• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ukolle kyytiä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Pohjanmaa
Olen ainoa meidän perheemme aikuinen motoristi. Olen suunnitellut mielessäni, että sitten kun lapset kasvavat riittävän suuriksi, voisimme - aviosiippa ja minä - pakata skootterini laukuihin tarpeelliset tavaramme, ja lähteä Eurooppaan, aluksi ehkä Saksaan. Tänään puin tämän ajatukseni sanoiksi puolisoni korville kuultavaksi. Ja mitä! Sain tosi kummastuneen katseen osakseni ja ilmoituksen sen lisäksi, ettei hän, luomakunnan kruunu - siis mies - aikoisi minään vyöruusuna olla. Minä tietysti ajattelin että, mikä siinä niin kummaa olisi. Olemmehan muutenkin taivaltaneet pitkän avioliittomme tasa-arvoisesti.

Onko kuitenkin niin, että tällainen naiskuski/mieskyytiläinen on vastoin miehistä itsetuntoa silloinkin, kun mies ei ole harrastanut kuin joskus teininä mopoilua maalla serkkunsa Tunturilla???
confused_orig.gif

Eipä silti...löysin pian itseni mobile.de:n sivuilta hakemassa kumppanilleni sopivaa omaa moottoripyöräkandidaattia
lookaround_orig.gif
. Ehkäpä sitten joskus muutaman vuoden kuluttua teemme sen matkan
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
.

Joo sukupuoliroolit istuu aika tiukassa
smile_org.gif

Monelle tuottaa jo tuo autossa istuminen tuskaa, kun on nainen ratissa. Kaksipyöräisistä nyt sitten puhumattakaan. Ja tuskin tuo skootterius tekee sitä yhtään helpommaksi, nehän on naisten ja teinien pyöriä ;)

Toivottavasti löydätte jonkun fiksun ratkasun
smile_org.gif

no jaa...olen istunut vaimoni kyydissä busassa ja gsx 1400:ssa....helpompi pyörän kyydissä osallistua ajamiseen kuin auton...

No, todettakoon vielä, etten aja Vespaa, joksi skootteri yleensä mielletään. Sinänsä Vespa on varmasti ihan kelpo menopeli. Oma skootterini on ferrarinpunainen Gilera Nexus 500, varsin sporttinen sekä ulkonäöltään että ominaisuuksiltaan eli siis yhtä ärhäkkä kuin minäkin
biggrin.gif
.

Kyllä mun ex istu ihan kiltisti ja mielellään kyydissä, itse ei pahemmin ajele edes autolla vaikka B-kortin omistaakin.
Täytyy tunnustaa että aika outoja katseita kerättiin kun johonkin pysähdyttiin, etenkin kun mulla ei sillon hiukset juurikaan näkyny kypärän alta ja toisen rastat roikku näkyvillä. Oletuksena porukalla varmaan oli se että mies ajaa ja tyttö on takana.  
On se vaan hauska aiheuttaa ihmetystä  
biggrin.gif

Kai kerran olen istunut jonkun typsyn pyörän kyydissä pari sataa metriä jossain miitingissä leiritäalueen sisäpuolella.

Kyllä joskus on tullu jotain pätkiä istuttua YAMMUTTAREN kyydissä, tosin tohon nykyiseen en lähde istumaan "patalapulle".
tounge.gif

ja minullakin useimmat kyytiläiset ovat olleet miehiä.

pysähdyttäessä kuuleekin yllättävän useasti ulkopuolisten ihmettelyjä asiasta. kyseiset ihmettelijät taitaisivat yhtälailla ihmetellä lastenvaunuja työntävää miestä? ..tai naista vasaran varressa?

ja minullakin useimmat kyytiläiset ovat olleet miehiä.

pysähdyttäessä kuuleekin yllättävän useasti ulkopuolisten ihmettelyjä asiasta. kyseiset ihmettelijät taitaisivat yhtälailla ihmetellä lastenvaunuja työntävää miestä? ..tai naista vasaran varressa?
Omalla kohdallani on edes tuo autossa istuminen vaikeaa jo muija ajaa,toisaalta taas lastenvaunuja olen työnnellyt,ollut jopa hoitovapaalla aikoinansa,vaimon tehdessä uraansa.
Eikä tuo nainen perinteisissä miesammateissa ehkä enää niin aiheuta ihmetystä,mutta jotenkin jotkut asiat kuten mopon takana istuminen,ja minulla autossa pelkääjän paikalla istuminen ei stemmaa,ei se ehkä ole roolista kiinni useimmissa tapauksissa,ehkä siinä vaan on tunne että itse tekee paremmin?
talktohand.gif
No,ehkä taas kun on kulunut sata vuotta..

