• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sopivat aiheet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
E: Ja lisätään vielä tuosta asiattomuuksien raportoinnista, että ei onnistu. En leiki liikenteessä kotipoliisia, parkkipaikalla kotiparkkipirkkoa enkä netissä kotimoderaattoria
smile_org.gif
Eli melkoinen kynnys on puuttua asiaan, mikä ei oikeastaan mulle kuulu.
Onneksi sota ei yhtä miestä kaipaa.
smile_org.gif
Ja moni muu onneksi haluaa auttaa, ja viitsii sitä raportointinamiskaa painella, jos jotain sopimatonta tulee vastaan.
Kiitti kuitenkin kun jaoit tämän meiän kanssa.
smile_org.gif

Hysteerikon mielipide asialliseen kommenttiisi: yleensä ei ole kyse ylinopeuden turvallisuudesta tai turvattomuudesta, vaan siitä, pitäisikö lakeja ja rajoituksia saada rikkoa oman harkintansa mukaan. Joidenkin mielestä taitavien motoristien pitäisi saada.  
cool.gif
Totta kai, koska lait ja rajoitukset ovat huonoille ja hölmöille. Tälläinen "ultimate-ylivetomies" vaan turhautuu muiden mukana nyswätessä  
smile_org.gif
Etkö todellakaan ole kertaakaan lukenut vertausta autolla toisen päälle ajamisesta ja keneekään osumatta ylinopeudella ajamisesta saaduista rangaistuksista?

Harva täällä on kaivannut "ylinopeus sallittu" -korttia, mutta yksi ja toinen on ihmetellyt miksi väistämisvelvollisuus laiminlyöden aiheutetusta kolarista ei tule samaa rangaistusta kuten muistakin vaarallisista rikkeistä.

Se, että joku ajattelee sääntöjen noudattamista hölmöjen hommaksi ei poista sitä tosiasiaa, että myös osa laeista on niin hölmöjä ettei niitä olisi koskaan pitänyt säätääkään.

Vaikka sääntöjen noudattaminen jossain tilanteessa olisikin hölmöä, ei pelkkä sääntöjen noudattamatta jättäminen tee viisaaksi...

E: Ja lisätään vielä tuosta asiattomuuksien raportoinnista, että ei onnistu. En leiki liikenteessä kotipoliisia, parkkipaikalla kotiparkkipirkkoa enkä netissä kotimoderaattoria
smile_org.gif
Eli melkoinen kynnys on puuttua asiaan, mikä ei oikeastaan mulle kuulu.
Onneksi sota ei yhtä miestä kaipaa.
smile_org.gif
Ja moni muu onneksi haluaa auttaa, ja viitsii sitä raportointinamiskaa painella, jos jotain sopimatonta tulee vastaan.
Kiitti kuitenkin kun jaoit tämän meiän kanssa.
smile_org.gif
Ok. Hyvin vittuiltu ja provottu oikein moderaattorin toimesta. Mä en kuitenkaan pidä tätä foorumia sodankäyntinä, eikä mua kiinnosta tämmöiset virtuaalivittuilut tekohymiöineen. Mut voi nähdä ihan livenä esimerkiksi .orgin ratapäivillä Kemoralla elokuun lopussa ja jos on tarvetta niin siellä saa tulla vittuilemaan ja kertomaan elämänohjeita ihan kasvokkain.

^
nixweiss.gif
Miksi mulla olisi tarvetta v*ttuilla sulle? Jos siitä pitää valittaa, ettei tarpeeksi poistella asiattomuuksia, niin ehkä silloin voi kantaa oman kortensa kekoon? Siinä ei ole mitään sotaa. Tuo edellisen viestini ensimmäinen lause.. No, etkö ole koskaan kuullut sitä ennen? Se on sanonta.

Ihan mukava viikon reissun ja nettitauon jälkeen palata foorumille ja huomata että on ilmestynyt oikein asiaakin, ja kyllähän tiukentuva moderointilinja on hyvinkin tervetullut asia tälle foorumille. Itsekin olen sortunut silloin tällöin ruokkimaan noita mainittuja röllipeikkoja
blush.gif
. Tosin kyllä noiden röllienkin jutuissa on hyvinkin turvallisuuteen liittyvä asianjyvänen, nimittäin se MINÄ-asenne...

