• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi V-MAX. Julkistetaan 4 kesäkuuta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karsta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tää on kuitenkin 'power cruiser', eikä neitipyörä. Ei sinne mitään turhia painoja ole laitettu. Jos painoa tuntuu olevan liikaa, niin valitsee jotain kevyempää muovista tehtyä.
Joo kyllä mä ymmärrän että ei sinne painoa huvikseen lisätä. Tuntuu vaan että nykytekniikalla voitas tehdä vähän kevyemminkin asiat tinkimättä "power cruiser" tyylistä. Yli 100kg kuitenkin enempi kuin muoviluodeissa. Ei sillä että kaikkea aina pitäisi verrata muoviluoteihin, mutta on toi yli 100kg kyllä julmettu määrä.

Hieno pyörä jokatapauksessa, painoi sitten mitä tahansa.

painava ja painava. Eihän tuossa ole kuin 30 kiloa enemmän kuin vanhemman mallin maxissa. Ja kone on isompi joka tuo sitä painoa lisää. Ja 55 heppa lisää vanhaan vakio koneeseen. Ja Maxissa kaikki mikä näyttää raudalta on sitä. Ja vanha Maxikin hakkaaa Hajabusan ekalla 50 metrillä, sataan metriin on sitten tiukkaa, riippuen kuskista ja lähdön onnistumisesta. Mutta sitten Hajabusa menee menojaan.

197 hv ne ilmoittavat sille tehoksi, siis kampuratehoksi. takapyörällä voi hyvässä lykyssä löytyä 160 - 167 hv. onhan siinäkin, mutta tehopainosuhde on melko heikko kuitenkin kun vertaa moniin sportteihin tai nakuihin. komia pyörähän se on tuo uuskin maxi, aika samannäköinen kuin se vanhakin. kuinkahan kova tuollainen v4 on syömään bensaa? nehän ovat yleensä isoruokaisempia kuin keskimäärin vastaavankokoiset rivineloset. siinä on vain viisi vaihdetta, mutta ilmeisesti vääntö korvaa sitten puuttuvia välityksiä.

jakopäiden koneisto näytti aika oudolle kuvissa ja videoissa. siis siinä on jotenkin yhdistetty nokkaketju ja joku vipusysteemi vai?

jakopäiden koneisto näytti aika oudolle kuvissa ja videoissa. siis siinä on jotenkin yhdistetty nokkaketju ja joku vipusysteemi vai?
Taisi olla toinen nokka-akseli rataskäytöllä ja toinen ketjuvetoinen. Ja sitten päälle vielä öljynpaineella toimiva pari astetta muuttuva ajoitus.

Ei ihan hahmotu täysin täälläkään että miten toi paketti loppujen lopuksi milläkin kierrosalueella sykyttää.

olisihan tuossakin veturiksi ainesta yllin kyllin. tosin vaatisi isomman bensatankin ihan varmasti. taitaa olla toistaiseksi tehokkain keppivetoinen sarjatuotantoon tuleva prätkämalli. edeltävä tehokeppipyörä oli kaiketi bmw k1200s 167 hv ja k1200r 163 hv tehoillaan. tuossa maxissa voi hyvinkin olla samat tai enemmänkin takarenkaalla. sentään on sen verran kiertävä moottori, ettei ihan automaiseksi tai traktorimaiseksi pääse haukkumaan. toisin kuin joitakin isomäntäisiä kustomeita, joissa kierrosalue ruukaa jäädä 4000 - 6000 tai enintään 7000 korville, siis alueelle johon melkein jokainen perheautokin pystyy.

olisihan tuossakin veturiksi ainesta yllin kyllin. tosin vaatisi isomman bensatankin ihan varmasti. taitaa olla toistaiseksi tehokkain keppivetoinen sarjatuotantoon tuleva prätkämalli. edeltävä tehokeppipyörä oli kaiketi bmw k1200s 167 hv ja k1200r 163 hv tehoillaan. tuossa maxissa voi hyvinkin olla samat tai enemmänkin takarenkaalla. sentään on sen verran kiertävä moottori, ettei ihan automaiseksi tai traktorimaiseksi pääse haukkumaan. toisin kuin joitakin isomäntäisiä kustomeita, joissa kierrosalue ruukaa jäädä 4000 - 6000 tai enintään 7000 korville, siis alueelle johon melkein jokainen perheautokin pystyy.
Nuo bemarit liippaa hyvinkin likeltä meikäläisen kalustoa. Ilman mitään kotiinpäin vetoa voin veikata, että V-max pukkaa tuolla tekniikalla ihan eri malliin tehoa ja vääntöä. Busan kone lienee lähimpänä, hieno pata. Se vaan on kiinni siinä busan rungossa. Omaan pyörään sen ottaisin mieluusti, silloin olisi homma kohdallaan.

