• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkäpanssari!

... Kaikki Sport -selkäsuojat, mitä Suomessa on myynnissä, pitäisi olla tehty Britaniassa, koska semmoisen toiveen olen tehtaalle jättänyt. ...
Kiitos lisäinfosta compact_d. Hienoa, taiwanilaista versiota näkemättä tästä päättelisin, että se tosiaan näkyy tuotteen laadussa.

Valaisepa vielä näiden shortsien eroista käytännössä? Arvon tässä vähän mikä shortsi/housu olisikaan sopivin, kun sen tulis soveltua hyvin nahkojen ja normivaatetuksen alle kaupunki tms. ajeluun, sekä toimia skimbatessa - talvella pakkasessa kuorivaatetuksen alla. Missä näitä muuten valmistetaan?

Sellaisen kehäpäätelmän tein, että housu olis monipuolisin, jos ja kun niistä lähtee polvisuojat irti niin ne menee myös nahkapuvun alla.

(MieIte @ joskus) sanoi:
.... menikö Wave säleiksi vai ei. ...
Sitäpä vois luulla vaikka uudeksi jos ei tietäis että sen kanssa on kaaduttu.
Kiitos! Eli ei se Wavekaan ihan yhden hitin bändi ole..  
cool.gif

/z

edit: korjattu lauseen muodostusta ja typoja.. +lisäys
... mutta muotoilu on made in Sweden ...
Siinä vedettiin taas huonomuistisen kuluttajan puusilmää linssiin. Mielikuvaksi mulle jäi, että Halvarsson ehtaa ruottin laatua alusta loppuun, enkä tajunnut tuotakaan mitä sanoit ennenkuin hetken päästä. Eikös silloin tuotteessa pitäs lukea "Design In Sweden" EI "Design - Made in Sweden" tms.? No markkinointiahan tämä vain on ja mistä ei kuluttaja-asiamies huomauta on luvallista.

... Kaikki Sport -selkäsuojat, mitä Suomessa on myynnissä, pitäisi olla tehty Britaniassa, koska semmoisen toiveen olen tehtaalle jättänyt. ...
Kiitos lisäinfosta compact_d. Hienoa, taiwanilaista versiota näkemättä tästä päättelisin, että se tosiaan näkyy tuotteen laadussa.

Valaisepa vielä näiden shortsien eroista käytännössä? Arvon tässä vähän mikä shortsi/housu olisikaan sopivin, kun sen tulis soveltua hyvin nahkojen ja normivaatetuksen alle kaupunki tms. ajeluun, sekä toimia skimbatessa - talvella pakkasessa kuorivaatetuksen alla. Missä nämä näitä muuten valmistetaan?

Sellaisen kehäpäätelmän tein, että housu olis monipuolisin, jos ja kun niistä lähtee polvisuojat irti niin ne menee myös nahkapuvun alla.

(MieIte @ joskus) sanoi:
.... menikö Wave säleiksi vai ei. ...
Sitäpä vois luulla vaikka uudeksi jos ei tietäis että sen kanssa on kaaduttu.
Kiitos! Eli ei se Wavekaan ihan yhden hitin bändi ole..
cool.gif

/z

edit:
... mutta muotoilu on made in Sweden ...
Siinä vedettiin taas huonomuistisen kuluttajan puusilmää linssiin. Epävarmaksi mielikuvaksi mullekin jäi, että Halvarsson ehtaa ruottin laatua alusta loppuun.
Shortsien erona on lähinnä se että Actionissa suojat on irroitettavissa ja niiden paksuus on säädettävissä! Eli Actionissa yksi suoja koostuu neljästä 3.25 mm suojaprofiilista, jotka on liimattu yhteen kiinni. Näitä poistamalla voi suojan paksuutta säätää sopivaksi - tällöin suojauskyky myös heikkenee. Muissa housuissa ja shortseissa ne on ommeltu kiinni housuun.

