Toki väistämättä tulee kätköjä, joista porukka ei keskimäärin tykkää ollenkaan. Syyt voi olla monenlaisia ja riippuvat tietty sekä kätkön tekijästä että myös siitä, mitä kukin kohteilta odottaa.
Ajatuksena on ollut, että arvostelujen mukaan voisi filtteröidä kätköjä sen mukaan, että onko itse sellainen kuski, jolle riittää kunhan on edes joku tekosyy ajella jonnekin vai haluaako käydä vain niissä "oikeasti hyvissä" kohteissa.
Jossain määrin ongelmallista on kuitenkin se, että arvioiden jakauma painottuu rankasti kolmeen tähteen, josta syystä erot on marginaalisia, eikä "jyviä erota akanoista" kovin hyvin. Ehkä yhtä tai kahtakaan tähteä ei "kehdata" antaa ja viittä tähteä säästellään vain muutamalle parhaalle. Tätä kuvastaa minusta aika hyvin, kun joku joskus totesi, että tulee annettua kolme tähteä ihan jo siksi, että joku on vaivautunut tekemään kätkön.
Olen täällä aiemminkin tästä kirjoittanut ja edelleen toivon, että tähtien antamisessa otettaisiin enempi kantaa siihen, että oliko tämä nyt hyvä vai ei. Saataisiin niistä arvosteluista enempi apua. Mielessä on montakin juttua, joita voisi soveltaa, kunhan vaan saataisiin selkeämpiä eroja niille arvostelujen keskiarvoille.
Btw, jos itse pidän jotain kohdetta keskimäärin muita vähemmän kiinnostavana, niin annan aina yhden tai kaksi tähteä. Löytyi merkinnän kommentit pyrin kumminkin pitämään jossain määrin positiivisina. No, tuo on tietty vaan mun tapa, enkä tarkoita, etteikö voisi tehdä toisinkin.
Joskus on tullut mieleen sekin, että pitäisikö arvostelusta poistaa mahdollisuus antaa kolme tähteä