Eli kun tätä aletaan soveltamaan niin henkilökohtaisella tasolla saa jokainen luoda oman pikku maailmansa sääntöineen jossa ei tarvitse välittää muista, saatikka yhteiskunnan säännöistä
Eli kun hiukan sovelletaan niin se onkin ok että joku narkki käy vaikka varastamassa sun mopon kun se sopii hänen maailmankuvaansa, ja jos siitä ruikutat niin olet automaattisesti kukkahattu tai muuten ahdasmielinen. Että henkilökohtaisia kysymyksiä...
Jos et ole huomannut, niin juuri näin maailma toimii. Katsele hiukan ympärillesi. Sinäkin olet luonut sen oman pikku maailmasi jossa vain ja ainoastaan sinä päätät tekemisistäsi. Tuskin sinäkään mikään vara jeesus olet koko elämääsi ollut.
Hyvin usein ne omat teot eivät ole niin pahoja ja muita katsellaan sitten nenänvartta pitkin, se se vasta ahdas mielistä ja pikkusieluisuutta onkin.
Pointti kai koko ketjulla onkin että onko järkeä vaarantaa MUITA tekemisillään ja valinnoillaan, kuten ketjun ensimmäisessä viestissä. Itse en henkilökohtaisesti haluaisi katsella pitkin nenänvartta jollain rentouttavalla mutkapätkällä kun joku urpo yht'äkkiä tulee mutkasta vastaan ja päälle, ja siinä on jeesustelut kaukana.
Oma pointtini on taas se, että juuri tämänlainen omaan napaan tuijottaminen vaan lisääntyy ja lisääntyy. Muista välittäminen vähenee ja kokemuksien haku jopa toistenkin henkien uhalla lisääntyy. Paras tapa välttää päälle ajot omalta kohdalta on ajella itse niin, että on valmis väistämään.
Paskalle tsäkälle ei voi mitään! Aina tulee joku uuvatti toisen tilalle. Ja kiihtyvällä vauhdilla enenmmän ja enemmän näitä uuvatteja löytyy.
Kiristämällä liikenne rajoituksia ja valvontaa lisäämällä ei saada mitään muuta aikaan kuin se että tavan kansalaisestakin tehdään rikollinen.
Anna pirulle pikku sormi se vie koko käden.
Kaikki kovaa ajaminen ei ole muiden hengellä leikkimistä, niin se vain on. Vaikkakin se tapahtuisi jopa yleisillä teillä, jota en tietenkään suosittele kenellekään, mutta taas toisaalta harvassa on ne jotka oikeasti ajavat nopeusrajoitusten mukaan ja miksipä se oma vedättely olisi sen turvallisempaa kuin jonkun muun?
Valinnat ovat omia ja sitä myötä riskiarviot. Sanoopa laki mitä tahansa. Minä itse perustan mielummin moraaliin. Lakia kun on niin monen sorttista täällä suomessakin. Toiselle se on kovempaa kuin toiselle.