• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sopivat aiheet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...Jos olisin mode, niin itse sallisin älyttömyydet, pöljyydet, lapsellisuudet, vanhojen jo kaluttujen asioiden eipäs-juupas toistot, jne. niin kauan kun ei mennä henkilökotaisuuksiin tai muihin selkeästi laittomuuksiin. Jos sen sijaan joku haluaa munata itsensä julkisesti, niin miksi moden pitäisi häneltä tuo etuoikeus kieltää?
...
Minä en salli älyttömyyksiä, pöljyyksiä ja lapsellisuuksia. Asiatopiceissa.

Perusteluna se, että juuri nuo Hannun mainitsemat asiat sotkevat asiallisia keskusteluja, pidentävät niitä ihan turhaan ja eivät yksinkertaisesti kuulu näille palstoille.

Jos jollakin on kova tarve munata itsensä julkisesti, sen voi tehdä jossakin muualla. Lisäksi näyttää olevan joitakin, jotka eivät joko edes ymmärrä mokanneensa tai eivät vain välitä.

Mielestäni moderointia tarvitaan myös sellaisia höppänöitä varten.
cool.gif

Pitäisikö tämä paikka pyhittää vain esim. isojen nopeuksien ihannoinnille ja sen varomiselle,ettei tätä iloa vain himmennetä keneltäkään?
Pitäisikö tämä palsta pyhittää turvallisuushysteerikoille ja heidän ihailemalleen nollatoleranssille liikennekuolemien suhteen, jonka liikenneturhakin on julkistanut tavoitteekseen vuodeksi 2025?

Näiden hysteerikoiden kanssa saa väännön siitäkin, onko turvallista ajaa yöaikaan tre-hki motarilla 160km/h...
No, eihän liikkuminen olekaan koskaan turvallista, joten pysykää tietokoneen ääressä.

Ihan oikeille linjoille ollaan menossa, jos asiatopiceja aletaan paremmin valvoa.
Luulenpa, että täältäkin siirtyy paljon porukkaa pienemmille (asiapitoisemmille) foorumeille, juurikin paskanjauhannan ja provoilun takia.

Pitäisikö tämä paikka pyhittää vain esim. isojen nopeuksien ihannoinnille ja sen varomiselle,ettei tätä iloa vain himmennetä keneltäkään?
Ei tietenkään pidä pyhittää isojen nopeuksien ihannoinnille.

Mutta vielä typerämpää on linkittää tänne jokainen parin rivin uutinen mikä suomen maasta sattuu löytymään mp ylinopeuksista ja perustaa vielä jokaiselle provosoivaan yksisilmäiseen sävyyn oma ketjunsa ja perustella sitä itselleen liikenneturvakeskustelulla tai muulla jargonilla.
Kyseessä on kuitenkin _aina_ pelkkää turhaa p****njauhantaa arviolta sen 5 sivun verran ( kunnes syntyy "uusi" ketju ja sama jauhanta siirtyy sinne...)

muutaman päivän tässä olen seuraillut keskustelua aiheesta...
hieman kummaksuttaa miksi aloittamani aihe "lukittiin"...

kuitenkin samasta tapahtumasta on toinen keskustelu menossa, eikä sitä ole "lukittu" .... ja muistakin samanlaisista...  
withstupid.gif
Mitä ihmeellistä siinä on, että samasta aiheesta avataan vain yksi keskustelu, ja jos sellainen jo on niin myöhemmät lukitaan? Näinhän täällä on koko ajan toimittu.

Ja tarkoituksena siis nimenomaan pitää se keskustelu vain yhdessä tredissä. Näin kun sitä keskustelua on kaikkien halukkaiden helpompi seurata. Eikä niiden joita kyseinen aihe ei kiinnosta tarvitse selata sivuja sen enempää taaksepäin kun ensimmäiset kolme sivua ovat täynnä eri tredejä siitä yhdestä ja samasta tapahtumasta.

Sen enempää en halua tähän(kään) kinasteluun osallistua.

muutaman päivän tässä olen seuraillut keskustelua aiheesta...
hieman kummaksuttaa miksi aloittamani aihe "lukittiin"...

kuitenkin samasta tapahtumasta on toinen keskustelu menossa, eikä sitä ole "lukittu" .... ja muistakin samanlaisista...  
withstupid.gif
Mitä ihmeellistä siinä on, että samasta aiheesta avataan vain yksi keskustelu, ja jos sellainen jo on niin myöhemmät lukitaan? Näinhän täällä on koko ajan toimittu.

