Batmanninja
MotOrg ry jäsen
JMH sanoi:Tarkistinpa taas, mitä maksan.
Vakuutusyhtiö IF:
Aprilia RSV Mille 2002: 291.35
KTM 625 SXC 2005: 273.32
TOT: 564.66
Molemmissa liikennevakuutus 75% bonuksilla.
Ööö mut etkös sä aja talvella vain Kotkalla? Voit laittaa Apikan liikenteestä poistoon, siirtää se vak. Kotkaan niin menee vain yksi ja sama maksu. Ja toisin päin jos ei ehdi kesällä enskalla kurvailla. Näin mä olen tehnyt ja kahden pyörän pitäminen ei näin maksa vakutuuksissa yhtään enempää kuin yhden. Paitsi osakaskon osuus....
Ja mulla siis zx-10R MY2016 (460,- osakaskolla) + klx ensirek. 2013 lisämaksu osakaskosta 70,-.
Osakaskot tietty varkauden varalta tai jos talli palaa, kiinteistön vakuutushan ei vehkeitä korvaa. Nyt op:ssa, joka toinen vuosi ja/tai pyörää vaihtaessa oon kilpailuttanut.
Ja toi inttäminen noista täyskaskon pitämisestä tietty sellainen aikajanakysymys. Mulla on ollu autoja ja pyöriä yli 40 vuotta, sanotaan keskimäärin yht. 2,5 kpl tuona aikana. Täyskaskon säästö esim. 1000€ x 2,5 x 40 vuotta=100 000€ nykyrahassa laskettuna.
Täyskaskoja en ole pitänyt nimenomaan tästä syystä.....tosin kun on ollut kalliita vehkeitä niin riskinottoa on tehty harkiten eli ajettu varovasti (kin). Tuona aikana olen pari pikkutuhoa omasta pussista maksanut. Niin ja ulkomaan reissuille olen soittanut täyskaskon voimaan vain reissun ajaksi, pari kolmekymppiä lisää riippuen reissun pituudesta.
Mutta ymmärrän hyvin että nuorella jolla on rahat tiukalla ja pelistä vaikka velkaa kannattaa täyskaskoa pitää ehdottomasti. Kummasti vitutusta keventää jos lippa sattuu kohdille. Eikä kaikkien tartte tehdä pitkää suunnitelmaa. Kukin tyylillään!
Ja huomenna taas ajetaan!

..ja kehoitti ottamaan yhteyttä esim. Ifiin. Täti selitti että eivät ole erikoistuneet pärriin niinkuin esim. If. Ja ifistähän sain monin kerroin halvemmalla vakuutuksen. Muistaakseni pop olisi ollut melko huokea myös.