Pariin edelliseen postaukseen liittyen:
Perusajatuksena on se, että käyttäjät jakavat muiden kanssa sellaisia paikkoja, joiden ajattelevat sopivan ajelun kohteeksi. Ainakin itse toivon, että saadaan mukaan kaikenlaisia - sekä noita virallisia nähtävyyksiä että kaikkea muutakin.
Ja eihän sitä kätkön tekijää pidä heti pyörittää delvacissa ja höyhenissä, jos paikka ei sitten olekaan ihan helmi. Saa siitä kuitenkin "ajelemisen aihetta"
Odotan muuten innolla (tai kauhulla) ekoja testejä juurikin sen osalta, että miten tuo toimii mobiilisti. Kyllähän se täällä paikallisverkossa pelaa tuolla mun ainokaisella luurilla ihan kivasti, mutta se on varmaan aika kaukana siitä, mitä sitten todellisuudessa tapahtuu
Ja kyllä, säännöt/ohjeet/saitti tehdään sellaiseksi, että myös tienpätkä tai reitti voi olla kätkönä. Mitään reittisuunnitteluvälineitä mulla ei nyt ole suunnitteilla, mutta ainahan reitin voi ohjeistaa tai sitten tehdä google-mapsilla ja laittaa kätköön linkin sinne.
Ja vähän "kaupallisista kätköistä":
Sitä olen tässä pohtinut, että miten pitäisi suhtautua kaupallisiin kohteisiin. Esim. geocaching-kätköihin ei saa laittaa oikeastaan mitään kaupalliseen viittaavaa, mikä on minusta ihan hyvä. Ja yleensäkin keskustelufoorumeilla ja vastaavilla rajataan kaikki yrittäjien viestintä aika tiukasti omaan karsinaansa tai kielletään kokonaan. Mutta toisaalta sitten kuitenkin motoristina ainakin minua kiinnostavat varsinkin kivat kahvilat tai lounaspaikat reittien varsilla. Huoltikset löytyy muutenkin, mutta nuo kivat pikku kahvituvat yms
Mitä mieltä olette tuollaisista "kaupallisista kätköistä". Ehkä yksi vaihtoehto olisi rajata ne aluksi pois ja lisätä myöhemmin. Jos hommasta tulisikin suosittua, niin siitä voisi saada vaikka kahvilan pitäjiltä hieman ylläpitorahaa saitille. Tai sitten annetaan jossain vaiheessa mahdollisuus porukalle lisäillä kahviloita ja muita selllaisa. Kumpi tahansa, niin varmaan noille kaupallisille kätköille pitää olla kartalla oma symbolinsa ja mahdollisuus piilottaa ne. Jos noiden kuppiloiden osalta "kätkön" tekijä/omistaja olisi kuppilan pitäjä, niin enkä niihin saataisiin myös paremmin ylläpitoa esim. aukioloaikojen suhteen. No, tiedä häntä, mikä nyt sitten olisi hyvä... Kaupallisuuden rajaaminen ulkopuolelle nyt alkuvaiheessa olisi kyllä perusteltu silläkin, että noissa ihan normikätköjen perustoiminnoissakin on ihan riittävästi tekemistä ja mitä enemmän ekaa versiota paisuttaa, niin sitä pitempään kestää saada eka versio ulos.