• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Rider GPS-Navigaattori

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shinkki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oon varmaan jotenkin hidas, kun en ymmärrä.
withstupid.gif

Kuinka tuo Riderin ja Autocomin yhdistäminen käytännössä toimii? Tuleeko kypärään muuta kuin autocomin kuuloke+mikki? Onko bluetoothilla muuta käyttöä tuossa yhdistelmässä kuin mahdollisen kännykän ja TomTom välinen yhteys? Siis tällä uudella johdolla?

En haluaisi kantaa mitään ylimääräistä laturia mukana akullisen bluetooth-kuulokkeen tai vastaavan takia. En muista sitä kuitenkaan mukaan ottaa.

Liikkeistä kun kysyy niin vastaukseksi saa kuulla kuinka kaikki onnistuu ja vielä helposti. Täältä ja muilta foorumeilta on kuitenkin saanut sellaisen kuvan, että homma ei olisi ihan niin yksinkertainen...

onhan se kiva kun on noita "beta" testaajia niin voi sitte 2 vuoden päästä vaihtaa garminin tom tomiin kun se alkaa olla valmis paketti.

Autocomista tulee kuulokkeet+mikki.
Autocomin ja tompan bt kytketään tällä uudella piuhalla 1297 ja silloin toimii kaikki eli äänet + puhelin.
Tompan ohjeet tulee edelleen bt kautta autocomiin eli bt tarvii.
Edelleen tarvii laturin mukaan matkalle jolla lataa Tompan bt.

Mä en vieläkään hoksaa, miksi tuon Autocomin piuhan ympärillä on tällainen surina. Mulla on tavan sähkötarvikepuljusta saatu piuha, jossa on 2,5 mm pyöreä tökkeli toisessa päässä ja 3,5 mm toisessa päässä (2,5 -> 3,5 mm adapteri). Systeemi maksaa alle 5 e. Onko tuo Autocomin piuha jotenkin erilainen?

Mä en vieläkään hoksaa, miksi tuon Autocomin piuhan ympärillä on tällainen surina. Mulla on tavan sähkötarvikepuljusta saatu piuha, jossa on 2,5 mm pyöreä tökkeli toisessa päässä ja 3,5 mm toisessa päässä (2,5 -> 3,5 mm adapteri). Systeemi maksaa alle 5 e. Onko tuo Autocomin piuha jotenkin erilainen?
Jep.
Johdon keskellä on jokin mötikkä , joka vahvistaa ääntä tai mitä lie, mut ilman sitä ei toimi.

Elikkä latauksen pätkimisestä aiheutuvat buuttailut ovat muuttuneet satunnaisista säännöllisiksi. Tutkimustyöt vian paikallistamiseksi on vielä käynnissä. Kenellekkään jolla on ollut vastaava vika niin ei varmaan ole syy 100% varmuudella selvinnyt?

Varmistuksen varmistukseksi kysymys jos vika ei löydy niin seurauksen voi korjata seuraavasti?

- tompan takaa katsottuna se 2. nasta vasemmalta peittoon niin latauksen automaattinen on/off toiminto poistuu mutta lataus toimii (kun toimii)?
- ja kaupan tekijäisinä valikot on ajossakin käytössä?

Eli tuon latauksen pätkimisen ongelmana kun ei niinkään ole se lataus vaan se että tomppa menee kiinni - päälle - kiinni jne. Vaikka lataus pätkisikin ajon aikana niin todennäköisesti virtaa tulee pätkimisestä huolimatta riittämään.

Kumiset tärinänvaimentimet kiinnikkeisiin vaikka Teollisus-Etolasta, niin helpottaa kummasti pätkimiset.

Tomppa on mulla RAM Mountin palikoilla mopossa kiinni. Palloissa on itsessään kumikuorrutus päällä tosin niiden vaimennus on lähellä olematonta. Ja kiinnityksen kaks palloa tarkoittaa vielä että ko. kiinnityksessä on kaks niveltä välissä vaikka ne kiristämällä ovatkin kiinni.

