• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taas kännikaahari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cuzter
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuten tuolla jo aiemmin todettiin, liikennettä valvova viranomainen ei voi tietää, onko karkuri vain ylinopeus-pulmunen vai känni-narkkari-tms-roisto-kaahari. Joten eikö ole paras kuitenkin tarkistaa kaikki tapaukset? Kaikin käytettävissä olevin keinoin?

Ettei vaan olisi kalikat kalahdellut, kun noin alkoi älähtely?
Minä kun luulin että homma on juurikin toisinpäin, sinähän se älähdit ensimmäitteeks märkivästi  
wink.gif

Laitethan tästä yks tämmötteinen  
pftroest.gif
ja kipalekkin vielä.

Joko helpotti?

No, pidä sitä ihan minä vaan itse haluat. Olen riittävän kauan näitä 2-pyörähommia harrastanut, että osaan jo muodostaa omat mielipiteeni, enkä ole muiden hyväksyntää vaille.

En vaan voi sille mitään, että se on mielestäni kohtalaisen paksua, kun ei tiedetä mitään siitä, minkäasteinen tapaus on kyseessä, missä kunnossa ja kenen pyörällä, mutta jos vain pääsee livahtamaan virkavallan kynsistä, niin sitten sitä onkin yhtäkkiä täällä org:issa vallan helvetin kova jätkä (niin tai muija, edes sitä ei tiedetä).

Ehkä sitten yleistin. Ja ehkä jopa ihan syystä. Kyllä aika paljon tuntui löytyvän niitä ymmärtäjiä ja kannustavan asenteen omaavia. Ihan samalla logiikalla nyt kuuluisi sitten olla pahoillaan, kun tämä jäi haaviin. Käynkö kaivamassa muutamat onnitteluviestit siitä ketjusta tänne? En taida jaksaa.
Kuin myös, enkä yhtään enempää sitä hyväksyntää ole muilta vailla... Ajan niinkuin ajan, mutta en myöskään sano että muiden pitää ajaa niinkuin itse ajan.

Älä nyt silti sano että muutaman ihmisen kannustukset on aika monen, toisekseen niistä iso osa on varmasti kirjoitettu juuri vain provosoimalla. Samalla tavallahan näitä kaikkia asioita puidaan ja mietitään "nettimaailmassa" ja harvasta tapauksesta kukaan tietää mitä todella on tapahtunut, on sitten kysymys mistä tahansa muustakin kuin karkuunajosta.
Tuo sinun logiikkasi voi teoriassa olla ihan oikein, mutta kyllä se käytäntö siitä silti poikkeaa.

Enempää en tässä tätä jatka, jutellaan sitten kasvotusten jos joskus täällä suunnalla ajelet  
smile_org.gif

Kuten tuolla jo aiemmin todettiin, liikennettä valvova viranomainen ei voi tietää, onko karkuri vain ylinopeus-pulmunen vai känni-narkkari-tms-roisto-kaahari. Joten eikö ole paras kuitenkin tarkistaa kaikki tapaukset? Kaikin käytettävissä olevin keinoin?
Onko siihen kumminkaan käytettävä ihan kaikkia mahdollisia keinoja? Eikö jossain tapauksissa kumminkin olisi mietittävä pienemmällä riskillä tapahtuvaa kiinni-ottoa?

Tietysti vaikeahan näihin on mistään sitä faktaa löytää, mutta epäilen kumminkin että suurin osa noista känni/narkkari ihmisistä kohtaa joko kuoleman tai kiinnijäämisen kohtuullisen nopeasti. Noi aineet tuskin parantaa sitä ajotaitoa. Yleisestikin luulen, että ne lähtökohdat sille takaa-ajolle on aika erilaiset jos on holtittomasti ajeleva epäilyttävästi liikkuva "motoristi", kuin sitten pitkää suoraa hyttti pystyssä ajanut "motoristi".

