• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi SP1/SP2/RC51 ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhaV
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä semmoinen unohtui että jos tilaatte niitä kytkimiä, niin tilatkaa samalla joka ukko 1-2 kpl ylimääräisiä spider-jousia mukaan. Niitä joutuu vaihtamaan kerran kesässä tai kahdessa.

Itselläni pitäisi vielä olla yksi varajousi jossain jos vain löydän sen.

- JuhaV

Aivan upea tuo Thorstenin rakentama pyörä. Ei tada olla kovinkaa monta osaa johon ei ole tehty jotain muutosta.

Itse ajelin aikaisemmin Yamahalla, ja tuli aika hyvä sauma vaihtaa Aprilian factoryyn päätin myydä omani. No oma edellinen meni, mutta niin oli mennyt apriliakin.

Ajatuksena oli kuitenkin ostaa pyörä jonka löytää rivistä kun käy Porvoon rannassa kahvilla (no kyllähän sitä uutta Yammuakin tuli mietittyä).

Itselleni se tunne ja yksilöllisyys jota ajamisesta ja pyörän pienestä rakentelusta saa on kumminkin aika korkeassa kurssissa.

Uskon että sain Zeipiiltä hyvän pyörän, kaverin lähtö meidän pihasta näytti samalta silloin kuin myin Yammun "ois kun lapsestaan luopuis"

Jos Lotossa/Ässä-arvassa/tms voittaisi, niin väkisinhän tuo Thorstenin rakennelma tuolta kotio kulkeutuisi. On se aika hemmetin hieno, eikä ole kyllä hinnallakaan pilattu.

msandellillekin onnittelut loistavasta ostoksesta! Tunnepohjallahan nämä vissiin ja hauska on ollut huomata motoristi-kavereissakin kuinka paljon tunteita herättääkään SP1. Jokainen joka aihealueella jostain jotain tietää, tietää kyllä SP Veturin ja jokaisella tuntuu jokin tarina olevan siitä.

BTW, tuo eBaysta tilattu underi tuli eilen kotio asti. Hieman sitä joutuu modifioimaan, mutta kaikenkaikkiaan laadultaan oli ihan jees. Cosmo olikin oikeassa ja valothan tuli siinä myös mukana. Tuolla muutama kuvakin aiheesta kesken projektin.

Moikka Absum. Onko vilkut samoissa lampuissa ?. Uteliaisuudesta pitää kysyä, että mitähän underi mahtoi maksaa.

Ei ole vilkut samassa, on ihan perusledivalot. Malli on itseasiassa varmaan ihan sama kuin tuo: http://www.kikotin.fi/product_details.php?p=272
Meinasin tohon alle väkertää sellaisen kevyen kilpitelineen, johonka sitten minivilkut sivuille törröttämään.

76€ tuli maksamaan postikuluineen. Hitusen sitä joutuu siistimään ennen maalausta, mutta hinta-laatusuhde oli minusta ihan kohdallaan.

76€ tuli maksamaan postikuluineen. Hitusen sitä joutuu siistimään ennen maalausta, mutta hinta-laatusuhde oli minusta ihan kohdallaan.
Tilasin mielestäni saman underin, mutta maksoi postimaksuineen reilu 80 eskoo.. no kai mua on taas parilla eurolla hiuijattu. kauan muuten kesti että tuli kotia? Tilauksen tein 2.2 eli vajaa viikko sitten..
Ja muuten erittäin näyttävä, ja kun vielä saa värin pintään niin laitahan kuvaa tulemaan

"Vasta viime syksynä alkoi vähän esiintymään kylmällä kytkimellä ei-toivottua luistamista kovissa kiihdytyksissä."

Mulla teki aikanaan SP-2, hondan omilla öljyillä alle +5 lämpötilassa, vakiokytkinkin samaa,ajettuna ensimmäiset 15tkm.Liittynee jotenkin vain öljyn lämpöön...?