Tossa mun kiinnitystavassa ainoa väli mihin edes teoriassa jotain tärinävaimennusta saisi on telineen ja RAM Mountin adapterin väli. Käytännössä ei siihenkään koska sovitin tulee telineeseen ruuveilla kiinni ja ruuvit joka tapauksessa välittäisivät tärinän.

Tomppa on käsittääkseni suunniteltu nimenomaan prätkään ja jos se ei kestä sitä tärinää mitä pyörästä tulee, on kyseessä mun mielestä vika eikä ominaisuus.

Mulla kans toi lataus pätkii, vika kohta vielä hakusessa, ilmeisesti tompan ja telineen nastojen huonosta kontaktista.  
nixweiss.gif

PS. Juu kun ton kakkos nastan peittää loppuu toi päälle/pois touhu.

Thanks Obelixxx.

Ja ongelma voi tosiaan olla tompan ja telineen nastojen välissä. Nastathan tulevat kyllä jonkun verran ulos mutta ainakin mulla tomppa on telineessä jonkun verran "löysä" eli tomppaa liikuttamalla tompan ja telineen väliin saa syntymään rakoa.

Ja tuolle ei ole kyllä kotikonstein tehtävissä mitään.

Keskitytään seurauksen poistamiseen kun varsinaista syytä ei voi poistaa. Eli teippiä tompan selkään tuon nastan kohdalle...

Huomasin tuon telineen "löysyyden" jo keväällä kun laitoin sen pyörään kiinni. Liimasin kaksi kumitiivisteen pätkää sen mustan kiinnikkeen alapuolelle eikä ole ollut minkäänlaista häiriötä virransaannissa.

Kerrankin on kiva huomata olevansa kommentissaan väärässä. Täytyy testata  
smile_org.gif

Mulla on ollu reilun kuukauden Rider käytössä ja varsin tyytyväinen olen ollut. Pyörään kiinnityksessä joutu vähän soveltamaan, mutta lopputulos on toimiva. Riderin omalla ns. tankotelineellä peli tärisee kuin haavanlehti, jolloin näytön kattelusta ei saa kuin päänsäryn. Bluetooth-linkki kuulokkeeseen toimii ihan ok. Autotelineen hankittuani vehjettä voi käyttää hyvin kotilomatkoillakin - eli yhteenvetona hyvä hankinta.
cool.gif

Siinä pallokiinnityslevyssä on sellainen suunnitteluvirhe, että kun sen ruuvaa varsinaisen telineen (se harmaa värkki) perään kiinni, ei virtapistoke mahdu kunnolla paikalleen vaan jää vajaaksi. Sen pitäisi naksahtaa paikalleen. Onkos tämä jo poissuljettu teidän latausongelmissa?

Siinä pallokiinnityslevyssä on sellainen suunnitteluvirhe, että kun sen ruuvaa varsinaisen telineen (se harmaa värkki) perään kiinni, ei virtapistoke mahdu kunnolla paikalleen vaan jää vajaaksi. Sen pitäisi naksahtaa paikalleen. Onkos tämä jo poissuljettu teidän latausongelmissa?
Tuon ongelman saa poistettua, kun pistää piuhan kiinni ja sitten vasta ruuvaa harmaan telineen kiinni, jolloin piuhan heti oikeassa kohdassa - selvä suunnittelu moka.

Mitenkäs Riderillä onnistuu saksankielisten aakkosten
kirjoitus esim. ü?
Löytyykö kirjain näppiksestä vai kuinka se kirjoitetaan?
Riderin Europe versiota odotteleva ja saksaan matkaava
olisi kiinnostunut tiedosta.

Tuon ongelman saa poistettua, kun pistää piuhan kiinni ja sitten vasta ruuvaa harmaan telineen kiinni, jolloin piuhan heti oikeassa kohdassa - selvä suunnittelu moka.
Itsekin huomasin asian kun telinettä kiinnitin. Näin ne asiat voi nähdä monella tapaa, minusta tuo oli hyvä oivallus koska näin virtajohdon kiinnitys on varmistettu, eikä tärinä aiheuta ongelmia. Eli ei suunnitteluvirhe, päinvastoin.

Back