- Sijainti
- Taivalkoski
Voi vieteri. Aina se koittaa keksiä jotain mahtavampaa!! Minäpä olen istunut kyydissä jumbojetissä!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Business-luokassa?Voi vieteri. Aina se koittaa keksiä jotain mahtavampaa!! Minäpä olen istunut kyydissä jumbojetissä!![]()
![]()
Minä matkustan aina busineksessa.Business-luokassa?Voi vieteri. Aina se koittaa keksiä jotain mahtavampaa!! Minäpä olen istunut kyydissä jumbojetissä!![]()
![]()
![]()
viddu - nyt panit paremmaksi..Et sattumalta ole lentäny ite?? Minäpä kyllä... En tosin jumbojettiä..
![]()
viddu - nyt panit paremmaksi..Et sattumalta ole lentäny ite?? Minäpä kyllä... En tosin jumbojettiä..
![]()
![]()
Jotkut käyttää radalla sitä "ryyppyvipua" jotta kierrokset pysyy korkeamalla kun kaasun laskee irti. Kokeilin itsekin, mutta ei soveltunut mulle/mun pyörälle, välillä tuli vaikeuksia vaihtaa pienempää.Luistokytkimellä ei tartte käyttää välikaasua vaikka kuinka rajusti latoo pienempää. Näin siis periaatteessa, käytännössä voi joutua vähän käyttämään silti välikaasua.
Itte tulee käytettyä alaspäin välikaasua luistokytkimestä huolimatta lähes aina, koska siihen olen aikaisemmilla pyörillä tottunut.
ohan niitä mutta olen eri mieltä siitä kätevyydestäonko mp:issä automaattivaihteistoja? Skoottereis ja moottorikelkoissa ainakin on, autoista puhumattakaan. Olishan se kätevä mp:ssäkin.
Onhan siellä vapaa joka vaihteen välissä, vaikkakin vain sekunnin murto-osan ajan, On joskus niinkin käynyt, että vaihteensiirtäjä rikki, niin että 2 vaihdetta samanaikaisesti päällä, perin vaikea ajettava.Kakkoselta ylöspäin aina ilman kytkintä, alas kytkimen ja välikaasun kera...![]()
Mikä ihmeen välikaasu, prätkän laatikossa??? Ennen muinoin kun ajelin intissä synkronoimattomalla laatikolla varustettua Gazia tai Uazia, välikaasu tarkoitti sitä että alaspäin vaihdettaessa vapaakohdassa nostettiin kytkin ja päräytettiin kaasua, jotta rattaiden pyörintänopeus osuisi paremmin kohdalleen, ja sitten -krunts- pykälää silmään. Ja ylöspäin vaihdettaessa kaksoispoljenta... Ei kun en vaan tajua tuota välikaasu-juttua prätkän kyseessä ollen.![]()
Siis puhutaanko nyt oikeasta automaatista vai variaattorista?Automaatteja on aikoinaan ollut Hondalla, Moto-Guzzillakin ja puoliautomaattia tarjoaa Yamaha uusiin FJR:iin myös...
Hondalla se oli 2-vaihteinen...Guzzi vissiin kans...Näköjään vuonna -76 ollut Guzzi.Siis puhutaanko nyt oikeasta automaatista vai variaattorista?Automaatteja on aikoinaan ollut Hondalla, Moto-Guzzillakin ja puoliautomaattia tarjoaa Yamaha uusiin FJR:iin myös...
ainoa automaatti pyörä jota olen ajanut on tunturi automatic 2-vaihdetta.
kyllähän se olisi käypä ratkaisu customiin tai matkapyörään.
Kiitos vinkistä.Ylöspäin vaihtaminen menee todella sujuvasti seuraavalla tavalla:
1. Pidä kaasua päällä (kiihdytys tai tasakaasu, ei väliä)
2. Nosta vaihdekeppiä ja pidä se ylhäällä
3. päästä kaasu ja väännä heti takaisin samaan asentoon missä se olikin.
Näin toimien vaihde vaan napsahtaa päälle samantien kun päästät kaasun ja kiihdytys jatkuu samantien kun väännät tupen takaisin. Koko liikesarjan suorittamiseen menee vain muutama sekunnin kymmenys. Toimii hyvin myös keuliessa.
Toimii myös käänteisenä alaspäin (eli moottorijarrulla poljin alas, sitten pieni blippaus kaasusta ja homma jatkuu), mutta sitten pitääkin jo olla tarkempana kaasun ja kierrosten kanssa.