sama juttu. opittu jo saksanreissuilla. ainakin kerran on pelastanut motarilla vastaavalta kun takaa tullut auto meni jarruissa ohi ja melkein mun edellä ajaneen perään, en olisi sopinut siihen väliin.Itse olen ottanut tavaksi ajaa pientareelle joko oikealle tai vasemmalle puolelle (jos olen vasemmalla kaistalla), kun jono pysähtyy jolloin on paremmat mahdollisuudet selviytyä peräänajossa, kun ei ole suoraan kotiloiden välissä.
myös paciuksenkatua keskustaan eli mechelinin suuntaan ajesaa muistan punaisiin valoihin ensimmäisenä pysähtyessäni vaistomaisesti opeteltuna kai vilkaisseeni peiliin ja takaa tuli taksimersu ilmeisen kovaa, jolloin pysähdyin valoihin ihan ajoradan oikeaan reunaan ja se sama taksi suhahti jarruttamatta ohitseni läpi punaisten valojen. jos olisin stopannut keskelle ajorataa, niin olisi ollut aivan varmasti komea kolari. vasemmalla kaistalla oli jo yksi auto punaisissa pysähtyneenä.
näitä vastaavia on lähes päivittäin helsingin ja monen muunkin paikkakunnan liikenteessä. tarkkana saa olla aina ja joskus sekään ei riitä.
myös dabsterilla oli paljon asiallista juttua aiheeseen ja sen viereen liittyen ja samoin mattir nimisellä, monilla muillakin.
miksei joku mainittu email-kampanja olisi ihan hyvä. vaikka smoto voisi alullelaittaa sellaisen tai miksei jokainen motoristi.
menehtyneen läheisille osanottoja.