• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Viha motoristeja kohtaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja theim
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eihän sitä tarvii aina olla semmosia kovaäänisiä pakoputkia? Voi sen huomion saada hommattua näinkin:

http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=48559
Ei hitto..tuon takia ne korvatulpat tarvitaankin  
crazy.gif
Joo, sekä tietenkin korvatulpat ja hiljaisin kypärä mitä markkinoilta löytyy, mp3 soittimella ja bluutuutilla. Renkaat on syytä valita huolella rengasmelun takia.

Kuten jo sanoin, ei se mieheni tullut samaa vauhtia kuin mä. Ja siis mitenköhän mä "opetin" sitä kotilokuskia, mähän vaan yritin päästä siitä eroon!?

Eli kun sitä liittymääkään siellä ei ollut ja vauhdin hidastaminen ja ohi päästäminen ei auttanut, niin mitä tuossa tilanteessa olisi sun mielestä pitänyt tehdä?

Ja vielä toistan kysymykseni siitä, miten tuo 110-tie on turvallisempi kuin moottoritie?
Vastasit itse itsellesi koskien 110 tien turvallisuutta verraten motariin jissa omien sanojesi mukaan häiriköstä pääsee eroon vain kiihdyttämällä kun pysähtyä. Ja kuten sanoin, niin jokainen tyylillään.
Omituinen lauserakenne, mutta jotenki siitä ehkä selvää saa
smile_org.gif
Pointti mulla oli siinä 110-tiessä se, että siellä mulle ainakin on sattunu noita hulluja tielle paljo enemmän ku motarilla..

Enkä vieläkään tiedä miten sun mielestä ois pitäny toimia tossa tilanteessa?
Pahoittelen kieliopillista hämmennystä. Kysymykseesi viitaten, olisiko ollut mahdollista antaa asian vain olla? Tuskinpa kovin suurella todennäköisyydellä kotilokuski olisi oikeasti päällenne tullut. Eipä varmaan kauaa olisi jaksanut perässä roikkua. Sinä ratkaisit asian miten ratkaisit, itse olisin toiminut toisin.
Miksi riskeerata sillä ettei se varmaan.........Lööpeissä muutenkin ihan tarpeeks niitä hulluja niin mistä tiedät ettei yx niist istuu ratin takaa sun takasta viilaten puskurilla huumehöyrys?

Mun mielestä ihan oikea ratkaisu,pakoon vaan jos ei haluaa alle jäädä.

Frendi joutu työmatkallaan saabin kiusaamaksi tampereen motarilla, tästä nyt on jo tovi mutta sama saab oli aiempinakin aamuina järjestänyt ohjelmaa ohittelemalla motarilla myös oikealta kaistalta. No siitähän tämä saab-kuski kimpaantui sitten kun kaveri tuuppas prätkällä omaa vauhtiaan ohi kohti työmaata niin alkoi kauhia takaa-ajo. perseeseen kiinni ja valojen vilkutusta ja käsimerkkejä. No kaveri siinä sit oli antanu tilaa oikeelle kaistalle jotta mene ohi, hullu? no ei.. siinä oli vierellä ja vauhtia sata+ kunnes tuo valopää oli tullu niin lähelle että frendi yletti monottamaan sitä autoa pari kertaa kylkeen ja sitten haneen mitä pyörä lähti. Saab-kuski oli soittanut poliisille ja poliisi frendille, pienen juttutuokion jälkeen saab-kuski joutui korjauttamaan lommoisen oven ja rikkinäisen peilin omasta pussistaan sen lisäksi että sai sakot törkeästä liikenteen vaarantamisesta tyyliin "ajoitko niin lähelle että motoristi yletti potkasemaan?" -Jjoo..
lookaround_orig.gif
johon tutkiva konstaappeli oli tuumannu että eihän tässä sitten mitään epäselvää.

Tarina voi olla fiktiota ja henkilöt ja automerkki ja virka-asema ja tuttavuus keksittyjä.

Kerran suoralla tyhjällä tiellä vastaantulija käänsi minun kaistalleni ja ajoi kohti. Nokan edestä taas kiepsautti omalle kaistalleen. Itse en muuuta ehtinyt kuin katsoa sopivaa reittiä penkereeltä. Ei tarvinnut kuitenkaan ojaan ajaa. Entäs jos minä olisin väistänyt vastaantulijan kaistalle?... Siitä olisi sitten muut saaneet lukea lehdestä.
Tais kaverilla olla hauskaa, mulla ei niinkään.
Hän ei luultavasti pitänyt motoristeista.