Terve Pojat
Ton Durbahnin SP:n lisäks olis mun oma katupyörä myytävänä... Ei tosiaan Suomen halvin mutta aivan sairaan hyvä ajaa ja jopa joskus katsoa...
biggrin.gif

...Ja tällä saa naista
pftroest.gif

http://www.nettimoto.com/722666

TimoP

käykääs veljet hyvät hakemassa pois hesan stormin poistohyllystä SP1 sopiva Leo Vince hormisetti hinta oli n 250 euroa tai minä laitan ne pelkät änärit TRX ääni

Tänään purin nuo Devilin mökäpöntöt pienen(Ison) taistelun jälkeen. Reikäputken ympärillä oli hyvin tiivis, noin 10mm paksu teräsvilla ja loppupönttö oli kivikovaa lasivillaa, mikä oli ihan kunnossa. Miten tuollainen voi mitään ääntä vaimentaa?? Selittänee devilin äänet jo uutena
crazy.gif
Onkos muiden valmistajien pöntöissä tuota teräsvillaa, ja se lasikuituvilla oli oikeesti tosi tiivistä kamaa.

Viisaammat valaiskaa...

Kliksistä.

Itse tempoilin juuri pakoputken irti ja se lähtee hitsarille viikonloppuna. Vain yksi lambda-anturin paikka nyt kuitenkin tehdään kollektoriin. Flapper on poistettu, PAIR on poistettu ja tulpat on vaihdettu. Airbox onkin sitten vielä hyllyssä ja odottaa pesua, samoin kuin ilmanputsarit. Vilkkujakin pitäisi vielä säveltää, jarru- ja kytkinnesteet vaihdella sekä kaikkea muuta pientä väkästellä. Toivottavasti ajokelit eivät tule ihan vielä  
biggrin.gif

Cosmo,

En osaa valaista, mutta Yoshimura RS-3:ssa oli sitä teräsvillaa vain hyvin ohut 1-2 mm kerros huilun ympärillä. Ja loput sitten sitä Yoshin omaa pitkäkuituista pehmeää villaa eikä mitenkään tiukkaan pakattuna.

Noin olen toiminut nyt muissakin pöntöissä ja jos reikähuilun reiät ovat olleet pienikokoiset niin ilman teräsvillaakin olen ajellut.

Ohut kerros teräsvillaa varmaan parantaa villojen kestoikää, mutta jos teräsvillaa on paksu ja tiukka kerros voi vaimennusteho vastaavasti heiketä ?

- JuhaV

PS. vähän vilkkumodia :

vanha versio http://my.opera.com/v2tre....9395343

uusi versio http://my.opera.com/v2tre....9395341

Ei ole honda, mutta twini kuitenkin;

termi_open.jpg

Termignonin villa oli pakattu _todella_ tiukkaan, en tuon enempää viittinyt purkaa, näytti olevan kunnossa. Kilometrejä takana tässä vaiheessa varmaan jotain 15k km.

vtwin,

Kummastakos päästä muuten tuon avasit ?

Mulla ne villat ovat aina kadonneet sieltä alkupäästä, tällä tavalla : http://my.opera.com/v2tre....9181893

Sport 1100i:n Termignonit oli sisältä aivan samannäköiset kuin sinun putkesi ja villa oli aivan hemmetin tiukkaa tavaraa. Siitä otin joskus sen vaipan irti mutta villa oli joka kohdalta tallella joten laitoin sitten vain takaisin kiinni.

- JuhaV

saman näköinen oli kuin Vtwin:in kuvassa. Sen verran oli kuitenkin mielenkiintoa, että purin kokonaan.. Ne vissiin pitää olla rosteriniittejä jolla kannattaa panna pönttö kasaan?

Mielenkiintoa olis alkaa purkaa niitä turhakkeita eli pair modeja yms... ei vaan ole oikeen rohkeutta ryhryä hommaan. eikä tarpeeks tietoa.

Polttelee jo aikalailla kun aurinko rupeaa päivisin lämmittämään=)

Millos ratapäiville pääsee ilmoittautumaan?

Back