harmaahukka
Rauhallinen kaahari
Olen kääteisesti aivan samaa mieltä. Nykyistä minä-minä -ilmapiiriä kuvaa oikein hyvin tämä äärilegalistien kukkisten viljelemä asenne, jossa "minä-saan-ajaa-tässä-muiden-tukkona-ihan-vapaasti-ja-soitan-kyllä-poliisin-jos-menet-ohitse-ja olet-nopeammin-perillä-kuin-minä-kun-laki-ei-kiellä-ajamasta-niin-hiljaa-kuin-haluan" ...ynnä muuta kakkaa ja hyvän ajokulttuurin vastaista soopaa.Huh. On se jotenkin kuvaavaa nykyajan individualistiselle minä-minä-ilmapiirille, että joutuu oikein vartavasten perustelemaan sen, miksi toivoisi ihmisten noudattavan meitä kaikkia koskevia liikennesääntöjä...
Oikea motoristi ajaa ripeästi, kun se turvallista ja ei aja kun se ei ole turvallista. Ja antaa muille nopeammin ajaville tietä, ja päästää rekat ynnä invamopot ensin risteyksissä, pitää reilua turvaväliä, opastaa mummot suojatielle käden heilautuksella, jne jne jne. Itse ainakin noudatan noin 99,9 % kaikkia kirjoitettuja ja kirjoittamattomia sääntöjä, myös perinteistä kohteliasta ajotapaa, mutten sen sijaan näitä ns. nopeusrajoituksia oikeastaan lainkaan.
Huonoja lakeja ei saa noudattaa - se on moraalisesti väärin. En kuskaisin ketää kaasukammionkaan, vaikka laki kuinka määräisi - jos nyt saa hieman kärjistää äärikarrikoiden.
Mutta jos liian suuren tai pienen tilannenopeuden vuoksi aiheuttaa vaaraa tai onnettomuuden, pitää rangaistuksen rosvolle olla tuntuva ja nopea. Mutta ns. ylinopeus ei aiheuta kenellekään vaaraa eikä myöskään onnettomuuksia - tämä on ihan faktaa ja kaikkien rehellisesti ajattelevien tienkäyttäjien tiedossa.
*harmaahukka vaikenee nyt asian tiimoilta - toistaiseksi*
-hh-