Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuka sitä ny vanhemmiltaan lupaa kysyy mopon virittämiseen?Kuka vanhempi on niin vastuuton, että antaa kakaroiden ajella tuohon tyyliin ja viritellä mielin määrin mopojaan? Sitten vähän vanhempana tullaan pomperi- asenteella nostelemaan meidän muiden vakuutusmaksuja!Kiva ja kiitti!![]()
Niinpä. Mulle sanottiin aikoinaan, ettei saa virittää ja silti viritin.Kuka sitä ny vanhemmiltaan lupaa kysyy mopon virittämiseen?Kuka vanhempi on niin vastuuton, että antaa kakaroiden ajella tuohon tyyliin ja viritellä mielin määrin mopojaan? Sitten vähän vanhempana tullaan pomperi- asenteella nostelemaan meidän muiden vakuutusmaksuja!Kiva ja kiitti!![]()
![]()
Tai kuka vanhempi käy kaupungilla kyttäämässä, kuinka se lapsi siellä ajelee?
Tätähän se moottoripyora.org on.Tässä on varmasti ikävä tapaus, josta kukaan ei tiedä mitään. Ja paskaisin ketju, jossa kaikki tietää tapahtumasta kaiken ja miten nuoret on kasvatettu, miten huonosti käyttäytyviä ovat.
Ja iänikuiset vakuutusmaksut, miksei kukaan ole vielä laittanut motoristien menetettyä mainetta? Helvetti, kaksi ihmistä on loukkaantunut ettekä te tiedä asiasta yhtään mitään.
![]()
Ei, vaan tätä:Tätähän se moottoripyora.org on.Tässä on varmasti ikävä tapaus, josta kukaan ei tiedä mitään. Ja paskaisin ketju, jossa kaikki tietää tapahtumasta kaiken ja miten nuoret on kasvatettu, miten huonosti käyttäytyviä ovat.
Ja iänikuiset vakuutusmaksut, miksei kukaan ole vielä laittanut motoristien menetettyä mainetta? Helvetti, kaksi ihmistä on loukkaantunut ettekä te tiedä asiasta yhtään mitään.
![]()
Voihan se olla niin, että kun mopoilija huomasi auton tulevan oikealta, niin koetti väistää vasemmalle, mutta koska auto kerkesikin jo sille kaistalle, niin keskelle keulaahan siinä osutaan..Lehdessä auton sanottiin kääntyneen vasemmalle motoristien ajosuuntaa vastaan ja moottoripyörän osuneen keskelle auton nokkaa. Sivusta vai edestä? Auto tuli kolmion takaa. Mutta oliko se lisäksi oikaissut kurvissa ja tulossa vastaan väärää kaistaa?
Toi on hyvin mahdollista. Oma skenaario eilen paikanpäällä käytyäni on, että mopo on tullut ns. Varalan mutkan jälkeistä jyrkkää alamäkeä, joka päättyy just tuohon kolmioristeykseen Suomen Trikoon tehdasrakennuksen kulmalle. Kolmioristeyksen Näkyvyys mopon tulosuunnasta on melko olematon avautuen vasta viime hetkellä (n. 20m) ennen risteystä. Jos auto on tullut kolmion takaa pysähtymättä kääntyen vasemmalle ylämäkeen, ei edes 40km/h vauhdista (mikä on tuossa kohtaa nopeusrajoitus) saa välttämättä vauhtia pois. Mopokuski on ilmeisesti pelästynyt eteen tunkenutta autoa ja väistänyt vastaantulijan kaistalle vaistomaisesti päätyen suoraan eteen tulleen auton keulaan.Voihan se olla niin, että kun mopoilija huomasi auton tulevan oikealta, niin koetti väistää vasemmalle, mutta koska auto kerkesikin jo sille kaistalle, niin keskelle keulaahan siinä osutaan..Lehdessä auton sanottiin kääntyneen vasemmalle motoristien ajosuuntaa vastaan ja moottoripyörän osuneen keskelle auton nokkaa. Sivusta vai edestä? Auto tuli kolmion takaa. Mutta oliko se lisäksi oikaissut kurvissa ja tulossa vastaan väärää kaistaa?