Bemarinkin piilotankkiin pitäisi mennä 19 litraa ainetta, mutta käytännössä 17 lienee ihan maksimi ilman pitkällisiä lirutuksia. Kulutus on 6 litran luokkaa. Huoltoasemalle tulee asiaa 250km ajon jälkeen, liian tiuhaan. Maxin tankki on perinteistä H-D-luokkaa. Rodin tankki, joka on myös penkin alla, taisi olla ensin tuo 4 gallonaa, nykyisin 5.

Ensimmäisen "ison" pyörän ostin vuonna 1987 ja se oli uusi Yamaha 750 fzx ja voi kiesus, niin se oli hieno pyörä. Sillon sitä kaupiteltiin punavalopyöränä, eli liikennevaloista lähtiessä jää moni isompikuutioinenkin pyörä alkutaipaleella ja niin jäikin. Olin silloin nuori kloppi, jolla oli pippeli jalakojen välissä, mutta fazeria ajellessa mulla oli oikein muna. Kylän ihmiset suorastaan parveilivat sen ympärillä, siis pyörän, mutta silloin ei pyöriä ollutkaan pilivinpimein, kuten nykyään. Tämä uusi V-MAX sais varmaan kylän ihmiset taas parveilemaan. On se vaan niin saatanan vaikuttavan ja raakan näköinen peli, että jos vaikka meikäläinen hyppäis sen sarviin, niin mun munasta kasvais oiken megakyrpä. Itse olen jo siirtynyt vähän vajaan kahdenkymmenen pyörän kokemuksella matkaenskaan, mutta kyllä tuo uusi V-MAX on KINGIN näköinen. Ehdotonta rispektiä!!!!!!!  Kun ensimmäinen tulee vastaan, niin käännyn perään ja yritän pysäyttää sen, jotta saan ihastella sitä lähempää, siis pyörää.

Ensimmäisen "ison" pyörän ostin vuonna 1987 ja se oli uusi Yamaha 750 fzx ja voi kiesus, niin se oli hieno pyörä. Sillon sitä kaupiteltiin punavalopyöränä, eli liikennevaloista lähtiessä jää moni isompikuutioinenkin pyörä alkutaipaleella ja niin jäikin. Olin silloin nuori kloppi, jolla oli pippeli jalakojen välissä, mutta fazeria ajellessa mulla oli oikein muna. Kylän ihmiset suorastaan parveilivat sen ympärillä, siis pyörän, mutta silloin ei pyöriä ollutkaan pilivinpimein, kuten nykyään. Tämä uusi V-MAX sais varmaan kylän ihmiset taas parveilemaan. On se vaan niin saatanan vaikuttavan ja raakan näköinen peli, että jos vaikka meikäläinen hyppäis sen sarviin, niin mun munasta kasvais oiken megakyrpä. Itse olen jo siirtynyt vähän vajaan parinkymmenen pyörän kokemuksella matkaenskaan, mutta kyllä tuo uusi V-MAX on KINGIN näköinen. Ehdotonta rispektiä!!!!!!!  Kun ensimmäinen tulee vastaan, niin käännyn perään ja yritän pysäyttää sen, jotta saan ihastella sitä lähempää.
Että oikee Mega
smile_org.gif
smile_org.gif

Täytyy kyl tota maksii saada kokeilla..
Mikäköhä tälläsel vanhal papal kasvais?
buttrock.gif

Mitäköhän porukat oikeen lopulta tarkoittaa termillä "äijäpyörä"? Minä käsitän sen niin, että pyörässä on tehoa & vääntöä & kokoa ja rautaa.

Minusta äijäpyörää ei saa 150 kiloisesta, tuulen n*ssiman heinänkorren voimin liikuteltavasta muoviläjästä ei sitten tekemälläkään, olkoon se kuuluisa teho/painosuhde sitten ihan mitä vaan. Periaatteessa specseillä voi siis heittää vesilintua jos aitoa meininkiä halutaan...

