitenkään mairittelevaa kuvaa liikennekouluttajista, jos jopa ajamisen perusasiat (ne ihan samat, jotka pätevät myös moottoripyöräilyyn) ovat hakusessa.Eli jos kerta 3 kesää skootterilla runsaasti ajaneellekkin käy tämmöinen käpy, niin miksi ei sitten 15 kesäiselle. Lisäksi tuo katseohjaushan on asia mikä pitää opetella, en minä ainakaan hoxannut katsoa horisonttiin aluksi, kun hidasajoa opeteltiin..
No joo... Olihan tossa ehkä vähän semmosta ryhmässä touhuamisen makua noissa kommenteissa. Varmaan menivät viettämään tykypäivä tyyppistä saunailtaa tohon päälle, ni kommentit oli sit yltiö positiivisia.Nyt taas puhutaan eri asiasta. Skootterilla ajaminen ei eroa moottoripyörällä ajamisesta niin paljoa, etteikö sen pitäisi olla mp-liikennekouluttajalle aivan selvää pässinlihaa. Ei anna mitenkään mairittelevaa kuvaa liikennekouluttajista, jos jopa ajamisen perusasiat (ne ihan samat, jotka pätevät myös moottoripyöräilyyn) ovat hakusessa.Eli jos kerta 3 kesää skootterilla runsaasti ajaneellekkin käy tämmöinen käpy, niin miksi ei sitten 15 kesäiselle. Lisäksi tuo katseohjaushan on asia mikä pitää opetella, en minä ainakaan hoxannut katsoa horisonttiin aluksi, kun hidasajoa opeteltiin..
No tää on kyllä ihan totta. Soralla kaasu pohjassa vetää molemmat pyörät ihan sladissa, jalat vaan suksiksi ja olo on ku pulkalla ajelis. Mut pystyssä on pysyttyon skootterilla jotain vaikeampaa, esim soralla ajaminen, pienet pyörät ja ei tukea tankista. paino takapyörällä.
Siis huomiota herättävä vaatetus ilman keltaisia liivejä. Tai kai ne keltaisetkin voi olla...Mitenkähän ne Italian Vespa-tytöt ollenkaan selviävät hengissä, heitähän on varmaan 10 miljoonaa, ja vielä paljon vaativimmissa olosuhteissa cruisaavat? Ehkä selittävä tekijä on vaatetus, joka Etelä-Euroopassa ei kenkiä lukuunottamatta rajoita niin paljon kuljettajan liikkeitä.
Mä kyllä olisin enemmän huolissani näistä hieman päälle parikymppisistä jotka heti ison A-kortin ajettuaan ostavat eniten kulkevan prätkän ja ajavat sillä miten sattuu, koska luulevat että ovat oppineet autokoulun moottoripyöräkurssin hidasajoharjoituksissa ajamaan täydellisesti. Minä kun en muutamankin vuosikymmenen ja erinäisen sadantuhannen mp-kilsan jälkeen vieläkään ole taidoiltani mikään J. Dunlop, D. Lampkin tai K. Tiainen. Ehkä olen vaan hieman hidas oppimaan (sen lisäksi että olen tällainen vanha lahjakortilla ajeleva liikennevaara).kyllä mä olisin enemmän huolissaan näista jotka on saanut moottoripyöräkortin lahjaksi ja sitten ostetaan vanhoilla päivillä iso moottoripyörä kun ei osata edes välttävästi ajaa autoa..
niinpä mitäpä tohon muuta sanois*Huoh*täällä sitä vouhotetaan että mopoilijoille koulutusta yms. mutta kyllä mä olisin enemmän huolissaan näista jotka on saanut moottoripyöräkortin lahjaksi ja sitten ostetaan vanhoilla päivillä iso moottoripyörä kun ei osata edes välttävästi ajaa autoa..ajellaan niillä 1950 luvun opeilla edelleen ja mp ei ole millään tavalla hallussa.. nuoret sentään oppii mutta vanha koira ei...vaimitensenyoli..
Mistä näitä tulee? Montako sataa tuhatta kilometriä olet nyt itse ehtinyt turvallisesti vetää eri kulkineilla?
tätä en nyt oikein ymmärtänyt?Hmm...
Se että on varmasti paremmat taidot mp kuskina/opettajana kuin monella teistä, ei tarkoita sitä että olisi sitä myös skootterin kohdalla.
eli jos on hikinen saa laukoa ihan mitä vain ilman sen kummempaa tarkoitusta? ja muut on katkeria?Kova on katkeruus jotakin kohtaan ku pitää alkaa vääntään tällasestakin juttua, eihän kukaan ole väittänyt että skootterilla ajaminen olis kokokonaisuudessaan vaikeampaa kuin isolla mp:llä ajo. Siinä vaan hikinen mies haastattelutilanteessa sanoi niin mutta ilman sen syvempää tarkoitusta.