• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taas Mennään! - Kesäretki jonnekin (Video-päiväkirjaa tienpäältä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ADVJuha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tannisto sanoi:
Kyllä. Eipä ole iPuhelimen lisäksi juuri muuta tarvinnut mukana raahata enää vuosiin. Enää jos siihen saisi siirrettyä matskut goprolta, niin voisi jättää läppärinkin kotiin :D (tai kaitpa sekin jotenkin onnistuu).
Garage Bandin mobiiliversiokin on kyllä aika uskomaton. Mutta hatunnosto tuolle että olet jaksanut musat vääntää itse. Ja sangen tyylikkäästi. Pointtina myös se, että toisinaan YouTube on bannannut videoita musiikin tekijänoikeuksiin vedoten. Hieno meininki

Jep :thumbup:
Kortinlukijoita löytyy kyllä ainakin Omena-puhelimiin.

Mun 2013 Kesäretken videoilta poistettiin YouTuben toimesta osin audiot kokonaan, vaikka käytin ns. "royalty free"-raitoja joista olin maksanut erikseen. :rant:
Sittemmin olen siirtynyt täysin kännykän Garage Bandiin.

eilen yövuorossa kattelin läpi videot, toivottavasti mopo tuli hyvään kuntoon.

mukavia maisemia, letkeaa kerrontaa ja tarina etenee. näinhän se pittääki olla. :thumbup:

jotenki alko tehä mieli reissuun. se on sit eri asia tulleeko siitä taas reissukertomusta... :grin:

ADVJuha sanoi:
Ensimmäinen sääntö, on että se pitää tehdä HETI! Minullakin on useampi kovalevy jalostamatonta raakamateriaalia just sen takia kun sitä ei ole tehty HETI!

Toinen sääntö on, että "editointi" aloitetaan kuvatessa = Maks. 10 sek. klippejä kerrallaan, vaikka ois kuinka hienot maisemat. (Usein kymmenessä sekunnissakin on kahdeksan sekunttia liikaa.)

Tämä. Itsekin ajattelin että onhan tuossa pitkä talvi aikaa tehdä videota, mutta eihän niitä kaikkea nyansseja muista enää kuukausien kuluttua ja muistot matkasta haalistuu. Sitä työläämpää se materiaalin perkaaminen on mitä kauemmin ne on jäähtyneet levynkulmalla...

Ja tämä toinen sääntö. Tosiaankin, 5 minuutin pätkästä saattaa tulla käytettyä jokunen sekunti. Ei kukaan jaksa katsoa minuuttitolkulla motarilla ajamista vaikka olisi kuinka eksoottiset ja hienot maisemat. Tai en minä ainakaan.

Nyt menee pahasti OT matskuksi, sorry! Oli pakko kommentoida kanoottikalastusta. Hieno sooloinkkari, eikö ole liian kiikkerä kalahommaan? Itse en soololla kalasta kuin poikkeustapauksissa, tandemilla sitten sitä enemmän. Inarin harrit on pyydetty ja ensi viikolla Saimaalle ahvenen pyyntiin.

Huikean hieno seikkailu tällaiselle rajoittuneelle joka saa/voi/ehtii ajamaan pari tonttua kesässä. Mahtavuutta. Oli pakko katsoa kaikki pätkät kerralla :orgmp:

Miksa1 sanoi:
Nyt menee pahasti OT matskuksi, sorry! Oli pakko kommentoida kanoottikalastusta. Hieno sooloinkkari, eikö ole liian kiikkerä kalahommaan? Itse en soololla kalasta kuin poikkeustapauksissa, tandemilla sitten sitä enemmän. Inarin harrit on pyydetty ja ensi viikolla Saimaalle ahvenen pyyntiin.

Mahtavuutta! Toivottavasti löytyvät Ahvenet. Inarin harreista en ole nähnyt kuin kuvia.

:) En ole vielä saanut niin isoa kalaa kiinni että olisi nurin vetänyt. Tuo on tommonen pack boat-kanootti. Suunniteltu "isomille" pojille/tytöille, retki käyttöön ja "kykenevä" kalastukseen. Melko vakaa on, vaikka kevyt (11kg).