Myöskään kaupungissa järjestystä valvova järjestyspoliisi tiedä, onko kadulla hiippaileva ihminen känni-kaahari-roisto-narkkari-pankkiryöstäjä-tms-murhamies-pilleriville.
Sen vuoksi olisi kohtuullista, että kodeissa, kadulla, kaupoissa, kirkoissa, elokuvateattereissa jne järjestettäisii ratsioita ja rikolliset kitkettäisiin kaikin käytettävissä olevin keinoin.

Onko siihen kumminkaan käytettävä ihan kaikkia mahdollisia keinoja? Eikö jossain tapauksissa kumminkin olisi mietittävä pienemmällä riskillä tapahtuvaa kiinni-ottoa?
Kyllähän poliisi joutuu miettimään niitä riskejä varmaan jokaisessa takaa-ajotilanteessa. Poliisi ei saa vaarantaa sivullisia, pakenijalla tuo taas on puhtaasti oman, ja monesti aika kehnon harkintakyvyn varassa.

Siinäkään ei ole mitään epäselvää, kumpi osapuoli silloin ei noudata sääntöjä, ja kenen kontolla mahdollisesti aiheutetut riskit viime kädessä ovat.

Tällaiset varastetuilla ajoneuvoilla ja kännissä/aineissa ajelevat tyypit myös aiheuttavat monesti enemmän riskitilanteita kuin lääkäri määrää jopa ihan ilman perässätulevien sinivuokkojen myötävaikutusta, siitäkin syystä heidät on hyvä saada pois sieltä. Ainakaan kännisten ja huumekuskien aiheuttamaa riskiä kukaan onnettomuuslukuihin perehtynyt ei varmaankaan voi kiistää, on se niin päivänselvä asia.

Epäselvää ei muuten ole siinäkään, että näitä muiden samanhenkisten pakenemis-"fetissejä" ruokkii kaikista tehokkaimmin juuri se, kun joku pääsee pakoon. Siksikin se on aivan paikallaan, että mahdollisimman monelle päästään lukemaan lakia.

Näin se menee työssäkäyvienaikuistenoikeasti. Mutta toki se voi netissä mennä vaikka mitä mielikuvituksellisimmilla tavoin, onhan tuo ennenkin nähty.

Myöskään kaupungissa järjestystä valvova järjestyspoliisi tiedä, onko kadulla hiippaileva ihminen känni-kaahari-roisto-narkkari-pankkiryöstäjä-tms-murhamies-pilleriville.
Sen vuoksi olisi kohtuullista, että kodeissa, kadulla, kaupoissa, kirkoissa, elokuvateattereissa jne järjestettäisii ratsioita ja rikolliset kitkettäisiin kaikin käytettävissä olevin keinoin.
Ontuva vertaus. Kaikkia kadulla liikkujia, sen enempää kuin liikenteessä kulkeviahan ei tarkasteta, eikä tämä olisi varmaankaan kovin järkevää, tai edes mahdollista.

Pitäisi olla niin, että ne, jotka koettavat juosta poliisia karkuun, mikäli tämä kysyy papereita, kitkettäisiin kaikin käytettävissä olevin keinoin.

Epäselvää ei muuten ole siinäkään, että näitä muiden samanhenkisten pakenemis-"fetissejä" ruokkii kaikista tehokkaimmin juuri se, kun joku pääsee pakoon. Siksikin se on aivan paikallaan, että mahdollisimman monelle päästään lukemaan lakia.

Näin se menee työssäkäyvienaikuistenoikeasti. Mutta toki se voi netissä mennä vaikka mitä mielikuvituksellisimmilla tavoin, onhan tuo ennenkin nähty.
Tämä on sinun mielipide, se ei tarkoita sitä että jokainen työssäkäyväaikuistenoikeasti olisi samaa mieltä.

