• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Viha motoristeja kohtaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja theim
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuten jo sanoin, ei se mieheni tullut samaa vauhtia kuin mä. Ja siis mitenköhän mä "opetin" sitä kotilokuskia, mähän vaan yritin päästä siitä eroon!?

Eli kun sitä liittymääkään siellä ei ollut ja vauhdin hidastaminen ja ohi päästäminen ei auttanut, niin mitä tuossa tilanteessa olisi sun mielestä pitänyt tehdä?

Ja vielä toistan kysymykseni siitä, miten tuo 110-tie on turvallisempi kuin moottoritie?
Vastasit itse itsellesi koskien 110 tien turvallisuutta verraten motariin jissa omien sanojesi mukaan häiriköstä pääsee eroon vain kiihdyttämällä kun pysähtyä. Ja kuten sanoin, niin jokainen tyylillään.
Omituinen lauserakenne, mutta jotenki siitä ehkä selvää saa
smile_org.gif
Pointti mulla oli siinä 110-tiessä se, että siellä mulle ainakin on sattunu noita hulluja tielle paljo enemmän ku motarilla..

Enkä vieläkään tiedä miten sun mielestä ois pitäny toimia tossa tilanteessa?
Pahoittelen kieliopillista hämmennystä. Kysymykseesi viitaten, olisiko ollut mahdollista antaa asian vain olla? Tuskinpa kovin suurella todennäköisyydellä kotilokuski olisi oikeasti päällenne tullut. Eipä varmaan kauaa olisi jaksanut perässä roikkua. Sinä ratkaisit asian miten ratkaisit, itse olisin toiminut toisin.

Mun mielestä ei vaikuttanu kovin todennäköseltä, että se ois vaan antanu olla, kun tosiaan tuli perässä ekalla kerralla kun yritettiin siitä eroon päästä, eikä myöskään mennyt ohi kun hidastettiin. Mutta tee sä sit niin, mä teen toisin.

Ristus mitä paskanjauhantaa Anfiskalta. Kumman käsissä pidät mieluummin oman turvallisuutesi: itsesi, vai jonkun täysin tuntemattoman kuumakallen? Kumpi aiheuttaa todennäköisemmin vaaraa: hetkellinen kiihdytys ja ylinopeus, vai lähietäisyydellä ties kuinka kauan roikkuva raivon vallassa ajava mulkku? Ihan oikeasti.

Moottoritiet ovat tilastollisesti niitä turvallisimpia teitä. Sinne voi ja saa menna lapsi kyydissä. Tai voihan sen kersan tietty pistää pumpulilla vuorattuun tynnyriin.

Yhdessä asiassa ollaan kaikki samaa mieltä: kukin tyylillään.

Muutamaan kaheliin törmännyt vuosien aikana, näitä teinipoikia, usein juuri bongattu 14 kesänen naisenalku etupenkillä, jolle pitää näyttää miten kova "rauta" se kesäansioilla ostettu teinibemari oikein on. Näihin pätee aina se "isällinen" neuvonta, jonka jälkeen se pimukin yleensä häippäsee liukkaasti, kuka sitä nyt paskahoususen kaverin kyydissä kehtaa yleisillä paikoilla istua?
cool.gif

Häiriötekijä minkä olen huomannut siellä suomen puolella, on Audi tai BMW merkkinen kinneri perseen alla, ropponen saa olla vaikka kuinka vanha ja matkamittari pyörinyt enemmin kuin vanhainkodin bingopallo, niin kyllä se aina kovempaa kulkee kuin moottoripyörä.
(tosin varmaan kulkeekin, kuin nuo nykyset moponi)
biggrin.gif

Sama pätee venäjän kilvissä koheltaviin city-maastureihin.
033102ass_1_prv.gif

Miten tässä OP tapauksessa tulee mieleen se kuuluisa peili?
Et jos on vaik ollu tapauksessa siellä artikkelin edessä se tapaus, että "nätti likka käveli vieressä ni aattelin että kyllä se teinipesä kastuu ku kierrätän tässä 50 alueella ykkösvaihdetta nii perkeleesti... ja sitte sen seuraavan eläkeläismummon pesä ei kastunukaan vaan harava nousi?

