• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varusteet tahi niiden puute

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaboomm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Antaa vain Pani/Wingi-kuskien ajella, millä vaatteilla haluavat; eiväthän ne ole prätkiäkään.
tounge.gif
Taivahan tosi, nehän on Hondia.
tounge.gif
...
wink.gif
...
Yamaha ei tunnetusti osaa muuta kunnollista valmistaakaan kuin rumpusarjoja.
wink.gif

Tosi tarkkana nyt aiheesta lipsumisen kanssa tai ajan KaikissaVarusteissa ™ Yamahallani (Harvesteri, TM) paikalle ja istun teidät lyttyyn.
062802moto_prv.gif

Ei vainen, kiitoksia kaikille vastanneille, paljon sai ajattelemisen aihetta.

Minun henkilökohtaiseen ajatusmaailmaan ei sovi kypäräpakko tai muu sellainen. Kukin ajakoon omalla vastuulla miten lystää. Mitään järkeä varusteitta ajossa ei ole, mutta kullakin oikeus ampua jalkaansa, jos niin haluaa. Itse pyrin pitämään kaikki varusteet - joskus huonolla menestyksellä.

Minun henkilökohtaiseen ajatusmaailmaan ei sovi kypäräpakko tai muu sellainen. Kukin ajakoon omalla vastuulla miten lystää. Mitään järkeä varusteitta ajossa ei ole, mutta kullakin oikeus ampua jalkaansa, jos niin haluaa. Itse pyrin pitämään kaikki varusteet - joskus huonolla menestyksellä.
Niin saahan sitä ampua omaan jalkaansa, ei siinä mitään. Mutta sitten kun sattuu, niin hakeudutaan verovaroin kustannettuun sairaalahoitoon. Hoitojonot ovat ennestäänkin jo melkoiset, eikä niitä tarvitse kenenkään pidentää naurettavalla pelleilyllään.

Niin saahan sitä ampua omaan jalkaansa, ei siinä mitään. Mutta sitten kun sattuu, niin hakeudutaan verovaroin kustannettuun sairaalahoitoon.
Näinhän se menee ja mopoilusta puhuttaessa sen hoidon kustantaa vakuutusyhtiö eli muut mopoilijat.

Motoristien turvallisuuden nimissä tehdään toinen toistaan typerämpiä ehdotuksia, mutta yksikään poliitikko ei ole vielä keksinyt ehdottaa ajovarusteiden pakollisuutta. Sillä voisi oikeasti olla merkitystä turvallisuuden kannalta. Monikohan vakava loukkaantuminen muuttuisi lieväksi jos esim. kunnollinen selkäsuoja olisi pakollinen?

Niin saahan sitä ampua omaan jalkaansa, ei siinä mitään. Mutta sitten kun sattuu, niin hakeudutaan verovaroin kustannettuun sairaalahoitoon.
Näinhän se menee ja mopoilusta puhuttaessa sen hoidon kustantaa vakuutusyhtiö eli muut mopoilijat.

Motoristien turvallisuuden nimissä tehdään toinen toistaan typerämpiä ehdotuksia, mutta yksikään poliitikko ei ole vielä keksinyt ehdottaa ajovarusteiden pakollisuutta. Sillä voisi oikeasti olla merkitystä turvallisuuden kannalta. Monikohan vakava loukkaantuminen muuttuisi lieväksi jos esim. kunnollinen selkäsuoja olisi pakollinen?
Mikäli "kunnollinen selkäsuoja" olis pakollinen tahi täys dainesen norsunnahkapuku niin musta sitten varmaankin tulis kriminaali.

sanoi:
Niin saahan sitä ampua omaan jalkaansa, ei siinä mitään. Mutta sitten kun sattuu, niin hakeudutaan verovaroin kustannettuun sairaalahoitoon. Hoitojonot ovat ennestäänkin jo melkoiset, eikä niitä tarvitse kenenkään pidentää naurettavalla pelleilyllään.

Mitä varten niitä veroja sitten maksetaan jos niitä ei käytetä johonkin? Eikö vakuutus korvaakaan henkilövahinkoja?
eek.gif
eek.gif

Ajopuku mulla on, ei kuitenkaan tule suru puseroon tai pelko persiiseen vaikka kotiin jäiskin. Kenkinä yleensä kylillä anttilan teräskärkimaiharit, pitemmällä matkalla krossisaappaat jo vedenpitävyyden takia. Selkäsuojaa ei ole eikä tule, kuten ei myöskään kyttyränahkapukua.