Ja tarkoituksena siis nimenomaan pitää se keskustelu vain yhdessä tredissä. Näin kun sitä keskustelua on kaikkien halukkaiden helpompi seurata. Eikä niiden joita kyseinen aihe ei kiinnosta tarvitse selata sivuja sen enempää taaksepäin kun ensimmäiset kolme sivua ovat täynnä eri tredejä siitä yhdestä ja samasta tapahtumasta.

Sen enempää en halua tähän(kään) kinasteluun osallistua.

niin.. en minäkään halua kinastella.... ihmettelen vaan, koska minun oli ensimmäinen ko tapahtumasta....  
withstupid.gif
...
olikoon sitten niin että ....  
nixweiss.gif

Itse sallisin kaikki mielipiteet ja puuttuisin vain selkeästi törkeisiin henkilökohtaisuuksiin. Oma mielipiteeni on luonnollisesti aina absoluuttisen oikea, mutta mielipiteenvapauden sivuvaikutus on myös heikommin informoitujen mielipiteiden salliminen.

Moderointikysymyksessä pitää siis päättää ollako vapaa keskustelufoorumi vai keskustelua tiettyyn suuntaan ohjaava mielipideyhteisö. (vrt. uskontokunnat)

Jos olisin mode, niin itse sallisin älyttömyydet, pöljyydet, lapsellisuudet, vanhojen jo kaluttujen asioiden eipäs-juupas toistot, jne. niin kauan kun ei mennä henkilökotaisuuksiin tai muihin selkeästi laittomuuksiin. Jos sen sijaan joku haluaa munata itsensä julkisesti, niin miksi moden pitäisi häneltä tuo etuoikeus kieltää?

Jos iäisyystopikkien lukumäärä nähdään ongelmaksi, niin siihen on ratkaisuna vakiotopikit joissa on luvallista ja suorastaan suotavaa vääntää iäisyyskysymyksistä iäisyyteen saakka.

Kaiken muun tarpeellisen kap57 jo kertoikin tuossa yllä.
tuos kyllä ideaa..
harkitsemisen arvoista juttua..

eriittäin vaikea vetää huumorin ja lapsellisuuden raja.

eli keskittyköön modet varsinaisten lain pykälien kanssa ristiriidassa olevien juttujen siivoilemiseen.muustahan he eivät ole vastuussa?

no se on sitten se ja sama lukea vain suoli24:ää jos kaikki trollaus/paskanjauhanta sallitaan

ghostface.gif

...Jos olisin mode, niin itse sallisin älyttömyydet, pöljyydet, lapsellisuudet, vanhojen jo kaluttujen asioiden eipäs-juupas toistot, jne. niin kauan kun ei mennä henkilökotaisuuksiin tai muihin selkeästi laittomuuksiin. Jos sen sijaan joku haluaa munata itsensä julkisesti, niin miksi moden pitäisi häneltä tuo etuoikeus kieltää?
...
Minä en salli älyttömyyksiä, pöljyyksiä ja lapsellisuuksia. Asiatopiceissa.
Teidän modejenhan se valinta on, mutta tuolla valinnalla riitoja aiheuttavien moderointipäätösten kasvaa, koska herjauksen lisäksi pitää päättää kaikkien puolesta mikä on älytöntä, pöljää tai lapsellista.

tuolla valinnalla riitoja aiheuttavien moderointipäätösten kasvaa, koska herjauksen lisäksi pitää päättää kaikkien puolesta mikä on älytöntä, pöljää tai lapsellista.
jos katsoo miten suuri joukko meitä täällä on, häiriköinti on kuitenkin melko marginaalista, mutta siihen marginaaliin on silti syytä puuttua.

yleensäkään, demokratia ei toimi keskustelupalstoilla, vaan ylläpidon tehtävä on valita moderaattorit jotka edustavat sivuston linjaa. sivuston käyttäjät äänestävät jaloillaan/jäsenet kukkarollaan onko kyseisellä sivustolla tarjolla heille itselleen mitään.

sananvapautta on turha sotkea tähän.

tuolla valinnalla riitoja aiheuttavien moderointipäätösten kasvaa, koska herjauksen lisäksi pitää päättää kaikkien puolesta mikä on älytöntä, pöljää tai lapsellista.
jos katsoo miten suuri joukko meitä täällä on, häiriköinti on kuitenkin melko marginaalista, mutta siihen marginaaliin on silti syytä puuttua.

