• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vielä kerran moottoriöljyistä:

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Motonetistä ei Delvac MX 15W-40:stä löytynyt, joten ostin Nesteen vastaavaa, Neste Turbo LXE 15W-40. 20l pänikkä makso 55,50e. Saa nähä mitä Trumppa tuosta tykkää. Mun vanha Sierra ei ainakaan hylkinyt
biggrin.gif

Vaihdoin eilen öljyt castrol gps 10w-40 -> delvac mx 15w-40 honda ntv:hen ja yllätyin miten voi kytkimen toiminta parantua pelkästä öljymerkin vaihtamisesta. Ongelma oli se, että kytkin pyrki täristämään vähänkin matalilla kierroksilla ja luistatusta joutui jatkamaan pitkälle liikkeelle lähtiessä. Nyt delvacilla kytkin toimii paljon paremmin, liikkeelle lähtiessä en huomaa mitään erikoista.

Lieneekö pyörän kytkin suunniteltu mineraaliöljylle vai miksi ei pelitä tuolla gps:llä? Moottorihan on peräisin jostain 80-luvun lopun transalpeista. Tuo gps taitaa kyllä olla tunnettu siitä että se aiheuttaa ongelmia monissa pyörissä, mutta silti en uskonut että tuossa näin isoa eroa olisi.

Tämän keskustelun innostamana ostin 20l/35e pänikän Delvac 1300 15W40 öljyä ja kunhan saan käyttökokemusta tulen kertomaan siitä teille.

Suunnitelluksi vaihtoväliksi 5tkm ja tarkkailuun, jos tuntuu kulahtavan, vaihdan useammin. Halpaa ainakin on !  
062802jumpie_prv.gif
Lupasin raportoida kun alkaa eka vaihto oleen ajankohtainen. Nyt siis 5 tonnia lähestyy ja kokemukset viimesen päälle hyviä!Kytkin ottaa kiinni pehmeämmin ja vaihteet menee rattailleen paremmin (kuin Castrol GPS)

Ei mitään muuta kun MX.ää koneeseen ja menoks. Suosittelen!

Ensimmäiset parisataa kilometriä Delvaceilla täynnä (ceepra PC-25). Kokemukset kytkimen & vaihteiston toiminnan ja moottorin äänien osalta pelkästään hyvin positiivisia, voittaa aikaisemmat öölit mennen tullen (Castrol & Teboil). Seurataan tilannetta jatkossa ja jos ei mitään katastrofaalista ilmene, ostan seuraavaksi 20 l:n kannun kyseistä rasvaa...
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Ensimmäiset parisataa kilometriä Delvaceilla täynnä (ceepra PC-25). Kokemukset kytkimen & vaihteiston toiminnan ja moottorin äänien osalta pelkästään hyvin positiivisia, voittaa aikaisemmat öölit mennen tullen (Castrol & Teboil). Seurataan tilannetta jatkossa ja jos ei mitään katastrofaalista ilmene, ostan seuraavaksi 20 l:n kannun kyseistä rasvaa...
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Mulla kans toiminu ihan hyvin, mutta kannattee seurata pysyykö öljyt koneessa. Mulla nimittäin hupenee öljyä, huomasin sen tuossa kun alkoi vaihteisto käyttäytymään oudosti. Katsoin sitten öljyn määrän ja sitähän oli kadonnut ihan mukavasti. Kellään vastaavaa ongelmaa.. Ajo tosin viime päivinä ollut aikamoista revitystä korkeilla kierroksilla.
lookaround_orig.gif
Castrolin öljyillä ei ollu tuollaista propleemaa
confused_orig.gif
Mutta kyllähän tuosta 20l saavista riittää vaikka lisäilee vähän useamminki
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Mulla kans toiminu ihan hyvin, mutta kannattee seurata pysyykö öljyt koneessa. Mulla nimittäin hupenee öljyä, huomasin sen tuossa kun alkoi vaihteisto käyttäytymään oudosti. Katsoin sitten öljyn määrän ja sitähän oli kadonnut ihan mukavasti. Kellään vastaavaa ongelmaa.. Ajo tosin viime päivinä ollut aikamoista revitystä korkeilla kierroksilla.  
lookaround_orig.gif
Castrolin öljyillä ei ollu tuollaista propleemaa  
confused_orig.gif
Mutta kyllähän tuosta 20l saavista riittää vaikka lisäilee vähän useamminki  
tounge.gif
Se saattaa syödä pari ekaa öljynvaihtoväliä, kunnes tasaantuu. Tällaista olen ainakin autoissa huomannut kun öljymerkki vaihtuu..