Liikenneonnettomuuksissa vakuutusyhtiö on se maksava osapuoli, eli vakuutuksen ottaja(t). Toisaalta tällä veroasteella omaan jalkaan ampumisen pitäisi kyllä yhteiskunnan maksaa.

Liikenneonnettomuuksissa vakuutusyhtiö on se maksava osapuoli, eli vakuutuksen ottaja(t). Toisaalta tällä veroasteella omaan jalkaan ampumisen pitäisi kyllä yhteiskunnan maksaa.
Eikös ne sairaalat ole verovaroilla rakennettu? Niin ja väkisin munattomalla pelleilyllä hoitojonojen pidentäminen on siis mielestäsi OK?

Jokainenhan taplaa tyylillään sen enempää arvostelematta ketään... jokainenhan meistä kärsii varusteiden puutteista itse nahoissaan  
cool.gif

Mutta omaan varustukseeni kuuluu aina(jopa lähimmällä huoltiskalla käydessä):

-Hanskat(nahkaiset suojilla varustetut)
-Kypärä (kunnollinen kuituversio)
-Ajotakki ja housut(CE hyväksytyillä suojilla myös selkä)
Tai vaihtoehtoisesti nahkapuku suojilla
-Saappaat(mootoripyörä käyttöön tarkoitetut)

Erillinen "kunnon" selkäpanssari on ostoslistalla ja noiden "perus" alpinestarssin saappaiden tilalle jotkin paremmin pyörään sopivat
smile_org.gif

Lisäyksenä vielä: Tiedostan että motoristeja on kahdenlaisia... niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan... itse kuulun ensimmäiseen kategoriaan ja farkut eivät suojanneet "vain" lähihuoltsikalla käyntiä... vauhtia oli "vain" 10-15km/h mutta kipeää teki kun jalka jäi putken ja asfaltin väliin pyöränä oli vanha "kunnon" GPZ

Monikohan vakava loukkaantuminen muuttuisi lieväksi jos esim. kunnollinen selkäsuoja olisi pakollinen?
Juuh, lakisääteiseksi pitäisi saada sellainen neonpunainen Dainesen kyttyräpuku. Yksiosainen ja ainakin 10 mm paksua nahkaa. Hintaa ainakin noin 3000€... Ja kortti pois vuodeksi ja 1000€ sakkoa, jos ei käytä...

Olis samalla hoidettu moottoripyöräilyn vähentämiseen liittyvät paineet valtion taholta...
baaa.gif

Eikös ne sairaalat ole verovaroilla rakennettu? Niin ja väkisin munattomalla pelleilyllä hoitojonojen pidentäminen on siis mielestäsi OK?
Kaksinais moralisti! Juotko viinaa, poltatko tupakka, syötkö rasvaista ruokaa jne jne? Sinunkin holtittomat tapasi muut maksaa veroissaan sitten kun sen aika on. Elämä kuluttaa ja lopulta kuolee kalliisti jos ei mene nopeasti mopo kolarissa ilman varusteita
tounge.gif

Vakuutusyhtiö korvaa ja mopoilijat maksaa joo
tounge.gif

Tää nyt on ihan heitto, korjatkaa
tietävämmät:
~120 000 motoristia (hatusta)
~400€/v liikennevakuutusmaksu (hatusta)

Apauttiarallaa 48 miljoonaa euroa, kyllähän tolla pari asvaltti-
ihottumaa + vakavammat korvataan, paljonkohan jää viivan
alle kun kaikki kustannukset on vähennetty ?
Ei varmaan senttiäkään, yeah right... ei muuta kun nostetaas
taas vähän maksuja
biggrin.gif

Ja sitä varten ne lähettää laskun vakuutusyhtiölle, eli käytönnössä nykyisessä taloudellisessa tilanteessa sairaalat tienaavat liikenneonnettomuuksissa ja yhteiskunta laistaa vastuusta. Siksi sairaaloista lähtee aina isoin lasku vakuutusyhtiölle, jopa niin iso että vakuutusyhtiöiden on joissain tapauksissa halvempaa lähetää potilas ulkomaille lentokoneella kuin hoidattaa Suomessa.

