Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lupasin raportoida kun alkaa eka vaihto oleen ajankohtainen. Nyt siis 5 tonnia lähestyy ja kokemukset viimesen päälle hyviä!Kytkin ottaa kiinni pehmeämmin ja vaihteet menee rattailleen paremmin (kuin Castrol GPS)Tämän keskustelun innostamana ostin 20l/35e pänikän Delvac 1300 15W40 öljyä ja kunhan saan käyttökokemusta tulen kertomaan siitä teille.
Suunnitelluksi vaihtoväliksi 5tkm ja tarkkailuun, jos tuntuu kulahtavan, vaihdan useammin. Halpaa ainakin on !![]()
Mulla kans toiminu ihan hyvin, mutta kannattee seurata pysyykö öljyt koneessa. Mulla nimittäin hupenee öljyä, huomasin sen tuossa kun alkoi vaihteisto käyttäytymään oudosti. Katsoin sitten öljyn määrän ja sitähän oli kadonnut ihan mukavasti. Kellään vastaavaa ongelmaa.. Ajo tosin viime päivinä ollut aikamoista revitystä korkeilla kierroksilla.Ensimmäiset parisataa kilometriä Delvaceilla täynnä (ceepra PC-25). Kokemukset kytkimen & vaihteiston toiminnan ja moottorin äänien osalta pelkästään hyvin positiivisia, voittaa aikaisemmat öölit mennen tullen (Castrol & Teboil). Seurataan tilannetta jatkossa ja jos ei mitään katastrofaalista ilmene, ostan seuraavaksi 20 l:n kannun kyseistä rasvaa...![]()
![]()
![]()
Se saattaa syödä pari ekaa öljynvaihtoväliä, kunnes tasaantuu. Tällaista olen ainakin autoissa huomannut kun öljymerkki vaihtuu..Mulla kans toiminu ihan hyvin, mutta kannattee seurata pysyykö öljyt koneessa. Mulla nimittäin hupenee öljyä, huomasin sen tuossa kun alkoi vaihteisto käyttäytymään oudosti. Katsoin sitten öljyn määrän ja sitähän oli kadonnut ihan mukavasti. Kellään vastaavaa ongelmaa.. Ajo tosin viime päivinä ollut aikamoista revitystä korkeilla kierroksilla.Ensimmäiset parisataa kilometriä Delvaceilla täynnä (ceepra PC-25). Kokemukset kytkimen & vaihteiston toiminnan ja moottorin äänien osalta pelkästään hyvin positiivisia, voittaa aikaisemmat öölit mennen tullen (Castrol & Teboil). Seurataan tilannetta jatkossa ja jos ei mitään katastrofaalista ilmene, ostan seuraavaksi 20 l:n kannun kyseistä rasvaa...![]()
![]()
Castrolin öljyillä ei ollu tuollaista propleemaa
Mutta kyllähän tuosta 20l saavista riittää vaikka lisäilee vähän useamminki![]()
![]()
No ainakin Tammerdieselissä on ollut sekä 4 ltr:n että 1 ltr:n pöniköitä ison kannun lisäksi. Hinnat 18 ja 6 ekee kappale.Osaisiko joku sanoa mistä tuota delvaccia löytäisi tampereelta 4 litran pänikässä?
Varaosamaailmassa näytti olevan 20 litran pänikkä, mutta tekis kyllä mieli eka kokeilla tuota öljyä ennen kuin semmosen menee ostamaan.
No ainakin Tammerdieselissä on ollut sekä 4 ltr:n että 1 ltr:n pöniköitä ison kannun lisäksi. Hinnat 18 ja 6 ekee kappale.
Semmoiselle kaverille paras lääke olisi Lapuan aspiriini takaraivon kautta nautittuna!No ainakin Tammerdieselissä on ollut sekä 4 ltr:n että 1 ltr:n pöniköitä ison kannun lisäksi. Hinnat 18 ja 6 ekee kappale.
Kiitoksia, nyt on 4l pönikkä hankittuna.
Tosin öljyn vaihtaminen nyt vähän viivästyy, kun joku vatipää oli päättänyt yöllä käydä kokeilemassa, että lähteekö mopo käyntiin ruuvimeisselillä.![]()
Toi kytkimen irrottaminen kiinnostaa. Oma KTM ei halua paikallaan ollessa vaihtaa vapaalle ja olen pohtinut jotta voiko se johtua öljystä - jos tulkitsen oikein niin voi??n.1000Km takana Delvaceilla (MX), mopona fzr 1000 .93, edellisiin öljyihin (Castrol gps) verrattuna parani kaikki.
Eli kytkin irroittaa kun kytkimen painaa pohjaan, kytkin myös pitää niinkuin kuuluukin <- näin ei ollu gps:ällä,
Delvac super 1300 öljy näyttää passaavan ainakin Suzuki DR-Z400S, vm. 2003 ja 16500 km. Eikä tosiaan ollut kallista 30€/20L. Vaihtoväli on noin 2000km ja ajan noin 5000km vuodessa eli nyt mulla on öljyä 16 vaihtovälille eli 32000km. 20 litran pönikkä piisaa siis noin 6 vuodeksi. 5€ vuodessa öljyyn, ei ole paha.Millaisiin pyöriin olette kyseistä öljyä laittaneet? Merkki, malli, vuosimalli ja jne... Laittaahan tuo miettimään öljyn vaihtamista Delvaciin, kun noin kehuttua ja edukasta on.
Ihanan halpaa!Delvac super 1300 öljy näyttää passaavan ainakin Suzuki DR-Z400S, vm. 2003 ja 16500 km. Eikä tosiaan ollut kallista 30€/20L. Vaihtoväli on noin 2000km ja ajan noin 5000km vuodessa eli nyt mulla on öljyä 16 vaihtovälille eli 32000km. 20 litran pönikkä piisaa siis noin 6 vuodeksi. 5€ vuodessa öljyyn, ei ole paha.Millaisiin pyöriin olette kyseistä öljyä laittaneet? Merkki, malli, vuosimalli ja jne... Laittaahan tuo miettimään öljyn vaihtamista Delvaciin, kun noin kehuttua ja edukasta on.
eikö koulussa opetettu matematiikkaaKuinka paljon siinä sitten säästää jos vaihtaa rasvat huoltoohjelman mukaan ja käyttää ns.halpaa öljyä tai semmosta jonka purkissa on moponkuva?![]()