Ite oon sitä mieltä ettei ole kiinni siitä millä ajaa vaan kuka ajaa...
biggrin.gif

Vaikka vältänkin provosoivaa ajoa niin kerran olen lasolit saanut visiiriin, tosin voi olla että kotilokuskille tuli just tarve pestä tuulilasi ja kunnolla kun oli ekaks ohittanu mut ja hidastanut sen jälkeen vauhdin hieman alle sataseen satkun aluella...  
omg.gif

Tiesä näitä sitten

Näköjään .orgin sähköpostimuistukset uusista viesteistä takkuilee ja ei ole tullut huomattua uusia viestejä. Tämä ohi aiheen alustus.

Kun nyt lukenut näitä juttuja, niin selvästi noita perässäroikkujia ollut yhdellä sun toisella. Ihan oman sakkosaldon takia kannattanee miettiä vääntääkö sitä kahvaa. Nimittäin vasta oli lehdessä uutinen missä poliisi omalla kulkuneuvollaan=ei virka-auto lähtenyt hurjastelijan perään ja antanut tuosta sakot, nopeudeksi arvioitu oman ajoneuvon näyttämä 200km/h. Ja kun noinkin sakkoja voi saada, niin olenkin hlökohtaisesti alkanut laskea kaikki epämääräiset kaahottajat siviilissä oleviksi kotipoliiseiksi. Autolla cruisella helppo ajaa rajoitusnopeutta ja harva siellä puskurissa jaksaa kauaa viipyä. Kerran tuttava jopa kommentoi kun ajoi motarilla perässä että pirun hankala roikkua kun hänellä ei ollut cruisea. Prätkällä tuo pirullisen tarkan nopeuden pitäminen ei niin helposti onnistu ja muita tapoja käytettävä. Parhaiten omassa tapauksessa toimii se, että mopo kaistan oikeaan laitaan nopeutta hiukan pois ja vasemmalla tassulla heilautus että mene ohi. Tuossa vaiheessa yleensä ne kotilokuskit heränneet että jätetään turvaväliä tai ajettu ohi. Ja ohiajaessaan ovat jopa ystävällisesti saattaneet sitten heilauttaa jopa kättä. Näin esim.  viimeisin tapahtuma jossa takapenkillä oli kohtuu kivannäköisiä naisia vilkuttamassa. Ehkä siellä tytöt olivat kuumottaneet kuskia. ;)

Toisekseen en usko että Saab saattoi olla tuossa kyseessä kun ovea potkittu. Joskus nuorena sällinä tuli jonkun verran 96 peltejä taputeltua, kun sukulaisäijä kehui millaisia panssarivaunuja ovat. Ilman vasaraa ei siihen kyllä jälkeä saanut aikaan saati että liikkuvasta prätkästä uskaltaisi niin lujaa potkaista. Tai sitten Saabilla on tuosta laatu heikentynyt.

Kolmantena pitää vielä ihmetellä elokuun puolella Kehä 1 nähtyä tilannetta missä autoilija ajoi reilusti alle 80km/h ja prätkä perässä. Tuo customi pyöräilijä ei tehnyt elettäkään siirtyäkseen minnekään kun autoilija aivan harkiten teki pissapojalla kastelua. Katsoin nimittäin äijää vierestä autolla ohi ajaessa ja tämä kotilokuski tähtäili vain taustapeilin kautta prätkää. Hiukkasen kiehahti veri, mutta mietin olisikohan olleet kaverukset jotka pelleilivät ja taas olisi ulkopuolinen ehkä ottanut pataan kun mennyt toisia ojentamaan.

Jollain oli ilmeisesti ollut hauskaa tänään kun olivat kaataneet sinisen, uuden Teneren stadissa PHR:n edessä olevassa mp-parkissa. Toivottavasti pyörän omistaja sai tekstiviestini asian tiimoilta. Vieressä olleet muut pyörät paitsi se mönkkäri ilmeisesti selvisivät ilman vaurioita.

Saman ilmiön havainnut.

Saattaapi olla kyse laajemmasta yhteisöä piinaavasta "yleisvihasta", joka heijastuu sitten kaikkeen, joka poikkeaa siitä omasta ja tutusta. Vihataan motoristeja, vihataan kaahareita, vihataan hidastelijoita, vihataan koiranomistajia (tai marsun-), vihataan köyhiä, vihataan virimopon pärinää, lintujen kaakatusta, poliisia, rosvoja, poliitikkoja, juristeja, kukkahattutätejä, jengiläisiä, sienten poimijoita, pitkätukkia, siilitukkia, homoseksuaaleja, vääräuskoisia, bemarikuskeja (corolla-), trikejä, harrikoita, japseja, customeita, sportteja, enskoja, skoottereita... loputtomiin.