yleensäkään, demokratia ei toimi keskustelupalstoilla, vaan ylläpidon tehtävä on valita moderaattorit jotka edustavat sivuston linjaa. sivuston käyttäjät äänestävät jaloillaan/jäsenet kukkarollaan onko kyseisellä sivustolla tarjolla heille itselleen mitään.

entäs kun mode kertoo, ettei ala kyselemään mitään linjaa ja rupiaa toteuttamaan omaa näkemystään..silloinko oltas oikealla ladulla asian suhteen?

mun mielestä sananvapautta pitäisi kunnioittaa aivan kaikkialla.
jopa heidän jotka ovat väärässä.

maailma pysähtyy ja lakkaa kehittymästä jos valitaan yksi virallinen linja.

vrt..Oy Neuvostoliitto Ab

entäs kun mode kertoo, ettei ala kyselemään mitään linjaa ja rupiaa toteuttamaan omaa näkemystään..silloinko oltas oikealla ladulla asian suhteen?

mun mielestä sananvapautta pitäisi kunnioittaa aivan kaikkialla.
jopa heidän jotka ovat väärässä.

maailma pysähtyy ja lakkaa kehittymästä jos valitaan yksi virallinen linja.

vrt..Oy Neuvostoliitto Ab
no ehkä siinä tapauksessa mode astuu ylläpidon varpaille? en tiedä onko näin tapahtunut.

paskanjauhannassa imo voisi sitä "sananvapauttaan" toteuttaa, mutta osioissa joissa on selkeä aihe, pitäisi kaikki provot/trollaukset karsia pois rankalla kädellä.

en väitä että tehtävä olisi helppo.

Toivottavasti tämä moderointi koskee sitten kaikkia provoilijoita, eikä vain niitä, joiden mielipiteet eivät ole moderaattoreiden mieleen... Täällä provotaan niin paljon suuntaan jos toiseen.
Raportoikaa niistä asiattomuuksista. Oikeasti. Kun kaikkea ei voi mitenkään huomata.

Ja mielipide-erojen takia ei moderoida. Itse jos esimerkiksi keskusteluun osallistun mielipiteineni, minä jäävään itseni kyseistä keskustelua moderoimasta.

Ja samoin ite saatan hyökätä puskista ja moderoida keskustelua, jossa joku muu mode on osallisena.. Kirjoittamatta koko keskusteluun yhtään mitään.

Ja mielipiteitä pitää olla, erilaisia. Sillä ilman niitä ei ole keskusteluakaan.
smile_org.gif
Sitten vain kun lähdetään inttämään ilman mitään perusteluita, alkaa homma olla siinä. Eikä se anna kenellekään mitään. Tai no, v*tutusta kyllä.

Toivottavasti tämä moderointi koskee sitten kaikkia provoilijoita, eikä vain niitä, joiden mielipiteet eivät ole moderaattoreiden mieleen... Täällä provotaan niin paljon suuntaan jos toiseen.
Raportoikaa niistä asiattomuuksista. Oikeasti. Kun kaikkea ei voi mitenkään huomata.
Siinähän se taitaa ongelma ollakin, että mikä sitten lopulta on asiatonta. Mun mielestä asiatonta on se, että lähdetään keskustelemaan ihan eri asiasta kuin mitä ketjun aloittaja on tarkoittanut. Uutta aihetta varten voi kai aloittaa uuden keskustelun. Asiatonta on myös se, että keskustelu menee linjalle: olet tyhmä, itse olet tyhmä ja itsekäs jne jne..  Joku toinen taas pitää näitä edellämainittuja forumin parhaana puolena.

E: Ja lisätään vielä tuosta asiattomuuksien raportoinnista, että ei onnistu. En leiki liikenteessä kotipoliisia, parkkipaikalla kotiparkkipirkkoa enkä netissä kotimoderaattoria
smile_org.gif
Eli melkoinen kynnys on puuttua asiaan, mikä ei oikeastaan mulle kuulu.

^Monesti keskustelut lähtevät rönsyilemään, jolloin niitä siirrellään p*skanjauhantaan. Usein aihe johtaa toiseen, josta taas kolmanteen yms.

Henkilökohtaisuuksiin meneminenhän kertoo vain kirjoittajastaan, ei kirjoituksen kohteesta.
wink.gif
Silloin alkaa olla paukut loppu.. Tosin, kyllä mielestäni voi kirjoittaa, jos mielestään joku on esim. itsekäs, kunhan osaa kantansa perustella. Se saattaa avartaa parhaassa tapauksessa toisen mielikuvia ja ajattelutapaa.