Valmistusmaa vaihtelee, mutta suurin osa pitäisi tulla Britaniasta. Laadullisesti ei näyttäisi olevan mitään eroa onko nuo suojat tehty Taiwanissa tai Britaniassa. Samat valmistusmenetelmät ja laadunvalvonta on molemmissa maissa.

Tuossa on muuten hyviä kuvia Forcefield Shirt -suojapaidasta:
http://www.breadandbutter.me.uk/news24.htm

.. Muissa housuissa ja shortseissa ne on ommeltu kiinni housuun. ..
Pro Pantseissäkin on siis kiinteät polkkarit.
Nähtävähän nämä olis, onko jossain pks. seudun liikkeessä myynnissä?

/z
PK-seudulla ei ole tällä hetkellä Forcefield jälleenmyyjiä - ei kuulemma ole markkinoita suojain tuotteille. Tosin onhan noita selkäsuojia mennyt sinne päin verkkokaupasta jo lähes 100 kpl. Paljonkohan niitä menisi, joku oikein kauppaisi... Noh, pitää tarjota uudestaan MP-näyttelyn aikoihin helmikuussa.

PK-seudulla ei ole tällä hetkellä Forcefield jälleenmyyjiä - ei kuulemma ole markkinoita suojain tuotteille. Tosin onhan noita selkäsuojia mennyt sinne päin verkkokaupasta jo lähes 100 kpl. Paljonkohan niitä menisi, joku oikein kauppaisi...
No johan on ihme markkinat täällä? Ihmeestihän noita suojia kuitenkin joka liikkeessähän on. Taitaa olla niin, että eivät saa mieleisiään katteita teidän edustamista suojista ja myyvät mieluummin sisäänostohinnaltaan halvempaa tavaraa.

Mistä löytyis jos lähtee lähempää kuin Kokkolasta hakemaan?

/z

edit:. sisäänostohinta on kai yhteen.. ??
tacktack. .. on sitä aina sen verran Tampesteriin asiaa että voi MotoTownissa käydä..

PK-seudulla ei ole tällä hetkellä Forcefield jälleenmyyjiä - ei kuulemma ole markkinoita suojain tuotteille. Tosin onhan noita selkäsuojia mennyt sinne päin verkkokaupasta jo lähes 100 kpl. Paljonkohan niitä menisi, joku oikein kauppaisi...
No johan on ihme markkinat täällä? Ihmeestihän noita suojia kuitenkin joka liikkeessähän on. Taitaa olla niin, että eivät saa mieleisiään katteita teidän edustamista suojista ja myyvät mieluummin sisäänosto hinnaltaan halvempaa tavaraa.

Mistä löytyis jos lähtee lähempää kuin Kokkolasta hakemaan?

/z
Luulen että kyseessä on enemminkin siitä että valmistajan X muovin pala selässä on riittävän "hyvä" asiakkaalle ja kun kaikki tilataan samasta vanhasta tukusta, niin uusia merkkejä ei viitsitä etsiä/tarjota. Nuorilla MP-alan yrityksillä on selvästi enemmän hinkua hakea poikkeavia, uusia ja laadukkaita tuotteita hyllyynsä. Hyvänä esimerkkinä Tampereella toimiva Mototown - kauppa jossa todellakin saa palvelua.

Eli lähin jälleenmyyjä PK-seutua löytyy Tampereelta: http://www.mototown.fi/. Kannattaa soittaa Hannille: 0400-380811 ja kysellä onko tavaraa hyllyssä. Näin syksyllä tahtoo kauppialla olla hyllyt tyhjiä - tilailevat kyllä mielellään kun kyselet.

