• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkäpanssari!

No sehän kyllä sopisi mulle
thumbs-up.gif

Missä sellanen testi on nähtävillä?
Tuotako tarkoitat?

Itselläni on Alpinestarsin Tech Back ja koko L. Mistä tietää onko tuo liian suuri? Alunperin tarkoitus oli hankkia M, mutta jostain syystä tuollainen tuli, kun mlollilta tuollaisen lähettivät, vaikka M:n tilasin. Olen 184 cm pitkä, mutta jostain luin, että 50-52 ajokamoihin tulisi M koon selkäsuoja. Kerran testasin tuota ja meno oli niin tuskaista, että ajoin vain pari sataa metriä ja neppasin suojan mäkeen. Tosin saattoi olla, ettei suoja vain ollut hyvin paikallaan, vaan se nousi liian ylös ahdistaen näin niskaa.

Eli nyt tarkoitus olisi lähettää se takaisin Saksaan, ellei tuo ole sitten sopiva koko, jolloin pitää keksiä jotain, että meno ei tunnu niin pahalta. Sinänsä aika paskalta tuo tuntuu ja paljon mielummin vedän ilman. Harkitsin jopa sitä takin sisälle tulevaa suojaa, jos sen kanssa meno olisi vähän maittavampaa, vaikka sitten turvallisuudenkin kustannuksella.

Itselläni on Alpinestarsin Tech Back ja koko L. Mistä tietää onko tuo liian suuri? Alunperin tarkoitus oli hankkia M, mutta jostain syystä tuollainen tuli, kun mlollilta tuollaisen lähettivät, vaikka M:n tilasin. Olen 184 cm pitkä, mutta jostain luin, että 50-52 ajokamoihin tulisi M koon selkäsuoja. Kerran testasin tuota ja meno oli niin tuskaista, että ajoin vain pari sataa metriä ja neppasin suojan mäkeen. Tosin saattoi olla, ettei suoja vain ollut hyvin paikallaan, vaan se nousi liian ylös ahdistaen näin niskaa.

Eli nyt tarkoitus olisi lähettää se takaisin Saksaan, ellei tuo ole sitten sopiva koko, jolloin pitää keksiä jotain, että meno ei tunnu niin pahalta. Sinänsä aika paskalta tuo tuntuu ja paljon mielummin vedän ilman. Harkitsin jopa sitä takin sisälle tulevaa suojaa, jos sen kanssa meno olisi vähän maittavampaa, vaikka sitten turvallisuudenkin kustannuksella.
Kallista päätä taakse niin paljon kuin se menee kypäräpäässä. Jos kypärä hipaisee suojaa, niin se on ok mutta jos se haittaa ajoa niin suoja on liian suuri tai pidät sitä liian korkealla. Monesti porukka nostaa suojan liian ylös - vyö vedetään lanteille ei navan korkeudelle. Kuitenkin niin ettei häntäluunsuoja osu penkkiin - Custom pyörien ongelma.

Eilen posti toi Forcefieldin testivoittajasuojan ja ensikokemukset erittäin positiiviset. Istuu meikäläisen selkään hyvin, kohta päällelaiton jälkeen sen olemassaolon unohtaa. Kovin kuumassa kelissä ei ole hengittävyyttä vielä päässyt testaamaan mutta ei toistaiseksi ole hiostanut. Muutenkin laadukkaan oloinen suoja!

Kallista päätä taakse niin paljon kuin se menee kypäräpäässä. Jos kypärä hipaisee suojaa, niin se on ok mutta jos se haittaa ajoa niin suoja on liian suuri tai pidät sitä liian korkealla. Monesti porukka nostaa suojan liian ylös - vyö vedetään lanteille ei navan korkeudelle. Kuitenkin niin ettei häntäluunsuoja osu penkkiin - Custom pyörien ongelma.
Jep, eli väänsin suojan niin alas kuin se menee, mutta silti se osuu kypärään. Eli pyörän selässä se tarkoittaa sitä, että ihan ääriasentoon en päätäni saa, eli taitaa olla liian suuri tai siis pitkä.

