• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Street Triple 675 & 765

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baltic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kannattaa ihan oikeesti "opetella" mopolla sellanen tapa, että säätelee aina
oikean pykälän sisään ko. nopeudelle.

Eli suomeksi.... Kun tosiaan tekee harkitun stopin, nakuttelee pienempää sisään sen mukaan
kun vauhti hiljenee..... ja jos pääsee suoraan pysähtymään.... hakee vapaan alas kakkoselta juuri
ennen stoppia.

Tulee kaupunki/taajama-ajoon ihan eri tavalla jouheutta kun ei tarvitse siinä kohtaa
arpoa vaihteita kun pitäisi lisätä nopeutta tai lähteä liikkeelle.

Muutoinkin..... "sopivalla" vaihteella voi "himmailla" menemättä jarruille.... tai lisätä
nasevasti vauhtia tilanteen salliessa/vaatiessa.
Liian isolla vaihteella on peli jo valmiiksi menetetty molempiin em. suuntiin.

Itse asiassa.... ihan sama millä ajelee ja kuinka monta pyörää siinä on alla jos on manuaali. (jouhevuuden kannalta)

Joutuuhan sitä joskus "hätäpäissään heittämään ankkurin", mutta sen kerran kun näin
käy, tuolla aiemmin tulikin ne vinkit tuosta kytkimen nostelusta hieman vedolleen, painallus pohjaan.....
ja taas löytyy uutta pykälää..... vaikkakin usein vain yksi kerrallaan.

Joo nyt olen tässä jo vähän "oppinut" tän pyörän tavoille ja olen tosiaan vaihdellu vaihteita ennen ku pysähdyn ja enään ei oo tarvinnu mitään sammutella.

Mutta asiasta kolmanteen onko kukaan saanu vastaantulijoilta valojen välähdyksiä :D Ikäänkuin että "pois ne pitkät valot" vai olenko käsittänyt väärin niiden viestin. Tuossa aamulla klo 5.50 aikoihin kun yksi rekka väläytti valoi kun tulin vastaan tiellä.

PS. MUlla siis ei ole ollut vielä kertaakaan pitkiä päällä. Olisko mitään ideaa että väläyttäisin takas :D

Anzsi sanoi:
Joo nyt olen tässä jo vähän "oppinut" tän pyörän tavoille ja olen tosiaan vaihdellu vaihteita ennen ku pysähdyn ja enään ei oo tarvinnu mitään sammutella.

Mutta asiasta kolmanteen onko kukaan saanu vastaantulijoilta valojen välähdyksiä :D Ikäänkuin että "pois ne pitkät valot" vai olenko käsittänyt väärin niiden viestin. Tuossa aamulla klo 5.50 aikoihin kun yksi rekka väläytti valoi kun tulin vastaan tiellä.

PS. MUlla siis ei ole ollut vielä kertaakaan pitkiä päällä. Olisko mitään ideaa että väläyttäisin takas :D

Hyvä jos alkaa sopimaan käteen. Jos vastaantulijat vilauttelee valoja, niin älä vilauta takas vaan mieti miksi vilauttivat. Onko edessä esimerkiksi itsetuhoisa hirvieläin tien raunalla, jota et välttämättä näe...:dunno: Ja jos jatkuvasti vilauttavat, niin voisko valot olla säädetty liian ylös, jolloin häikäisevät? Mutta tuskin rekkaa eli tod.näk varoitteli elukoista.

Hei!

Kuulin isän tutun sanoneen, että etu lokasuojaa pitäs vissiin korottaa, kun se on niin lähellä eturengasta. Vaarana kuulemma, että se sulaa renkaan kuumuudesta ja voi jopa haljeta. Rengas ei siis koske siihen mitenkään mutta väli lokasuojan ja renkaan välillä on joku 2-3cm.

Onko tässä jotain perää?

Anzsi sanoi:
Hei!

Kuulin isän tutun sanoneen, että etu lokasuojaa pitäs vissiin korottaa, kun se on niin lähellä eturengasta. Vaarana kuulemma, että se sulaa renkaan kuumuudesta ja voi jopa haljeta. Rengas ei siis koske siihen mitenkään mutta väli lokasuojan ja renkaan välillä on joku 2-3cm.

Onko tässä jotain perää?

EI se mihkään sula jos ei ota kiinni, mutta älä mene laittamaan korkeempiprofiilista ratakumia kiinni, se ottaa kovissa vauhdeissa lokariin kiinni ja sit se lokari todistettavasti katoaa taivaan tuuliin komean kuminkäryn saattelemana.

Nitrous sanoi:
EI se mihkään sula jos ei ota kiinni, mutta älä mene laittamaan korkeempiprofiilista ratakumia kiinni, se ottaa kovissa vauhdeissa lokariin kiinni ja sit se lokari todistettavasti katoaa taivaan tuuliin komean kuminkäryn saattelemana.

