Joo, ymmärrän kyllä että ite se on huolta itestään pidettävä, ei sitä kukaan muu tee.Tämä netti on siitä eriskummallinen paikka, että kun jotain sattuu, se on yleensä jonkun toisen vika. Milloin autoilija oli puusilmä, milloin aurinko paistoi silmiin, milloin oli hiekkaa tiellä... jne, jne.Se ei ollut se pointti vaan pointti oli se, että ei täällä voida ruveta väittämään että se on moottoripyöräilijän vika jos alle jää, jos tilanne on se että traktorikuski on laiminlyönyt omat velvollisuutensa pitää huolta vilkkujen toimivuudesta tai ei vilkuta ollenkaan vaan kääntyy vaan. Sitä mä tarkotan. En oo täällä ollut laskeskelemassa todennäkösyyksiä sille kuka jää alle ja missä tilanteessa, mun pointti on ainoastaan se että kyllä vika voi olla muuallakin kun moottoripyöräilijässä. Ja joo, ei se auta siinä kohtaan kun onnettomuus on sattunut, mutta ei se sitä tarkota että traktorikuskit sais tehä mitä tykkää.
Aina on joku selitys, miksi en itse mahtanut asialle mitään.
Äläkä käsitä väärin, en minäkään sallisi traktorikuskien (tai kenenkään muunkaan) ryhtyvän täysin mielivaltaisiksi tuolla.... mutta motoristi voi omalla toiminnallaan SILTI tiputtaa todennäköisyyden traktorin kanssa kolaroimiseen lähes 0:aan. Väärä (=liian suuri) tilannenopeus puolestaan on yksi varmimmista tavoista vähentää omia toimintamahdollisuuksia + kohottaa noita todennäköisyyksiä todella livakasti.
Traktorikuskit eivät varmaankaan ole ainoa ryhmä, joiden edesottamuksia tuolla saa yrittää arvailla, ja asiasta kiukutteleminen ei paljon auta, on vaan yritettävä toimia itse niin, etteivät nuo pääse yllättämään.
Sillä vaan, että jos ite oisin ollu toinen noista moottoripyöräilijöistä, ja loukkaantunu onnettomuudessa koska traktorin vilkkua ei näkynyt, niin v*tuttais lukea täältä että "syyttäsin melkein pyöräilijää".