Osaisiko joku sanoa mistä tuota delvaccia löytäisi tampereelta 4 litran pänikässä?

Varaosamaailmassa näytti olevan 20 litran pänikkä, mutta tekis kyllä mieli eka kokeilla tuota öljyä ennen kuin semmosen menee ostamaan.

Osaisiko joku sanoa mistä tuota delvaccia löytäisi tampereelta 4 litran pänikässä?

Varaosamaailmassa näytti olevan 20 litran pänikkä, mutta tekis kyllä mieli eka kokeilla tuota öljyä ennen kuin semmosen menee ostamaan.
No ainakin Tammerdieselissä on ollut sekä 4 ltr:n että 1 ltr:n pöniköitä ison kannun lisäksi. Hinnat 18 ja 6 ekee kappale.

No ainakin Tammerdieselissä on ollut sekä 4 ltr:n että 1 ltr:n pöniköitä ison kannun lisäksi. Hinnat 18 ja 6 ekee kappale.

Kiitoksia, nyt on 4l pönikkä hankittuna.

Tosin öljyn vaihtaminen nyt vähän viivästyy, kun joku vatipää oli päättänyt yöllä käydä kokeilemassa, että lähteekö mopo käyntiin ruuvimeisselillä.  
veryangry.gif

Kiitoksia, nyt on 4l pönikkä hankittuna.

Tosin öljyn vaihtaminen nyt vähän viivästyy, kun joku vatipää oli päättänyt yöllä käydä kokeilemassa, että lähteekö mopo käyntiin ruuvimeisselillä.
veryangry.gif
Semmoiselle kaverille paras lääke olisi Lapuan aspiriini takaraivon kautta nautittuna!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Pistin muuten viikko sitten hankittuun pikkugikseriinkin delvacit sisään, kun tuntui olevan epäselvää milloin oli edelliset öljyt vaihdettu ja kytkimessä oli epämääräistä nykimistä liikkeellelähdössä. Nyt pelaa komiasti! Tiedämpä vaan erään henkeenjavereen sukisuki&castrol -kaverin, joka saa ihottumaa ja hengenahdistusta, kun kerron mitä olen mennyt tekemään!!
biggrin.gif
tounge.gif
biggrin.gif
tounge.gif

ja eikun delvacia ostaan!! parviikkoo takaperin vaihdoin castrolin gps:t kun "edukkaasti" sain mp -liikkeestä. no tuloksena oli yllätys yllätys luistava kytkin. prkl. mutta tulipahan kuitenkin kokeiltua että toimiiko tuo castrol 750F:ssä, no ei toiminut. toivotaan et delvac pelaa.

Millaisiin pyöriin olette kyseistä öljyä laittaneet? Merkki, malli, vuosimalli ja jne... Laittaahan tuo miettimään öljyn vaihtamista Delvaciin, kun noin kehuttua ja edukasta on.

n.1000Km takana Delvaceilla (MX), mopona fzr 1000 .93, edellisiin öljyihin (Castrol gps) verrattuna parani kaikki.
Eli kytkin irroittaa kun kytkimen painaa pohjaan, kytkin myös pitää niinkuin kuuluukin <- näin ei ollu gps:ällä, vaihteet menevät päälle kakistelematta (ja kolahtelemat) niin ylös kuin alas vaihdettaessa, moottorin käyntiääni muistutti ennen lähinnä kiviä täynnä olevaa betonimyllyä, nyt enään hiekkaa täynnä olevaa
biggrin.gif

