• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Rider GPS-Navigaattori

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shinkki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuolla näytetään tarjoavan vain noita erillisiä maakarttoja.
Eli aina maan rajalla joutuu vaihtamaan kartan, en tykkää ominaisuudesta.

Lakkas muuten Tompan sinihammaspalikka ottamasta latausta vastaan.
veryangry.gif

Johan se toimikin puolvuotta. Mitenhän menee takuuseen?

veryangry.gif

Vie palikka takaisin liikkeeseen josta ostit Tompan, sillä se selviää!

Tässon semmonen mutka matkassa, että kyseisessä liikkeessä ei ole näitä palikoita irrallisena mulle antaa mukaan,
kuitti ostetusta tuotteesta on 1800km päässä, kuten myös minäkin kohtsiltään ja hollannin postiin en luota pätkääkään...

Joutuu ottamaan ihan itte yhteyttä valmistajaan veikkaan ma.

edit: ei, ei osaa kirjoittaa, ei

Tässon semmonen mutka matkassa, että kyseisessä liikkeessä ei ole näitä palikoita irrallisena mulle antaa mukaan,
kuitti ostetusta tuotteesta on 1800km päässä, kuten myös minäkin kohtsiltään ja hollannin postiin en luota pätkääkään...

Joutuu ottamaan ihan itte yhteyttä valmistajaan veikkaan ma.

edit: ei, ei osaa kirjoittaa, ei
Just ton takia ostinkin oman laitteeni 1,5 kilometrin päästä kotoani... Hommahan on niin, että ensisijaisesti laitteen myyjäliike hoitaa takuujutut maahantuojan kanssa. Jos pelkkää palikkaa ei saa, joutuu maahantuoja toimittamaan koko head-setin.

Maahantuoja hoitaa asian sitten tehtaan kanssa.

veryangry.gif

Onhan tuolla tuo alin vaihtoehto. Periaatteessa vain hyvä, jos saa vaihtaa karttoja erikseen; Löytää ainakin helpommin kaupunkeja, kun listauksessa on vain tietyn alueen kaupungit. Ei noita rajoja nyt niin usein tule ylitettyä, etteikö kartan vaihtamiseen paria kymmentä sekuntia voisi uhrata.
tounge.gif

Onhan tuolla tuo alin vaihtoehto. Periaatteessa vain hyvä, jos saa vaihtaa karttoja erikseen; Löytää ainakin helpommin kaupunkeja, kun listauksessa on vain tietyn alueen kaupungit. Ei noita rajoja nyt niin usein tule ylitettyä, etteikö kartan vaihtamiseen paria kymmentä sekuntia voisi uhrata.
tounge.gif
Pointti sinänsä, mutta itse kun käytän tomppaa vielä tänään
062802jumpie_prv.gif
(viimenen päivä tässä p****maassa) sellaisella alueella, että ajat mihin suuntaan tahansa sata kilometriä, niin olet joko toisessa maassa tai meressä.
Lisäksi täälläpäin bensa ja melkein kaikki muukin on huomattavasti halvempaa naapurimaassa,
niin sitä karttojen vaihtamattomuutta osaa arvostaa enemmän.
Saati sitten kun suunnittelee rautaperseajoa kotia tullessaan.

Toinen tykkää tyttärestä ja toinen rengistä. Vai miten se menikään...

Mä otin sen alimman nimenomaan, siinä oli sitten kaikki maat erikseen paketteina. 4Gt:n SD kortti on tulossa nyt ja sille alan niitä sit rimpuilemaan.. mitenkähän lie sekin onnistuu..
2GT:n kortin saan huomenna ja siihen meinasin sen varmuuskopion palautus systeemin kokeilla Skandinavia kartasta...
wink.gif

Omasta mielestä paras vaihtoehto kun koko hela Eurooppa on yhdellä kortilla. Suosikkien syöttö / reittisuunnittelu euroturneelle tuskin onnistuisi jos tiedot olisi useammalla kortilla?

Nyt kun tiedoista syötetään kaupunki, katuosoite ja -numero, voisi ylimmällä tasolla olla maavalintakin. Tosin tuntuu noi kaupungit löytyvän näinkin.

Ja aiemmin totesin Irlannin kartta-aineiston olevan harvahko. Tuolla tomtomin sivuillahan sanotaan selvästi lontooksi että vain päätieverkosto löytyy.

