• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uudet ajokieltorangaistukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
miksei esim. rataharjoittelusta ja sen hyödyistä jauheta julkisuudessa enempää? Asiaa en syvällisesti ole pohtinut, mutta itselleni ainakin radalla ajelu tuntuu kalliilta ja vaivalloiselta aloittaa, miksei päättäjät tule tässä asiassa tavalla tai toisella autoilijoita ja motoristeja vastaan (vai tuleeko)?
Valtiovalta aattelee että siellä radalla opetellaan ajamaan hullun lailla ja sit ajetaan samalla tavalla liikenteessä.. Ihmiset jotka ei osaa ajaa, ajaa hiljaa ja varovaisesti -> valtiovalta tykkää.

niin luulen että kannattaa mennä muualle ehdottamaan. Täällä ei hirveästi lakiuudistuksia tai ehdotuksia tehdä.  
withstupid.gif
Minusta tämä on ihan hyvä paikka tuoda mielipiteensä julki ja sitä kautta jopa lain muutoksiin. Tämä ja monet muut foorumit. Tämä on osa kansalaiskeskustelua ja sanan vapautta.

Mitä tähän kiristyviin sanktioihin tulee, niin niitä on syytäkin arvostella. Nimim. Psmo oli uumoili kiristysten takana olevan tahoja, joilla on ketun häntä kainalossa. Sama on jostain syystä tullut minukin mieleen.

Nyt käydään niiden kimppuun, jotka ovat valmiiksi jo lainkuulilaisia. Todellisille liikenteenvarantajille viranomaiset eivät voi mitään. Eivätkä ilmeisesti haluakaan. Ei viitsisi lukea harva se päivä lehdistä kuinka joku kärähti ratista kolmannenkymmenen kerran luvatta käyttöön otetulla ja luonnollisestikin kortitta. Tai sitten otsikko, jossa kaveri kaahaili kevyen liikenteen väylällä sataakuuttakymppiä ja lukuisat ihmiset olivat hengenvaarassa kun hyppelivät alta pois. Jne.

Ota sitten näiltä kortti kaniin ja sakota. Salli minun nauraa.

falconer

Kaikki kaaharit täytyy heti vaientaa ...ja sakottaa.

Noh.. täytyy kai tunnustaa, että on tullut vedettyä 200, ylikin ja taajamassa
kaboom.gif
Mutta.. en mä näe siinä mitään hehkuttamisen arvoista?

Kivempi se on kikkailla motoilla, HUOMATTAVASTI hienompaa sitä voi jo hehkuttaa
smile_org.gif

Sä taas olet vissiin näitä 25v jotka ostaa nyt ekan pyörän (joku 1000?), eikä ikinä nuorempana ajanut edes mopolla? Ei kukaan muu voi olla noin innoissaan jostain 200 ja TYHJÄLLÄ MOOTTORITIELLÄ! Byähähhäh
biggrin.gif
biggrin.gif

Noh jokainen diggaa eri jutskista, mikäs siinä, ihan luonnollista.

Toi on vaan niin spedeä kirjotella noista helvetin ylinopeuksista ja nopeusrajotuksista, vittu ne on ne mitkä on, jos et noudata niitä ,niin älä? En mäkään noudata, mut en mä silti niuhota vittu kokoaikaa niistä! Luuletko sä että noi sun vuodatukset poistais ne vai, mitä sä ajat takaa?

Sit toinen on noi sakot.. voi vittu. Kaikki varmaan tietää mitä mistäkin jutskasta seuraa jos jää fakkiin, tuunko mäkin tänne niuhottaa keväällä kun tuli sakkoja keulimisesta yms. kun "viihdytin" itseäni? ÖÖ NOT.
biggrin.gif

Sori sitten liiallisesta v*ttu sanan käytöstä. Yleensä en käytä, nyt on pakko.
smile_org.gif

Ottakaa rauhallisesti kewät on kohta.. eipähän tarvi tätä nettiä selata enään niin paljon, eiku pitää, mun on pakko tulla kertoo teille ylinopeuksista ja sakoista mitä tuli, kaikkia varmaan kiinnostaakin sikana?
062802jumpie_prv.gif

Sä taas olet vissiin näitä 25v jotka ostaa nyt ekan pyörän (joku 1000?), eikä ikinä nuorempana ajanut edes mopolla? Ei kukaan muu voi olla noin innoissaan jostain 200 ja TYHJÄLLÄ MOOTTORITIELLÄ! Byähähhäh  
biggrin.gif

biggrin.gif
Hyvin sanottu 20v jätkältä. Onnittelut siitä!