Mutta plussa aloitukselle
thumbs-up.gif

niin.. en minäkään halua kinastella.... ihmettelen vaan, koska minun oli ensimmäinen ko tapahtumasta....  
withstupid.gif
...
olikoon sitten niin että ....  
nixweiss.gif
Jooh, anteeksi että kestää tämä vastaaminen. Nykyään vaan tulee niin harvoin enää tätä foorumia (turvallisuuspalstasta nyt puhumattakaan) seurailtua.

Toi kinasteluheitto ei siis ollut tarkoitettu mitenkään henkilökohtaisesti sulle, tai tohon nimenmoiseen viestiin liittyväksi. Pahoitteluni jos sen niin koit, yritin vain ilmaista että oikeasti en haluaisi tähän keskusteluun osallistua. Joten mahdolliset jatkot sitten vaikka privateitse tai jotain.

Siitä mitkä ketjut valitaan ns. virallisiksi tietyn tapahtuman keskusteluketjuiksi mä en tietenkään osaa sanoa mitään, koska en ikinä täällä ole mitään moderoinut, enkä toivottavasti tulevaisuudessakaan siihen päädy. Veikkaisin kuitenkin että olennaisempaa kuin se milloin mikäkin ketju on avattu on se, kuinka vilkasta keskustelu missäkin ketjussa on, ja kuinka hyvin (jos lainkaan) se pysyy varsinaisessa aiheessa.

Vahvalla mutulla väittäisin myös että StetsonHarrisonin osuus päätöksenteossa on hyvin merkittävä. Ei ne modet täällä varmaan 24/7 väijy katsomassa milloin ensimmäinen tupla ilmaantuu, tai koska mikäkin tredi alkaa kärsiä vakavasta VKOT (vedäkäteenofftopic) -oireyhtymästä.

Pointtina siis. Ei sitä kannata ottaa henkilökohtaisesti jos ei se nyt satukaan olemaan juuri se oma topic joka moderistisen näppisvalinnan vahvimpana saa jäädä porskuttamaan.

Eikä se lukittujen ketjujen perään ihmettely ja huutelu varmaan juuri auta. Veikkaisin (vahvalta mutupohjalta taas) modejen kyllästyneen noihin kyselyihin jo foorumin esihistoriallisina aikoina. Ei vastausta lainkaan on kai parempi kuin aina välillä nähty kypsähtäminen ja vastapiikittely?

Moderaattori ilmoittaa poistaneensa nimimerkki Bali Sunsetin viestin, koska se oli yksinkertaisesti joutava ja melkoisen provosoivasti sekä tyylittömästi kirjoitettu.

Katkelma em. tekstistä kertonee kaiken tarpeellisen.

"Ottakaa pullo viinaa ja naikaa,nuolkaa pillua ja nauttikaa tuulen viilentämistä pakaroista,maksakaa velkaa ja ihmetelkää miten naapuri parkkeeraa väärin,osta energiansäästölamppu ja laske että kestääkö se luvatut neljä vuotta,tutki puolisosi puhelut ja mieti onko sillä joku toinen,sinua parempi?

Ja herra mode,jos poistat viestin niin kerro perkele syy,niinkuin MIES!!"

Jos herra Bali S. haluaa välttämättä poiston tältä forumilta, eikö ole helpompaa pyytää sitä suoraan kuin MIES eikä jatkaa joutavaa pelleilyä?

Mikä ihme siinä sitten on, että lähes joka ikinen turvallisuus osion keskustelu menee käytännössä aina samojen nickien takia älyttömäksi "vetomies vs. kukkahattu" väännöksi? Ihan yhtä mustavalkoisia niissä on molempien ääripäiden kirjoittelu.

Jos niihin viesteihin sitten puututaan, niin kyllä niihin pitää puuttua molemmissa ääripäissä.

Mikä ihme siinä sitten on, että lähes joka ikinen turvallisuus osion keskustelu menee käytännössä aina samojen nickien takia älyttömäksi "vetomies vs. kukkahattu" väännöksi? Ihan yhtä mustavalkoisia niissä on molempien ääripäiden kirjoittelu.

