Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
rellonen sanoi:Oletkos Shy ajanut koskaan Kuohijoen tietä? Tuli vaan mieleen kun puhuit Savon pätkästä.Mennään se joskus jos et ole ajanut.![]()
shyhander sanoi:Mä olen jonkun verran miettinyt tuota katurenkaan kuviota ja soratietyyppistä pintaa. Melko usein katupyörien eturenkaan kuvio on sellainen nuolenkärkityyppinen siten, että kuvion kärki osoittaa taaksepäin. Kun miettii miten tuo kuvio kääntyy tien pintaa vasten ja edelleen pohtii tilannetta jossa ohjausta käännetään vaikka vasemmalle ja kun pyörää on kallistettu samalla myös vasemmalle. Tällöin sen taaksepäin osoittavan renkaan nuolikuvion sivu-ura viettää täsmälleen sinne "tangentin suuntaan" mihin se eturengas "haluaa" lipsahtaa!!!
Esimerkiksi mulla oli sellainen katurengas (Michelin Pilot Active) missä renkaan sivussa ei ollut mitään muuta kuviota kun se "tangentin suuntaan" viettävä ura! Olen hiukan sillä linjalla, että katurenkaita kattelen tästä lähin sillä silmällä, että se eturenkaan nuolikuvio osoittaisi eteenpäin (ainakin renkaan sivulta), koska silloin renkaassa on "pykälää" tietä vasten juuri sinne suuntaan mihin rengas kääntäessa haluaa lispsahtaa.
Seikkailu_R sanoi:Juurikin noin.
Ei tuollainen pikitien ulkopuolelle suunniteltu pyörä, karkeilla kumeilla varustettu, mitenkään eleettömästi kulje irtonaisella alustalla.
Pientä hakemista ja venkoilua on koko ajan, joskus enemmän, joskus vähemmän.
Kuuluu asiaan.
Talvella meno vasta levotonta onkin, piikit vaeltaa lumettomalla tiellä tolkuttomasti, eikä lumisilla väylillä kaikkia jäätyneitä traktorin renkaanjälkiä, löysiä kohtia, kiviä yms. aina näe...![]()

homerj sanoi:Yamaha R1 -10 pihassa. *taanan pelottava laite. Istukoot siinä kuukauden ja toivottovasti oppii tavoille..
Eli päätös tehty ja kyykyllä mennään..
Myöhemmin keväällä sitte heti ratapäiville (tai heti kun saat kortin). J@ck sanoi:Niinpä.. Ja vielä kun tuohon lisää sen toisen tärkeän, eli katseen oikean käytön[/I]
Onnittelut! Ei varmasti tule Rykkösen kanssa tylsää kesällähomerj sanoi:Yamaha R1 -10 pihassa. *taanan pelottava laite. Istukoot siinä kuukauden ja toivottovasti oppii tavoille..
Eli päätös tehty ja kyykyllä mennään..
Medi sanoi:600cc riittää ihan hyvin, ellet mene ja kokeile isompaa.
Tai sitten voi ostaa jonkun halvan viissatkun, ja vaihtaa pyörää yhden kesän jälkeen kun mopoilu alitehoisella, huonojarruisella ja löysärunkoisella lutkulla ei sitten jostain syystä ollutkaan kivaa![]()