Jos kaikki maat ovat samalla sd-kortilla niin suosikkien etsiminen käy hankalaksi. Kun tallentaa eri korteille eri alueiden reittipisteet niin suosikkivalikot eivät paisu liian suuriksi. Jos samalla kortilla on esim Scandinavia ja Saksa, niin suosikit tallentuvat samaan taltioon.
Itse käytän 1G:n kortteja, joille lataan noin ½ G:n verran ohjelmia. Kortille mahtuu siten omia pisteitä ym vaikka kuinka paljon. Siirtyminen "alueen/maan rajalla" uudelle kortille on yksinkertainen toimenpide: pohjaluukku auki, kortin vaihto ja luukku kiinni.

Anteeksi jos sotkeudun, mutta tätä topikkia suurella mielenkiinnolla olen seurannut ja tullut lopputulokseen, että onneksi on Garmin. Anteeksi vielä kerran. Vaikka onhan Tompassakin omat etunsa.

Anteeksi jos sotkeudun, mutta tätä topikkia suurella mielenkiinnolla olen seurannut ja tullut lopputulokseen, että onneksi on Garmin.
Oletko ystävällinen ja teet pientä vertailua havaintojesi pohjalta?
Alkaa minustakin tuntumaan, että kohta on Tomppa myynnissä...

Edit: *Jaa mutta siihen täytyy perustaa oma vääntötopikki, ettei tätä tarvii ruveta siivoilemaan*
Vaikka onhan Tompassakin omat etunsa.
Jaa, niin mitkä?

Anteeksi jos sotkeudun, mutta tätä topikkia suurella mielenkiinnolla olen seurannut ja tullut lopputulokseen, että onneksi on Garmin. Anteeksi vielä kerran. Vaikka onhan Tompassakin omat etunsa.
Näitä tekstejä eilen silmäillessä ajattelin täysin samaa.

Ainakin Questissä on helppo tehdä reittejä tien päällä suoraan kapulaan, tosin jonkinlainen paperikartta on hyvä olla mukana tätä varten mutta myös muutenkin. Tietokoneella reitittäminen on vielä helpompaa ja kaikki tarvittavat ohjelmat tulevat paketissa mukana, mitään ei ole ainakaan vielä tarvinnut etsiä netistä.

Soratieajeluiden vuoksi tein itse kapulalle täysin vesi- ja pölytiiviin kotelon ilman mitään virtaliitäntöjä (ääniohjausta en edes kaipaa) sillä akku kestää yhdellä latauksella parisenkymmentä tuntia jos ei taustavaloa pidä täysillä ja päiväsaikaan sitä ei tarvitse lainkaan. Yksi lataus riittää pariin melko pitkään ajopäivään, pidemmillä reissuilla lataus hoituu joko verkkovirralla tai pyörän akusta.

Itselläni on Quest 1 sillä sen muisti riittää minun käyttööni täysin. Siihen mahtuu Suomen tarkka tieverkko sekä topo-kartta. Mikäli olisin pitänyt tarpeellisena saada kerralla mukaan koko Länsi-Euroopan tieverkon, olisin ostanut Quest 2:n. Rompulla on kuitenkin koko Länsi-Eurooppa, joten mikäli lähtisin jonnekin pidemmälle, voin poistaa Suomen topokartat ja tarpeettoman osan Suomen tieverkosta ja laittaa tilalle tarpeelliseksi katsomani Euroopan alueet.

Noista mainitsemistasi Tompan eduista minulla ei ole mitään havaintoa tai kokemusta, kuten ei Tompasta ylipäätään, joten siinä suhteessa näkemykseni on hiukan yksipuolinen.

No joo, riippuu suosikkien määrästä. On noita kesän reissulle tullut jo jonkun verran valmiiksi syötettyä. Itse olen nimeämisen aloittanut maatunnuksella GB, IRL, jne. Helpottaa selailua.

Täytyy kädet ristissä toivoa ettei tompan kanssa tule mitään teknisiä ongelmia reissussa, muuten palaa hihat  
veryangry.gif

Pari vuotta sitten kun oli reissussa viikon pelannut temppuilevien autocomien kanssa ja laitteet toimi vain satunnaisesti niin sen lisäksi että korvat oli kuulokkeista verillä niin myös käämit kärysi.

Ja jos jollain on kokemuksia takuuasioista niin laittakaa viestiä miten on hoitunut. Se mitä shopissa annettiin ymmärtää niin ei välttämättä tapahdu kuin elokuvissa...

TomTom HOME on nyt ladattavissa mutta kaikki toiminnot eivät toimi raiderin kanssa.

Tuo edempänä mainittu Event logger tuntuu toimivan.

Onko muilla kokemuksia näistä?

Ny on hommattu kaapeli (1297) autocomin ja tomtom riderin välille, ny toimii kaikki, jopa puhelin ja vielä jopa kuuluu hyvin.
Hommasin kaapeli tuolta RXTX

Back