Ja luojan kiitos että tämän ovat tajunneet myös uuden V-maxin suunnittelijat. Pääasia että pyörässä on säilytetty se oikea henki, eikä ole suinkaan lähdetty homostelemaan muodin mukaan.

033102beer_1_prv.gif

Mitäköhän porukat oikeen lopulta tarkoittaa termillä "äijäpyörä"? Minä käsitän sen niin, että pyörässä on tehoa & vääntöä & kokoa ja rautaa.

Minusta äijäpyörää ei saa 150 kiloisesta, tuulen n*ssiman heinänkorren voimin liikuteltavasta muoviläjästä ei sitten tekemälläkään, olkoon se kuuluisa teho/painosuhde sitten ihan mitä vaan. Periaatteessa specseillä voi siis heittää vesilintua jos aitoa meininkiä halutaan...

Ja luojan kiitos että tämän ovat tajunneet myös uuden V-maxin suunnittelijat. Pääasia että pyörässä on säilytetty se oikea henki, eikä ole suinkaan lähdetty homostelemaan muodin mukaan.

033102beer_1_prv.gif
Joo, "äijät" marisee, että pyörässä on liikaa "painoa". Perkele, kyllä ÄIJÄ hallitsee sen ja on ylypiä siitä, että on painoa, voimaa ja rautaa jalakojen välissä mitä osaa hallita. Se on voima joka jyllää ja haluaisin nähdä naisen joka ajaa tulevalla V-MAXILLA. Olen ihan varma, että kaikki sisimissään tietää, että tässä on uusi kingi, mutta merkkiuskollisuus kieltää myöntämästä sitä. KATSOKAA PYÖRÄÄ JA NÖYRTYKÄÄ!!!!

033102beer_1_prv.gif
Joo, "äijät" marisee, että pyörässä on liikaa "painoa". Perkele, kyllä ÄIJÄ hallitsee sen ja on ylypiä siitä, että on painoa, voimaa ja rautaa jalakojen välissä mitä osaa hallita. Se on voima joka jyllää ja haluaisin nähdä naisen joka ajaa tulevalla V-MAXILLA. Olen ihan varma, että kaikki sisimissään tietää, että tässä on uusi kingi, mutta merkkiuskollisuus kieltää myöntämästä sitä. KATSOKAA PYÖRÄÄ JA NÖYRTYKÄÄ!!!!
Jaa, miksei V-maxia pysty nainen kuskaamaan siinä missä mieskin? Eipä nyt aleta innostuun siellä...
tounge.gif

033102beer_1_prv.gif
Ja sitten näkee kuskin ja nauraa.

Ruma kuin perkele.

033102beer_1_prv.gif
Jaa, miksei V-maxia pysty nainen kuskaamaan siinä missä mieskin? Eipä nyt aleta innostuun siellä...  
tounge.gif
No, kyllähän pyörän paino ja voima väkisinkin asettaa jonkunverran rajoituksia käyttäjäkuntaan. Toki on naisiakin, jotka kampetta pystyy hallita, mutta on myös miehiä, jotka ei moiseen kykene. Ja mitä vikaa sinä on, että haluan nähdä naisen joka ajaa V-MAXILLA.

033102beer_1_prv.gif
tounge.gif
No niin just..samaa ajattelin.
Eikai sitä mopoo nyt seläs aleta kantaa.
Kumma käsitys et ison prätkän ajamiseen ei muija pysty (tietty jos jalat ei yllä maahan tai kädet stongalle, ni sit vähän haittaa
tounge.gif
)
Ei mulla ainakaan ollu karvan auki 300kg painaval 1300 X4:lla mitään ongelmaa!

Ei mulla ainakaan ollu karvan auki 300kg painaval 1300 X4:lla  mitään ongelmaa!
Nojoo, kaikki on suhteellista. Kun itselläni oli Yammun 1600 Wildstari, jonka paino on yli 300kg, niin eipä kaverin vaimo saanut sitä edes sivuseisontatuelta pystyyn, kun meinas käydä koeajolla (hänelä on 535 virago). Jäi loppujenlopuksi koeajamatta, vaikka ensialkuun uhoskin. Autoin pyörän pystyyn, mutta ei silti enää uskaltanut. Ei mene tässä tasa-arvon maailmassa kauaa ennen, kuin joku nainen väittää, että hänellä on pitempi muna, kuin miehillä tai, että joku mies väittää, että hän on viisaampi, kuin nainen.

Back