Eli jos joku haluaa ostaa, niin periaatteessa käyttämätön L koon Alpinestars Tech Back voisi olla myytävänä. Laput ja jopa muovit ovat paikallaan. Taidan hankkia tuollaisen takin sisään laitettavan tai sitten M koon tech backin tilalle.

Edit. Vai olenko nyt liian vaativa, kun en oikein tykkää ajaa edes kaksiosaisella nahkalla, jos se vetoketju on kiinni. Tulee liian suolapatsasolo.

Onko kellään kokemusta Sweep Spinal Armor selkäsuojasta? Näyttää kovasti samalta kuin Dainese Wave...

Mikähän koko olisi sopiva 170cm pitkälle ja 60kg painavalle Forcefieldin testivoittajasuojasta. Varmaan menee S-kokooon jotta sopisi hyvin takin alle...

Mikähän koko olisi sopiva 170cm pitkälle ja 60kg painavalle Forcefieldin testivoittajasuojasta. Varmaan menee S-kokooon jotta sopisi hyvin takin alle...
Mittaa selän pituus vyön kohdalta olkapään tasolle ja katso taulukosta oikea koko.
http://www.mc-lifestyle.com/Mitat/

Veikkaan että M on oikea koko sinulle. Forcefield ei ole niin kauhean nuuka siitä pituudesta, koska se muotoutuu todella hyvin selkään.

Mittaa selän pituus vyön kohdalta olkapään tasolle ja katso taulukosta oikea koko.

Veikkaan että M on oikea koko sinulle. Forcefield ei ole niin kauhean nuuka siitä pituudesta, koska se muotoutuu todella hyvin selkään.
Mulla on Forcefield A.K.A Halvarssons koko L, ja itellä mittoja 179/80.

Sain sen vihdoin kunnolla koeajettua ja nyt tuntuu tosi mukavalta!! Hengittää hyvin ja taipuu selän mukaan äärimmäisen hyvin
thumbs-up.gif

Aluksi meinasi nostaa takin kaulusta ylös ---> osu kypärään, mut nyt puin sen tarpeeksi alas niin nyt toimii eikä edes huomaa, et se on päällä
biggrin.gif

Ostin tossa kauden alkajaisiksi Dainesen waven ja tyytyväinen olen ollut,hengittää paremmin kuin muutamaa mallia vanhempi versio.. :)Aika ylläri sinäänsä
wink.gif

Oho!

Tuon mukaan mä olen kokoa XS. Mittanauhalla kokeilin.
biggrin.gif
Jossain liikkeessä kauan sitten mulle käskettiin ottamaan koko L. Ilmankos tuntuu niin pahalta päällä. Tai ehkä se on eri juttu eri merkeillä.
nixweiss.gif

Oho!

Tuon mukaan mä olen kokoa XS. Mittanauhalla kokeilin.
biggrin.gif
Jossain liikkeessä kauan sitten mulle käskettiin ottamaan koko L. Ilmankos tuntuu niin pahalta päällä. Tai ehkä se on eri juttu eri merkeillä.
nixweiss.gif
Vähän tuntuu pieneltä tuo XS, kun se on lasten koko...todennäköisesti se S on sitten oikea koko.

Combact_d: vastaan täällä foorumin puolella lähettämääsi privaan, koska aihe selkeästi kiinnostaa muitakin.

Ensinnäkin, kiitos viestistäsi.

Siirrän oman suojapaidan ostoa kesä-heinäkuulle, kun pääsen käymään Tampereella mainitsemassasi liikkeessä, joka ottaa varastoon Forcefieldiä. Samalla sitten voi käydä vaikka Stormilla sovittelemssa Dainesea. Minulle ostos on sen verran mittava investointi, että haluaisi tehdä kerralla oikean päätöksen.