Tässä näkee miten erilaisesti asioita katselee hieman alle kolmekymppinen (minä) ja keski-ikäinen (köpi). No perässähän tulen...Ei, vaan tätä:Tätähän se moottoripyora.org on.Tässä on varmasti ikävä tapaus, josta kukaan ei tiedä mitään. Ja paskaisin ketju, jossa kaikki tietää tapahtumasta kaiken ja miten nuoret on kasvatettu, miten huonosti käyttäytyviä ovat.
![]()
Mulla on viimenen MasturBike, tää keulii ja kulkee ku eläin, sniif (=räkä valui nenästä). Mä osaan tasan tarkkaan katsoa ajan ja paikan jolloin mä vetäsen, mä huomaan kaikki muut vaaratekijät, paitsi poliisit. Ne kusipäät on antanut mulle 30 sakkoa 10:ssä vuodessa, sniif, luuleeko ne että se muka jotain auttaa, nääs ku mullon taas uus MasturBike. Eikä sitä kortilla ajetakkaan. Paskalakit schwiddu, sniif, ei edes tajua, ettei tällä voi ajaa nopeusrajoitusten mukaan, tätä on pakko kierrättää miljardi-koljardia kierrosta jotta pysyy max vääntöalueella, sniif, sehän tarkoittaa ykköselläkin jo 140km/h. Taas on sakko maksamatta, enkö oo kova jätkä? En ees maksa ennen kuin on ihan pakko, sniif, ja sitteki kato vaan 10 € kuukaudessa. Sniif, ei oo nääs rahaa ku tili meni uusiin minivilkkuihin.
Tuossahan se oli tiivistettynä.Ei, vaan tätä:Tätähän se moottoripyora.org on.Tässä on varmasti ikävä tapaus, josta kukaan ei tiedä mitään. Ja paskaisin ketju, jossa kaikki tietää tapahtumasta kaiken ja miten nuoret on kasvatettu, miten huonosti käyttäytyviä ovat.
![]()
Mulla on viimenen MasturBike, tää keulii ja kulkee ku eläin, sniif (=räkä valui nenästä). Mä osaan tasan tarkkaan katsoa ajan ja paikan jolloin mä vetäsen, mä huomaan kaikki muut vaaratekijät, paitsi poliisit. Ne kusipäät on antanut mulle 30 sakkoa 10:ssä vuodessa, sniif, luuleeko ne että se muka jotain auttaa, nääs ku mullon taas uus MasturBike. Eikä sitä kortilla ajetakkaan. Paskalakit schwiddu, sniif, ei edes tajua, ettei tällä voi ajaa nopeusrajoitusten mukaan, tätä on pakko kierrättää miljardi-koljardia kierrosta jotta pysyy max vääntöalueella, sniif, sehän tarkoittaa ykköselläkin jo 140km/h. Taas on sakko maksamatta, enkö oo kova jätkä? En ees maksa ennen kuin on ihan pakko, sniif, ja sitteki kato vaan 10 € kuukaudessa. Sniif, ei oo nääs rahaa ku tili meni uusiin minivilkkuihin.
Ei voi kulkea koko aikaa perässä. Mutta, vanhemmat voivat kyllä valvoa onko mopoa viritetty vai ei heidän tietämättään, jos vaan haluavat. Minä en antaisi itselleni ikinä anteeksi, jos lapseni menettäisi liikuntakykynsä tai jopa henkensä viritetyllä mopollaan kolaroidessaan ja minä olisin viritykset sallinut.Niinpä. Mulle sanottiin aikoinaan, ettei saa virittää ja silti viritin.Kuka sitä ny vanhemmiltaan lupaa kysyy mopon virittämiseen?Kuka vanhempi on niin vastuuton, että antaa kakaroiden ajella tuohon tyyliin ja viritellä mielin määrin mopojaan? Sitten vähän vanhempana tullaan pomperi- asenteella nostelemaan meidän muiden vakuutusmaksuja!Kiva ja kiitti!![]()
![]()
Tai kuka vanhempi käy kaupungilla kyttäämässä, kuinka se lapsi siellä ajelee?Ei nyt ihan kaikesta nuorten toilailuista voi vanhempia syyttäää. Vai kulkeeko joku kakaroidensa perässä 24h/vrk..![]()
Samoilla linjoilla TPM:n kanssa.Tässä näkee miten erilaisesti asioita katselee hieman alle kolmekymppinen (minä) ja keski-ikäinen (köpi). No perässähän tulen...Ei, vaan tätä:Tätähän se moottoripyora.org on.Tässä on varmasti ikävä tapaus, josta kukaan ei tiedä mitään. Ja paskaisin ketju, jossa kaikki tietää tapahtumasta kaiken ja miten nuoret on kasvatettu, miten huonosti käyttäytyviä ovat.
