• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Takarenkaassa kiinni ajaja..

Pitääkin laittaa pissapoikasuutin tarkalle ja vaikka glygolia säiliöön, sitä kun ruuttaa takana tulevan ikkunaan niin jo alkaa kiroilu kotilossa:rant:

Ei ei, ei noin saa tehdä, se on liikenteen vaarantamista mutta takarenkaassa roikkuminen ei ole...

seventy fife sanoi:
Näiden kommenttien takia en ole tätä palstaa lukenut . Mitenhän tästäkin mopoilijasta leivottiin syyllistä .tietysti nämä voi olla sarkasmia en vaan ymmärrä .No pidän taas taukoa joten jatkakaa :WAZAAP:

Vähän samoilla linjoilla olen kun tätä ketjua luen..

Useimmat vastanneet motoristit täällä olis siis lähtenyt joko kilpasille, tai junnannut alusta asti jonossa. Tai sitten ajanut ohi, ja jatkanut sitten reilua ylinopeutta horisonttiin.

:)

Makaroonimopo sanoi:
Juuri ne ratin takana vietetyt tunnit ovat osaltaan muokanneet ainakin minun asennettani joustavammaksi ja muita liikenteessä liikkujia huomioon ottavammaksi verrattuna aikaan 20 - 25 vuotta sitten. Nyt on jo varaa myöntää sekin että/jos olen (joskus) väärässä. Toisaalta olen huomannut myös sen, että autolla liikkuessa olen kärsimätön pääsemään perille. Moottoripyörällä taas olen perillä kun pistän kypärän kotipihassa päähän - toisin sanoen kiire katoaa jonnekin. Nyt sitä samaa joustavuutta ja kiireettömyyttä yritän opettaa nuorimmaiselleni ajo-opetuksessa.

Ja tätä tuolla pitäisi valistaa kaikille, jokainen on kyllä niin omaa maata tuolla. Mutta yhteinen piirre on melkein kaikilla, ensi reaktio....Minä, minä, minä, minä, minä, minä, tähän väliin et tule, sitten toiset on sellaisia että ne tulee, sitten on näitä haahuulioita, toiset ei sitten ymmärrä mitään, myös ne jolla on aina kauhea kiire tai sitten ei osaa nopeuksia, niiin ajetaan alle tai yli puskurissa kiinni. Tuossa on tiivistettynä suomalaiset autoiliat tuolla.

Kannattaa pääsääntöisesti ohitella vain sellaisia ajoneuvoja, joiden käyttämä ajonopeus on pienempi kuin oma niin ei tarvitse ihmetellä niitä perseessä roikkujia.

Suurimmat vaurioit tais tulla motoristin egoon tässä tapauksessa. Vaikkei tuo autoilijankaan reaktio tilanteeseen
ollu mistään fiksuimmasta päästä, niin ei pitäis kuitenkaan moinen reaktio väärältä kaistalta ohittamisesta siinä määrin yllättää että pitää siitä netissä itkeä. Elämä on- tässä sitä vähän tilailtiinkin jopa.

Mutta ylipäänsä sillon kun ajelee raskailla vehkeillä, edukseen erottuu selkeästi motoristit ( pääkaupunkiseudulla)
muista ajoneuvoryhmistä kuin toisista raskaista.

tontze sanoi:
Vähän samoilla linjoilla olen kun tätä ketjua luen..

Useimmat vastanneet motoristit täällä olis siis lähtenyt joko kilpasille, tai junnannut alusta asti jonossa. Tai sitten ajanut ohi, ja jatkanut sitten reilua ylinopeutta horisonttiin.

:)

Mistä niin päättelet? Tuollaista sattuu tusinan kerta päivään, että joku roikkuu takarenkaassa. Ei se ole oikein aihe eikä mikään, että on muutaman sata metriä joku ollut perässä. :boring:

NOx sanoi:
Ei se ole oikein aihe eikä mikään, että on muutaman sata metriä joku ollut perässä.
Ei tuo vielä mitään. Kerran Lapissa yksi auto ajoi perässä ja vielä toinen tuli samalla tiellä vastaan. Soitin välittömästi paikallisradioon ja ilmaisin mielipiteeni "saatanan lomaliikenteen" aiheuttamasta häiriöstä.

