• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vasta-alkajalle vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ilca
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Koita eka kunnon pesua+rasvausta

Aiemmin kesällä kyllä putsasin lamppuöljyllä ketjut ja rasvannut olen aina n. 300km välein. En kyllä mitenkään jynssännyt hammasharjalla tai vastaavalla, mutta likaa niistä silti lähti. Lisäksi pyörällä on ajettu nyt n. 42tkm eikä kuitenkaan tietoa ole, onko ketjuja ja rattaita kertaakaan vaihdettu  
nixweiss.gif

Onkos täällä muuten kenelläkään suositella mitään hyvää tököttiä, joka poistaisi visiiristä pintajännitystä? Tuossa ensimmäistä kertaa vesisateessa ajellessani alkoi välillä **tuttamaan, kun pleksiin tarttui kaikki pisarat, eikä läpi meinannut enää nähdä. Jos motoliikkeestä menen kysymään, lyövät vaan kalleinta mönjää tassuun,kun ehkä joku taas osaisi kokemuksesta suositella jotain oikeasti toimivaa.
Vai olenko mä kenties vielä vain liian tottumaton ja valitan turhasta
biggrin.gif

Onkos täällä muuten kenelläkään suositella mitään hyvää tököttiä, joka poistaisi visiiristä pintajännitystä? Tuossa ensimmäistä kertaa vesisateessa ajellessani alkoi välillä **tuttamaan, kun pleksiin tarttui kaikki pisarat, eikä läpi meinannut enää nähdä. Jos motoliikkeestä menen kysymään, lyövät vaan kalleinta mönjää tassuun,kun ehkä joku taas osaisi kokemuksesta suositella jotain oikeasti toimivaa.
biggrin.gif
Autovaha. Polymeeria sisaltava car wax. Suojaa myos pienilta naarmuilta. Todella hiekkaisissa paikoissa testattu.

biggrin.gif
Autovaha. Polymeeria sisaltava car wax. Suojaa myos pienilta naarmuilta. Todella hiekkaisissa paikoissa testattu.
Jättääkö toi autovaha sameaa kalvoa visiiriin?

Käytetäänpä tätä ketjua hyväksi. Tuosta ketjujen huoltamisesta väännetään ja mielipiteitä on monia, mutta nyt tarvittaisiin ketjujen öljyämisohje for a dummy. Eli mihin kohtaan ketjua se öljy on tarkoitus "suihkuttaa", rullien päälle, ketjun ulkosivulle, joka paikkaan? Auttakee hölömöö :right:

Ne rullat kohtaa rattaiden hammastuksen.
Sitä kohtaamista helpottaa se ketjuöljy.
Ketjun ulkosivuja on ihan turha rasvailla.

Tärkeintä on rasvata ne kumiset o-renkaat. Ne pitää pysyä kimmoisina. Siellä o-renkaiden toisella puolella ketjun sisällä on rasvat valmiina, ja pitämällä tiivistekumin hyvässä kunnossa se rasva myös pysyy siellä.

Back