• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki GSX 1300R (turbo) ekaksi pyöräksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se on vaan kovin valitettavaa ettei itse ehdi töistä kotiin alle vartissa mopolla, autolla siihen menee 35 minsaa.
Tarvis varmaan vaihtaa uudempaan tai virittää!
Joo ahdin kiinni!
062802jumpie_prv.gif

Se lähtee käsistä heti kun istut siihen ekan kerran päälle ja teet jotain. Sillä ei voi ajaa normaalisti. Kun vedetään nuo tehot kolmasosaan, niin ehkä sitten.
Hohhoijaa... Vois turboilla ajelevat oikeestaan kertoo miten asia oikasti on. Tällaiset kommentit isommista pyöristä ja etenkin turboista pahentaa vain entisestään aloittelevan pelkoa tehoja kohtaan. Tehoa pitää kunnioittaa, ei pelätä. Pelko saa aikaan paniikkiratkaisuja ja harkitsemattomuutta.

Se on kyllä pakko nähdä livenä.
Sillä sitä jo kerkee, XX alkaa tuntuu nyt jo hitaalta, alle kuukauden jälkeen.
biggrin.gif

Eikös se muuten oo täyttäny juur 18 vuotta se "velho" suomen paras bomperi kuski, mites se nyt mahtokaan mennä sen iän kanssa ?
nixweiss.gif
vai pistääkö joku "vanha parru" velholle jauhot suuhun... turbotetulla busalla keulien ...
baaa.gif

No joo ei oo reiluu pelotella tehoilla, mutta joku tolkku pitäs kuitenkin olla. Kun mikään ei riitä toisille.
Jos mopo kulkee vakiona jo yli 300 niin piikistä hyppääminen moiseen luulisi riittävän? Kyllä se teho pysyy aisoissa jos tuppi ei käänny mutta...

Ai niin... Vertailukohdaksi vaikkapa tämä:
Vein asiakkaat ajelemaan Porsche Boxterilla (ei S vaan se tavallinen) Alastaron radalle. Kuskina oli Salmenaution Arttu ja sitten sai ajaa itsekin.

Muunmuassa tämän palstan Mr Big eli JP-800 oli mukana ajeluissa ja auto lähti kuin lähtikin lapasesta. Ja lähti monelta muultakin, sen verran, että lopulta kun sitä oli (onneksi välillä satoi pari tuntia) piiskattu, niin kytkin laukesi.

Oma turpoahdettu Maseratikin sai kyytiä ja sekin lähti lapasesta kun broidi hiukan käskytti sitä. Vanteet hiekka täynnänsä huoltikselle pesuun. Ja miehellä parikyt vuotta ajokokemusta kaikenlaisista autoista. Marsu painaa 1500kg ja tehoa oli peräti 286hv ja vääntöä 430Nm/3200rpm. Itselle kierros taisi olla jotakuinkin 10s huonompi parin koekierroksen jälkeen neljä päällä kuin Salmenautio Tehottomalla Boxterilla.

No, vieläkö huvittaa kokeilla tuollaista aivan totaalisen järjettömällä tehopainosuhteella varustettua kaksipyöräistä..??
062802jumpie_prv.gif

Jos, niin... oh boyz!! Be caarefulll!! Don't blow it or turn upside down. Just be so f'n caarefulll.
Eli et ole koskaan ajanut ahdetulla pyörällä?

Mitä vittua tähän sitten tunget jotain autodiipadaapaa?

Pysytään topikissa.

Suosittelen tutustumaan Selkämaan sivuihin: http://www.dragbike.fi/Team.htm

Kalustona löytyy n. 600 heppainen Hajapusa ja kuvista voi päätellä mitä tuo teho vaatii rungolta ja muilta osilta.

Videot kannattaa myös katsoa ja muistaa, että pyörää ajaessa täytyy käyttää luoti/sirpale-liivejä.

Myös tuon "polttoaineen" kanssa voi tulla ongelmia, koska ihan pumppu-95:lla ei tämän tehoiset pelit toimi.

HEEHEHEE
biggrin.gif
muista late et "KYL HULLU SAA OLLA MUT EI TYHMÄ!" oletko muuten kertonu isille mitä aijot ostaa? Mun isukki meni ainaki aika hiljaseks ku kerroin ostavani busan(nokun busan). Nyt se on kyl naureskellu et " pitääpä se miehekästä ääntä, ku maaki tärisee" mites teirä ukko?
smile_org.gif
En mä tiiä, muutaku et jos sun oikee nimi ei oo Mika Kallio, ni mun naapurin sanoja lainaten, mitä se mulle sano ku mä ostin busan " EIKS SUL MIKÄÄN RIITÄ!?!"
tounge.gif

Nii juu, ja jos sä sen nyt aiot ostaa ekaks isoks pyöräks, ja sun oikee nimi ei ollu Mika Kallio ni mitä mä voin sanoo... Järki valinta?