Inlinee sanoi:
...niin ei pitäis kuitenkaan moinen reaktio väärältä kaistalta ohittamisesta siinä määrin yllättää että pitää siitä netissä itkeä.

Määrittele väärältä kaistalta ohittaminen? :blink:

Paha sitä on varmaan määritellä kun tuossa aloittajan tarinan paikassa ja tapahtumassa ei ole mitään väärää. Ihan laillinen tapa ajaa tuo kyseinen paikka.

Kyllähän se toki niinkin on että jos ohitat jonon ja jäät sitten siihen typo: eteen tössimään niin sapettaa takanatulijaa. Toki tässä tapauksessa tuskin oli siitä kyse vaan että vulvisti ego otti lommoa kun vulvat tunnetusti on ne nopeimmat liikenteessä ja pärinäpoika ohitti. Annettuasi tietä olis tilanteen kruunannu ohitus siitä uudelleen . Se se vasta ois ketuttanut.:grin:

Viimeksi muokattu:
qnarkill sanoi:
Kyllähän se toki niinkin on että jos ohitat jonon ja jäät sitten siihen typo: eteen tössimään niin sapettaa takanatulijaa. Toki tässä tapauksessa tuskin oli siitä kyse vaan että vulvisti ego otti lommoa kun vulvat tunnetusti on ne nopeimmat liikenteessä ja pärinäpoika ohitti. Annettuasi tietä olis tilanteen kruunannu ohitus siitä uudelleen . Se se vasta ois ketuttanut.:grin:

Eli vähän niinkuin näinkö?

Oho, onpas kova jätkä.... ainakin omasta mielestä...

Vittu mikä pelle. Tollaset kusipäät kuuluu samaan kategoriaan rattijuoppojen kanssa.:hanuria:

Koheltaja sanoi:
Vittu mikä pelle. Tollaset kusipäät kuuluu samaan kategoriaan rattijuoppojen kanssa.:hanuria:

Joo, tosi törkeetä. Mutta toisaalta sen ymmärtää kun tietää että poliisikurssiin kuuluu vain pari ajoharjoittelua radalla ja sitten avaimet käteen.

Mopokuski veti kyllä komeesti.
Tekisi mieli joskus tehdä sama juttu mutta kun ei kantti eikä varmaan taidotkaan piisaa.

Raaseri sanoi:
Normaalia, kun kärryn kanssa vakkarissa on 95. Mutta tää valopää jääkin heti ohituskaistan jälkeen ajamaan 85 mittarissa.
Se ei varmaan tiennyt että siellä on puikoissa todellinen rallikuski vaan oletti että kärryn kanssa ajellaan sitä kahdeksaakymppiä. Sen jälkeen kun sain kottikärryt syliini kaltaisesi rallikuskin peräkärrystä en ole viihtynyt sellaisten perässä ja ohituksen jälkeen minulla ilmenee omituista nykimistä kulkineessani ja vauhti putoaa hetkittäin jopa alle kahdeksankympin.

Keno sanoi:
Se ei varmaan tiennyt että siellä on puikoissa todellinen rallikuski vaan oletti että kärryn kanssa ajellaan sitä kahdeksaakymppiä. Sen jälkeen kun sain kottikärryt syliini kaltaisesi rallikuskin peräkärrystä en ole viihtynyt sellaisten perässä ja ohituksen jälkeen minulla ilmenee omituista nykimistä kulkineessani ja vauhti putoaa hetkittäin jopa alle kahdeksankympin.

No just joo, sun kaltaiset "kouluttajat" ovat ne pahimmat kusipäät tuolla liikenteessä! :hanuria:

pupu sanoi:
No just joo, sun kaltaiset "kouluttajat" ovat ne pahimmat kusipäät tuolla liikenteessä! :hanuria:

Kiitos kunniasta mutta on siellä vielä pahempiakin.
Parhaani olen yrittänyt mutta paremmilleen ei voi mitään.

Keno sanoi:

Kuomukärrystä on perkeleen vaikee saada tippumaan mitään tavaraa tielle. Ja just tommosten sun kaltasten ääliöiden takia Suomen liikenne ei toimi. Pitää toivoo, että satutaan joku kerta samalle taukopaikalle sen jälkeen kun olet yrittäny "kouluttaa" muita liikenteessä.

Back