Käyn edelleen pohdintaa Forcefielin suojapaidan ja Dainesen Jacket Wave V:n välillä. Ratkaisu muodostuu vasta kun pääsee molempia sovittelemaan päälle ja oman nahkatakin alle.

Näin etukäteen tuntuu tilanne vähän tasaväkiseltä:
Forcefield:
+ Coolmax aluspaitaan yhdistetty kokonaisuus
+ hyvät ja asialliset suojat
+ minun käytässäni helpohko käyttää
- Selkäpanssari ostettava erikseen
- selkäpanssari puettava erikseen
- kalliimpi (vastapainoksi mukaan tulee se coolmax-aluspaita)
? +/- kuinka hyvin Forcefielin selkäpanssari hengittää? Näytää aika "umpinaiselta" tuo selkäpuoli
? +/- Forcefieldin paidassa ei taida olla suojia kiinnitetty toisiinsa tukevilla "remmeillä", kuinka pysyvät paikallaan jos sattuu tiukka asfalttipyörittely

Dainese:
+ Selkäpanssari kiinteästi kuuluu Jacketiin
+ niinpä se pukeutuu aina paidan mukana
+ toisen kertomanaa kokemuksena Dainsesen wave-panssari hengittää hyvin (helppo myös uskoa kun katsoo rakennetta)
+ suojat toisiinsa kiinnitetty tukevilla "remmeillä"
+ halvempi (mutta tosiaan aluspaidan joudun ostamaan joka tapauksessa sitten erikseen)
-Itse paita on ns verkkopaita, eikä varmasti coolmaxin veroinen
- ei sitten pärjännyt vertailuissa, miksi?
- kuulemma tosi tiukassa paikassa on tuo Dainese logo painunut selkään asti (väärä paikka isolle muovilogolle)

sen verran täytyy sanoa tosta dainesen paidasta nyt kun sitä on ite käyttäny pari viikkoa niin yllättävän hyvin se pitää lämpöä kylmällä ja yllättävän viileen kuumalla vaikkakin on sellasta paksua verkkoa minkä vois olettaa hikoilevan ihan törkeesti...

itte ollu erittäin tyytyväinen ostokseen vaikkakin hinta vähän kirpas.

Combact_d: vastaan täällä foorumin puolella lähettämääsi privaan, koska aihe selkeästi kiinnostaa muitakin.

Ensinnäkin, kiitos viestistäsi.

Siirrän oman suojapaidan ostoa kesä-heinäkuulle, kun pääsen käymään Tampereella mainitsemassasi liikkeessä, joka ottaa varastoon Forcefieldiä. Samalla sitten voi käydä vaikka Stormilla sovittelemssa Dainesea. Minulle ostos on sen verran mittava investointi, että haluaisi tehdä kerralla oikean päätöksen.

Käyn edelleen pohdintaa Forcefielin suojapaidan ja Dainesen Jacket Wave V:n välillä. Ratkaisu muodostuu vasta kun pääsee molempia sovittelemaan päälle ja oman nahkatakin alle.

Näin etukäteen tuntuu tilanne vähän tasaväkiseltä:
Forcefield:
+ Coolmax aluspaitaan yhdistetty kokonaisuus
+ hyvät ja asialliset suojat
+ minun käytässäni helpohko käyttää
- Selkäpanssari ostettava erikseen
- selkäpanssari puettava erikseen
- kalliimpi (vastapainoksi mukaan tulee se coolmax-aluspaita)
? +/- kuinka hyvin Forcefielin selkäpanssari hengittää? Näytää aika "umpinaiselta" tuo selkäpuoli
? +/- Forcefieldin paidassa ei taida olla suojia kiinnitetty toisiinsa tukevilla "remmeillä", kuinka pysyvät paikallaan jos sattuu tiukka asfalttipyörittely

