jlik sanoi:
Tuskinpa tulee uusia tunnareita. En varmasti jaksa koluta joka paikkaa missä olen tähän mennessä käyny. Kakkostunnarille tulee ehkä vain kaikkein parhaimmat paikat (lähikätköjen lisäksi). Tuskinpa saan kerättyä kakkostunnarille yhtä paljon löytöjä.
Oho, enpä huomannutkaan, että sulle oli kertynyt jo yli tuhat löytöä. Ainakin mun puolesta tuossa vaiheessa saa jo käyttää toista tunnustakin, jos siltä tuntuu
Olen omalla kohdallanikin miettinyt, että mites kätköjä voisi hyödyntää, kun lyhyen ajelun päässä olevat alkaa olla käytynä. Tulee väkisinkin mieleen, että voisihan sitä tosiaan ajella uudestaan niihin paikkoihin, joissa käynnistä on jo vuosia. Siis nimenomaan niihin, joissa käynnistä on pitkä aika. Tietty voihan vaan ajella ilman mitään kohdettakin (kuten viimeksi eilen), mutta se ei oikeastaan liity tähän.
Aiheesta tulee mieleen ainakin pari mahdollisuutta, miten asiaa voisi ajatella.
A) Kartalle filtteri, jolla saisi näkyviin yli. x vuotta sitten löytämäni. Niissä voisi sitten käydä uudestaan ja kommentoida.
B) Mahdollisuus merkitä "löytyi" uudestaan, jos edellisestä löytämisestä on yli kolme vuotta (tai mikä aika nyt olisikaan hyvä).
A-vaihtoehto olisi ehkä sikäli parempi, että pysyisi edelleen selkeänä, mitä tarkoitaa "löydetty/löytämätön" tai "löytöjen määrä". Siinä mielessä normaali kommentointi ei ehkä ihan riitä, että jotenkin pitäisi erottaa, missä olen jo käynyt uudelleen. No, ehkä sitä voisi ratkoa jollain uudella lokimerkintätyypillä, joka tarkoittaisi "kävin uudelleen". Sitten voisi filtteröidä näkyviin ne, joissa ei ole "löytyi" tai "kävin uudelleen" lokimerkintää esim. kolmeen vuoteen.
B-tapa voisi motivoida enemmän, mutta ainakin aiemmin näistä keskusteltaessa oltiin yleisesti sitä mieltä, että pitäisi erotella eriarvoiset löydöt (esim. ekaa kertaa löydetyt, uudelleen löydetyt, kauden löydöt...) ja minusta siitä tulisi turhan monimutkaista.
Mitäs mieltä olette, saisiko esim. tuosta A-vaihtoehdosta kehiteltyä toimivan konseptin? Tai onko muunlaisia ideoita?