![]()
Mulla on viimenen MasturBike, tää keulii ja kulkee ku eläin, sniif (=räkä valui nenästä). Mä osaan tasan tarkkaan katsoa ajan ja paikan jolloin mä vetäsen, mä huomaan kaikki muut vaaratekijät, paitsi poliisit. Ne kusipäät on antanut mulle 30 sakkoa 10:ssä vuodessa, sniif, luuleeko ne että se muka jotain auttaa, nääs ku mullon taas uus MasturBike. Eikä sitä kortilla ajetakkaan. Paskalakit schwiddu, sniif, ei edes tajua, ettei tällä voi ajaa nopeusrajoitusten mukaan, tätä on pakko kierrättää miljardi-koljardia kierrosta jotta pysyy max vääntöalueella, sniif, sehän tarkoittaa ykköselläkin jo 140km/h. Taas on sakko maksamatta, enkö oo kova jätkä? En ees maksa ennen kuin on ihan pakko, sniif, ja sitteki kato vaan 10 € kuukaudessa. Sniif, ei oo nääs rahaa ku tili meni uusiin minivilkkuihin.![]()
Juuri niin, tuollaistahan tällä foorumilla usein lukeekin, sillä erotuksella, että hymiöiden puuttumisesta huolimatta minä kirjoitin tekstini huumorilla, "ne toiset" kirjoittaa tosissaan. Tahallani jätin vielä karkuun lähtemiset pois tuosta huumoripläjäyksestä. Toiset saattaa ottaa niin tosissaan senkin.Köpin kommentti on juuri sitä mitä tällä foorumilla voi odottaa lukevansa.![]()
Vaikka purnaatkin asiasta, ei se tarkoita, että hyväksyisin aikaisemmin kertomani ajotapanäytteen. Jos sinä teet näin, niin vaihda lajia...Tässä on varmasti ikävä tapaus, josta kukaan ei tiedä mitään. Ja paskaisin ketju, jossa kaikki tietää tapahtumasta kaiken ja miten nuoret on kasvatettu, miten huonosti käyttäytyviä ovat.
![]()
Tuokin on vähän nihkeetä. Mopon pystyt virittämään kulkemaan n.90km/h niin, että ulkoapäin sitä et huomaa mitenkään. Pitäs siis käydä testaamassa.Ei voi kulkea koko aikaa perässä. Mutta, vanhemmat voivat kyllä valvoa onko mopoa viritetty vai ei heidän tietämättään, jos vaan haluavat.
En tiedä kehen osu ja upposko mut moderaattorin kuittailu ja provoilu tuskin ainakaan nostaa täällä käydyn "keskustelun" tasoa.Juuri niin, tuollaistahan tällä foorumilla usein lukeekin, sillä erotuksella, että hymiöiden puuttumisesta huolimatta minä kirjoitin tekstini huumorilla, "ne toiset" kirjoittaa tosissaan. Tahallani jätin vielä karkuun lähtemiset pois tuosta huumoripläjäyksestä. Toiset saattaa ottaa niin tosissaan senkin.Köpin kommentti on juuri sitä mitä tällä foorumilla voi odottaa lukevansa.![]()
Jos joku ottaa tuosta herneen nenään, niin luultavasti vain siksi kun "osui ja upposi"![]()
Sinun neuvoista en välitä pätkääkään mutta kun sinä nuorista kaiken tiedät, niin arvelen tuosta että:Vaikka purnaatkin asiasta, ei se tarkoita, että hyväksyisin aikaisemmin kertomani ajotapanäytteen. Jos sinä teet näin, niin vaihda lajia...Tässä on varmasti ikävä tapaus, josta kukaan ei tiedä mitään. Ja paskaisin ketju, jossa kaikki tietää tapahtumasta kaiken ja miten nuoret on kasvatettu, miten huonosti käyttäytyviä ovat.