Jos niihin viesteihin sitten puututaan, niin kyllä niihin pitää puuttua molemmissa ääripäissä.
Eniten siinä kukkis moralisoinnissa ärsyttää se että,niitä "vetomiehiä" mitkä vetelee aivan reikäpäänä päiväkodin edessä, piripiikki handussa,keula pystyssä taida tämmöiset sivut kiinnostaa.
Eli valistus/taivastelu menee hukkaan.
Itse ajelen suht reippaasti,mutta en taajamissa kaahaa,keulaa tai perää nostelen ja sudittelen kun se on mielestäni turvallista,mutta minä päätän milloin ja missä,en kaipaa lukea mitään moraalisaarnoja harrastus sivustoilla ja veikkaan että moni on samaa mieltä?
Eli valistus/taivastelu menee hukkaan,niitä keitä kiinnostaa jeesustelu ja taivastelu kannattaisi perustaa liikennetappaaäläajaylinopeuttaeisaaohittaa.org ja jauhaa näistä asioista siellä,täällä voisi jauhaa taas moottoripyöristä.

Eli valistus/taivastelu menee hukkaan
Mistähän tiedämme, minkälaisia tapauksia .org:in riveihin oikeasti mahtuu?

Fakta on sekin, että noin joka kolmannes, ehkä jopa melkein puolet pahoista mp-onnettomuuksista (kuolleista n.10-12) on sellaisia, joissa on vahvasti tilausta mukana, eli ne olisi hyvin todennäköisesti voitu tyystin välttää, jos olisi ollut hieman enempi järki päässä eikä jäässä. Kai sitä paljon turhempaakin löpinää mahtuu mp-foorumille?

Ja hei, jos niin kovasti nyppii, niin ÄLÄ LUE näitä tämän osion viestejä, niin yksinkertaisesti sen asian voi ratkaista. Ihmeen sitkeästi täällä ne muutamat samat vetomiesuskontoon hurahtaneet nimimerkitkin jaksaa vääntää ´meidän´ kukkisten kanssa, jos ei yhtään kiinnosta.

Ja hei, jos niin kovasti nyppii, niin ÄLÄ LUE näitä tämän osion viestejä, niin yksinkertaisesti sen asian voi ratkaista. Ihmeen sitkeästi täällä ne muutamat samat vetomiesuskontoon hurahtaneet nimimerkitkin jaksaa vääntää ´meidän´ kukkisten kanssa, jos ei yhtään kiinnosta.
biggrin.gif
Aika samaa mieltä.
Itseäni kyllä ärsyttää toisaalta se, että esimerkiksi kuolemantapauksissa aina menee väännöksi niin sitten joku faktatieto onnettomuuspaikalta jne. voi mennä ohi silmien eikä minulla henkilökohtaisesti ole mitään mielenkiintoa lukea enää niitä viittä sivua jotka sinne on näpytetty vaan luen vain ensimmäisen viestin. Eli noudatan pechan ohjetta, mutta se myös harmittaa kun haluaisin lukea, mutten enää kehtaa kun ei ole kovin yllätyksellistä se keskustelu.

Eli valistus/taivastelu menee hukkaan
Mistähän tiedämme, minkälaisia tapauksia .org:in riveihin oikeasti mahtuu?

Fakta on sekin, että noin joka kolmannes, ehkä jopa melkein puolet pahoista mp-onnettomuuksista (kuolleista n.10-12) on sellaisia, joissa on vahvasti tilausta mukana, eli ne olisi hyvin todennäköisesti voitu tyystin välttää, jos olisi ollut hieman enempi järki päässä eikä jäässä. Kai sitä paljon turhempaakin löpinää mahtuu mp-foorumille?

Tämä on malliesimerkki supertrollista ,vänkäät miltei joka topikissa muitten kanssa ja hehkuttelet parin samansuuntaisen kanssa joka onnettomuudesta, ja jos kuolonuhreja on tullut, niin 5-sivua sitä paskaa on vähän.Aikuisten oikeesti  KETÄÄN ei KIINNOSTA.

Pechan kirjoituksissa on yleensä asiaa, ja ymmärrän että se on se seikka joka ärsyttää sitä porukkaa joka on tottunut kuittailemaan koomalammas, kyttä on natsisika yms tyyppisillä kommenteilla.