062802jumpie_prv.gif

Se on tämä Suomalainen KATEUS,mikä pistää arvostelemaan toisten varusteiden vähyyttä!  
033102ass_1_prv.gif

Lapsellista! Aivan sama vaikka kaikki muut ajaisivat pelkät stringit/kypärä varustuksella! Itse ajan "riittävällä" varustuksella.
V*tun väliä mitä muut ajattelee! Ja jos joku tulee aukomaan päätään "väärän värisistä sukista",niin saa varata ajan lekurista!  
kaboom.gif

- Ei vakuutusten hinnat laske,vaikka pyörien tehot laskettaisiin,nopeus rajoitettaisiin ja kaikki varusteet olisivat pakollisia. Ihan naurettavaa perustella omaa mielipidettänsä vakuutusyhtiöiden pienillä voitoilla. Jos niin v*tusti harmittaa,niin vaihtaa osakkeet toiselle alalle...  
veryangry.gif
eek.gif
Kerro nyt ihmeessä, miten suomalainen kateus™ liittyy vähissä varusteissa ajavan prätkäilijän arvosteluun? Siis mistä ihmeestä mä olisin suomalaisesti kateellinen™, jos arvostelisin jonkun toisen varusteita tai niitten puuttumista? Mina ei ummarra...

Pyrin aina laittamaan ainakin kypärän päähän. Vaikka kesäkuumalla on tullut ajettua ihan uimahousuilla ja aurinkolasit päässä
confused_orig.gif

yli 50 km siirtymillä joutuu jo käyttämään kypärää...

Kaksinais moralisti! Juotko viinaa, poltatko tupakka, syötkö rasvaista ruokaa jne jne? Sinunkin holtittomat tapasi muut maksaa veroissaan sitten kun sen aika on. Elämä kuluttaa ja lopulta kuolee kalliisti jos ei mene nopeasti mopo kolarissa ilman varusteita
tounge.gif
Ensin kysyt elintapojani ja sitten sanot, että holtittomat tapani maksavat muut veroissaan. Jos kerran elintapani ovat holtittomat niin miksi edes vaivaudut kysymään niitä?

Juon viinaa harvoin ja silloinkin kohtuudella. En polta tupakkaa. Syön terveellisesti. En ole ikinä saanut opintotukea. En ole ikinä ollut työttömänä. En käytä julkista terveydenhuoltoa. Käyn yksityishammaslääkärillä. En käytä julkista liikennettä. Olen hyvätuloinen, joten olen myös hyvä veronmaksaja. Olen siis nettomaksaja. No tuntuu hyvältä kun saa elättää mutakuonoja ja muuta paskasakkia.

Yleensä ilman varusteita ajavat ovat melko nuoria henkilöitä. Jos kuolet nuorena niin silloin et ole ehtinyt maksaa valtiolle kovinkaan paljon veroja, eli olet yhteiskunnan kannalta paska ja kallis sijoitus.
Sitten kuoltuasi vaimollesi ja lapsillesi maksetaan leskeneläkettä yms. avustuksia...

Antaa vain Pani/Wingi-kuskien ajella, millä vaatteilla haluavat; eiväthän ne ole prätkiäkään.
tounge.gif
Taivahan tosi, nehän on Hondia.
tounge.gif
...
wink.gif
...
Yamaha ei tunnetusti osaa muuta kunnollista valmistaakaan kuin rumpusarjoja.
wink.gif
Jonkunhan nekin on tehtävä, kun ei Hondalta moinen onnistu.
tounge.gif
Honda keskittyy ydinliiketoimintaansa eli maailman parhaiden polttomoottorikäyttöisten laitteiden valmistamiseen eikä yritä väsätä soittimien lisäksi kaikenlaista sekalaista tavaraa kuten esim. keskinkertaisia polttomoottorikäyttöisiä kulkuvälineitä. No, autoissa tosin Honda tulee vasta kakkosena BMW:n jälkeen, mutta kukaan ei voi olla täydellinen. BMW voisi puolestaan lopettaa prätkien valmistuksen ja keskittyä siihen, minkä osaa parhaiten maailmassa eli autojen valmistamiseen.
wink.gif

Ajosaappaat, hanskat, kypärä (+huppu tms.), ajotakki ja ajohousut (tekstiiliset suojilla tai nahkaset suojilla). Joskus kesäkuumalla työmatkalla saatan käyttää tavallisia nahkahousuja ilman suojia.

Back