Meitsi ei ekana kesänä uskaltanu ees startata. Pihassa työntelin ympyrää ja toivoin ettei lähtis käsistä ku isot pojat oli niin varotellu.Mä en ekana kesänä uskaltanu kierrättää sataheppaista yli 4000 RPM.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Meitsi ei ekana kesänä uskaltanu ees startata. Pihassa työntelin ympyrää ja toivoin ettei lähtis käsistä ku isot pojat oli niin varotellu.Mä en ekana kesänä uskaltanu kierrättää sataheppaista yli 4000 RPM.
Hohhoijaa... Vois turboilla ajelevat oikeestaan kertoo miten asia oikasti on. Tällaiset kommentit isommista pyöristä ja etenkin turboista pahentaa vain entisestään aloittelevan pelkoa tehoja kohtaan. Tehoa pitää kunnioittaa, ei pelätä. Pelko saa aikaan paniikkiratkaisuja ja harkitsemattomuutta.Se lähtee käsistä heti kun istut siihen ekan kerran päälle ja teet jotain. Sillä ei voi ajaa normaalisti. Kun vedetään nuo tehot kolmasosaan, niin ehkä sitten.
Eli et ole koskaan ajanut ahdetulla pyörällä?Ai niin... Vertailukohdaksi vaikkapa tämä:
Vein asiakkaat ajelemaan Porsche Boxterilla (ei S vaan se tavallinen) Alastaron radalle. Kuskina oli Salmenaution Arttu ja sitten sai ajaa itsekin.
Muunmuassa tämän palstan Mr Big eli JP-800 oli mukana ajeluissa ja auto lähti kuin lähtikin lapasesta. Ja lähti monelta muultakin, sen verran, että lopulta kun sitä oli (onneksi välillä satoi pari tuntia) piiskattu, niin kytkin laukesi.
Oma turpoahdettu Maseratikin sai kyytiä ja sekin lähti lapasesta kun broidi hiukan käskytti sitä. Vanteet hiekka täynnänsä huoltikselle pesuun. Ja miehellä parikyt vuotta ajokokemusta kaikenlaisista autoista. Marsu painaa 1500kg ja tehoa oli peräti 286hv ja vääntöä 430Nm/3200rpm. Itselle kierros taisi olla jotakuinkin 10s huonompi parin koekierroksen jälkeen neljä päällä kuin Salmenautio Tehottomalla Boxterilla.
No, vieläkö huvittaa kokeilla tuollaista aivan totaalisen järjettömällä tehopainosuhteella varustettua kaksipyöräistä..??![]()
Jos, niin... oh boyz!! Be caarefulll!! Don't blow it or turn upside down. Just be so f'n caarefulll.
Tämä oli jo aivan huippu. Eikö tämä mene jo "hieman" ylivarovaisuuden puolelle? En tarkoita, että pitäisi huolimattomasti/vaarallisesti/nopeasti ajaa, mutta et kertaakaan antanut yli 4000rpm, just näin.Mä en ekana kesänä uskaltanu kierrättää sataheppaista yli 4000 RPM. Toisaalta, olen yhä elossa.
Hyvää matkaa sitten.
Jotkut pyörät jaksavat liikkua vaikka kierroksia olisi alle 11000 RPMTämä oli jo aivan huippu. Eikö tämä mene jo "hieman" ylivarovaisuuden puolelle? En tarkoita, että pitäisi huolimattomasti/vaarallisesti/nopeasti ajaa, mutta et kertaakaan antanut yli 4000rpm, just näin.Mä en ekana kesänä uskaltanu kierrättää sataheppaista yli 4000 RPM. Toisaalta, olen yhä elossa.
Hyvää matkaa sitten.![]()
Hyvää matkaa myös sinullekkin.![]()
No, sanotaan sitten että "en katsonut aiheelliseksi" ottaa ekasta isosta pyörästä kaikkea irti ekoina ajoviikkoina. Urhoolliset liikennevalolähdöt ovat toki asia erikseen, mutta siellä suoran päässä on aina se mutka. Nykyään suurin vauhdin hillitsijä on halu pitää ajokortti lompakossa, mutta eloonjäämisvaisto on heti toiseksi suurin.En minä sillä etteikö pyörä jaksaisi liikkua, jos rajotusten mukaan ajaa niin isolla pyörällä varmaan tarvi edes päälle 4000rpm kierrättää. Mutta kun sanoit että et uskaltanut, niin se pisti vaan silmään..![]()