Pechan kirjoituksissa on yleensä asiaa, ja ymmärrän että se on se seikka joka ärsyttää sitä porukkaa joka on tottunut kuittailemaan koomalammas, kyttä on natsisika yms tyyppisillä kommenteilla.
Pechan kirjoitukset on lähes poikkeuksetta aivan samaa liioittelevaa ja provosoivaa moralisointia. oletuksia oletuksien perään, sanoja toisten suuhun ja milloinkaan hän ei tietysti itse kirjoita vikaan. Enkä muuten kommentoi ketään koomalampaaksi, enkä sitä kyttää natsisiaksi.
Lisäksi minun kahvipöytään mahtuu keskustelemaan niin kukkahatut kuin vetomiehetkin, tarjoan jopa pullatkin. En vaan jaksa ymmärtää tuota yletöntä jeesustelua ja pahimpana juuri tuo joka ikisessä turvallisuus topikissa alkava kukkis vs. vetis vääntö.

Toki jokainen saa itse valita mitä lukee ja mitä ei, mutta jos turvallisuus topikissa haluaisi keskustella vaikka ihan asiallisesti aiheesta, pohtia muita onnettomuuteen vaikuttaneita syitä kuin se ylinopeus, niin jo alkaa se iänikuinen vääntö.

Höpö-höpö Samserius. Jos onnettomuudella on ollut selkeä määräävä syy - tässä tapauksessa mitä ilmeisimmin tolkuton ylinopeus, niin ei se siitä miksikään muutu "muita onnettomuuteen vaikuttaneita syitä" pohtimalla.

Uskon aika monen olevan tasan eri mieltä Pechan kirjoituksista ja niiden provosoivuudesta.

...Jos olisin mode, niin itse sallisin älyttömyydet, pöljyydet, lapsellisuudet, vanhojen jo kaluttujen asioiden eipäs-juupas toistot, jne. niin kauan kun ei mennä henkilökotaisuuksiin tai muihin selkeästi laittomuuksiin. Jos sen sijaan joku haluaa munata itsensä julkisesti, niin miksi moden pitäisi häneltä tuo etuoikeus kieltää?
...
Minä en salli älyttömyyksiä, pöljyyksiä ja lapsellisuuksia. Asiatopiceissa.

Perusteluna se, että juuri nuo Hannun mainitsemat asiat sotkevat asiallisia keskusteluja, pidentävät niitä ihan turhaan ja eivät yksinkertaisesti kuulu näille palstoille.

Jos jollakin on kova tarve munata itsensä julkisesti, sen voi tehdä jossakin muualla. Lisäksi näyttää olevan joitakin, jotka eivät joko edes ymmärrä mokanneensa tai eivät vain välitä.

Mielestäni moderointia tarvitaan myös sellaisia höppänöitä varten.  
cool.gif
Eihän täällä edes pysty nolaamaan itseään julkisesti, koska täällä noin 99% esiiinnytään nimimerkeillä.

...Jos olisin mode, niin itse sallisin älyttömyydet, pöljyydet, lapsellisuudet, vanhojen jo kaluttujen asioiden eipäs-juupas toistot, jne. niin kauan kun ei mennä henkilökotaisuuksiin tai muihin selkeästi laittomuuksiin. Jos sen sijaan joku haluaa munata itsensä julkisesti, niin miksi moden pitäisi häneltä tuo etuoikeus kieltää?
...
Minä en salli älyttömyyksiä, pöljyyksiä ja lapsellisuuksia. Asiatopiceissa.

Perusteluna se, että juuri nuo Hannun mainitsemat asiat sotkevat asiallisia keskusteluja, pidentävät niitä ihan turhaan ja eivät yksinkertaisesti kuulu näille palstoille.

Jos jollakin on kova tarve munata itsensä julkisesti, sen voi tehdä jossakin muualla. Lisäksi näyttää olevan joitakin, jotka eivät joko edes ymmärrä mokanneensa tai eivät vain välitä.

Mielestäni moderointia tarvitaan myös sellaisia höppänöitä varten.  
cool.gif
Eihän täällä edes pysty nolaamaan itseään julkisesti, koska täällä noin 99% esiiinnytään nimimerkeillä.
Aika monet nimimerkit pystyy pienellä googlettamisella yhdistämään johonkin muuhun nimimerkkiin, ja lopulta oikeaan nimeen.

Monella en tarkoita isoa osaa ainakaan tämän palstan käyttäjistä, mutta aina jokusen sieltä täältä.

Toisaalta, kaikki "omalla" nimelläänkin esiintyvät henkilöt voivat olla täysin fiktiivisiä. Mullakin on nimi, ja kasvot, mutta täsmäävätkö ne henkilöön näppäimistön takana?  
wink.gif

who knows

Back