Mitä mitä, eikös se ole siellä takana mukava istua ja pitää kiinni? Enkä nyt tarkoita sitä "takaritsiä".  
wink.gif

Onko kuitenkin niin, että tällainen naiskuski/mieskyytiläinen on vastoin miehistä itsetuntoa silloinkin, kun mies ei ole harrastanut kuin joskus teininä mopoilua maalla serkkunsa Tunturilla???  
confused_orig.gif
Miun kokemukset on olleet sen suuntaisia, että eniten tuo ah niin herkkä miesego kolhiutuu itse asiassa juuri niillä uroksilla jotka eivät itse (osaa) aja(a). Kumman noloiksi menevät kun näkevät minkälainen eläjä kypärän alta paljastuu. Toistaiseksi ainoa kuulemani kommentti tyyliin 'ämmät ei kuulu pyörän selkään kuin näyttelyissä' tuli bodaavalta "tosimieheltä" joka ei itse ollut ajanut kuin pentuna mopolla pari kertaa pihan ympäri. Ilmeisesti ärsytti kun joku h**vetin ämmä tajusi näinkin miehisestä lajista enemmän kuin hän itse.

Ne, jotka ajelevat itsekin tuntuvat suhtautuvan asiaan jostain syystä paljon paremmin.

Kyllä se vaan on terveen miehisen itsetunnon merkki, että voi istahtaa naiskuskin taakse kyyditettäväksi. Mulla on ollut oma mies (ei aktiivimotoristi mutta osaa kyllä ajaa) takapenkillä moneen otteeseen. Toisinkin päin on pärrätty, siis että ukko ajaa ja minä kyydissä, mutta harvemmin: takana on niin tylsää
biggrin.gif
.

Matin, "nämä on vielä tehtävä, ennen kuolemaa", listasta:

Ollut naiskuskin kyydissä moottoripyörällä - Jep.

Ollut naiskuskin kyydissä autolla - Jep.

Pitänyt lautaa paikoillaan, kun nainen sahaa - Jep.

Ampunut tykillä - Jep.

Nussinut neekeriä - Noup.

Ajanut veturilla - Noup.

Ostanut kaupasta kuukauttissiteitä - Noup.

Seisonut Lindexin jonossa tissiliivit kourassa - Noup.

Elikkäs vielä on tavoitteita jäljellä elämässä.
smile_org.gif

Lisätään sen verran, että autossa ei merkkaa mitään vaikka
nainen ajaisi, itse asiassa olenhan minä istunut vieressä vaikka
tytär on ajanut.
Ei sillä kyllä sitäkin voisi harkita, että olisi takana kyydissä vaikka
ensin varmasti
blush.gif

Miun kokemukset on olleet sen suuntaisia, että eniten tuo ah niin herkkä miesego kolhiutuu itse asiassa juuri niillä uroksilla jotka eivät itse (osaa) aja(a). Ne, jotka ajelevat itsekin tuntuvat suhtautuvan asiaan jostain syystä paljon paremmin.
Juu, tämän suuntaista ajattelutapaa olen miekii ollu huomaavinani. Olen kyllä kyydittänyt miehiäkin, mutta mutinoita ei-motoristimiehiltä on korviini kantautunut. Tuntuu olevan kova pala käydä naisen kyytiin.
omg.gif

Melkein aikuinen poika on istunut äipän takana, mutta syy oli varmaan se, että oma ikä ei riittänyt täysitehoisen ajamiseen. Miehelle oli yksi kaverinsa paukuttanut, että tajuatko kuinka onnellinen mies olet, sinun vaimo ajaa omaa prätkää! Oli hankkinut pyörän, eikä vaimo suostunut edes kokeileen...

Back