Oke :D

Hei

Nyt viikon ajellut 08 streetillä ja yleensä moottoripyörällä :D Tälläinen tulllut esille kun lähden. Esim, valoista ykkösellä ja kun vaihdan kakkoselle, niin vaihteisto menee neutraalille. Ei aina, mutta aika usein. Muuten vaihteistot toimii hyvin. Mistä voisi olla kyse?

Kiitos

Vaihdepolkimen säätö alemmas on auttanut asiaa kun tänään sitä kokeilin. Olen huomannut asiaan vaikuttavan myös miten ja millä kohtaa jalkaa/kenkää vaihdan vaihdetta. Kokeillaan ja seurataan. Seuraavaksi sitten parempi varmaan viedä suoraan pajalle jossa viisaammat saavat katsoa.

Kiitos vastauksestasi.

Myyrä sanoi:
Hei

Nyt viikon ajellut 08 streetillä ja yleensä moottoripyörällä :D Tälläinen tulllut esille kun lähden. Esim, valoista ykkösellä ja kun vaihdan kakkoselle, niin vaihteisto menee neutraalille. Ei aina, mutta aika usein. Muuten vaihteistot toimii hyvin. Mistä voisi olla kyse?

Kiitos

Enemmän voimaa vaihtamiseen.

Itselläni jokavuotinen prätkäkuume pahimmillaan ja Street Triple R -13 kiinnostelee.

Tuosta löytyy vaikka kuinka paljon vertailuja MT-09:n kanssa mutta onko muilla kokemusta miten vertautuu nykyiseen ajokkiini MT-07:aan?

En siis ole street tripleä koeajanut koskaan.

MT-07:aan olen ollut melko tyytyväinen kun sain penkin ja putken vaihdettua. Alusta ei paras oo - mut en osaa kaivata parempaa kun en siitä mitään tiedä. Oon sen verran varovainen kuski etten varmaankaan tehonlisäyksellä hirveästi tee mitään, mutta ehkä tuonne maantie/motarinopeuksiin kaipaisi hieman lisää kyyhtyvyyttä.

Ajan siis pääasiassa HKI keskustassa työmatkaa ~8km/suunta ja viikonloppuisin saatan tehdä 500-1000 km lenkkejä esim mökille (maksimi päivämatka 500 km).

EDIT:

Kikkailin vielä giffin ulkoisten ominaisuuksien vertailuun:
STRvsMT07_zpsqmum7o2y.gif

Mun mielestä Street Triple R on maailman paras pyörä. Aivan huikean hauska ajaa, riittävästi voimaa(*), upeat ajo-ominaisuudet, pieni, kevyt, hyvät jarrut ja hienot soundit. Ja tähän kaikkeen nähden käsittämättömän edullinenkin vielä! Jos jotain negaa pitäis mainita, niin luistokytkin olis kiva.

Enkä kehu omaani, en oo ikinä moista omistanut. Ikävä kyllä.

(*) Voimaahan ei koskaan ole tarpeeksi, mutta tässä ei ainakaan liian vähän ole.

Niin joo ja se Yammuvertaus. MT-07 ei puolestaan ole maailman paras pyörä, ei edes lähelle. Hinnan ja ominaisuuksien suhde siinäkin kohdallaan ja hauska ajettava se on, mutta muuten siitä ei voi Trumpan kanssa puhua samana päivänäkään.

Hei kaikille!
Tuli eilen tehtyä kaupat vm 2014 R mallista. Metriäkään ei ole vielä ajokokemusta ko.pyörällä, mutta luotto on kova. Pituutta itsellä 185cm.
Kysymys, oletteko hankkineen minkä merkki/mallisia ajolaukkuja? Itsellä olisi sivulaukut hakusessa GIVI:n laukut vaikuttaa nyt #1 vaihtoehdolta. Onko kenelläkään muita hyviä ideoita/ehdotuksia matkalaukuiksi.
Kiitos!

Jos oikein ymmärsin niin giviä ei saa tuohon pyörään muuten kuin rakentamalla. Hepco&Becker menee sen sijaan virittämättä. Stormilta löytyy kun etsii trumpan merkkikohtaiset osat ja rullaa valikkoa alas päin.

Pienenä kysymyksenä tälleen muille trumppa miehille! täytys vaihtaa renkaat tohon omaan -13 vuoden stripleen. Onko suosituksia? mutkateillä suurin osa ajasta pyörän kanssa menee ja pieni matka olisi varmaan tiedossa ens kesäks.

viimeinensekunda sanoi:
Pienenä kysymyksenä tälleen muille trumppa miehille! täytys vaihtaa renkaat tohon omaan -13 vuoden stripleen. Onko suosituksia? mutkateillä suurin osa ajasta pyörän kanssa menee ja pieni matka olisi varmaan tiedossa ens kesäks.

Michelin Pilot Power 3

Onko joku asentanut Stripleen manuaalisesti säädettävää jakoketjunkiristintä? Saako Euroopasta vai pitääkö jenkkilästä tilata?

Back