Eipä oo meinaan yks eikä kaks kertaa ku oon ite nähny näitä helvetin tolloja jotka vihdintien liikennevalovälillä huudattaa ykkösellä koko valojen välin. Ite minimissään kakkosvaihdetta käytän jos on paljo trafiikkia ja siitäki lähtee jo allekirjoittaneelta tarpeeks saundia, jotta varmasti kuulee seuraaviin liikennevaloihin. En siis tällä yritä ketään provota, ihan ajan fiiliksen mukaan että ajanko siinä kakkosella vai vitosella. Mutta tosiaan näitä väkisin huudattajia näkee liikaakin. Ei tartte ihmetellä josko vitutus nousee vieressä kulkijoilla.

Miten tässä OP tapauksessa tulee mieleen se kuuluisa peili?
Et jos on vaik ollu tapauksessa siellä artikkelin edessä se tapaus, että "nätti likka käveli vieressä ni aattelin että kyllä se teinipesä kastuu ku kierrätän tässä 50 alueella ykkösvaihdetta nii perkeleesti... ja sitte sen seuraavan eläkeläismummon pesä ei kastunukaan vaan harava nousi?

Eipä oo meinaan yks eikä kaks kertaa ku oon ite nähny näitä helvetin tolloja jotka vihdintien liikennevalovälillä huudattaa ykkösellä koko valojen välin. Ite minimissään kakkosvaihdetta käytän jos on paljo trafiikkia ja siitäki lähtee jo allekirjoittaneelta tarpeeks saundia, jotta varmasti kuulee seuraaviin liikennevaloihin. En siis tällä yritä ketään provota, ihan ajan fiiliksen mukaan että ajanko siinä kakkosella vai vitosella. Mutta tosiaan näitä väkisin huudattajia näkee liikaakin. Ei tartte ihmetellä josko vitutus nousee vieressä kulkijoilla.
Kuten aiemmin olen sanonut, että olen ajanut maltilla ja nätisti. Ei ole kertaakaan kierrokset nousseet, eikä ylinopeutta ollut.
Ja syyksi kyllä ihan osoittautui nuo putket jotka pyörässä oli,
olihan siinä joo hienot äänet, mutta putket vaihtui heti kun tajusin että eihän ne ole edes lailliset (ensipyörän omistajana sitä kaikenlaista oppii).
Peiliin kyllä olen katsonut monta kertaa ja hyvällä mielellä.

Tässä iässä ei ole enää tarve kierrättää ja yrittää päteä liikenteessä, jätettäköön se muille, jotka sen kokee tarpeelliseksi.

Edit: mustamaalataanko täällä kaikki alottelijat kastiin, että keula nousee, kierrokset min 8t ja nopeutta aina liikaa?

Ristus mitä paskanjauhantaa Anfiskalta. Kumman käsissä pidät mieluummin oman turvallisuutesi: itsesi, vai jonkun täysin tuntemattoman kuumakallen? Kumpi aiheuttaa todennäköisemmin vaaraa: hetkellinen kiihdytys ja ylinopeus, vai lähietäisyydellä ties kuinka kauan roikkuva raivon vallassa ajava mulkku? Ihan oikeasti.

Moottoritiet ovat tilastollisesti niitä turvallisimpia teitä. Sinne voi ja saa menna lapsi kyydissä. Tai voihan sen kersan tietty pistää pumpulilla vuorattuun tynnyriin.

Yhdessä asiassa ollaan kaikki samaa mieltä: kukin tyylillään.
kun pitää nuo täysin tuntemattomat kuumakallet etupuolella niin turvallisuus on silloin omissa käsissä. saataapi hengen lisäksi säästää kortinkin joskus.

mutta joo, kukin tyylillään.

Edit: mustamaalataanko täällä kaikki alottelijat kastiin, että keula nousee, kierrokset min 8t ja nopeutta aina liikaa?
Tuohon kysymykseen vastaus on pääasiassa Kyllä.
Sen voi todeta aika monessa aiheessa. Lisää stereotypioita löytyy ketjusta Mitä olen oppinut .orgissa...
Joo, ei ole hirveän vastaanottavainen tai auttavainen tunnelma ollut täällä foorumilla. "trolli!" kommenttia tulee, kiitos vaan niistä k.o. postaajille.