Olen varmasti ajanut enemmän kuin sinä (vaik ei sillä kummempaa väliä olekaan). Olen kuitenkin niin hyvä, että on kymmeniä kertoja tullut onnistuneesti ajettua hatkaan, jolloin kokemuksesta tiedän Mp-poliisin(kin) tason.

Ei, minä en noudatakaan typeriä nopeusrajoituksia, mutta kun joku tässä treadissa pähkäili pakoonajamisella, niin esitin oman näkemykseni asiaan.

Ja olen muuten ajanut 296 todellista ja se alkaa jo olemaan vauhtia. 200 ei nykyaikaisella pyörällä ole vauhti eikä mikään. Sanktiot siitä kylläkin ovat järjettömät.

P.S. saapa nähä poistetaanko tämäkin kirjoitus  
smile_org.gif
Äijä on todellinen pro
tounge.gif

biggrin.gif

biggrin.gif
Hyvin sanottu 20v jätkältä. Onnittelut siitä!

Olen varmasti ajanut enemmän kuin sinä (vaik ei sillä kummempaa väliä olekaan). Olen kuitenkin niin hyvä, että on kymmeniä kertoja tullut onnistuneesti ajettua hatkaan, jolloin kokemuksesta tiedän Mp-poliisin(kin) tason.

Ei, minä en noudatakaan typeriä nopeusrajoituksia, mutta kun joku tässä treadissa pähkäili pakoonajamisella, niin esitin oman näkemykseni asiaan.

Ja olen muuten ajanut 296 todellista ja se alkaa jo olemaan vauhtia. 200 ei nykyaikaisella pyörällä ole vauhti eikä mikään. Sanktiot siitä kylläkin ovat järjettömät.

P.S. saapa nähä poistetaanko tämäkin kirjoitus  
smile_org.gif

Ei tarvi poistaa...tekstistä ilmenee aika hyvin minkälaisista henkilöistä on kyse, joten annetaan tämän viestin olla  
tounge.gif

..tai minä annan. Valitettavasti Suomi24 ja jippii rupeaa olemaan aika lähellä
confused_orig.gif

Mutta jokainen tavallaan. Kaikkia ei voi miellytä, mutta sitten täytyy vaan todeta että näin on, ja lakata jankkaamasta.

Ääh... Antaapa olla, muokkasin vastausta huomattuani että liika pieni määrä itsensäviihdyttämistä aiheuttaa pilkunnussimista...

Siispä lähden viihdyttämään itseäni.

bowdown.gif
Kannattaisi varmaan mainostaa TÄÄLLÄ, voi sitä rispektin ja ihailijoitten määrää...
bowdown.gif

njoo mä luovutan.. nyt alkaa olee nimittäin sen verran kovaa jengiä, sori  
biggrin.gif

sori vielä kerran..
smile_org.gif
Tarkotus oli vähän ärsyttää kun löyty ärsyttävää merkkikin
smile_org.gif
Kohtalaisen tulista jengiä.. heh luulin että hiffaat kun laitoin hymiöt perään..
smile_org.gif

mutta silti, ne x-kotisivut on perseestä, siis mun mielestä ja oikeesti.
smile_org.gif

EDIT: TypeRR, sitä vielä piti kysyä, että mistäpäin suomea olet kotoisin?

Ei mitään vittuilua kunhan vaan kyselen, höhiö
smile_org.gif

Parasta koko hommassa on se, että rattijuopot pääsis tästäkin rangaistuksesta hommaamalla alkolukon.
033102ass_1_prv.gif

En ole kyllä koskaan ymmärtänyt tota kahvassa(kännissä) ajamista,aivan vitun typerää,etenkin kun noi rattijuopot tarkotan (pro:t) on vanhoja ukkoja joiden tarvitsee ilmeisesti todistella (itselleen) jotakin.... säälittävää..
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Alkaa löytyä UG-bombereille pikku hiljaa sitä anarkiaa ja undergroundia, kun sanktiot ja valvonta tiukentuu. Vai millainen pullamössökapinallinen pelkää poliisia? Nythän sitä vasta munaa ja todellista uhmaa vaaditaan, kun ihan joka poika ei enää uskalla nousta virkavaltaa vastaan...