Mikä parasta samat öljyt menee sekä autoon että pyörään, autona ½milj.Km ajettu, sopivasti kutiteltu kiisseli 2koppa kolopallo, löytyy 11mm nestepäätä ahtopainetta 1+ bar. jne...
Voimasta kertokoon muutamat palaneet kytkimet ja haljennut vetonivel.
wink.gif

Itseasiassa luulen että se öljy on kotilossa kovemmalla kuin pyörässä, vois tieten kunnon öljyn jäähdytin jelpata asiaa, meinaan kiertääpi se dieselikin kun ei ole mitään turhia rajoittimia
cool.gif

n.1000Km takana Delvaceilla (MX), mopona fzr 1000 .93, edellisiin öljyihin (Castrol gps) verrattuna parani kaikki.
Eli kytkin irroittaa kun kytkimen painaa pohjaan, kytkin myös pitää niinkuin kuuluukin <- näin ei ollu gps:ällä,
Toi kytkimen irrottaminen kiinnostaa. Oma KTM ei halua paikallaan ollessa vaihtaa vapaalle ja olen pohtinut jotta voiko se johtua öljystä - jos tulkitsen oikein niin voi??

Pitänee tehdä testi. Ilmoittelen tuloksista myöhemmin.

shaun.gif

Millaisiin pyöriin olette kyseistä öljyä laittaneet? Merkki, malli, vuosimalli ja jne... Laittaahan tuo miettimään öljyn vaihtamista Delvaciin, kun noin kehuttua ja edukasta on.
Delvac super 1300 öljy näyttää passaavan ainakin Suzuki DR-Z400S, vm. 2003 ja 16500 km. Eikä tosiaan ollut kallista 30€/20L. Vaihtoväli on noin 2000km ja ajan noin 5000km vuodessa eli nyt mulla on öljyä 16 vaihtovälille eli 32000km. 20 litran pönikkä piisaa siis noin 6 vuodeksi. 5€ vuodessa öljyyn, ei ole paha.

Jo, mä oon laittanut delvaccia kawasakin zx-10 vm. 88. Kilsoja pyörällä takana jo 105 tkm ja delvacilla noin 4.000 km. Hyvin tuntuu öljyt pelaavan. Aiemmin käytin mopottimessa sitä Castrolin GPS:ää.

Delvac super 1300 öljy näyttää passaavan ainakin Suzuki DR-Z400S, vm. 2003 ja 16500 km. Eikä tosiaan ollut kallista 30€/20L. Vaihtoväli on noin 2000km ja ajan noin 5000km vuodessa eli nyt mulla on öljyä 16 vaihtovälille eli 32000km. 20 litran pönikkä piisaa siis noin 6 vuodeksi. 5€ vuodessa öljyyn, ei ole paha.
Ihanan halpaa!
biggrin.gif
thumbs-up.gif

Mitä muuta voisi toivoa öljyltä, kuin että se on halpaa ja toimii loistavasti!
tounge.gif

Vaihtaa halvat ölpät usein, niin mylly tykkää...
062802jumpie_prv.gif

tounge.gif
Kuinka paljon siinä sitten säästää jos vaihtaa rasvat huoltoohjelman mukaan ja käyttää ns.halpaa öljyä tai semmosta jonka purkissa on moponkuva?

tounge.gif
Kuinka paljon siinä sitten säästää jos vaihtaa rasvat huoltoohjelman mukaan ja käyttää ns.halpaa öljyä tai semmosta jonka purkissa on moponkuva?
eikö koulussa opetettu matematiikkaa
confused_orig.gif
1,5€ vs 10€/litra, säästö määräytyy sitten öljytilavuuden ja vaihto tiheyden mukaan... laske itse.

Ja toisekseen Delvac toimii niin paljon paremmin monissa pyörissä että mitään järkeä hifistellä kalliilla mp-öljyillä
wink.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back