Tämä on sinun mielipide, se ei tarkoita sitä että jokainen työssäkäyväaikuistenoikeasti olisi samaa mieltä.
Mielipiteitä saa toki olla jokaisella, ja sehän on eräs keskustelun syntymisen perusedellytys. Niitä kaikkia on syytä kunnioittaa, vaikkei kenties aina olisikaan itse aivan samaa mieltä. Kunhan perustelee järkevästi, miksi on itse toista mieltä.

Onko se sinusta kovin kaukaa haettua, että mitä suurempi % pääsee livahtamaan, niin sitä useampi tulee jatkossa yrittämään samaa?

Alkon tai huumeiden vaikutuksen alaisena ajamista ei tueta missään muodossa. Tuskin kukaan täällä on ihannoinut niitä kavereita, jotka vetää tuolla piri/pirtupäissään eikä pidäkään. Tässä tilanteessa kävi aivan oikein, pitäisi vaan kovemmat rangaistukset näille päihdepäissään ajaville tulla niin alkaisi sekin loppumaan, rattijuoppoudesta saa melkeinpä vähemmän rangaistusta kuin reilusta ylinopeudesta.

Eri asia sitten, jos et halua menettää korttiasi sen takia kun olet hieman tyhjällä maantiellä keulinut tai motarilla lisänopeutta ajanut, etkä ole liikenneturvallisuutta ollenkaan vaarantanut ja poliisi on sen vaikkapa sillalta nähnyt. Tässä tilanteessa on sama vetää karkuun kun rangaistukset ovat näistä aivan kohtuuttomia ja kuitenkin sen kortin joka tapauksessa menettää. Miksi ei sitten yrittäisi välttää sitä?

Juuri näin. On kyllä todella ällistyttävätä seurata, minkälainen määrä kehuja, rispektiä ja selkääntaputuksia täälläkin jaellaan oletetulle ´vetomiehelle´, ja minkälainen määrä paskaa ollaan valmiita kaatamaan viranomaisten niskaan heidän toiminnastaan. Tietämättä siinä vaiheessa edes mitään siitä, minkähän asteinen taparikollinen, nisti tai pyörävaras onkaan ollut asialla.

Katsoppas tuota tekstiä olit taas valmis käyttämään sanaa vetomies vaikka myöhemmässä vaiheessa et edes tiedä onko kyseessä ollut vetomies, taparikollinen, nisti vai pyörävaras. Orgissa ei ole enään mitääm merkitystä nimikkeellä vetomies koska täällä on heti henkilö vetomies jos on rikkonut liikennesääntöä ajamala varalaskeutumiskentällä tuplat rajoitukseen nähden. Se ei mielestäni osoita mitään mikä kenestäkään tekisi vetomiehen.

Viranomaisesta puhuttaessa puhutko poliisista, lainsäätäjistä, tullimiehistä tai kenties ammattisotilaista? Kyllä se paska mitä täällä on puhuttu on liittynyt noihin tuomioiden kovuuksiin joten tokko meidän kannattaa kaikkia valtion virkamiehiä lynkata vaikka heidättähän jo vedit mukaan. Jokainen ottaa omat riskinsä ja maksaa sen mukaan. Näitä jeesustelu on aina puolin jos toisin ja ne ei tule loppumaan. Itse olen maksanut omat tekoseni ja niistä en ole täällä itkenyt.

sanoi:
Kun vain pääsee karkuun, ja tekipä siinä suoritusvaiheessa sitten aivan mitä tahansa, rapatessahan nimittäin saattaa roiskua, niin muutamilla on klimppi housuissa.

Voisitko heittää tuon paskanpuhumisen ja kertoa ketkä kaikki on tuota mieltä vai ettei taas tullut hieman yleistettyä?

sanoi:
Älykkyysikä näillä taitaa olla jumiutunut jonnekin ala-asteen loppupuolelle tai yläasteen alkuun, kova uhmaikä päällä kehdosta hautaan.