Mä en ekana kesänä uskaltanu kierrättää sataheppaista yli 4000 RPM. Toisaalta, olen yhä elossa.

Hyvää matkaa sitten.
Tämä oli jo aivan huippu. Eikö tämä mene jo "hieman" ylivarovaisuuden puolelle? En tarkoita, että pitäisi huolimattomasti/vaarallisesti/nopeasti ajaa, mutta et kertaakaan antanut yli 4000rpm, just näin.
confused_orig.gif

Hyvää matkaa myös sinullekkin.
wink.gif

Mä en ekana kesänä uskaltanu kierrättää sataheppaista yli 4000 RPM. Toisaalta, olen yhä elossa.

Hyvää matkaa sitten.
Tämä oli jo aivan huippu. Eikö tämä mene jo "hieman" ylivarovaisuuden puolelle? En tarkoita, että pitäisi huolimattomasti/vaarallisesti/nopeasti ajaa, mutta et kertaakaan antanut yli 4000rpm, just näin.
confused_orig.gif

Hyvää matkaa myös sinullekkin.  
wink.gif
Jotkut pyörät jaksavat liikkua vaikka kierroksia olisi alle 11000 RPM
wink.gif

Kun moottori on tehty parasta mahdollista alakierrosvääntöä ajatellen, kierrättäminen vaikuttaa enimmäkseen käyntiääneen. Eihän sellainen moottori passaa todellisille asfalttisotureille, mutta on pahuksen mukava ajaa.

En minä sillä etteikö pyörä jaksaisi liikkua, jos rajotusten mukaan ajaa niin isolla pyörällä varmaan tarvi edes päälle 4000rpm kierrättää. Mutta kun sanoit että et uskaltanut, niin se pisti vaan silmään..
tounge.gif

Toi on just hyvä fillari:

a) munanjatkeena huomattavasti pidempi ku joku hikinen 1000 gixxeri tai 10R.

b) pääsee poliisia karkuun helposti.

Lauri hyvä, älä suotta kuuntele kateellisten irvailua. Eihän tätä
lajia harrasteta järjellä vaan tunteella. Se on varmaa että jos jätät
tuon busan ostamatta ja ens kesänä ajelet jollain arotuulen
raiskaamalla tonnisella 170hp moponjatkeella niin jossainvaiheessa
iskee varmasti ajatus että silläkin hetkellä voisit kirmata siellä jossain
viehättävissä mutkapätkissä viidensadanviidenkymmenen
hevosen saattelemana. Sellainen kyllä syö miestä!

Ai niin: Kun ekan kerran tyyppäät tuota busaa niin pyydäppä että
kaverisi kuvaa tapahtuman videolle. Sitä on sitten vanhana mukava
katsella ja ehkä voit jakaa tuon hienon tilanteen myös meidän kanssa!
wink.gif

En minä sillä etteikö pyörä jaksaisi liikkua, jos rajotusten mukaan ajaa niin isolla pyörällä varmaan tarvi edes päälle 4000rpm kierrättää. Mutta kun sanoit että et uskaltanut, niin se pisti vaan silmään..  
tounge.gif
No, sanotaan sitten että "en katsonut aiheelliseksi" ottaa ekasta isosta pyörästä kaikkea irti ekoina ajoviikkoina. Urhoolliset liikennevalolähdöt ovat toki asia erikseen, mutta siellä suoran päässä on aina se mutka. Nykyään suurin vauhdin hillitsijä on halu pitää ajokortti lompakossa, mutta eloonjäämisvaisto on heti toiseksi suurin.

PS. "lujaa" ajaminen piikillä ja lujaa ajaminen isolla pyörällä on eri asioita.

Kaverilla on sähkövatkain, jossa lukee "turbo"...
Ei kuulemma uskalla vatkata vielä täysillä, vaan käyttää vaan kakkostehoa tänä vuonna. Ensi vuoden puolella aikoo yrittää täysien tehojen kokeilua. Varovaisuus on valttia...

Voisko joku ostaa joskus sen pyörän oikeesti eikä jauhaa sen ostamisesta täällä... anteeksi vaan kaikille, mutta tästä on tullut aika yleinen tapa, ja mitä tehoihin tulee; ei se isokaan pyörä lähde käsistä jos järkeä on!

Hyviä ajokelejä vaan kaikille!
062802jumpie_prv.gif

Olisko missään päin nettiä dynokäyriä tuollaisesta yli 500 heppaisesta Hajapusan tai jonkun muun pyörän koneesta?

Back