Motoristeja on melko helppo vihata, koska heitä kovin harva kehtaa puolustaa ja rivit ovat vähäiset sekä harvat. Motoristit itsekin vaikuttavat käyvän lähes kilpikonnapuolustuksessa puolustustussotaa ajovälineidensä ja/tai elämäntapansa puolesta. Mitään plussaa ei uskalleta edes kepillä yrittää, kuten vaikkapa korotettuja nopeusrajoituksia 2-pyöräisille.

-hh-

Näköjään .orgin sähköpostimuistukset uusista viesteistä takkuilee ja ei ole tullut huomattua uusia viestejä. Tämä ohi aiheen alustus.

Kun nyt lukenut näitä juttuja, niin selvästi noita perässäroikkujia ollut yhdellä sun toisella. Ihan oman sakkosaldon takia kannattanee miettiä vääntääkö sitä kahvaa. Nimittäin vasta oli lehdessä uutinen missä poliisi omalla kulkuneuvollaan=ei virka-auto lähtenyt hurjastelijan perään ja antanut tuosta sakot, nopeudeksi arvioitu oman ajoneuvon näyttämä 200km/h. Ja kun noinkin sakkoja voi saada, niin olenkin hlökohtaisesti alkanut laskea kaikki epämääräiset kaahottajat siviilissä oleviksi kotipoliiseiksi. Autolla cruisella helppo ajaa rajoitusnopeutta ja harva siellä puskurissa jaksaa kauaa viipyä. Kerran tuttava jopa kommentoi kun ajoi motarilla perässä että pirun hankala roikkua kun hänellä ei ollut cruisea. Prätkällä tuo pirullisen tarkan nopeuden pitäminen ei niin helposti onnistu ja muita tapoja käytettävä. Parhaiten omassa tapauksessa toimii se, että mopo kaistan oikeaan laitaan nopeutta hiukan pois ja vasemmalla tassulla heilautus että mene ohi. Tuossa vaiheessa yleensä ne kotilokuskit heränneet että jätetään turvaväliä tai ajettu ohi. Ja ohiajaessaan ovat jopa ystävällisesti saattaneet sitten heilauttaa jopa kättä. Näin esim.  viimeisin tapahtuma jossa takapenkillä oli kohtuu kivannäköisiä naisia vilkuttamassa. Ehkä siellä tytöt olivat kuumottaneet kuskia. ;)

Toisekseen en usko että Saab saattoi olla tuossa kyseessä kun ovea potkittu. Joskus nuorena sällinä tuli jonkun verran 96 peltejä taputeltua, kun sukulaisäijä kehui millaisia panssarivaunuja ovat. Ilman vasaraa ei siihen kyllä jälkeä saanut aikaan saati että liikkuvasta prätkästä uskaltaisi niin lujaa potkaista. Tai sitten Saabilla on tuosta laatu heikentynyt.

Kolmantena pitää vielä ihmetellä elokuun puolella Kehä 1 nähtyä tilannetta missä autoilija ajoi reilusti alle 80km/h ja prätkä perässä. Tuo customi pyöräilijä ei tehnyt elettäkään siirtyäkseen minnekään kun autoilija aivan harkiten teki pissapojalla kastelua. Katsoin nimittäin äijää vierestä autolla ohi ajaessa ja tämä kotilokuski tähtäili vain taustapeilin kautta prätkää. Hiukkasen kiehahti veri, mutta mietin olisikohan olleet kaverukset jotka pelleilivät ja taas olisi ulkopuolinen ehkä ottanut pataan kun mennyt toisia ojentamaan.
Minullekin on käynyt noin, että poliisi on siviilissä ollessaan omalla autollaan ajanut perässä ja tuli sitten huoltoaseman pihassa pitämään saarnaa. Kun en ollut tarpeeksi yhteistyöhaluinen, niin soitti sitten partion siihen paikalle, joka kirjoitti sakon tämän puheiden perusteella. No, en tietenkään allekirjoittanut ja piti käydä käräjillä perumassa sakko.