Jäljelle jää enää todelliset alakulttuurin sankari, jotka haluavat kuolla nuorena ja vässykät perheelliset ja läskimahat jäävät kotiin piilottelemaan. Mitä hauskaa siinä on, että kukaan ei kuole!

Alkaa löytyä UG-bombereille pikku hiljaa sitä anarkiaa ja undergroundia, kun sanktiot ja valvonta tiukentuu. Vai millainen pullamössökapinallinen pelkää poliisia? Nythän sitä vasta munaa ja todellista uhmaa vaaditaan, kun ihan joka poika ei enää uskalla nousta virkavaltaavastaan...

Jäljelle jää enää todelliset alakulttuurin sankari, jotka haluavat kuolla nuorena ja vässykät perheelliset ja läskimahat jäävät kotio piilottelemaan. Mitä hauskaa siinä on, että kukaan ei kuole!
Kaikki kuolee aikanaan, ja se vasta hauskaa onkin
033102beer_1_prv.gif
Vässyköitä vituttaa kun on nysvänny koko elämänsä ja silti kuoli..
wink.gif

Mutta toistaalta eivät nostaneet sakkojen määrää, vaan pelkästään ajokiellon pituutta. Eli eihän tätä voi kutsua rahoitukseksi, kuten joku täällä on vihjaillut. Itse asiassa, valtiohan menettää rahaa kun joku on ilman korttia...bensaveroista, vakuutusveroista jne, mutta ehkä ne saavat sen takaisin sitten alkoholiverotuksessa, kun kortiton ei tee muuta kun ottaa vitutukseen viinaa  
tounge.gif

Pysäköintivirhemaksu ei ole sakko, eikä vaikuta ajo-oikeuteen.
Niin... Puhumattakaan sitten vielä ammatikseen ajavien tuloveroista. Kyllä tuollaiset 3-6kk/kuski jo jonkunlaisen summan toisi valtion kassaan yksityishenkilön pussista. Vaikka kuljetusalan liksat ei päätä huimaakaan. Sitten, kun kaikki mahdolliset säästöt menee ruokaan ja asumiskuluihin, niin ei tarvii nähdä valtion unta, että saisi sakkorahojakaan kovin äkkiä. 5snt/kk, voi hiukkasen kestää..
tounge.gif
Noh - onneksi on olemassa veronpalautukset... Vai mitä ne nyt oli...  
033102bebe_1_prv.gif

Juuri näin.  
033102ass_1_prv.gif

Näyttää homma pahasti menevän siihen suuntaan, että pienemmistäkin ylinopeuksista kohta tulee 5 vuotta keinutuolia ja munat valtiolle. Jos kehitys jatkuu, nämä jatkuvasti nopeusrajoituksia alentamaan ja rangaistusten koventamiseen pyrkivät kirotut gringot (lainattu Pecos Billistä) tappavat kaiken hauskan prätkällä ajosta!
ak.gif

aah. antoisaa vääntöä.
Mutta tuossa joku viittasi ulkomaan; esim englannin käytäntöön. Vaikea uskoa että siellä olisi ainakaan tiukempaa kuin täällä, koska sikäläiset motoristit ajavat _melkoisen_ reippaasti. muutenkin, motarin rajat on aika ohjeelliset. Osa porukkaa (siis myös autot) painattaa alun toistasataa mailia tunnissa, eikä siellä juuri sivuun liputettuja näe. Keskusta ja lähiöalueilla sitten on senkin edestä valvontaa ja kameroita.

niin, tämä oli ihan omaa tietoa, joka on hankittu lyhyiltä reissuilta sieltä, pisempiä pätkiä en ole siellä asunut.
Kiva olisi lukea muiden kokemuksia muista maista vierahista.

ps. myös, ns turistikohtelusta olisi kiva lukea, ei suomessakaan ulkolaista reppanaa niin helposti sakoteta.

Back