• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Täydellinen kaupunkipyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaff
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Honda sevenfifty?

Itse en ole päässyt tuota ajelemaan, mutta luulisi tuon olevan pirun kätevä, laukutkaan ei näytä tuossa rumilta.

Mä olen tsiigannut aika paljon Lontoon mp-tsuppareita ja Honda TransAlp on niiden ehdoton ykkössuosikki, etupyörän koko vaan vaihtelee. Ja ne ukot kai tietää aika hyvin mikä sopii kaupunkiin, eli se siitä...?
Kaff sanoi:
...Lisäksi jos em. hommista innostuu voi hyvällä omallatunnolla hommata useamman pyörän :)-
Tästä mä pidän, motoristi mun makuun. Mä tarjoon juomat jos joskus kohdataan.
"...tai paskat, ihan sama mitä kuluttaa..." Tai paskat, mä tarjoon kaks juomaa! Tai paskat, mä tarjoon koko illan! :D

-jp-

Miten olisi pikku-Dorso eli Aprilia Dorsoduro 750? Ajoasento hyvä, luontekais V2 murisee ja vääntää, ketteryyttä löytyy ja alustakin riittää. Painoa tuossa on hieman enemmän mutta eipä sitä ajossa huomaa. Factory-mallin ulkonäkö miellytti ainakin itseäni. Taloudellisuus on ok, tosin tankki on pieni joten huoltoasemilla saa vierailla usein. Mutta sehän ei kaupungissa niin haittaa.

http://www.mpmaailma.fi/uutinen/3700-moottoripyoraa-koeajanut-alan-cathcart-alansa-ykkonen

"– Moto Morini Corsaro 1200 on ehdottomasti paras moottoripyörä, minkä olen koskaan omistanut. Kaikki, joiden olen antanut testata pyörää, ovat palanneet ajoreissulta silmät hehkuen, ihmetellen miten he eivät ole olleet tietoisia moisen loistoyksilön olemassaolosta. Valitettavasti tehtaana Moto Morini oli liian pieni selviytyäkseen."

Aikanaan oli liipaisimella tuollaisen osto mutta vieläkin on tämä peli testaamatta, valitettavasti.

pyh sanoi:
Hypermotard 939, tietenkin!

Tämmöiselle omakin ääni, tosin optimi voisi olla joku 600-800 kuutioinen twinikin. Streetfighterit (CB1000R, Z1000, ...) olisivat parhaita mikäli kaduilla olisi täydellinen ja hyvin huollettu asfaltti, mutta mukulakaduilla, ratikan raiteilla ja routakuoppien/-paikkausten seassa ajeltaessa pidempää jousitusta ja keveämpää painoa arvostaisi varmasti paljon enemmän. Yli tonniset koneet kaupunkiin ovat vain joutavaa painoa. Joo joo, voihan niissä olla hienoja alavääntöjä, mutta tarviiko se 5-6 vaihteella koittaa kaupungissa edes ajella..

Eikö tuo MV Agusta Rivale olis Hypermotardille aika hyvä vaihtoehto kanssa. :;):

MV-Agusta-Rivale-800-1.jpg

Itse aiheeseen kannanottona joku kyllin kevyt, ketterä, mukava, pystyllä ajoasennolla, pehmeällä jousituksella ja hyvällä teholla (= ei 1-sylinterinen)...

1290 superduke! Helppo ajaa ja lähes tyhjäkäynniltä alkaen hyvin tehoa. Isosta tehosta huolimatta paljon helpompi ja näppärämpi ajettava kuin edellämainittu nc700. Sanokaa mitä sanotte.

Cb1000r on ehkä paras nelisylinterinen kaupunkiajoon - huomattavasti helpompi ja mukavampi kuin z1000.

Kyykkypyörät olisi toisaalta kapeampia ja siten parempia splittauksessa...

Järkiratkaisu vois olla joku MT-07 -taustainen mopo. XSR700:ssa vissiin vähän parempi alusta kuin muissa.

EUM5dKcl.jpg

Roark sanoi:
Järkiratkaisu vois olla joku MT-07 -taustainen mopo. XSR700:ssa vissiin vähän parempi alusta kuin muissa.

Hänellä on MT-07 jo nyt...

Jonezi sanoi:
Hänellä on MT-07 jo nyt...
Enpäs huomannut. Miltähän osin tuo MT ei täyttänyt speksejä?
Jos voimaa ei ollut tarpeeksi, miten ois Speed Triple, Super Duke tai järkimopona uus GSX-S1000 tai MT-10?

Roark sanoi:
Enpäs huomannut. Miltähän osin tuo MT ei täyttänyt speksejä?
MT-07:n suurin puute löytyy alustasta, lisäksi mun jaloille toi pyörä tuntuu ehkä hivenen pieneltä. Moottoria en moiti, kaupunkiin ihan spot-on (jos Yamaha tekis samalla koneella supermoton ni aijjai!!). Tuolla aikaisemmin jo pohdiskelin että onko sitä parempaa kaupunkikulkinetta olemassakaan sillä onhan sille pari ääntä jo tässäkin ketjussa annettu.

Hypermotardit kiinnostaa kovasti, epäilyksiä herättää:
- Onko ilmajäähdytteiset koneet ongelma kesäruuhkissa?
- Maavaraa löytyy mut täytyis hommata 1100 jos haluais oikeesti pätevän alustan

BMW RnineT en miellä kategoriaan "kevyt&ketterä" 222kg märkäpainollaan

NC700 on järkimiehen valinta, ei herätä mussa mitään tunteita. Tää on ihan puhtaasti makuasia ja varmaankin helvetin hyvä pyörä.

Nuda R kiinnostaa ja pelottaa samaan aikaan

Guzzin V9 Roamer ehkä kans hieman yli budjetin ja alustaltaan varmaankin samaa tasoa MT-07:n kanssa.

KTM:ltä kiinnostais lähinnä 690 duke/SMR, ehkä pienempi on liian pieni ja superduke taas liian överi. Ei huono vaihtoehto.

Dorsoduro menee samoissa hekumoissa tuon Hypermotardin kanssa, joskaan ei yhtä seksikäs omaan silmään ja myöskin hieman raskas(?)

Street Triple ollut myös harkinnassa, mutta tuntuu että siinä jäis hevosvoimat käyttämättä ja ajoasento menis kyykympään suuntaan nykyisestä ja suunta pitäis olla ylöspäin ;)

MV Rivale ... aijjai... ku löytyis jostain mulle sopivaan hintaan ;)

Koska tää oli kovin hypoteettista vielä eilen, ni ei tullu speksattua yhtä tärkeää kriteeriä: hintahaarukka jossain alle 9000€. (enkä vieläkään tunnusta et oikeesti oisin vaihtamas pyörää)

"Nuda R kiinnostaa ja pelottaa samaan aikaan"
Mikä Nuda R:ssa pelottaa? Perusnuda sitten koska specsit täyttyy, kuivapaino 174 kg, kulutus tosi pientä 4-4,5 l, vääntöä 100 Nm, heppoja sopivasti, sulosoinnut... Sademoodi päälle vaikka aluksi.

Back