Voisin sanoa sinusta ihan samaa. Itse mm Cannonballin ajaneena voin kertoa sinulle että harmittavaa kyllä tuokin porukka tuolla on valitettavasti suhteessa menestyneempää elämässä kuin keskiverto kansalaiset. Kai se sitten tuo ala-asteikä on se paras ikä millä se menestys tehdään oikeassa elämässä?

sanoi:
Kyllähän poliisi joutuu miettimään niitä riskejä varmaan jokaisessa takaa-ajotilanteessa. Poliisi ei saa vaarantaa sivullisia, pakenijalla tuo taas on puhtaasti oman, ja monesti aika kehnon harkintakyvyn varassa.

Onko poliisit sitten myös vetomiehiä kun heillä lipsahtaa virka-ajossa? Tiedän mm tapauksen jossa poliisi ei miettinyt vaikka toisin väität ja motoristi palasi tarkastamaan onko kaikki hyvin partiolla joka ajoi ajoneuvon pellolle. Toisessa tapauksessa
partio vittuili kaverille joka ajoi pyörän ulos ja oli sitä mieltä että aivan oikein tuollaiselle kusipäälle.

Esimerkkejä on puolin ja toisin joten ei kaikki aina ole niin mustavalkoista kuin sinun näytön ruudulla.

Hauskoja nämä keskustelut ainakin on jos ei muuta.

Mun pitäis varmaan saada joku vuosikymmenen kukkahattupalkinto, kun mun edellinen ylinopeussakko (tosin autolla sekin) täytti viime keväänä 15v. ja mun pitäisi tajuta, etten ole sitten yhtään pätevä kommentoimaan näitäkään loputtomia kukkis-vetomiäs -keskusteluja tällaisen antikaaharin ja anti-tieliikenteenvaarantajan taustalla.  
withstupid.gif

P.S. Sama kai ajeleeko kännissä vaiko selvittepäin, kunhan on päällä kallein ajoasu, päässä kallein kypärä ja alla "nykynopeuksiin" pystyvä (mieluiten helvetin kallis, sillä laatuahan ei muuten saa) moottoripyörä, niin kaikki on hyvin.

Hauskoja nämä keskustelut ainakin on jos ei muuta.

Mun pitäis varmaan saada joku vuosikymmenen kukkahattupalkinto, kun mun edellinen ylinopeussakko (tosin autolla sekin) täytti viime keväänä 15v. ja mun pitäisi tajuta, etten ole sitten yhtään pätevä kommentoimaan näitäkään loputtomia kukkis-vetomiäs -keskusteluja tällaisen antikaaharin ja anti-tieliikenteenvaarantajan taustalla.  
withstupid.gif

P.S. Sama kai ajeleeko kännissä vaiko selvittepäin, kunhan on päällä kallein ajoasu, päässä kallein kypärä ja alla "nykynopeuksiin" pystyvä (mieluiten helvetin kallis, sillä laatuahan ei muuten saa) moottoripyörä, niin kaikki on hyvin.
Ja muuten ei voi moottoripyöräilystä nauttia
biggrin.gif

Pitäisi olla niin, että ne, jotka koettavat juosta poliisia karkuun, mikäli tämä kysyy papereita, kitkettäisiin kaikin käytettävissä olevin keinoin.
Taitaa olla homma mennyt jo tuon DDR-tason ohitse täälläkin. Itse ainakin olisin näyttämättä papereita ja saattaisin jopa pinkaista pakoon - ihan vaan periaatteesta. Sittenpähän kitkevät
033102ass_1_prv.gif

-hh-

to: Vonikka

Ei millään pahalla, mutta käy sinäkin ensin kurkkaamassa sitä viestiketjua, missä oli väitetysti ensin yrittänyt ajaa poliisien päälle, ja sitten pääsi karkuun. Kyllä siellä niitä selkääntaputtelijoita riittää ja paljon.