Edit: näille trollaajille terveisiä, että putket meni heti kaupaksi ja myyty nettivaraosa.com ilmoituksen kautta.

No näissä ns. yleisissä aiheissa tulee vaikka mitä kommentteja joten suurimman osan voi vain lukasta ja unohtaa. Toisaalta sitten jos pääaiheeseen eli pyörään tulee ongelma ja siihen apua täältä etsit niin ainakin tuolla merkkikohtasessa keskustelussa aika hyvin tulee apua.

Joku mummo näytti mulle tänään kieltä huoltoaseman pihassa kun olin lähdössä _rauhallisesti_ pihasta pois. Veikkaan ettei ollut kaikki ruuvit tallessa.

Joku hampuusi käveli tänään vihaisen näköisenä ravintola Hiilen ohi kun oltiin siellä tyttöystävän kanssa syömässä. Varmaan on vittuuntunut mun ajotapaan (vaikka SV oli 50km päässä parkissa ja oltiin tyttöystävän rellulla liikenteessä joka oli puolen kilometrin päässä parkissa).

...Tai sitten sillä oli vaan rahat loppu ja laskuhumala. Syystä jos toisestakin vittuuntuneita pellejä on tiet ja pientareet väärällään, ketä jaksaa kiinnostaa mitä ne on mieltä, tuppia nurin niin kyllä ne katoaa.

kun pitää nuo täysin tuntemattomat kuumakallet etupuolella niin turvallisuus on silloin omissa käsissä. saataapi hengen lisäksi säästää kortinkin joskus.

Sinänsä totta, mutta tuossa tapauksessa kaveri ei suostunut menemään sinne etupuolelle. Pitäisi joko olla ennustajan lahjoja, tai sitten ei koskaan saisi ohittaa ketään.

Miten olisit toiminut itse Nasun asemassa? Voitaneen olettaa, että jokainen meistä on joskus moottoripyörällä ajaessaan ohittanut auton moottoritiellä. Miten sen takapalloon tunkevan speden saa takaisin eteen?

Sinänsä totta, mutta tuossa tapauksessa kaveri ei suostunut menemään sinne etupuolelle. Pitäisi joko olla ennustajan lahjoja, tai sitten ei koskaan saisi ohittaa ketään.

Miten olisit toiminut itse Nasun asemassa? Voitaneen olettaa, että jokainen meistä on joskus moottoripyörällä ajaessaan ohittanut auton moottoritiellä. Miten sen takapalloon tunkevan speden saa takaisin eteen?
Kun kerran multa kysyit, niin ainakin yhden takarenkaassa roikkuvan mersu-speden sain eteen vetämällä hätäjarrut pientareelle. Tosin, en varmasti tekisi samaa kyytiläisen kanssa.

Okei.. Eli moottoritiellä suosittelet ennemmin hätäjarrutusta pientareelle kuin kiihdyttämistä? Eipä mulla taida tähän enää mitään sanottavaa ollakaan, I rest my case
smile_org.gif

Moottoritiellä hätäjarru kuullostaa ehkä kaikista parhaimmalta ratkaisulta.
Jatka tuota toimintaa niin voidaan lukea sitten iltalehdestä...
bowdown.gif

kukin tyylillään. sitähän tuossa kyseltiin?

edelleen, pidän spedet mielummin edessä kuin takana.

Mun henkilökohtainen mielipide on se, että tiukka jarrutus likaisella pientareella on vaarallisempaa kuin hetkellinen kiihdytys ja ylinopeus. Kumpikaan ei taida olla toista laillisempi ratkaisu.

Edelleen, mielestäni Nasu toimi kyseisessä tilanteessa parhaalla mahdollisella tavalla. Sinänsä olet SamiN aivan oikeassa siinä, että mahdollisuuksien mukaan kannattaa pitää munapäät edessä. Se onnistuu paremmin jonkun yleisen koohottajan kanssa kuin tuollaisessa tapauksessa, jossa takanatulijan raivo on jo kohdistunut henkilökohtaisesti sinuun.

Back