Dainese:
+ Selkäpanssari kiinteästi kuuluu Jacketiin
+ niinpä se pukeutuu aina paidan mukana
+ toisen kertomanaa kokemuksena Dainsesen wave-panssari hengittää hyvin (helppo myös uskoa kun katsoo rakennetta)
+ suojat toisiinsa kiinnitetty tukevilla "remmeillä"
+ halvempi (mutta tosiaan aluspaidan joudun ostamaan joka tapauksessa sitten erikseen)
-Itse paita on ns verkkopaita, eikä varmasti coolmaxin veroinen
- ei sitten pärjännyt vertailuissa, miksi?
- kuulemma tosi tiukassa paikassa on tuo Dainese logo painunut selkään asti (väärä paikka isolle muovilogolle)
Tuosta paidasta sen verran että se ei ole kokonaan tehty Coolmax Active -kankaasta, vaan siinä on käytetty useita eri materiaaleja:

* Coolmax Active -kainalot, yms. missä tarvitaan jäähdytystä
* Lycra tuo joustavuutta eli paita istuu hyvin päälle
* Cordura tuo lujuutta, jolloin suojat erivät repeä irti kaaduttaessa
* Tectel, Core Text tyyppinen kuitu, joka siirtää kostetutta mutta pitää vettä ja tuulta.

Selkäpanssarin hengittävyys? Forcefield Sport sai samat pisteet Waven kanssa ajotestissä, jossa yhtenä kriteerinä oli hengittävyys. Tuossa Sport-suojassa on pieniä reikiä koko suojan mitalla, joiden kautta kosteus pääsee poistumaan. Oma kohtaisena kokemuksena se toimi ihan hyviän muutaman viikon takaisissa helteissä.

Jos hengittävyys on kriteerinä selkäsuojassa, niin sitten kannattaa ostaa halvempi vapaa-ajan malli, joka on 25 % hengittävämpi ja kevyempi kuin Sport-malli. Silti vapaa-ajan malli suojaa yhtä hyvin kuin Wave...

Mites toi dainesen wave, mihin kohtaan se vyö suunilleen pitäs tulla, farkkujen vyön tasolle, keskiväli navan kohdalle? Ja sitte se pituus yleensä, itellä nyt asettuu niin että se suojan yläreuna on hartioista vähän yli siinä sen nikaman kohdalla mikä jää selkeästi koholle kun niskaa taivuttaa eteenpäin.

Viime viikolla tuli ostettua Alpinestarsin selkäsuoja, IXS:nkin härveliä kokeilleena vaikutti hyvältä. Lauantaina poikkesin Tokimotossa jossa myyjä uteli selkäsuojan tarvetta ja näytin uutukaistani sillä tuloksella että heillä olisi ollut tarjota Zandona-merkkistä suojaa... Halvempi eikä ominaisuuksiltaan vaikuttanut lainkaan huonommalta. Jäi hivenen harmittamaan kun olisi saanut halvemmalla vähintään vastaavan mutta onhan nyt sitten suoja.

-Z-

Viime viikolla tuli ostettua Alpinestarsin selkäsuoja, IXS:nkin härveliä kokeilleena vaikutti hyvältä. Lauantaina poikkesin Tokimotossa jossa myyjä uteli selkäsuojan tarvetta ja näytin uutukaistani sillä tuloksella että heillä olisi ollut tarjota Zandona-merkkistä suojaa... Halvempi eikä ominaisuuksiltaan vaikuttanut lainkaan huonommalta. Jäi hivenen harmittamaan kun olisi saanut halvemmalla vähintään vastaavan mutta onhan nyt sitten suoja.

-Z-
Se että noissa ei sanota minkä CE-standardin ne läpäisee, pistää aina epäilyttämään. Veikkaan että se on samanlainen muovin pala selässä kuin muutkin kovat suojat. Jos suojassa ei lue EN1621-2 niin unohtakaa suoja - se on vain koriste.

Back