Mulla ei ole juurikaan kokemusta kanooteista yleensä tai kajakeista. Tämä on mulle uus juttu.

Huomenna aamusta paluu Saksaan. :jippikaijee: Jos kaikki menee kivasti, mulla on mopo alla iltapäivästä.
En ole tarkkaa paluureittiä jaksanut suunnitella enkä lauttoja varailla vaikka aikataulu on melko joustamaton. Kotiin tähdätään maanantaiksi.

Katsotaan miten käy.

ADVJuha sanoi:
Huomenna aamusta paluu Saksaan. :jippikaijee: Jos kaikki menee kivasti, mulla on mopo alla iltapäivästä.
En ole tarkkaa paluureittiä jaksanut suunnitella enkä lauttoja varailla vaikka aikataulu on melko joustamaton. Kotiin tähdätään maanantaiksi.

Katsotaan miten käy.

kai loppureissusta videot jatkuu :respect:

Kyllä kamerat pakataan mukaan. Voin melkein luvata ettei maisemilla mässäillä tässä loppumatkasta. Mutta eiköhän jotain jonninjoutavuuksia vilmille tule. :orgmp2:

Ei jääny tuo huoltopaikka mieleen mutta jos se on vähänkin keskemmällä niin Harz-vuoristo vois osua matkan varrelle. Eipä se maisemallisesti ole alppien veroinen mutta mukavaa ajopätkää löytyy, ainakin jos vertaa motarin jonoihin.

Mahtavaa! Toivottavasti mopo on uuttakin ehommassa iskussa
Voisin kuvitella että Rein ja Elbe jokien laaksot tarjoisi mielekkäitä ajomaisemia linnoineen. Ruåtsin läpiajorangaistusta ei voi tehdä muuten kuin mahd. nopeasti :D

Mukava rento meininki taas videolla! Kursori (?) vähän häiritsi videolla varsinkin Berliinin pätkien kohdalla heilumassa, tuli kiinnitettyä aluksi siihen huomiota liikaa ja itse video piti sit katsoa uudemman kerran Berliinin kohdalta. :grin:

Excellentos materialos!

Harz-vuoristo piti itsekin käydä kokeilemassa tänä kesänä, sade vaan sotki suunnitelmat. Sinne on päästävä uudestaan. Mahtavaa seutua :thumbup:

joonabbi sanoi:
Mukava rento meininki taas videolla! Kursori (?) vähän häiritsi videolla varsinkin Berliinin pätkien kohdalla heilumassa, tuli kiinnitettyä aluksi siihen huomiota liikaa ja itse video piti sit katsoa uudemman kerran Berliinin kohdalta. :grin:

Itse en bongannut kursoria. Se saattoi olla mun glyyvari. Se on melko häiritsevä :D

Kyllä on hienoa settiä :thumbup: Tälläistä katsoo mielellään. Oikeastaan odottaa jopa lisää :p

ADVJuha sanoi:
Itse en bongannut kursoria. Se saattoi olla mun glyyvari. Se on melko häiritsevä :D

Itse asiassa ainakin tuossa 15 minuutin kohdilla ja siitä jonkin verran eteenpäin hd-laadulla katsellessa tosiaan ruudulla vipeltää parikin valkoista kirkasta pikseliä eri tahtiin kuin mitä kuvakulma muuttuu. Vaalealla taustalla ei varmaan olisi huomannutkaan, mutta tummissa kuvissa otsassasi ja muurissa näkyivät hyvin. Aiemmissa videoissa ei ole osunut silmään, mikä lieneekään, tuskin kuitenkaan olet kovin isoja tuotannollisia muutoksia tällä välillä tehnyt. :grin:

Tsemppiä jatkoon, näiden katselusta kyllä alkaa kehittyä ihan jäätävä matkakuume itsellekin. :orgmp:

Edit: Jos pitäisi veikata, niin kameran kennossa on pari "jumittavaa" pikseliä, ja niiden vapiseva liike edestakaisin johtuu digitaalisen kuvanvakauttimen toiminnasta.

Back