JT79 sanoi:
Olisi itselläkin vihdoinkin aikeissa ostaa oma action kamera ja tämä Sonyn malli tai sitten Sonyn AS50 kiinnostaa tällä hetkellä eniten. Muutama kysymys vaan vielä mietityttää:
- Oletteko olleet tyytyväisiä yleensä kameran toimintaan?
- Tässä ei taida olla mahdollista käynnistää kameraa ja kuvausta yhdellä painalluksella (AS50-mallista tuo löytyisi)?
- Onko tämä kuinka helppokäyttöinen hanskat kädessä, esim. rintavaljaskiinnityksessä?
- Mites äänenlaatu mopokäytössä, tarvitseeko ulkopuolisen mikin, jotta saisi muutakin kuin tuulen suhinaa talteen?
- Kuinka hyvin Wifi-yhteys toimii Android luurin kanssa?
Kiitos jo etukäteen, jos jollain on aikaa vastailla...
Pari kuukautta olen nyt leikkinyt tuolla X1000V:llä, mutta vertailukohtana minulla on vain Xiaomi Yi.
1. Yleisesti ottaen olen erittäin tyytyväinen. Pari kertaa kamera on sekoillut niin, ettei ole suostunut käynnistymään. Muistikortin irrottaminen yleensä ratkaissut asian. Aiemmin kamera ei tukenut 32GB muistikortteja 4K-kuvauksessa (ainoastaan 64GB ja yli kelpasivat), mutta käsittääkseni kameraan tuli juuri viime viikolla päivitys, joka sallii myös pienempien korttien käytön. En ole itse tuota vielä kokeillut.
2. Kyllä onnistuu, Rec-painike käynnistää kameran ja aloittaa kuvaamisen välittömästi (parin sekunnin viive)
3. Eipä ole ollut tarvetta asetuksia säätää hanskat kädessä, mutta eiköhän sekin onnistu. Valikkojen nimet on tosin lyhennetty rajoittuneen näytön takia, joten ilman ohjekirjaa saa välillä arvailla mistä oikea asetus löytyy.
4. Maantienopeuksissa ulkoinen mikrofoni on välttämätön. Taajamassa saatat pärjätä kameran omalla mikillä, mutta melko helposti suhisee silloinkin.
5. Ei ainakaan omassa käytössä ole yhteys pätkinyt. Android-sovellus tosin kaipaisi hieman viilausta.
Muuta kommentoitavaa:
- Sonyssa ylivoimasesti parempi kuvanlaatu kuin Xiaomi Yissä, etenkin hämärässä
- Sony on reilusti painavampi, muttei kuitenkaan minua ole häirinnyt kypäräkiinnityksellä
- Sonyn akunkesto hieman parempi, mutta nauhoitusaika tippuu kylmissä olosuhteissa rajusti
Yksi lisäys: Sonyssa on tosi vahva tynnyrivääristymä.
Kannattaa metsästää tarjouksia, ainakin Rajala myi näitä parhaillaan 200e hintaan.