Näiden hysteerikoiden kanssa saa väännön siitäkin, onko turvallista ajaa yöaikaan tre-hki motarilla 160km/h...
Hysteerikon mielipide asialliseen kommenttiisi: yleensä ei ole kyse ylinopeuden turvallisuudesta tai turvattomuudesta, vaan siitä, pitäisikö lakeja ja rajoituksia saada rikkoa oman harkintansa mukaan. Joidenkin mielestä taitavien motoristien pitäisi saada.
cool.gif

erittäin vaikea vetää huumorin ja lapsellisuuden raja.

eli keskittyköön modet varsinaisten lain pykälien kanssa ristiriidassa olevien juttujen siivoilemiseen.muustahan he eivät ole vastuussa?
No joo, kiitos vaan ystävällisistä neuvoista.

Minä vedän huumorin ja lapsellisuuden rajat omalla tavallani. Hyvä huumori ei loukkaa ketään. Lapsellisuus toki sallitaan, kunhan se on harmitonta eikä ilkeää. Itsekin olen kovin lapsellinen joskus.
biggrin.gif

Hyvänen aika, ei me modet mitään lakikirja kädessä partioivia nettipoliiseja olla (silloinhan meidän olisi viety saunan taakse jo parikymmentä kertaa). Tehtäviimme kuuluu kuitenkin ketjujen siistinä ja luettavana pitäminen, ja silloin joutuu välillä poistelemaan turhia viestejä oman harkintansa mukaan.
Jos se harkinta jatkuvasti pettää, eiköhän tuo ylläpito vippaise niskasta pihalle...
cool.gif

Hysteerikon mielipide asialliseen kommenttiisi: yleensä ei ole kyse ylinopeuden turvallisuudesta tai turvattomuudesta, vaan siitä, pitäisikö lakeja ja rajoituksia saada rikkoa oman harkintansa mukaan. Joidenkin mielestä taitavien motoristien pitäisi saada.  
cool.gif
Totta kai, koska lait ja rajoitukset ovat huonoille ja hölmöille. Tälläinen "ultimate-ylivetomies" vaan turhautuu muiden mukana nyswätessä
smile_org.gif

+1.

Ei moderointilinja voi käytännössä olla äänestyspäätös. Jos olisi, niin jatkuvasti vaihtuvan jäsenistön keskuudessa linjasta tulisi kuin bussireitti, jossa joka pysäkillä äänestetään seuraavasta ajosuunnasta.

Vaikka foorumilaiset eivät voikaan suoranaisesti vaikuttaa moderointilinjaan, on silti erittäin kohtuullista että moderointiperiaatteet on määritelty, niitä noudatetaan systemaattisesti ja että aktiivikirjoittajan on myös mahdollista saada tietää mitkä ne periaatteet ovat.

Vaikka ymmärrän että minulla on asiassa vain puhe- mutta ei äänioikeutta, arvostaisin silti jos tuo viimeksimainittu voitaisiin tässä threadissa julkaista, tai osoittaa linkki mikäli se on jo aiemmin julkaistu?

yleensä ei ole kyse ylinopeuden turvallisuudesta tai turvattomuudesta, vaan siitä, pitäisikö lakeja ja rajoituksia saada rikkoa oman harkintansa mukaan. Joidenkin mielestä taitavien motoristien pitäisi saada.  
cool.gif
Minä olen kyllä kokenut vetomies-kukkahattu-väittelyn eri tavoin kuin sinä.

Minun ymmärtääkseni aika harvat ovat perustelemassa että vetomiehille pitäisi saada valtuutus yhteen rikkeeseen (ylinopeuteen). Aika moni sen sijaan ihmettelee ylinopeusrangaistusten ja muiden yhtä vaarallisista rikkeistä annettavia rangaistuksien suhdetta.

Minäkään en kannata kotitekoisia lakitulkintoja, mutta lain kunnioitukseni on selvästi alentunut pohdittuani nopeusrajoitusten arvonnassa käytetyn random-generaattorin työn jälkeä, nastarengas- ja valomääräyksiä.

Nopeusrajoituksia noudatan, koska sakon pelossa on pakko, mutta sellaista riskiä en sentään ota, että noudattaisin valomääräyksiä.

"Mikä ei ole kohtuus, ei voi olla lakikaan"

Back