Kommenttini kohdistuivat ei keneenkään erityisesti, vaan ihan yleisesti sitä vastaan, että kun jossain on joku ajanut poliiseja pakoon ja onnistunut, hän on joidenkin mielestä sankari, vaikka tietävät tapauksesta tasan lehtiuutisen verran.

Enkä minäkään tiedä siitä yhtään enempää, mutta vaikka olisin jostain syystä sitä mieltä, että sepäs oli kova juttu, en alkaisi ketään aateloimaan, jos en voi tietää edes, oliko hän selvinpäin, tai oliko omalla vai varastetulla liikenteessä.

Väittäisin, että on kohtalaisen suuri todennäköisyys, että näiltä pakenijoilta paljastuu juuri jotain tämmöisiä asioita, jos heidät saadaan kiinni, koska täysin ilman syytä sellaista kai harvemmin tehdään. Eli aika puutteelliset tiedot alkaa pelkän uutisen perusteella hehkuttamaan niistä tapauksista oikeastaan mitään.

Kyllä tossa oli jo sen verran vauhtia et jos jotain olis etten tullut puskista, niin kaveri olis nyt hengetön.
Jos ei oma henki oo arvokas, nii pitäis ainakin ajatella muita. Ei tollaisessa vauhdissa taajamassa oo mitään järkeä. Ajaa vielä esim jonkun pienen lapsen yli tai jotain.

Lisäksi vielä kaveri kännissä. Viimeinenkin järjen hiven on poissa. Se on nyt jo monta kertaa todettu, et alkoholi ei sovi liikenteeseen.

Jos on pakko ajaa lujaa, niin ratapäiviä järjestetään aika usein. Sinne voi mennä päästään moposta irti kaiken minkä saa.

Onko se sinusta kovin kaukaa haettua, että mitä suurempi % pääsee livahtamaan, niin sitä useampi tulee jatkossa yrittämään samaa?
Joku muu voi noin kuvitellakin, mutta ajattelevalle ihmiselle tuo on suuren joukon keskiarvon väärinkäyttöä.

Vaikka vain 1% yrittäjistä pääsisi pakoon, niin voisin silti yrittääkin, jos olisin Vale Rossi ja konsonanttihirviöllä liikkeellä.

Jos taas 99% yrittäjistä pääsisi pakoon, niin Pannarikuski-Hannuna en varmasti silti itse yritä, koska tiedän etten lukeudu sen pakoon pääsevän 99% joukkoon.

Voisiko se olla niin, että oman pakoonpääsymahdollisuutensa voisi suhteuttaa:
- tietoon pohjautuen omalla pyörällä itse ajettuihin kierrosaikoihin (tieto) TAI
- liikenteen seassa vailla muiden kilpailua saatuun kuvitelmaan siitä että muut jäävät koska eivät pysty seuraamaan, eikä siksi etteivät halua seurata (kuvitelma)

Mutta mistäs minä tiedän, kun ei minun ainakaan tarvi ajaa poliisia karkuun, joten kysymys on minulle yhtä teoreettinen kuin sinullekin.

Mun pitäis varmaan saada joku vuosikymmenen kukkahattupalkinto, kun mun edellinen ylinopeussakko (tosin autolla sekin) täytti viime keväänä 15v...
Minä luulen, ettei meitä huolita kukkisaateliin, koska olemme paatuneita taparikollisia emmekä siten oikeita kukkahattuja, vaan ainoastaan vieroituskuurilla olevia vauhtikalloja.

Minullakaan ei ole yhtään sakkoa mistään liikennerikkomuksesta ja maksullista lisänopeuttakin olen ostanut sisäministeriön hallinnonalan virkamiehiltä viimeksi keväällä 1982.