On niitä kaikenlaisia vajakkeja liikkeellä, takavuosilta on jäänyt muistot siitä miten ohitettava paiskasi röökintumpin ( hehkuvan tietysti) ja sai vielä täysosuman kypärän visiiriin ( joka oli raollaan)
Perkeleellinen kipinäsade muttei onneksi sen kummempaa

Näin varttuneemmalla iällä on jo paremmin hahmottanut että tuollaisesta teosta voi tulla silmä kipeäksi. Jommalta kummalta osapuolelta
kaboom.gif

Nimittäin vasta oli lehdessä uutinen missä poliisi omalla kulkuneuvollaan=ei virka-auto lähtenyt hurjastelijan perään ja antanut tuosta sakot, nopeudeksi arvioitu oman ajoneuvon näyttämä 200km/h.
Minullekin on käynyt noin, että poliisi on siviilissä ollessaan omalla autollaan ajanut perässä ja tuli sitten huoltoaseman pihassa pitämään saarnaa. Kun en ollut tarpeeksi yhteistyöhaluinen, niin soitti sitten partion siihen paikalle, joka kirjoitti sakon tämän puheiden perusteella. No, en tietenkään allekirjoittanut ja piti käydä käräjillä perumassa sakko.
Jos mahdollista, niin voitko valaista millä perusteella sakko peruttiin. Ei riittävän tarkkaa mittauslaitetta vai pystyitkö kiistämään sana sanaa vastaan tai jotain muuta?

Mulla on kerran maanviljelija juossu kotipihaltaan keskelle tietä pyörän eteen seisomaan, kädet puuskassa ja päätään heilutellen. Onneksi näin jo kaukaa et sieltä pihasta kirmaa joku peijooni tien suuntaan.

Nimittäin vasta oli lehdessä uutinen missä poliisi omalla kulkuneuvollaan=ei virka-auto lähtenyt hurjastelijan perään ja antanut tuosta sakot, nopeudeksi arvioitu oman ajoneuvon näyttämä 200km/h.
Jos mahdollista, niin voitko valaista millä perusteella sakko peruttiin. Ei riittävän tarkkaa mittauslaitetta vai pystyitkö kiistämään sana sanaa vastaan tai jotain muuta?
En myöntänyt ajaneeni ylinopeutta, sakon kirjoittanut poliisipartio ei ollut paikalla edes näkemässä koko tilannetta, henkilöauton nopeusmittarilla ei pysty luotettavasti kertomaan TOISEN ajoneuvon etenemisnopeutta, poliisilla ei ollut oikeutta lähteä itse 'hurjastelemaan' omalla siviiliautollaan perään. Siinä ainakin osa päätökseen vaikuttaneita seikkoja.

En myöntänyt ajaneeni ylinopeutta, sakon kirjoittanut poliisipartio ei ollut paikalla edes näkemässä koko tilannetta, henkilöauton nopeusmittarilla ei pysty luotettavasti kertomaan TOISEN ajoneuvon etenemisnopeutta, poliisilla ei ollut oikeutta lähteä itse 'hurjastelemaan' omalla siviiliautollaan perään. Siinä ainakin osa päätökseen vaikuttaneita seikkoja.
Täällä Porvoossa vastaava oikeudenkäynti kyllä päättyi autoilijan tuomioon.

-hh-

Ikänä ei ollu mitään vihaa mua kohtaan liikenteessä. Johtuukohan täällä raportoitu viha omasta käytöksestä/käyttäytymisestä??

Parhaiten omassa tapauksessa toimii se, että mopo kaistan oikeaan laitaan nopeutta hiukan pois ja vasemmalla tassulla heilautus että mene ohi. Tuossa vaiheessa yleensä ne kotilokuskit heränneet että jätetään turvaväliä tai ajettu ohi. Ja ohiajaessaan ovat jopa ystävällisesti saattaneet sitten heilauttaa jopa kättä.
...ja sit sä heräsit ja vedit kissan ja päästit herätyskellon ulos.

Kerran suoralla tyhjällä tiellä vastaantulija käänsi minun kaistalleni ja ajoi kohti. Nokan edestä taas kiepsautti omalle kaistalleen. Itse en muuuta ehtinyt kuin katsoa sopivaa reittiä penkereeltä. Ei tarvinnut kuitenkaan ojaan ajaa. Entäs jos minä olisin väistänyt vastaantulijan kaistalle?... Siitä olisi sitten muut saaneet lukea lehdestä.
Tais kaverilla olla hauskaa, mulla ei niinkään.
Hän ei luultavasti pitänyt motoristeista.
Kappas, muillakin sama kokemus.... Mulle kävi noin heinäkuun lopulla kun oltiin Ruotsissa.
Ajeltiin n. 70km/h pienemmällä rauhallisella tiellä. Joku tummempi miespuolinen uusruotsalainen kaverinsa kanssa tekivät sen selvästi tahallaan. Onneks väisti itse minua ennen kuin kerkesin ees tajuta. Jälkeenpäin sitä on alkanut katsella noita vastaantulijoita hiljaisemmillakin teillä tarkemmin kuin ennen.
Aika pelottavaa...

Back