Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Just sitä!Goofy S sanoi:Huonoa tuuria vai...![]()
Marssin sitten lähimpään mp-liikkeeseen, josta hyllystä halvin patteri mitä sillä hetkellä sattu löytymään, taisi olla joku Globe tällä kertaa. No tuolla sitten mentiinkin monta kautta ja meni fillarin mukana kun pyörä vaihtui 
HiTec sanoi:1. Varta Reveressä kesti karvan vaille vuoden vaikka oli talven Ctekin ylläpitolaturissa => takuuseen uusi. No tuo sippasikin kesken kauden, jo 3kk jälkeen

J@ck sanoi:Aiemminkin kirjoitellut samasta.
Laita mopo seisontaan täydellä akulla, irrota akkukaapeli ja unohda ylläpitolataus. Mittaa akun jännite ainakin kerran talvessa ja lataa tarvittaessa (jos laskenut <12,5 v). Älä koskaan käynnistä pyörää lähes tyhjällä akulla, sillä mopon laturi tuuppaa tyhjään akkuun sellaiset virrat, että vallankin geeliakku kuolee lähes satavarmasti. Mittaile siis akun jännite viimeistään keväällä ja lataa tarvittaessa hyvällä laturilla, pienellä virralla ennen käynnistystä.
Akun tappaa myös useat talven turhat pikku käynnistelyt aivan yhtä vamasti kuin em. käynnistys lähes tyhjällä akulla.
Mistään mitään tiedä, eikä tarvitse uskoa. Kuitenkin näin toimien minulla mopojen akut kestää ja kestää.. Viimeisen 14 vuoden sisään olen ostanut pyörään yhden ainoan uuden akun. Sekin oli ehkä turhaa, mutta akku oli jo 6 v vanha ja pitkä reissu edessä..
jyk4 sanoi:Miksi pyörässä täytyisi pitää sähköt läpi talven(eli akku kiinni)? Tietysti meneehän siinä kello pois ajasta.. o-ou. Turhia talvikäynnistyksiä en harrasta. Koen että siitä on enemmän harmia mopolle kuin hyötyä.
Mutta kukin tekee kuten parhaaksi näkee, minulla on akut kestäneet ja pyörät startanneet keväällä ilman ongelmia![]()
C-A-D sanoi:Siksi, että hälyttimien ja GPS-trackerin akut tyhjenevät ja tuo aiheuttaa ylimääräisen viiveen ja hankalan jumpan kun pyörää alkaa keväällä ensimmäistä kertaa käynnistää.

Alkoi kiinnostamaan, vaikkei mulla vielä akku lopussa olekaan. Myykö joku pk-seudulla vai tilaako kaikki Tampereelta?temetsu sanoi:Kokeile motobatt akkuja. On halpa, geeliakku ja vuoden takuulla.
C-A-D sanoi:Siksi, että hälyttimien ja GPS-trackerin akut tyhjenevät ja tuo aiheuttaa ylimääräisen viiveen ja hankalan jumpan kun pyörää alkaa keväällä ensimmäistä kertaa käynnistää.