Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä Valentino!Vastaohjaus on mielestäni ratkaisu.
Älä hätäile, minullakin tämä pujottelutehtävä onnistuu vähän päivästä riippuen. Itseasiassa pujottelu onnistuu hyvin, mutta niiden silmukoiden teko molemmissa päissä on jo hankalampi juttu. Oma opettaja on onneksi jaksanut antaa hyviä neuvoja, vaikka itse tahdon välillä jo tuskastua...Tervehdys kaikille!
Olen tälläinen 4-kymppinen äijä ja päätin jo viime vuonna, että Mp-kortti olisi saatava, joten aloitin alkutalvesta Mp-kurssit. Kirjalliset hyvin läpi ja nyt on ollut 2 ajotuntia (siis 2x3 ajokertaa) käsittelyjä. Mieltäni riivaa yksi juttu ja ajattelinkin kysyä kokeneemmilta neuvoa. Siis kaikki muut käsittelytehtävät, kutn "stop&go", esteen väistö ja jopa hidasajo menivät ensi yrittämällä nappiin, mutta...se p-keleen pujottelu ei ota onnistuakseen. Ajo-opettajani antaa kovin nihkeästi neuvoja/palautetta, ja ajattelin kysyäkin että mikä "juju" tuossa pujottelussa on. Mielestäni olen rento, jalat tankissa kiinni ja katse kääntyy, mutta jalka osuu aina maahan eikä aluekaan riitä. Tämä vähän tuskastuttaa meikäläistä, etenkin kun muut käsittelyt sujuvat tosi hyvin. Mulla ei ole vielä omaa pyörää (tilauksessa tosin on), joten harjoittelukaan ei onnistu kuin kalliilla ajotunneilla. Ottaa niin sanotusti pattiin, kun tämä juttu on jäänyt tähän kanittamaanMielelläni kuulisin kokemuksianne! Oliko teillä kenties ongelmia ko. osa-alueella ja miten lopulta hanskasitte homman? Kiitos etukäteen vinkeistä!![]()
Me on väännetty suurinpiirtein joka ajotunti myös tuota pujottelutehtävää ja välillä se onnistuu välillä ei. Kertaakaan en ole saanut sitä onnistumaan ensimmäisellä yrittämällä (!!!) vaan pitää olla tarpeeksi toistoja niin sitten alkaa sujumaan.Nyt on tullut kaksi ajokertaa harjoiteltua tuota pujotteluhommaa. On se vaan hitto kun tulee liian useesti laitettua JALKA MAAHAN.Pelottaa liikaa että kaadan sen pyörän. Voi mölli, voiko ton asian oppia?! Ihan ekaa kertaa kun harjoteltii ni ne täysympyrät, tai siis soikiot, meni ihan täydellisesti, kun en ajatellut, mutta tänään kun tarkoituksella piti tehdä niin eihän siitä tullut yhtään mitään. Kuinka monta tuntia teillä, joilla on ollut pujotteluvaikeuksia, on kestänyt tuon homman oppiminen? Harmi kun ei voi harjoitella kuin autokoulun tunneilla. Tarvinnee jokusen lisätunnin...![]()
Nyt on tullut kaksi ajokertaa harjoiteltua tuota pujotteluhommaa. On se vaan hitto kun tulee liian useesti laitettua JALKA MAAHAN.Pelottaa liikaa että kaadan sen pyörän. Voi mölli, voiko ton asian oppia?! Ihan ekaa kertaa kun harjoteltii ni ne täysympyrät, tai siis soikiot, meni ihan täydellisesti, kun en ajatellut, mutta tänään kun tarkoituksella piti tehdä niin eihän siitä tullut yhtään mitään. Kuinka monta tuntia teillä, joilla on ollut pujotteluvaikeuksia, on kestänyt tuon homman oppiminen? Harmi kun ei voi harjoitella kuin autokoulun tunneilla. Tarvinnee jokusen lisätunnin...
sanoi:Me on väännetty suurinpiirtein joka ajotunti myös tuota pujottelutehtävää ja välillä se onnistuu välillä ei. Kertaakaan en ole saanut sitä onnistumaan ensimmäisellä yrittämällä (!!!) vaan pitää olla tarpeeksi toistoja niin sitten alkaa sujumaan.
No, maanantaina olisi minulla inssi ja viikonlopun ajattelin treenata omalla pyörällä käsittelytehtäviä.
Sama juttu täällä! Mulla pitäisi huomenna olla vikat ajotunnit mutta pakko ottaa pari lisätuntia, kun ei ole ehditty vielä ollenkaan liikenteeseen. Kaikki ajotunnit ovat menneet käsittelyjä ja etenkin pujottelua harjoitellessa. Se ei kerta kaikkiaan meinaa sujua, tuurillaan ehkä. No, miehän en luovuta.![]()
Mutta kerrohan sitten ensi viikolla miten inssi meni. Pidetään peukkuja![]()
Mulla oli kanssa vaikeuksia ton pujottelun kanssa.Rohkeutta siinä käännöksessä ja jos tuntuu että mopo kaatuu nostat kytkintä eli lisäät vetoa.
Helpointa on aloittaa se kääntyminen niin jyrkästi että tanko kolahtaa tappiin saakka. On vaikeaa ruveta jyrkentämään lopussa sitä käännöstä kun alkaa tila loppumaan. Silloin myös valitettavasti katsekkin siirtyy siihen tötteröön minkä sisäpuolelle pitäisi päästä ja kun sitä katsoo ei ainakaan pääse.
Nimim. viime kesänä kolmekymppisenä pujotellut
edit. typo
Jep, täytyypä kokeilla, että lisään vähän enemmän vauhtia, jos sais pujottelut onnistumaan kerralla.Mulla oli kanssa vaikeuksia ton pujottelun kanssa.Rohkeutta siinä käännöksessä ja jos tuntuu että mopo kaatuu nostat kytkintä eli lisäät vetoa.
Helpointa on aloittaa se kääntyminen niin jyrkästi että tanko kolahtaa tappiin saakka. On vaikeaa ruveta jyrkentämään lopussa sitä käännöstä kun alkaa tila loppumaan. Silloin myös valitettavasti katsekkin siirtyy siihen tötteröön minkä sisäpuolelle pitäisi päästä ja kun sitä katsoo ei ainakaan pääse.
Nimim. viime kesänä kolmekymppisenä pujotellut
edit. typo
Tuossa olikin just ne tärkeimmät neuvot
joilla minäkin sen sitte läpäisin, ja sellasen jutun huomasin itse,
että ihan hiukka lisää vauhtia nii johan sujuu
Onnea vaan harjotteluun![]()