![]()
Tosiasia on, että ainakin tuon tapauksen omin silmin nähneenä voin sanoa, että jossain mättää ja pahasti. Puolet meidän kylän mopo- ja piikkikuskeista näyttää ajavan pää perseessä, tai ainakin ilman aivoja. Jos joku loukkaantuu, ei se ole ollenkaan mukavaa, siitä olen samaa mieltä. Kummasti vaan aina löytyy ymmärrystä "pienistä virheistä, jotka antavat pahimmassa tapauksessa elinikäisen opetuksen". Ei ole kyse pienistä virheistä, vaan asenteista, joihin vanhemmat voivat vaikuttaa. Jos ajat kännissä jonkun päälle, eikö sekin ole pieni virhe? Ihan samoin kuin se, että keulit ulos tieltä? Molemmat on itseaiheutettuja ja molemmat on kiinni omasta asenteesta. Keskustelu lähti liikkeelle kolarista, mutta eteni omalla painollaan eteenpäin, ja luulisin tosiaankin tietäväni nykynuorisosta jotain, vaikka tuosta alkutapauksesta en tiedäkään, niin kuin asian ilmaisit.
Errare humanum est.
Niin ja tän kirjoitin ihan tosissani.
Juu.Tässä näkee miten erilaisesti asioita katselee hieman alle kolmekymppinen (minä) ja keski-ikäinen (köpi). No perässähän tulen...Ei, vaan tätä:Tätähän se moottoripyora.org on.Tässä on varmasti ikävä tapaus, josta kukaan ei tiedä mitään. Ja paskaisin ketju, jossa kaikki tietää tapahtumasta kaiken ja miten nuoret on kasvatettu, miten huonosti käyttäytyviä ovat.
![]()
Mulla on viimenen MasturBike, tää keulii ja kulkee ku eläin, sniif (=räkä valui nenästä). Mä osaan tasan tarkkaan katsoa ajan ja paikan jolloin mä vetäsen, mä huomaan kaikki muut vaaratekijät, paitsi poliisit. Ne kusipäät on antanut mulle 30 sakkoa 10:ssä vuodessa, sniif, luuleeko ne että se muka jotain auttaa, nääs ku mullon taas uus MasturBike. Eikä sitä kortilla ajetakkaan. Paskalakit schwiddu, sniif, ei edes tajua, ettei tällä voi ajaa nopeusrajoitusten mukaan, tätä on pakko kierrättää miljardi-koljardia kierrosta jotta pysyy max vääntöalueella, sniif, sehän tarkoittaa ykköselläkin jo 140km/h. Taas on sakko maksamatta, enkö oo kova jätkä? En ees maksa ennen kuin on ihan pakko, sniif, ja sitteki kato vaan 10 € kuukaudessa. Sniif, ei oo nääs rahaa ku tili meni uusiin minivilkkuihin.![]()
Näkeehän sen sokea Reettakin, että tuo on huumorilla kirjoitettu. Sarkastinen kirjoitustapa ei jäänyt epäselväksi. Oli ehkä kaukaa haettu, mutta taka-ajatuksena (varmasti epäselvästi luettavissaJuuri niin, tuollaistahan tällä foorumilla usein lukeekin, sillä erotuksella, että hymiöiden puuttumisesta huolimatta minä kirjoitin tekstini huumorilla, "ne toiset" kirjoittaa tosissaan. Tahallani jätin vielä karkuun lähtemiset pois tuosta huumoripläjäyksestä. Toiset saattaa ottaa niin tosissaan senkin.Köpin kommentti on juuri sitä mitä tällä foorumilla voi odottaa lukevansa.![]()
Jos joku ottaa tuosta herneen nenään, niin luultavasti vain siksi kun "osui ja upposi"![]()