Tuli tänään tollanen focrefield selkäpanssari postista haettua...Tuntuu pirun hyvältä ja istuu selkään kuin purkka tukkaan!Ainnut miinus on et se hiosti jonkun verran...En tiedä johtuuko siittä että kävin sen kanssa raijaamassa pianon kolmannesta kerroksesta ulos!
tounge.gif

Ainut mikä pisti mut mietteliääksi on et onko se sittenkään sopivan kokoinenen!kattelin peilistä ja yritin vertailla et onko se oikean kokoinen!

kun taas se L-koko olisi ollut ihan varmaan liian pitkä tai ainaskin vatsan seudulta liian iso...Pituutta onn tollaset 183-185...
nixweiss.gif

Itellä kans tollanen forcefieldi, ollu nyt kesän käytössä ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Itse olen 181cm ja mulla on L-koon suoja koitin aluksi M ja se jäi vähän lyhyen oloiseksi.

Tuli tänään tollanen focrefield selkäpanssari postista haettua...Tuntuu pirun hyvältä ja istuu selkään kuin purkka tukkaan!Ainnut miinus on et se hiosti jonkun verran...En tiedä johtuuko siittä että kävin sen kanssa raijaamassa pianon kolmannesta kerroksesta ulos!
tounge.gif

Ainut mikä pisti mut mietteliääksi on et onko se sittenkään sopivan kokoinenen!kattelin peilistä ja yritin vertailla et onko se oikean kokoinen!

kun taas se L-koko olisi ollut ihan varmaan liian pitkä tai ainaskin vatsan seudulta liian iso...Pituutta onn tollaset 183-185...
nixweiss.gif
Tuo mitat sivun systeemi on luotettavin tapa katsoa oikea mitta:
http://www.mc-lifestyle.com/Mitat/

Eli pitää mitata selän pituus. Velipoika on 168 cm ja sille sopiva on L-koko - pitkä selkä ja jalat syvällä persee... Minä olen 176 ja mulle M-koko tuntuu jo pitkältä, mutta S-koko on vyötäröstä vähän liian tiukka ;) Eli homma lasketaan täysin selän ja vyötärön mittojen mukaan.

Minähän se laittelin pari kesää sitten selkäsuojan. Merkki on UFO ja olen ollut tyytyäväinen. Istuu hyin ja tuntuu laadukkaalta. Onneksi kestävyyttä ei ole tarvinnut kokeilla!

Mulla on tollanen Mp-asun suoja: Kuva.
Ei ollut hinnankiroissaan, olisko ollu jotain 60:n kieppeillä. Istuvuuteen oon tyytyväinen, suojaamisesta en tiedä kun en onneks selälläni ole vielä käynyt.

Vois kyllä ostaa ton Waven kans. Yks kaveri on istunu vuodesta -96 pyörätuolissa. Ei tarvi selkään tulla isoa iskua niin se on selvä peli sitte...
sad_orig.gif

Mulla on Spinal Armor eli se parikymppiä kalliimpi versio samasta suojasta. Kun kokeilin noita päälle niin ei ollut vaikeaa päättää pitäisikö maksaa parikymppiä lisää. Keväästä lähtien ollut käytössä eikä mitään pahaa sanottavaa.
Eurobikerilta tuo suoja tilattaisiin ja siitä saa tilaajaetuna -20% hinnasta pois. Eli kannattaako jättää tarjous käyttämättä ja hankkia syksyllä/talvella "kunnon" selkäsuoja?
Yleensä ottaen kaikki edullisemmatkin selkäsuojat ovat hyviä ostoksia suojaavuuden suhteen. Se mikä erottaa hiukan kalliimmat halvoista on käyttömukavuus ja kestävyys käytössä.

Lähes kaikissa kalliimmissa selkäsuojissa on hengittävyyteen kiinnitetty huomiota samoin kuin istuvuuteen kiinnitysvöiden laajempien säätömahdollisuuksien ja tukevuuden osalta.

Jos käyttöä tulee paljon, niin uskoisin, että parempi suoja tarjoaa enemmän mukavuutta myös pidemmillä matkoilla, kun suoja ei hikoiluta selkää niin paljon ja pysyy hyvin paikallaan.