Sitä ennen olin ostanut lisänopeutta aika lailla liberaalisti, mutta tuona keväänä olin saanut ensimmäisen työpaikkani ja koska maksullista lisänopeutta myydään liikenteen seassa edullisesti vain opiskelijoille, totesin hinta-laatusuhteen saatuun hupiin nähden työssäkäyvälle toivottoman kehnoksi.

Eli minua asia ei enää koske, mutta jos jollakulla muulla on lompsa ladattuna ja hyvin kulkee, niin annan mielelläni tietä.

Eri asia sitten, jos et halua menettää korttiasi sen takia kun olet hieman tyhjällä maantiellä keulinut tai motarilla lisänopeutta ajanut, etkä ole liikenneturvallisuutta ollenkaan vaarantanut ja poliisi on sen vaikkapa sillalta nähnyt. Tässä tilanteessa on sama vetää karkuun kun rangaistukset ovat näistä aivan kohtuuttomia ja kuitenkin sen kortin joka tapauksessa menettää. Miksi ei sitten yrittäisi välttää sitä?
Miksipä ei. Mennessään kannattaa nostaa perästä valomainos pystyyn "Ajan selvinpäin". Näin poliisikin heti tietää lukea tutkan näytöltä promillet nopeuden sijaan ja todeta, että eipä hätää mitään ja voi rauhassa jatkaa matkaansa pullakaffeelle aakkosbaariin.
biggrin.gif

Tällaisia uhoketjuja niitä syntyy, kun ketjussa ensin jeesustelee vauhdista ja toiset alkaa härnäämään ja aloittaja ottaa kaikki jutut todesta.
Sit päästään uhoamaan ja yleistämään.

Heihaloo...kuka pösilö ihan TOSISSAAN luulee, että muut kunnioituksella katselee kännistä pyörävarasta.
Silloin on jo jotain omassakin arvomaailmassa ja käsityskysvyssä sekaisin.

Olisko se unelma siitä, että itse on lainkuulianen ja puhtoinen ja ne on ne KAIKKI MUUT kun on ilkeitä ja lainrikkojia.
Ja sitten tullaankin jo palstalle summamutikassa uhoamaan ja muita tuomitsemaan.

Eikö ole koskaan tullut mieleen aloittajalle, että kun noin aloittaa, väittää muut vastaan, vaikka ihan piruuttaan.
Se ei silti tarkoita, että tosielämässä niin asioista ajattelisivat.

Tällaisia uhoketjuja niitä syntyy, kun ketjussa ensin jeesustelee vauhdista ja toiset alkaa härnäämään ja aloittaja ottaa kaikki jutut todesta.
Sit päästään uhoamaan ja yleistämään.

Heihaloo...kuka pösilö ihan TOSISSAAN luulee, että muut kunnioituksella katselee kännistä pyörävarasta.
Silloin on jo jotain omassakin arvomaailmassa ja käsityskysvyssä sekaisin.

Olisko se unelma siitä, että itse on lainkuulianen ja puhtoinen ja ne on ne KAIKKI MUUT kun on ilkeitä ja lainrikkojia.
Ja sitten tullaankin jo palstalle summamutikassa uhoamaan ja muita tuomitsemaan.

Eikö ole koskaan tullut mieleen aloittajalle, että kun noin aloittaa, väittää muut vastaan, vaikka ihan piruuttaan.
Se ei silti tarkoita, että tosielämässä niin asioista ajattelisivat.
Siksipä nää uhoketjut kuuluisivatkin paskanjauhannan tai turvallisuuden puolelle. Eihän tällä ketjulla ole mitään tekemistä moottoripyöräilyn kanssa, vaikka joku pelle jonkun mp:llä jossakin lehtijutussa ajelikin jonnekin jossakin kamoissa jotakin vauhtia. Voisi jättää jokusia osia foorumista moottoripyöräilyllekin.

Aika useinhan nämä pahimmat tuomitsijat näkevät märkiä unia samoista jutuista, joita julkisesti päivittelevät.

-hh-

Back