Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla voi kyllä tosiaan olla vanhaa tietoa noista mopojen nopesrajoituksista EU:ssa. Taitaa meikäläisen "tiedot" olla jo aikaa ennen EU:ta. Mielestäni kuitenkin kun olen etelässä vuokraillut menopelejä niin ne liikuvat niin mau per....leesti.Kyllä se 45 km/h on ihan yleiseurooppalainen normi. Toissa keväänä ostin Saksasta mopon, mukaan sai CoC-todistuksen ja ilman ongelmia Suomen rekisteriin. Koko EU alueella mopoilla samat määräykset, EUta on myös kiittäminen että suomalaiset mopot ovat nykyään "normaalipainoisia" eikä väkisin kevennettyjä. Aikoinaan itse ajelin 45 kg painosella Tunturilla, oma jälkikasvu tukevalla nykymopolla jossa ei ole tarvinnut tinkiä jarruista, vilkuista ym.
Pitää vaan toivoa ettei kenenkään lapsi ajelis tollasilla kuristetuilla ollenkaan, siksi karmeen näköistä se on liikenteessä. Puhukaa ne yli kevariin.
Sorry, pakko laittaa tähän väliin. Ootko käynyt porukka- ajeluissa? Siellä ei ole yhtään mopoa eikä 15 v...Tää oli aika nappiin todettu.Ja sitten kun ne kulkee sen 60+ niin täysillä ajetaan joka helvetin paikassa. Pyöräteillä ym. Kun ei äly riitä ymmärtämään ettei aina voi ajaa täysillä tai että se tikkarin nokassa oleva 40 meinaa nopeusrajoitusta. Tai sitten ovat kotona oppineet ettei nopeusrajoituksia tarvitse noudattaa.
Mun puolesta kulkekoot vaan sen 60 jos vielä osaisivat ajaa niillä. Oikeasti.
Varsinkin tuntuu että ryhmässä idiotismi lisääntyy eksponentiaalisesti.![]()
"Juu ja silloin kun minä olin armeijassa..."Ei tarvii kuin sana tai pari vaihtaa nykyisen normi-nuoren kanssa niin tajuaa että EI SUOSITTELE!![]()
Puusilmiä ja vässyköitä joka ikinen.
kerrotko nyt lähimmistä ystävistäsi?"Suositteletko 15-vuotiaalle nuorelle laitetta joka kulkee yli 45km/h yleisellä paikalla?"
Ei tarvii kuin sana tai pari vaihtaa nykyisen normi-nuoren kanssa niin tajuaa että EI SUOSITTELE!![]()
Puusilmiä ja vässyköitä joka ikinen.