Olen vertaillut useimpia markkinoilla olevia selkäsuojia ajossa ja itselleni on myös yksi muotoasia tärkeä. Joissain suojissa on leveä yläosa, joka menee lapaluiden päälle kunnolla, toisissa taas yläosan reunat jäävät lapaluiden reunojen lähelle. Kumpi on käyttäjästä mukavampi on varmasti pidemmän päälle siinä mielessä parempi vaihtoehto, että silloin suojan laittaa mielellään päälle lyhyillekin lenkeille.

Suoja selässä on aina parempi kuin ei mitään. Useissa ajoasuissa on nykyään suhteellisen hyvät selkäsuojat, mutta erillinen tarjoaa useimmiten paremman suojan jatkuessaan alas ristiselkään saakka.

Kannattaa siis sovittaa, mikä on mukava suoja itse kullekin.

PS. Forcefieldin suojia pitäisi olla tulossa myyntiin ORG WebShoppiinkin kunhan laiska shopin pitäjä saisi ekan erän tilattua ja tuotteen esille kauppaan... Koetan ryhdistäytyä. Sorry velttoilu.
lookaround_orig.gif

Itselle tuli hommattua tuo bmw:n selkäsuoja. kuvaIstuvuus on hyvä. Ja tuossa mallissa on plussana solisluiden suojaus, kun ne luut kuulemma tuppaa napsahtelemaan aikas herkästi poikki kypärän ansiosta.. siis lipoissa. Mene ja tiedä..
tounge.gif

Minusta selkäsuojan tärkein ominaisuus on sen suojauskyky ja kun niitä on testattu niissä on isojakin eroja. Esim viimeksi Bike-lehti (09/06) testasi jokasään asujen suojauskykyä ja 20 % ajopukujen CE-hyväksytyitä suojista (kyynär tai polvi) ei läpäissyt CE-testin vaatimuksia.

Toiseksi tärkein ominaisuus on minusta suojan istuvuus. Suoja joka ei istu hyvin selkää tai painaa jostain kohti, jää yleensä kotia ja silloin siitä ei varmasti ole mitään iloa. Paras tältä osalta löytyy sovittamalla kaikki mahdolliset selkäsuojat liikkeissä tai vaikkapa MP-messuilla. Tiedän että meidän edustama Forcefield -selkäsuoja on todella hyvä molemmissa tapauksissa.

Mites tollanen Spyke Back 8??
Kokeilin kyseistä selkäsuojaa kesällä PowerBikessä ja tuntui melkoisen hyvältä,tukevalta ja erittäin laadukkaalta.Kuitenkin vähän jäi mietityttään kuin hengittävä moinen on sitten ajossa.En jokatapauksessa uskaltanut sitä ostaa kun oli gorerotsi päällä nahkarotsin sijaan,ja tuo spyke vaikutti aika paksulta.

linkki:

http://www.karkkainen.com/pienkon....38&laj=

Minulla on puolisen vuotta ollut Knoxin Richochet (26/30 pistetta Ridelta). Otin takista Knoxin lyhyen suojan pois ja kaytan tata tilalla.

Normaaliolosuhteissa en huomaa sita paallani lainkaan. Pari kuukautta sitten olin onnettomuudessa, ja mursin kolme kylkiluuta, joten en voi laittaa velcro-vyota kiinni, se kun on juuri kylkiluiden kohdalla, joten laitan olkahihnat ristiin eteen, niin ei vahingossakaan paase liikkumaan.

Sairaalassa lekurit & ambulanssihoitajat olivat sita mielta, etta suoja pelasti selkarankani, lapaluuni ja hantaluuni pahemmilta kuin parilta mustelmalta.

Se on multi-impact, eli ensimmaisen kosketuksen jalkeen ei ole valttamatta roskiskamaa. Palautin sen kauppaan, josta lahetettiin Knoxille tarkistettavaksi. Hyvaksi havaittiin, joten ei tarvinnut korjata (vaihtaa levyja) tai uusia.

Niita saa eri pituuksia, itse 160-cm pituisena kaytan 5-levyista. Sivuilta loytyy koko-opas.

http://www.planet-knox.com/SearchResult2.aspx?CategoryID=10

Back