Takapyörällä ajo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TakapyÖrÄllÄ ajo - Kuinka käy vai jääkö keulimiseksi?

• 1. Myönnän, en ole hirvinnyt edes vielä kokeilla

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. Olen kokeillut mutta meinas mopo karata käsistä

• 3. Olen ajanut lyhkäsiä nykäisyjä, vaan eipä aina onnistu

• 4. Olen ajanut pitempiäkin vetoja & keulimisia

• 5. Osaan ajaa takasella sekä myös keulia, onnistuu milloin vain

• 6. Hallitsen takapyörällä ajon periaatteessa kuinka pitkästi vaan mutta vain suoraan

• 7. Kuin edellä ja vaikka kävelyvaihtia, myös suunnanmuutokset

• 8. Kuin edellä myös vaihtamiset ylös/alas

• 9. No problemo ! Olen Full-Bomberi vaikka näytöksiin, OK

• 10. Osasin aikoinaan mutta en nykyisellä mp:llä

• Ääniä yhteensä
    0
4. kohtaan ruksi meni... 1 ja 2 vaihteella pystyy keulii loppuun asti... Mut se ilmassa 2 vaihteelle vaihtaminen ei onnistu. Ja tasaisella nopeudella keuliminenkaan ei onnaa.. eli reenattavaa on..
062802moto_prv.gif

Pikkasen vähemmälle on jäänyt sen jälkeen ,kun kolmoselta neloselle vaihdettaessa tuli alas. +160 oli taulussa ja alkoi pyörä vähän woblaamaan. Ei kovin järkevää touhua,mutta kivaa.

Tämän hetken ajatus on säästää pyörää (lue:lompakkoa) ja pysytellä ihan kahdella pyörällä, hetkittäisiä etupyörän irroituksia kiihdyttäessä, ne on ok
sport05.gif
.

k5 pysyy kivasti 200kmh vauhdissa pystyssä, eräs uusi tie on hyvä keulimiseen ku siinä ei oo juurikaan kallistusta. n. 2km on menty hytti pystyssä
sport05.gif

Vastausvaihtoehdoista puuttui kokonaan se kohta, joka olisi eniten ääniä saanut: "EVVK".
biggrin.gif

Viime kesänä tuli opeltua tuota eturenkaan tuulettamista ja sehän alkoi jo syksyä kohden jotenkin jopa luonnistua. Pisimmillään n. 1,5km. Ens kesänä pitäis oppia keulittamaan penkillä seisten ja paljon muitakin temppuja...

Ens kesänä pitäis oppia keulittamaan penkillä seisten ja paljon muitakin temppuja...
toi penkin päältä seisaaltaan keuliminen on nimittäin osin jopa helpompaa ku "tavallinen" keuliminen
smile_org.gif
Ei ku kovaa yritystä vaan!
smile_org.gif
Ei mun tasapainolla. Istualtaan ja tapeilla seisten se onnistuu aika kohtuullisesti, mutta kun lähtee keulimaan istualataan ja nousee siitä penkille seisomaan, niin siinä tuli viime kesänä muutama OHO tilanne. Kaatunu en kertaakaan, mutta aika lähellä se oli. Takajarrua pitäis kans opetella käyttämään paremmin että pystyis laittamaan takavalon asfalttiin.
Endohan pitäis kanssa opetella kunnolla. Nyt ei saa ku takarenkaan irti maasta ilman "rullausta"...

Ei mun tasapainolla. Istualtaan ja tapeilla seisten se onnistuu aika kohtuullisesti, mutta kun lähtee keulimaan istualataan ja nousee siitä penkille seisomaan, niin siinä tuli viime kesänä muutama OHO tilanne.
No joo, toi on jo vähä vaativampi tapa toteuttaa asia, mutta ku lähet jo valmiiks penkin päältä seisten, niin ongelmat vähenee huomattavasti ku ei tarvi miettiä sitä penkille kiipeämistä enää keula pystyssä.

Jarrun parempi käyttö ois mullaki tähtäimessä, kilpi menee kyllä maahan ihan vaan laahaamalla sopivasti jarrua, mut pitäis opetella pitämään kaasu tasan ja säätämään keulan korkeutta jarrulla... sit vois alkaa reenaamaan coastereita, nyt ne ei vielä onnistu vaan keula pärähtää maahan samantien ku kytkimen laittaa pohjaan
sad_orig.gif

Ei mun tasapainolla. Istualtaan ja tapeilla seisten se onnistuu aika kohtuullisesti, mutta kun lähtee keulimaan istualataan ja nousee siitä penkille seisomaan, niin siinä tuli viime kesänä muutama OHO tilanne.
No joo, toi on jo vähä vaativampi tapa toteuttaa asia, mutta ku lähet jo valmiiks penkin päältä seisten, niin ongelmat vähenee huomattavasti ku ei tarvi miettiä sitä penkille kiipeämistä enää keula pystyssä.

Jarrun parempi käyttö ois mullaki tähtäimessä, kilpi menee kyllä maahan ihan vaan laahaamalla sopivasti jarrua, mut pitäis opetella pitämään kaasu tasan ja säätämään keulan korkeutta jarrulla... sit vois alkaa reenaamaan coastereita, nyt ne ei vielä onnistu vaan keula pärähtää maahan samantien ku kytkimen laittaa pohjaan
sad_orig.gif
Jos siihen penkille nousee seisomaan ja sit nostaa keulan pystyyn, niin ei pysty ajaa keula ylhäällä ku muutaman kymmenen metriä. Ku eihän se mun mopo nouse ku kakkosella pystyyn. Mutta kun keulittaa istuviltaan neloselle asti(vauhti n.60km/h) ja sit penkille, ni meneekin jo useampi sata metriä(kaks tai kome kertaa
blush.gif
), jos on tasaista. Hyrylässä on hyvä suora siitä Shellitä Tuusmotorin kulmalle!

Se takajarrun käyttö on yllättävän vaikeeta. Ei meinaa millään saada kunnon tuntumaa jarrupolkimeen, joko antaa liikaa jarrua tai sit liian vähän. Ja se tietää tyhmempikin, miten käy jos antaa liian vähän jarrua... Onneks sai aina seivattua tilanteen...

Kohta 1.
Vanhana ukkona ei osaa, eikä uskalla edes yrittää keulia, hyvä että edes pysyy pystyssä muutenkin
wink.gif
.

Eipä keuli oma pyörä joten ei tarvitse tota leikkiä leikkiä. Ja ehkä ihan hyvä niin.

Back